Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2023, 13:04   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard Terugkeer beleid

En weer hoor ik van hetzelfde. Het terugsturen van illegalen is alleen mogelijk als de landen van oorsprong hun medewerking verlenen.

Nochtans had het VK daar een oplossing voor . Uitgeprocedeerde illegalen die niet vrijwillig wilden terugkeren zouden worden verbannen naar Rwanda.

Maar waarom dat dan ook weer niet mocht begrijp ik ook niet. Persoonlijk vind ik dat de enige mogelijkheid.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 15:16   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.721
Standaard

Men gaat mij niet vertellen dat Europa landen als Marokko en Tunesië niet kan dwingen hun onderdanen terug te nemen. Gewoon de godverdommese hypocrisie kapot schieten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 17 oktober 2023 om 15:17.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 15:31   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.781
Standaard

Israël heeft vandaag nog 4 illegalen neergeknald die van Libanon de grens overstaken.

Een terugkeerbeleid is goed voor de gastarbeiders en hun nageslacht die zich niet assimileert. Wij hebben nood aan geen toegangbeleid: een asiel- en migratiestop.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 15:43   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En weer hoor ik van hetzelfde. Het terugsturen van illegalen is alleen mogelijk als de landen van oorsprong hun medewerking verlenen.

Nochtans had het VK daar een oplossing voor . Uitgeprocedeerde illegalen die niet vrijwillig wilden terugkeren zouden worden verbannen naar Rwanda.

Maar waarom dat dan ook weer niet mocht begrijp ik ook niet. Persoonlijk vind ik dat de enige mogelijkheid.
Zoals al gesteld:
veel meer druk uitoefenen;
naast Rwanda, kunnen nog veel andere landen in aanmerking komen; bij voorkeur altijd een buurland van betrokkene;
in afwachting van de uitwijzing: verblijven in een gesloten centrum.
...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 16:18   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.517
Standaard

Die Pipo van gisteren was een Tunesiër, kunnen die nu ook al niet meer terug? Men gaat daar op verlof, steek die in het ruim.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 17:14   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.539
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maak een deal met Noord Korea.
Moet echt niet duur zijn. Koop oude schepen en stuur die naar daar vol met ongewensten en de betaling in natura om ze ginder te houden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 20:44   #7
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die Pipo van gisteren was een Tunesiër, kunnen die nu ook al niet meer terug? Men gaat daar op verlof, steek die in het ruim.
Het zou een eerste stap betekenen : die landen als vakantieverblijf schrappen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2023, 22:42   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.503
Standaard

Kan allemaal veel en veel goedkoper, gewoon een zandplaat opspuiten in de Noordzee

Ge zet er een groot hek rond en dropt er af en toe wat eten en wat drinken op. Ik denk dat de aanvragen voor vrijwillige terugkeer naar verwegistan gretig aftrok zullen vinden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 10:48   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kan allemaal veel en veel goedkoper, gewoon een zandplaat opspuiten in de Noordzee

Ge zet er een groot hek rond en dropt er af en toe wat eten en wat drinken op. Ik denk dat de aanvragen voor vrijwillige terugkeer naar verwegistan gretig aftrok zullen vinden.
Al even overleden die George maar het blijft een prima idee.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:29   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals al gesteld:
veel meer druk uitoefenen;
naast Rwanda, kunnen nog veel andere landen in aanmerking komen; bij voorkeur altijd een buurland van betrokkene;
in afwachting van de uitwijzing: verblijven in een gesloten centrum.
...
Ach volgens mij allemaal vijgen na pasen. Het is veel te laat. Nog wat geduld en ik denk dat wijzelf gaan worden uitgewezen Naar waar valt nog af te wachten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:33   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die Pipo van gisteren was een Tunesiër, kunnen die nu ook al niet meer terug? Men gaat daar op verlof, steek die in het ruim.
Er komen daar ganse ladingen toeristen toe van over gans de wereld maar een Tunesier die mag daar niet binnen ?

Het is een beetje zoals de Afghanen die mogen ook nooit meer terug maar eenmaal ze wat papieren hebben zijn ze niet snel genoeg naar ginds op vakantie dat hebben we nog onlangs mogen zien. Blijkbaar hadden die allemaal voor het Belgisch leger gewerkt

Er wordt de mensen nogal veel wijsgemaakt is mijn idee.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2023 om 11:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 11:18   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.285
Standaard

En nu willen ze plots de illegalen uit hun woningen halen. Nu gaan ze daar eens werk van maken. Toen 3 jaar geleden het VB een wetsvoorstel indiende om net dat te doen, werd dat nog weggezet als racisme. Nee, er mogen doden vallen in de naam van partijpolitieke spelletjes. De Vivaldisten horen in de gevangenis voor schuldig verzuim.

