Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2014, 11:14   #7901
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is mij een raadsel hoe jij het concept "verdunnen" niet blijkt te snappen. Alè, het is eigenlijk geen raadsel. Je bent hier gewoon de dommerik aan het uithangen.
En wat begrijp jij in godsnaam niet in de voedselketen?
Denk je echt dat wanneer een radio actieve vis opgegeten wordt door voorbij zwemmende grotere vis dat radio activiteit weg is?
Of als een walvis een pak besmette plankton eet hij daar geen last heeft en dat de straling stopt in de maag?
Snap jij dat nu echt niet?
Dat is de dommerik uithangen!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:20   #7902
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mambo, Dat U uw wonderbaarlijk vermenigvuldigend radioactief materiaal scenario gelooft, gaat er bij de meesten onder ons ook niet in.

Maar ik ga proberen een analogie te vinden waar U misschien op wil antwoorden.

We hebben normale 10 liter emmer. We kappen er 1 pint normale pils in en vullen de rest af met water. Hoe zat gaat ge zijn na het uitdrinken van die emmer?
Ik ga u hetzelfde moeten antwoorden. Kap 3 jaar iedere dag een nieuwe pint in uw emmer....en stel me nu nog eens diezelfde vraag zonder rood te worden.
Fuckshima staat nog steeds te lekken he?
Blijkbaar ontgaat dat de mensen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:28   #7903
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.715
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En wat begrijp jij in godsnaam niet in de voedselketen?
Meer dan U gok ik.

Citaat:
Denk je echt dat wanneer een radio actieve vis opgegeten wordt door voorbij zwemmende grotere vis dat radio activiteit weg is?
Wat bedoeld U nu eigenlijk met radio activiteit? Besmetting, of bestraling?
Citaat:
Of als een walvis een pak besmette plankton eet hij daar geen last heeft en dat de straling stopt in de maag?
Hangt van het soort straling af, alfastraling stopt echt wel in de maag dan.
En er last van hebben, dat hangt dus puur van de dosis af.
U beseft toch dat U ook radioactief bent, zo ongeveer 4400 bequerel aan natrium en koolstofisotopen, met waarschijnlijk een vleugje Tjernobyl.

Citaat:
Snap jij dat nu echt niet?
U blijkbaar niet nee.
Citaat:
Dat is de dommerik uithangen!
Moeten we op dit vlak bij U in de leer komen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:29   #7904
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.715
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ga u hetzelfde moeten antwoorden. Kap 3 jaar iedere dag een nieuwe pint in uw emmer....en stel me nu nog eens diezelfde vraag zonder rood te worden.
Fuckshima staat nog steeds te lekken he?
Blijkbaar ontgaat dat de mensen
Elke dag 1 pint bier in 9,67 liter water. Ik denk dat ik eerder dood ga van dat water, dan van die pint.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:46   #7905
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En wat begrijp jij in godsnaam niet in de voedselketen?
Denk je echt dat wanneer een radio actieve vis opgegeten wordt door voorbij zwemmende grotere vis dat radio activiteit weg is?
Of als een walvis een pak besmette plankton eet hij daar geen last heeft en dat de straling stopt in de maag?
Snap jij dat nu echt niet?
Dat is de dommerik uithangen!
Ok: het cesium concentreert zich in de voedselketen, ja heel simpel concept dat begrijpen we.

Goed je hebt een vis die zwemt in water 1microBcq Cesium, hoeveel ton plankton moet hij eten om oneetbaar te worden voor de mens, 2 ton, hij eet geen twee ton, (ik doe het zonder de cijfers te toetsen op uw manier dus)

En ja dan ben je 10 jaar later, stel dat nu in de grote trechter daan inhet centrum van de oceaan waar al die garbage verzamelt, wij daar een hoge concentratie krijgen van cesiumvissen die dan elkaar opeten...

Kijk Mambo: het feit dat die vissen nog leven bewijst gewoon dat het niet giftig genoeg is om ze dood te krijgen. Wat niet giftig is voor de vis, is precies ook moeilijk giftig te noemen voor de mens.
De beste indicator van giftigheid zijn vissen, omdat ze al dat water FILTREREN.. Dus door het FILTREREN verzamelen ze precies veel meer afval dan gelijk welk dier. Dus de hoogste waarden die je vindt bij vissen is volgens mij de hoogste concentraties die een mens kan overleven. Je moet die kilogram vis, delen door 1000 om te voorkomen dat mensen daarvan doodgaan. Dus de giftigheid van 1000Bcq/kg (is dat niet de hoogste waarde ? de pro's moeten mij maar vebeteren ik ben te lui om he top te zoeken) moet je delen door 1000 om op safe te spelen, en ze leggen de lat nog eens 1000 keer lager tijdens de controles. Dus waar en wanneer jij gaat vergiftigd geraken door die vissen is mij een raadsel

