Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 9 juni 2006, 19:42   #601
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Na Aisha Van Zele (VLD) en Magda Soetens (CD&V) is nu ook Guy Dirckx (NV-A) naar het VB gekomen .

Mijnheer Dirckx is districtsschepen te Deurne . Hij is de eerste schepen die het VB mag verwelkomen in Apen


Dirckx werd overtuigd door onze consequente standpunten, heldere analyses en onze konstruktieve oppositie .

Stilaan maar zeker blijven de andere partijen leegstromen en de gedegeneerden blijven verweesd achter .
PAJOT is offline  
Oud 9 juni 2006, 20:36   #602
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een racist kan perfect een vlaams-nationalist zijn. Net zoals een communist vlaams-nationalist kan zijn.
Dat zegt niets, Rr00ttt. Een communist kan ook een racist zijn. Ideologisch racisme is een deel-ideologietje dat je blijkbaar aan alle ideologieën kan vasthangen.

Wat ik stel is dat de meeste ideologische racisten in het Belang geen Vlaamsnationalisten zijn, maar die kruiwagen gebruiken om hun waar sluiks aan de man te brengen. Zo zie je dat ze in Brussel bijvoorbeeld zonder problemen heen en weer switchen tusen het Belang en het FN.
__________________
baarle is offline  
Oud 9 juni 2006, 20:53   #603
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Een racist is iemand die niet van negers of zo houdt. We moeten meer wetten hebben tegen dat soort mensen. Alhoewel er sommige stemmen opgaan om ook mensen die niet van appelmoes houden buiten de wet te stellen.

De gedachtenpolitie is er reeds. Ze wacht enkel nog op versterkingen.
Jazeker is offline  
Oud 9 juni 2006, 21:13   #604
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wat ik stel is dat de meeste ideologische racisten in het Belang geen Vlaamsnationalisten zijn, maar die kruiwagen gebruiken om hun waar sluiks aan de man te brengen. Zo zie je dat ze in Brussel bijvoorbeeld zonder problemen heen en weer switchen tusen het Belang en het FN.
U mag dat rustig stellen, ik zie daar maar weinig bewijs van.

Bovendien heb ik geen problemen met racisten zolang er geen misdaden uit volgen. Zoals jazeker al aangaf in zijn post ben ik alle politiek correct gelul beu. Racisme valt daar evengoed onder.

I.e. moet men mensen straffen omdat zij niet van een andere huidskleur houden? Zolang dat die mensen geen misdaden plegen lijkt er mij geen probleem. En racisme is an sich - hoewel af te keuren - geen misdaad imo. Het woord zegt het zelf al: zolang er geen daad is is er geen misdaad.
Rr00ttt is offline  
Oud 9 juni 2006, 22:06   #605
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
I.e. moet men mensen straffen omdat zij niet van een andere huidskleur houden?
Moet men totaal geïntegreerde mensen het burgerschap weigeren omdat ze een andere huidskleur hebben?

Het gaat niet om misdaad of geen misdaad: het gaat om een fundamentele politieke kloof die je niet kan wegpraten. Als Aisha Van Zele geen burger van Vlaanderen zou kunnen worden omdat ze bruin is, dan hoef ik die Vlaamse staat niet. We vinden dan wel wat anders en beters om België te vervangen.
__________________
baarle is offline  
Oud 9 juni 2006, 22:29   #606
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wat ik stel is dat de meeste ideologische racisten in het Belang geen Vlaamsnationalisten zijn, maar die kruiwagen gebruiken om hun waar sluiks aan de man te brengen. Zo zie je dat ze in Brussel bijvoorbeeld zonder problemen heen en weer switchen tusen het Belang en het FN.
Neem me niet kwalijk, maar dat schijn een beetje je stokpaardje te zijn.
Ik vraag me af hoe je dat weet, heb je dat echt onderzocht? Of is het enkel 'ik stel'?
En die 'ze' in Brussel, ken je er twee, of één?
luc broes is offline  
Oud 9 juni 2006, 22:32   #607
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Moet men totaal geïntegreerde mensen het burgerschap weigeren omdat ze een andere huidskleur hebben?
Uiteraard niet. Trouwens bijna iemand denkt eraan.
Hopelijk is deze zaak hiermee afgehandeld.
luc broes is offline  
Oud 9 juni 2006, 22:37   #608
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat zegt niets, Rr00ttt. Een communist kan ook een racist zijn. Ideologisch racisme is een deel-ideologietje dat je blijkbaar aan alle ideologieën kan vasthangen.