Ook Jean Marie Dedecker had het al over het verbod op woonstbetreding

https://www.redactie24.be/politiek/d...erlaten-151690

Toen lachten de Vivaldisten het allemaal weg. Maar nu zijn ze daar hoor. Lafaards. Bij lockdownparties waren ze er als de kippen bij om die woonstbetredingen mogelijk te maken. Maar als het om illegalen gaat? Nee hoor, dan blijven ze allemaal netjes aan de leiband van de PS en ecolo.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 oktober 2023 om 11:24.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 11:25   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.670
Standaard

Even over het net zwerven dan komt men aardig wat teksten tegen met de wrange boodschap dat het EU-migratiebeleid faalt.

Ik denk wel dat iedereen daar al van op de hoogte is dat er een serieuaze faling is omtrent dat probleem.

p.s.

NOS nieuwssite

Uit de tekst:

Citaat:
De rekenkamer adviseert de EU-landen voortaan wel beter samen te werken. "Het beste zou zijn als één persoon namens alle 27 EU-landen spreekt", zegt Brincat. "Maar het ziet er niet naar uit dat dit ooit zal lukken."
Na die zin rijst dan de vraag: waar staat eigenlijk dat Verenigde Europa voor, de eigen ondergang in de hand werken???

Na dat artikel staan er nog wel enkele pijnlijke artikels bij.

De oude C-130's terug van stal halen, inladen en terugvliegen????

Te dramatisch of een oplossing????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 oktober 2023 om 11:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 18:42   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Deze nva-minister is helemaal niet bevoegd voor illegalen,
maar stelt toch een maatregel voor die zijdelings een onmiskenbaar effect zal hebben:

titel: Vlaanderen wil mensen zonder papieren weren van de huurmarkt
link: https://www.hln.be/binnenland/vlaand...arkt~aa99a275/

Citaat:



Vlaanderen wil mensen zonder papieren weren van de huurmarkt

Vlaams minister van Wonen Matthias Diependaele wil mensen zonder papieren weren van de huurmarkt. Daarvoor is wel de medewerking van het federale niveau nodig.
KVE 20-10-23, 08:37 Bron: BELGA

58 reacties

De voorbije dagen is er opnieuw meer aandacht voor mensen in illegaal verblijf, omdat de dader van de terreuraanslag in Brussel geen verblijfspapieren had. Diependaele wil nu stappen zetten om te zorgen dat mensen zonder rijksregisternummer geen woning meer kunnen huren.
Lees ook

“Bouwinvesteerders trekken aan de alarmbel”: enkel particulieren komen in aanmerking voor het verlaagde btw-tarief bij sloop en heropbouw
PREMIUM

“Bouwinvesteerders trekken aan de alarmbel”: enkel particulieren komen in aanmerking voor het verlaagde btw-tarief bij sloop en heropbouw
Woonbonus voor tweede woning verdwijnt op 1 januari, maar: “Wie nog in 2023 investeert, kan jaarlijks extra maand ‘huur’ winnen”
PREMIUM

Woonbonus voor tweede woning verdwijnt op 1 januari, maar: “Wie nog in 2023 investeert, kan jaarlijks extra maand ‘huur’ winnen”

Vandaag is een verhuurder al verplicht om zijn contract te registreren, met rijksregisternummer van de huurder. Als dat niet beschikbaar is, volstaat echter ook geboortedatum en geboorteplaats. Vlaanderen wil nu in het decreet opnemen dat er een geldig verblijfsdocument nodig is.

De databank met de registraties is echter een federale bevoegdheid. “We pleiten al enige tijd voor een regionalisering”, zegt Diependaele. “Op dit moment functioneert de databank niet naar behoren.”
Wil je elke dag de HLN Avond nieuwsbrief van HLN ontvangen via e-mail?

Diependaele heeft al een brief gestuurd naar federaal minister voor Fraudebestrijding Vincent Van Peteghem, maar die bleef tot nog toe onbeantwoord, zegt hij.