Als ze genoeg vergiftigd zijn om dood te krijgen vallen ze naar beneden en worden ze voedsel voor de krabben. Dus de uitgelezen manier om dit te gaan volgen is de krabben van de stille oceaan eens gaan onderzoeken op radioactiviteit. Dus koop u zo'n geigertellerke en vanaf nu loop jij langs de rekken van de diepvrieskrabben en scampis om te controleren of die niet radioactief geworden zijn. Volgens mij moeten ze zelfs zoals moeke maria een glow in de dark effect geven dankzij die overload aan radioactiviteit. En een bevolkingsexplosie dankzij het overaanbod aan voedsel dat naar beneden tuimelt, want de vissen vallen met trosjes naar de bodem. En aangezien die radioactiviteit de oceaan steriliseert en de microben aantast, hebben ze een extra ruimte om te groeien en een competitief voordeel in de voedselketting. Ja ik zie dat zitten, uw thesis ligt hier voor te rapen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 april 2014 om 11:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 12:37   #7906
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.715
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

500 bequerel per kilo is de wettelijke limiet voor menselijke consumptie, voor zover ik weet.

Mare, een geigerteller en blikjes krab, doe ze maar open, of je meet alleen maar gammastraling. Alfa en beta komen niet door het blikje heen.

Als er neutronenstraling bijkomt, zit je met glow in the dark blikjes, die nog warm zijn ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 april 2014 om 12:39.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 16:25   #7907
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.715
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat bordje vertelt "0.00000012 sievert per uur".

Legale dosis maximale dosis in normale omstandigheden voor nucleaire medewerkers is 0.05 Sievert per jaar. Ergo, dat bordje verteld dat het "veilig" is voor een permanent verblijf, namelijk 0.00105 Sievert per jaar.
En mensen in Ramsar zouden blij zijn met dat getal, want ze zitten nu op 250keer meer. Puur natuur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 april 2014 om 16:30.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:02   #7908
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeertV Bekijk bericht

RT
De waarheid zal dan wel zijn dat ze allemaal (of toch het grote gedeelte ervan), vroeg of laat, aan kanker zullen overlijden. Maar heb zo toch het idee dat het eerder aan prostaatkanker zal zijn, dan aan leukemie of schildklierkanker.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:50   #7909
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De waarheid zal dan wel zijn dat ze allemaal (of toch het grote gedeelte ervan), vroeg of laat, aan kanker zullen overlijden. Maar heb zo toch het idee dat het eerder aan prostaatkanker zal zijn, dan aan leukemie of schildklierkanker.
Hoe kun je nu in hemelsnaam prostaatkanker krijgen van die straling die vrijkomt uit een kerncentrale en die nauwelijks de achtergrondradioactiviteit een beetje doen stijgen heeft ? Ik zou de natuur proberen op te kuisen want het is niet mogelijk hoe radioactief het zeewater is. We moeten dringend onze aardbol deneutroniseren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 19:07   #7910
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hoe kun je nu in hemelsnaam prostaatkanker krijgen van die straling die vrijkomt uit een kerncentrale en die nauwelijks de achtergrondradioactiviteit een beetje doen stijgen heeft ? Ik zou de natuur proberen op te kuisen want het is niet mogelijk hoe radioactief het zeewater is. We moeten dringend onze aardbol deneutroniseren.
Is de vraag ernstig ? Indien ja, dan is mijn "mop", indien ge het een "mop" kunt noemen, toch niet goed begrepen
Maw weet ook wel dat 0,12microSv/h een verwaarloosbare straling is, die zeker geen aanleiding zal geven tot een stijging van het kankerrisico, maar weet ook, dat vroeg of laat, helaas, iedere man prostaatkanker krijgt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:14   #7911
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeertV Bekijk bericht
En ? Het artikel toch eens goed lezen. Praktisch elke man die oud genoeg wordt krijgt prostaatkanker. Een (groot) gedeelte heeft er echter geen weet van, geen last van, en sterft uiteindelijk aan iets anders.

Laatst gewijzigd door Bob : 21 april 2014 om 20:15.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:24   #7912
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeertV Bekijk bericht
waar staat dat in het artikel?
Zeg, lees het artikel nu eens.
"More than 80% of men will develop prostate cancer by the age of 80.[158]" staat er.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:30   #7913
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zeg, lees het artikel nu eens.
"More than 80% of men will develop prostate cancer by the age of 80.[158]" staat er.
Veel bosbessen, jonagolds en granaatappels eten.
En alle kolen zoals brocolli en rauwe rode/witte kool.
En alles goed afkruiden met koriander.
Dagelijks opnemen in uw dieet!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 21:20   #7914
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Veel bosbessen, jonagolds en granaatappels eten.
En alle kolen zoals brocolli en rauwe rode/witte kool.
En alles goed afkruiden met koriander.
Dagelijks opnemen in uw dieet!
Of nog veel beter, u laten transformeren tot vrouw (maar ja, dan krijgt ge weer borstkanker).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 21:34   #7915
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of nog veel beter, u laten transformeren tot vrouw (maar ja, dan krijgt ge weer borstkanker).
Gewoon veganist worden. Das voldoende
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 23:09   #7916
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ok: het cesium concentreert zich in de voedselketen, ja heel simpel concept dat begrijpen we.