Wat ik stel is dat de meeste ideologische racisten in het Belang geen Vlaamsnationalisten zijn, maar die kruiwagen gebruiken om hun waar sluiks aan de man te brengen. Zo zie je dat ze in Brussel bijvoorbeeld zonder problemen heen en weer switchen tusen het Belang en het FN.
Vlaanderen wordt niet ziek van racisten, maar van al dat eeuwig gepraat over racisten.
In mijn collegetijd ging het dikwijls over onkuisheid, het is gelukkig overgewaaid.
Tegenwoordig is racisme (ideologisch en ander) het grote probeem, het zal hopelijk ook weloverwaaien.
In de landelijke gemeente waar mijn kleinzoon naar school gaat is er één allochtoontje. Probleemloos, tot hij een blauw oog opliep. Het Verontruste schoolhoofd riep heel de school samen en gaf een anti-racistische donderpreek.
Een week later liep mijn kleinzoon een vrij ernstige verwonding op. Ik denk dat het schoolhoofd er nooit iets van vernomen heeft.
Maar waarschijnlijk meldde hij wel hogerop dat zijn school ook kampt met racisme maar dat hij alle nodige maatregelen getroffen heeft om die doodzonde te verbannen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 juni 2006 om 22:44.
luc broes is offline  
Oud 10 juni 2006, 02:53   #609
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Moet men totaal geïntegreerde mensen het burgerschap weigeren omdat ze een andere huidskleur hebben?

Het gaat niet om misdaad of geen misdaad: het gaat om een fundamentele politieke kloof die je niet kan wegpraten. Als Aisha Van Zele geen burger van Vlaanderen zou kunnen worden omdat ze bruin is, dan hoef ik die Vlaamse staat niet. We vinden dan wel wat anders en beters om België te vervangen.

Ik kan alleen maar vaststellen dat u die 1% vlaamse racisten in onze samenleving een enorme macht toedeelt.

Persoonlijk maak ik me oneindig meer zorgen om het groeiende aantal moslims, de uiterst intolerante linksen enz.

Die 1% racisten zijn zelfs binnen het VB een marginale groep. De kans dat zij impact op het beleid zullen hebben is quasi nul.

De twee andere categoriën die ik noemde oefenen al veel invloed uit of zijn aan de macht.

In mijn ogen bent u een don quichote.

Vecht maar rustig verder tegen die windmolens van u. Terwijl u zich zorgen maakt over de fictieve dreiging van racisten wordt Vlaanderen verder leeggemolken en wordt de schijndemocratie hier elke dag nog wat verder uitgehold. En het zijn niet die 'racisten' die daarvoor verantwoordelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 juni 2006 om 02:54.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 juni 2006, 06:30   #610
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

In plaats van schouderophalend de provocaties ivm huidskleur te negeren gaan wij erop in om toch maar te bewijzen dat Belangers, (en eigenlijk ook de Flaminganten) geen racisten zijn terwijl een gele, blanke of zwarte smoel nooit een aandachtspunt geweest zijn voor leden, kaders en kiezers.
Verschoning: voor 99,5 % ervan.

Een defensieve positie dus.
Voor een partij geen goeie zaak.

Collateral damage opgelopen bij zotte Hans' moordpartij.

Afwachten of het Belang zijn propaganda of zijn politiek discours 'consequent en contradictievrij' [sic JV] kan blijven voeren.

Laatst gewijzigd door stab : 10 juni 2006 om 06:38.
stab is offline  
Oud 22 oktober 2007, 08:27   #611
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard Het heeft toch 16 maand geduur

Na 16 maand is Aisha het beu bij het Vlaams Blok/Belang en gaat naar lijst Dedecker.
Na VLD, Vlaams Belang en LDD nog 5 partijen te gaan !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline  
Oud 22 oktober 2007, 14:22   #612
Kadee
Administrator
 
 
Kadee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 december 2004
Locatie: aan de andere kant van uw scherm.
Berichten: 1.696
Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?p=3012941
Kadee is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be