Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet er een pakt worden gesloten met de migranten, zoals SP.a, agalev en spirit voorstellen?
NEEN 116 77,33%
ja 34 22,67%
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2002, 16:34   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Terugsturen naar... ? Wie wil zo'n mensen in zijn land?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 18:09   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Dat is evident.Als ze onze taal niet spreken hebben zij daar meer last dan wij. Hoofddoeken? Heeft toch geen belang: 75 jaar geleden liepen alle Vlamingen ook met hoofddeksels...
Al meerdere malen heb ik hierover gesproken en blijkbaar moet er blijvend herhaald worden.

Wat de sluier betreft, is het absoluut noodzakelijk een onderscheid te maken tussen de eerste generaties Marokkanen en Turken (en anderen uit een moslimland) en de derde, jonge generatie die de sluier weer aanneemt.

U leest inderdaad goed: "weer". Heel wat mensen van de tweede generatie hadden die immers afgelegd. Maar door heel wat jongeren - niet allemaal, heus niet - wordt die weer uit de kast gehaald.

Al enige tijd is er een herbronning onder de moslimbevolking en in de islam in het algemeen bezig. Terwijl heel wat politici nog steeds hardop dromen van een verwesterde islam, doet er in de praktijk iets anders voor. De derde generatie onderneemt een zoektocht naar haar wortels en wil de islam in haar volledigheid beleven.

In die beweging past de sluier. Daar waar de oude generatie die eerder uit culturele redenen droeg (ze waren het van thuis uit gewoon en stelden zich daarbij niet teveel vragen), doet de nieuwe generatie dat niet uit culturele redenen, maar uit een drang naar affirmatie van hun geloof en identiteit. Daarom zie je een niet onaardig aantal jonge meisje met de sluier lopen (met daartussen trouwens ook Nederlands en Vlaamse meisjes die zich tot de islam hebben bekeerd). Voor hen is het een teken: wij zijn moslims.

De hoofddeksels onder Vlamingen waren cultureel, niet religieus geïnspireerd. En daarom gaat de vergelijking niet op.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 20:05   #23
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Volledig met het vreemdelingenstandpunt van W&V akkoord
Da verbaast mij niks, als je toch zo'n fan bent van rassenscheiding...(daar staat die domme vlag toch voor, right?) Onglooflijk hoeveel pure en onverbloemde racisten er nog in dit land rondlopen. Heeft ons onderwijs dan echt niks bijgebracht aan sommige mensen. Met zo'n volk is een holocaust nooit veraf
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 20:27   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
daar staat die domme vlag toch voor, right?
Right? Een leemte in uw Nederlandse woordenschat?

Over welke "domme" vlag hebt u het eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 20:35   #25
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
daar staat die domme vlag toch voor, right?
Right? Een leemte in uw Nederlandse woordenschat?

Over welke "domme" vlag hebt u het eigenlijk?
De zuidelijke-staten vlag in het berichtje van mr. Van den Eynde. U mag trouwens ook op mijn mening reageren ipv te muggeziften. Bent u het ermee eens dat we racisme al lang hadden moeten uitbannen of niet?
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 20:50   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Bent u het ermee eens dat we racisme al lang hadden moeten uitbannen of niet?
Eerlijk gezegd zie ik niet in waar u racisme ontwaart in onze samenleving. Een kritisch standpunt tegenover migratie en vreemdelingen is immers nog geen racisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 21:09   #27
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Volledig met het vreemdelingenstandpunt van W&V akkoord
Da verbaast mij niks, als je toch zo'n fan bent van rassenscheiding...(daar staat die domme vlag toch voor, right?) Onglooflijk hoeveel pure en onverbloemde racisten er nog in dit land rondlopen. Heeft ons onderwijs dan echt niks bijgebracht aan sommige mensen. Met zo'n volk is een holocaust nooit veraf
Die vlag staat niet voor rassenscheiding, maar voor slavernij.
De correcte vlag voor rassenscheiding is:


Daarenboven wordt de confederale vlag nog steeds gevoerd in de vlag van Georgia:


en was ze tot begin dit jaar een stukje groter:



Daareenboven heeft iedereen vrije meningsuiting, en men kan ideeën niet verwerpen tot aangetoond is dat ze fout zijn, en dat gebeurd de laatste tijd een beetje vaak.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 21:11   #28
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Sorry, maar de afbeeldingen komen niet door
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 21:17   #29
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

[quote="Moi"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Volledig met het vreemdelingenstandpunt van W&V akkoord