Goed je hebt een vis die zwemt in water 1microBcq Cesium, hoeveel ton plankton moet hij eten om oneetbaar te worden voor de mens, 2 ton, hij eet geen twee ton, (ik doe het zonder de cijfers te toetsen op uw manier dus)

En ja dan ben je 10 jaar later, stel dat nu in de grote trechter daan inhet centrum van de oceaan waar al die garbage verzamelt, wij daar een hoge concentratie krijgen van cesiumvissen die dan elkaar opeten...

Kijk Mambo: het feit dat die vissen nog leven bewijst gewoon dat het niet giftig genoeg is om ze dood te krijgen. Wat niet giftig is voor de vis, is precies ook moeilijk giftig te noemen voor de mens.
De beste indicator van giftigheid zijn vissen, omdat ze al dat water FILTREREN.. Dus door het FILTREREN verzamelen ze precies veel meer afval dan gelijk welk dier. Dus de hoogste waarden die je vindt bij vissen is volgens mij de hoogste concentraties die een mens kan overleven. Je moet die kilogram vis, delen door 1000 om te voorkomen dat mensen daarvan doodgaan. Dus de giftigheid van 1000Bcq/kg (is dat niet de hoogste waarde ? de pro's moeten mij maar vebeteren ik ben te lui om he top te zoeken) moet je delen door 1000 om op safe te spelen, en ze leggen de lat nog eens 1000 keer lager tijdens de controles. Dus waar en wanneer jij gaat vergiftigd geraken door die vissen is mij een raadsel

Als ze genoeg vergiftigd zijn om dood te krijgen vallen ze naar beneden en worden ze voedsel voor de krabben. Dus de uitgelezen manier om dit te gaan volgen is de krabben van de stille oceaan eens gaan onderzoeken op radioactiviteit. Dus koop u zo'n geigertellerke en vanaf nu loop jij langs de rekken van de diepvrieskrabben en scampis om te controleren of die niet radioactief geworden zijn. Volgens mij moeten ze zelfs zoals moeke maria een glow in de dark effect geven dankzij die overload aan radioactiviteit. En een bevolkingsexplosie dankzij het overaanbod aan voedsel dat naar beneden tuimelt, want de vissen vallen met trosjes naar de bodem. En aangezien die radioactiviteit de oceaan steriliseert en de microben aantast, hebben ze een extra ruimte om te groeien en een competitief voordeel in de voedselketting. Ja ik zie dat zitten, uw thesis ligt hier voor te rapen.
Dit is zowat het idiootst ooit gepost.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 23:10   #7917
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Meer dan U gok ik.


Wat bedoeld U nu eigenlijk met radio activiteit? Besmetting, of bestraling?

Hangt van het soort straling af, alfastraling stopt echt wel in de maag dan.
En er last van hebben, dat hangt dus puur van de dosis af.
U beseft toch dat U ook radioactief bent, zo ongeveer 4400 bequerel aan natrium en koolstofisotopen, met waarschijnlijk een vleugje Tjernobyl.


U blijkbaar niet nee.

Moeten we op dit vlak bij U in de leer komen?
Koop al dat opgeslagen radio actief water op en verkoop het dan als mondwater hé.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 23:19   #7918
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Fukushima is vanaf nu een nieuw spa resort met het beste zwemwater ter wereld.
Heerlijke radio actieve sauna's absoluut veilig en heilzame stoombaden met tapas hapjes van vers gevangen sardientjes en garnaaltjes op een boogscheut ver.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 23:37   #7919
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Te verwachten binnenkort; lekkere baby voeding uit de tuinen van fukuschima.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 23:46   #7920
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nieuw Fukushima-lek doodt binnen de vier uur
maandag 02 september 2013
Afdrukken
Nieuw Fukushima-lek doodt binnen de vier uur

Er is nog maar es een nieuwe lek in één van de reactoren van de kerncentrale van Fukushima.

Daar lekt radioactief water uit en de straling van dat water is maar liefst 18 keer hoger dan ze daar sinds de ramp gewend zijn.

Wie eraan blootgesteld wordt, kan binnen de vier uur dood zijn...

Wouter Van Cleef, correspondent in Japan.
Popout
Wouter Van Cleef - Vandaag - 020913

Maar de vissen zwemmen er zich door? Hmm zegt de vis, lekker smaakje vandaag. Voor Maddox een pladijs, voor Paul een kabeljauwhaasje en voor de zwitser enkel wat gamba's. Dat alles op een bedje van vers geplukte tuinkruiden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 april 2014 om 23:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be