Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2015, 19:56   #81
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Naast Moermansk zijn er de vaststellingen in de Alpen, waar eeuwenoude gletsjers verdwijnen. Californië dat verdroogt. Kiribati en de Malediven waar men de evacuatie van de bevolking begint te plannen. Italië waar men in 2007 te maken kreeg met een uitbraak van dengue.
De nieuwste trend in de klimaatwetenschap is inderdaad dat CO2 de oorzaak is van alles, maar ook van het tegenstelde.


Citaat:
En wat uw kaartje van het arctisch gebied betreft: hoe rijmt u dat met het gegeven dat de doorvaart door de noordelijke ijszee jaar na jaar makkelijker en gedurende langere periodes mogelijk is?
Moet ik u op uw woord geloven, of kunt u die bewering ook staven met feiten?
(vergeet zeker niet van ook de statistieken van de jaren '20 en '40 van de vorige eeuw te vermelden)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 20:15   #82
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel mijn vriend, als zonnepanelen 10-20% rendabel zijn in dit bewolkt landje, hoelang moet jij erover nadenken om meer te verdienen dan op uw spaarrekening ?
Je maakt gewoon de foute berekening. Trouwens ik heb zonnepanelen en zonder subsidies zijn die niet rendabel.

Bovendien is het in de praktijk niet werkend gebleken, omdat het netwerk dat je nodig hebt als batterij serieus in de problemen komt.

Maar vooruit, leg het maar eens uit, hoe je dat allemaal gaat oplossen.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 12 februari 2015 om 20:17.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 06:16   #83
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ondertussen in Japan : meer oplaad punten dan tankstations. Dat zegt niet veel natuurlijk. Behalve dan dan vooruitstrevend België op dat vlak een klein beetje achter loopt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 12:05   #84
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Geen idiote redenering.

Als je vindt dat een auto teveel verbruikt, kan je natuurlijk heel gemakkelijk een wet stemmen dat er geen auto's meer mogen rond rijden die meer dan 1 l/100 km verbruiken. Geen enkel probleem. Wat gekken vinden in het parlement en het is zo gefikst.

Of dat in de praktijk gaat werken is een ander verhaal.

Vandaar mijn stelling : groen bewijs dat je stelling in de praktijk werkt en evenveel kost als de oude technologie.

Moraalridders vind je overal. Daar is überhaupt geen tekort aan. Aan ingenieurs die de gekke plannen kunnen verwezenlijken daarentegen...
.. is er in feite geen tekort. De publieke opnie daarintegen is kortzichtig genoeg om als er dan alternatieven zijn of bedacht worden ze geen millimeter kans te geven.
Kijk Jaques Fresco: de bezieler van het Venus Project en zijn visie over de toekomst en RBE; weggelachen, "gedebunked" door "experts" ...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:28   #85
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
.. is er in feite geen tekort. De publieke opnie daarintegen is kortzichtig genoeg om als er dan alternatieven zijn of bedacht worden ze geen millimeter kans te geven.
Kijk Jaques Fresco: de bezieler van het Venus Project en zijn visie over de toekomst en RBE; weggelachen, "gedebunked" door "experts" ...
Een consument redeneert volgens zijn portefeuille : als het te duur is in vergelijking met alternatieven zelfs brandstof in rekening genomen, dan krijgt die oplossing geen kans en dan is dat niet meer als terecht.

Kom met een alternatief af dat werkelijk een alternatief is, zowel technisch als economisch en je verdient het als zoete broodjes.

Dus vooruit zou ik zeggen, poneer je oplossingen hier.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 19:35   #86
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ondertussen in Japan : meer oplaad punten dan tankstations. Dat zegt niet veel natuurlijk. Behalve dan dan vooruitstrevend België op dat vlak een klein beetje achter loopt.
wij hebben meer oplaadpunten dan je zou denken.
De meesten zijn exact nul keer gebruikt.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 19:43   #87
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
wij hebben meer oplaadpunten dan je zou denken.
De meesten zijn exact nul keer gebruikt.
Stel ik betaal nu ongeveer € 0,066 de km aan brandstof.

