Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2009, 22:00   #1
Heel-Nederlander
Burgemeester
 
Heel-Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 537
Standaard Genoeg is genoeg

Beste mede-forumgebruikers,

Ik lees verschillende topics hier sinds vandaag. En wat me - vreemd genoeg - opvalt is dat Nederlanders en Vlamingen die allebei van Belziek afwillen elkaar nog steeds zwart maken. Vreemd? Jazeker, want het verzwakt ons.
Doel van dit topic: bedenk nou eens dingen die we gemeen hebben, onze gemeenschappelijke geschiedenis, debateer eerlijk en open en zonder haat over de toekomst van België.

Liever geen reactie van:
* arrogante "Ollanders/Hollanders" die vinden dat België een stronthoop is
* Francofielen
* mensen die slechts kunnen denken in termen van "slecht" en "slechter" over Nederland of Vlaanderen

Dank u wel!
__________________

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 22:10   #2
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Beste mede-forumgebruikers,

Ik lees verschillende topics hier sinds vandaag. En wat me - vreemd genoeg - opvalt is dat Nederlanders en Vlamingen die allebei van Belziek afwillen elkaar nog steeds zwart maken. Vreemd? Jazeker, want het verzwakt ons.
Doel van dit topic: bedenk nou eens dingen die we gemeen hebben, onze gemeenschappelijke geschiedenis, debateer eerlijk en open en zonder haat over de toekomst van België.

Liever geen reactie van:
* arrogante "Ollanders/Hollanders" die vinden dat België een stronthoop is
* Francofielen
* mensen die slechts kunnen denken in termen van "slecht" en "slechter" over Nederland of Vlaanderen

Dank u wel!
Laat iedereen in zijn mening. Edoch, soms mag er wel eens 'gesteggeld' worden. Wij in het Zuiden zijn zo. Dat maakt het leven wat bruisender. U moet ook niet alles letterllijk opvatten. Dat zou wel wat naïef zijn.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 09:17   #3
Heel-Nederlander
Burgemeester
 
Heel-Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat iedereen in zijn mening. Edoch, soms mag er wel eens 'gesteggeld' worden. Wij in het Zuiden zijn zo. Dat maakt het leven wat bruisender. U moet ook niet alles letterllijk opvatten. Dat zou wel wat naïef zijn.
Nee inderdaad. Ik ben vaak genoeg in Vlaanderen geweest en wij kunnen zeker iets van jullie leren, en andersom. Ik begin alleen genoeg te krijgen van die zinlonze, niet onderbouwde "kletspraat" van sommige van ons op het forum

Zoals:

"Vlamingen zijn dom want het zijn Belgen"

Of:

"Hollanders zijn arrogant omdat ze in NEDERLAND wonen"
__________________

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 09:23   #4
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat iedereen in zijn mening. Edoch, soms mag er wel eens 'gesteggeld' worden. Wij in het Zuiden zijn zo. Dat maakt het leven wat bruisender. U moet ook niet alles letterllijk opvatten. Dat zou wel wat naïef zijn.
Als Hollanderhaat een passie is in Belgie ,hoeft dat nog niet door Nederlanders gewaarderd te worden.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 11:19   #5
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
"Vlamingen zijn dom want het zijn Belgen"
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 11:47   #6
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.
Dat is inderdaad zo.
Als ze slim waren dan waren ze nu geen Belgen geweest.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 11:57   #7
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.
belgen zijn dom, hollanders arrogant en gierig. leve de cliché's
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 10:30   #8
elberto
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.
Het is gewoon waar.
elberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 14:27   #9
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Beste mede-forumgebruikers,

Ik lees verschillende topics hier sinds vandaag. En wat me - vreemd genoeg - opvalt is dat Nederlanders en Vlamingen die allebei van Belziek afwillen elkaar nog steeds zwart maken. Vreemd? Jazeker, want het verzwakt ons.
Doel van dit topic: bedenk nou eens dingen die we gemeen hebben, onze gemeenschappelijke geschiedenis, debateer eerlijk en open en zonder haat over de toekomst van België.

Liever geen reactie van:
* arrogante "Ollanders/Hollanders" die vinden dat België een stronthoop is
* Francofielen
* mensen die slechts kunnen denken in termen van "slecht" en "slechter" over Nederland of Vlaanderen

Dank u wel!
Mijn medestanders en ik voeren nu al wekenlang discussies, vooral met onze verklaarde opponenten, over een mogelijke hereniging van Nederland en Vlaanderen. Alle verbitterde clichés heb ik inmiddels gelezen. Ik laat mij daardoor niet van de wijs brengen. Ik heb zelfs de indruk dat sommigen de boodschap beginnen te begrijpen en hun toon beginnen te matigen, omdat het blijven hangen in oude stereotiepe beelden onze strategische belangen op den duur schaadt. Wij hebben in het begin van de eenentwintigste eeuw wel wat anders aan ons hoofd dan belgenmoppen of Hollanderhaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be