Daareenboven heeft iedereen vrije meningsuiting, en men kan ideeën niet verwerpen tot aangetoond is dat ze fout zijn, en dat gebeurd de laatste tijd een beetje vaak.
OK, nu hebt u mij Goed het is dus niet de vlag van rassenscheiding maar van slavernij, dat maakt alles goed natuurlijk! Wilt u dan echt dat ik aantoon dat racisme fout is? Ik heb nu niet zoveel tijd, later misschien. Ik vermoed dat wel meer mensen hier u willen helpen. Ondertussen kan u misschien eens een documentaire over wereldoorlog 2 zien, of Schindler's list of American History X. Als u dan nog niet overtuigd bent vrees ik dat u niet voor rede vatbaar bent en dan hoef ik ook geen moeite te doen.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 21:18   #30
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

ik hoop dat de vlaggen nu doorkomen
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 21:27   #31
M.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 67
Standaard

[quote="tv"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Volledig met het vreemdelingenstandpunt van W&V akkoord



Daareenboven heeft iedereen vrije meningsuiting, en men kan ideeën niet verwerpen tot aangetoond is dat ze fout zijn, en dat gebeurd de laatste tijd een beetje vaak.
OK, nu hebt u mij Goed het is dus niet de vlag van rassenscheiding maar van slavernij, dat maakt alles goed natuurlijk! Wilt u dan echt dat ik aantoon dat racisme fout is? Ik heb nu niet zoveel tijd, later misschien. Ik vermoed dat wel meer mensen hier u willen helpen. Ondertussen kan u misschien eens een documentaire over wereldoorlog 2 zien, of Schindler's list of American History X. Als u dan nog niet overtuigd bent vrees ik dat u niet voor rede vatbaar bent en dan hoef ik ook geen moeite te doen.
Ik beide films reeds gezien (paar keer zelfs)
en op school leren ze iedereen zelfstandig nadenken en discussieren en zijn eigen mening vormen.

En ik weet heus wel waar de vlag voorstaat. De vlag werd door de geconfedereerde zuidelijke staten in de amerikaanse burgeroorlog als vlag gebruikt.
M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:06   #32
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
[

De hoofddeksels onder Vlamingen waren cultureel, niet religieus geïnspireerd. En daarom gaat de vergelijking niet op.
U hebt gelijk, ik had beter moeten nadenken.Als het dragen van hoofddoeken niets met mode te maken heeft maar alles met het manifesteren van de Islam is het inderdaad niet zo onschuldig. Er loopt toch ook niemand meer met hamers en sikkels en hakenkruizen over de straat...
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:13   #33
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

[quote="Matthias Van den Eynde"][quote="tv"][quote="Moi"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Volledig met het vreemdelingenstandpunt van W&V akkoord




Ik beide films reeds gezien (paar keer zelfs)
en op school leren ze iedereen zelfstandig nadenken en discussieren en zijn eigen mening vormen.

En ik weet heus wel waar de vlag voorstaat. De vlag werd door de geconfedereerde zuidelijke staten in de amerikaanse burgeroorlog als vlag gebruikt.
Het enige dat je op school niet geleerd hebt blijkbaar is iets bijleren van datgene wat je ziet... Niet elke mening is goed! Je moet ze nog kunnen onderbouwen ook. Wat heb jij met de zuidelijke staten trouwens? Woon je er? Ben je er geboren? Of ben je gewoon voorstander van slavernij, net als zij toen? Want als dat zo is is het toch het beste bewijs dat jij al die tijd voor niks naar school bent gegaan.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:17   #34
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
[



U hebt gelijk, ik had beter moeten nadenken.Als het dragen van hoofddoeken niets met mode te maken heeft maar alles met het manifesteren van de Islam is het inderdaad niet zo onschuldig. Er loopt toch ook niemand meer met hamers en sikkels en hakenkruizen over de straat...
Nee, ik zie wel nog mensen met kruisbeeldjes rond hun nek, ik zie joden in het zwart over straat lopen en ik zie een heleboel fasco's die denken dat ze met hun lonsdale kleren uiting kunnen geven aan hun domme ideeën. Sorry maar als je iets hebt tegen één welbepaalde groep zeg dat dan toch gewoon; dan kan ik je uitmaken voor racist en dan zijn we uitgepraat. Echt waar wat voor kromme redeneringen je hier tegenkomt...
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:19   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Echt waar wat voor kromme redeneringen je hier tegenkomt...
Het citaat dat u aanhaalt komt niet van mij. Gelieve de juiste persoon te citeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:21   #36
M.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 67
Standaard

[quote="tv"][quote="Matthias Van den Eynde"][quote="tv"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Volledig met het vreemdelingenstandpunt van W&V akkoord




Ik beide films reeds gezien (paar keer zelfs)
en op school leren ze iedereen zelfstandig nadenken en discussieren en zijn eigen mening vormen.