Gaat dat goedkoper zijn als ik op elektriciteit rijd ? Gaat dat goedkoper zijn als iedereen op elektriciteit rijdt ? Kan al deze elektriciteit, die nodig is om die wagens te laten bollen opgewekt worden en zo ja, waarmee ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 20:24   #88
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Stel ik betaal nu ongeveer € 0,066 de km aan brandstof.

Gaat dat goedkoper zijn als ik op elektriciteit rijd ?
Geen idee, maar ge tankt op kosten van diegene die de paal plaatst. Of dat genoeg is de duurdere auto te compenseren is een vraagteken.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 21:26   #89
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
U houdt dus vol dat Murmansk representatief is voor de hele aarde?
Dat was namelijk mijn vraag - die u duidelijk ontwijkt.
Waar heb ik dat gezegd? Heb ik nooit beweerd! Ik wou enkel uw oogkleppen doen bewegen. Iets verder laten kijken dan uw neus lang is. Maar ze staan er zo stevig op dat er geen enkel beweging in te krijgen is.

En Murmansk is een zeer interessant biotoop omdat het op de rand van bewoonbare wereld ligt en de gevolgen van de opwarming daar het eerst te zien zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht

Knuffelt u rustig nog wat bomen. Moeder Aarde zal u dankbaar zijn.
Is dat uw antwoord? Een neerbuigende reactie? Proficiat.
U denkt dat ik een geitewollesokker ben? U kan er niet meer naast zitten. Ik heb enkel een hekel aan mensen met oogkleppen op.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 14:23   #90
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar heb ik dat gezegd? Heb ik nooit beweerd! Ik wou enkel uw oogkleppen doen bewegen. Iets verder laten kijken dan uw neus lang is. Maar ze staan er zo stevig op dat er geen enkel beweging in te krijgen is.
Ik heb u GEVRAAGD of Murmansk representatief is voor de gemiddelde temparatuur van de aarde. U hebt daar geen antwoord op kunnen geven.


Citaat:
En Murmansk is een zeer interessant biotoop omdat het op de rand van bewoonbare wereld ligt en de gevolgen van de opwarming daar het eerst te zien zijn.
Dat is alleen uw bewering. Iets beweren is gemakkelijk.Geef bewijzen, metingen, statistieken.


Citaat:
Is dat uw antwoord? Een neerbuigende reactie? Proficiat.
U denkt dat ik een geitewollesokker ben? U kan er niet meer naast zitten. Ik heb enkel een hekel aan mensen met oogkleppen op.
Dan hebt u zeker een hekel aan uzelf!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 18:18   #91
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik heb u GEVRAAGD of Murmansk representatief is voor de gemiddelde temparatuur van de aarde. U hebt daar geen antwoord op kunnen geven.
Wat is dat nu een domme vraag. Geen enkele stad is representatief voor de hele aarde. Enkel de aarde is representatief voor de aarde. Het antwoord is NEE. Dat ge zelf het antwoord op die vraag niet kon verzinnen is echt heel erg.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat is alleen uw bewering. Iets beweren is gemakkelijk.Geef bewijzen, metingen, statistieken.
Alsof dat u geinteresseerd bent in bewijzen. De hele opwarming interesseert u niet. Enkel uw haat tegen de Groenen is wat u doet bewegen. En het ondraaglijke besef dat ze eigenlijk al jaren gelijk hadden.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dan hebt u zeker een hekel aan uzelf!
ha ha ha, u bent een komiek talent.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 21:14   #92
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Een consument redeneert volgens zijn portefeuille : als het te duur is in vergelijking met alternatieven zelfs brandstof in rekening genomen, dan krijgt die oplossing geen kans en dan is dat niet meer als terecht.

Kom met een alternatief af dat werkelijk een alternatief is, zowel technisch als economisch en je verdient het als zoete broodjes.

Dus vooruit zou ik zeggen, poneer je oplossingen hier.
Een mens zou geen consument mogen zijn maar u bent dat zeer zeker wel want het is blijkbaar voor u de enige mogelijke realiteit. Spijtig genoeg verhindert het u -zoals velen hier en IRL- da ook buiten deze referentiekader te denken.
Het alternatief (Resource Based Economy) waarmee ik en andere denkers voor mij met komen is een alternatief. Natuurlijk als je dat niet WIL beschouwen als een alternatief tja...
Meer nog, als je het toch beter weet, wees niet lui en zoek het is zelf op.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be