Het weren van mensen zonder papieren als huurder wordt ook gezien als een manier om de druk op de woningmarkt te laten afnemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 18:55   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er komen daar ganse ladingen toeristen toe van over gans de wereld maar een Tunesier die mag daar niet binnen ?

Het is een beetje zoals de Afghanen die mogen ook nooit meer terug maar eenmaal ze wat papieren hebben zijn ze niet snel genoeg naar ginds op vakantie dat hebben we nog onlangs mogen zien. Blijkbaar hadden die allemaal voor het Belgisch leger gewerkt

Er wordt de mensen nogal veel wijsgemaakt is mijn idee.
Wat wil je. "Democraten" willen niet verweten worden dat ze het BLOK nalopen. Die lossen dat probleem op met gezinshereniging en de snelbelgwet.

Nu hebben we wat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 19:22   #16
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze nva-minister is helemaal niet bevoegd voor illegalen,
maar stelt toch een maatregel voor die zijdelings een onmiskenbaar effect zal hebben:

titel: Vlaanderen wil mensen zonder papieren weren van de huurmarkt
link: https://www.hln.be/binnenland/vlaand...arkt~aa99a275/
Weer ze ook uit de ziekenhuizen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 17:37   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En nu willen ze plots de illegalen uit hun woningen halen. Nu gaan ze daar eens werk van maken. Toen 3 jaar geleden het VB een wetsvoorstel indiende om net dat te doen, werd dat nog weggezet als racisme. Nee, er mogen doden vallen in de naam van partijpolitieke spelletjes. De Vivaldisten horen in de gevangenis voor schuldig verzuim.

Ook Jean Marie Dedecker had het al over het verbod op woonstbetreding

https://www.redactie24.be/politiek/d...erlaten-151690

Toen lachten de Vivaldisten het allemaal weg. Maar nu zijn ze daar hoor. Lafaards. Bij lockdownparties waren ze er als de kippen bij om die woonstbetredingen mogelijk te maken. Maar als het om illegalen gaat? Nee hoor, dan blijven ze allemaal netjes aan de leiband van de PS en ecolo.
Nu die uit hun woning halen klinkt spectaculair maar dat is het ook. Populisme is dat en niet meer

Die mensen zitten echt niet ganser dagen in hun kelder hoor.

Kijk maar naar die Tunesische gek.....die stond zelfs aan schhol zijn dochter op te wachten.

Doe een controle op eender welk terras cafe of bar in Brussel of Antwerpen en je hebt er direct een ganse camionette vol.

Trouwens aan het Zuidstation zitten er tientallen. Geen enkele illegale verschanst zich op een zolder hoor

https://www.bruzz.be/samenleving/hel...ijf-2023-10-21


De enige haalbare oplossing is een uitzetting zoals het VK had voorgesteld zijnde naar Rwanda....Australie doet dit al langer wie niet terug wil wordt afgezet op een eiland.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2023 om 17:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 17:41   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Weer ze ook uit de ziekenhuizen.
Zoals ik al schreef ik vrees het te laat is. De kans dat wij binnenkort zullen geweert worden uit onze ziekenhuiwzen wegens geen plaats lijkt me meer reeel. We moeten nu al meer dan 6 maanden wachten voor een afspraak.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 18:22   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Weer ze ook uit de ziekenhuizen.
Dat is nu een verschil tussen de nva en het belang.
Dringende geneeskundige hulp moet iedere mens krijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 18:25   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nu die uit hun woning halen klinkt spectaculair maar dat is het ook. Populisme is dat en niet meer

Die mensen zitten echt niet ganser dagen in hun kelder hoor.

Kijk maar naar die Tunesische gek.....die stond zelfs aan schhol zijn dochter op te wachten.

Doe een controle op eender welk terras cafe of bar in Brussel of Antwerpen en je hebt er direct een ganse camionette vol.

Trouwens aan het Zuidstation zitten er tientallen. Geen enkele illegale verschanst zich op een zolder hoor

https://www.bruzz.be/samenleving/hel...ijf-2023-10-21


De enige haalbare oplossing is een uitzetting zoals het VK had voorgesteld zijnde naar Rwanda....Australie doet dit al langer wie niet terug wil wordt afgezet op een eiland.
Het recht van de politie op woonstbetreding, zoals voorgesteld door de nva en vooral Theo, met inbegrip van voorzichtigheidsregels, moet gestemd worden!! (destijds was, als ik me goed herinner, enkel de MR die tegen was)
DAARNAAST blijven alle andere controlemiddelen vanzelfsprekend bestaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be