En ik weet heus wel waar de vlag voorstaat. De vlag werd door de geconfedereerde zuidelijke staten in de amerikaanse burgeroorlog als vlag gebruikt.
Het enige dat je op school niet geleerd hebt blijkbaar is iets bijleren van datgene wat je ziet... Niet elke mening is goed! Je moet ze nog kunnen onderbouwen ook. Wat heb jij met de zuidelijke staten trouwens? Woon je er? Ben je er geboren? Of ben je gewoon voorstander van slavernij, net als zij toen? Want als dat zo is is het toch het beste bewijs dat jij al die tijd voor niks naar school bent gegaan.
Wie zegt welke mening correct is...
M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:22   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Nee, ik zie wel nog mensen met kruisbeeldjes rond hun nek, ik zie joden in het zwart over straat lopen en ik zie een heleboel fasco's die denken dat ze met hun lonsdale kleren uiting kunnen geven aan hun domme ideeën.
Geen enkele christen of jood loopt met een onderscheidend teken rond dat een vijandigheid uitdrukt tegenover de maatschappij waar hij of zij in leeft. Dat is bij de sluier weldegelijk het geval, vooral bij de jonge generatie die daar heel bewust heeft voor gekozen.

Trouwens, heel veel jongeren dragen een kruisje maar zijn voor de rest nog nauwelijks gelovig, laat staan kerkelijk.

En een heleboel "fasco's"? Een heleboel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:31   #38
M.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Nee, ik zie wel nog mensen met kruisbeeldjes rond hun nek, ik zie joden in het zwart over straat lopen en ik zie een heleboel fasco's die denken dat ze met hun lonsdale kleren uiting kunnen geven aan hun domme ideeën.
Geen enkele christen of jood loopt met een onderscheidend teken rond dat een vijandigheid uitdrukt tegenover de maatschappij waar hij of zij in leeft. Dat is bij de sluier weldegelijk het geval, vooral bij de jonge generatie die daar heel bewust heeft voor gekozen.

Trouwens, heel veel jongeren dragen een kruisje maar zijn voor de rest nog nauwelijks gelovig, laat staan kerkelijk.

En een heleboel "fasco's"? Een heleboel?
Idd vaak hebben zij een kruisje gekregen van hun gelovige grootmoeder of dergerlijke en dragen ze dat als aandenken en eerbied aan hen maar zijn ze zelf niet gelovig.
M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:54   #39
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Nee, ik zie wel nog mensen met kruisbeeldjes rond hun nek, ik zie joden in het zwart over straat lopen en ik zie een heleboel fasco's die denken dat ze met hun lonsdale kleren uiting kunnen geven aan hun domme ideeën.
Geen enkele christen of jood loopt met een onderscheidend teken rond dat een vijandigheid uitdrukt tegenover de maatschappij waar hij of zij in leeft. Dat is bij de sluier weldegelijk het geval, vooral bij de jonge generatie die daar heel bewust heeft voor gekozen.

Trouwens, heel veel jongeren dragen een kruisje maar zijn voor de rest nog nauwelijks gelovig, laat staan kerkelijk.

En een heleboel "fasco's"? Een heleboel?

Idd vaak hebben zij een kruisje gekregen van hun gelovige grootmoeder of dergerlijke en dragen ze dat als aandenken en eerbied aan hen maar zijn ze zelf niet gelovig.
Man toch, echt alles sleuren jullie erbij om maar niet te moeten toegeven dat in het blanke deel van onze maatschappij best ook wel mensen met extreme ideeën rondlopen en dat die er maar al te graag voor uitkomen ook. Wat vind je van deze? 'Heel wat moslimmeisjes dragen een hoofddoek maar zijn voor de rest nauwelijks gelovig.'

Ga jij onderzoeken wie echt gelovig is en wie niet? Als je bereid bent met een teken van je geloof rond te lopen ben je gelovig punt uit. Trouwens waar haal je het idee vandaan dat een hoofddoek een teken van vijandigheid is? Ik heb al heel wat moslimmeisjes horen zeggen dat het een teken van respect is en tegelijk een teken voor de mannen dat ze die meisjes moeten gerust laten. En als die jonge generatie echt zo vijandig staat tegenover onze maatschappij hoe verklaar je dan dat ik ze, alsze van thuis mogen tenminste, krak hetzelfde zie doen als 'Vlaamse' jongeren. Als het hebben van een geloof al een teken is van vijandigheid tegenover de maatschappij in wat voor maatschappij leven we dan?
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:57   #40
M.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Ik heb al heel wat moslimmeisjes horen zeggen dat het een teken van respect is en tegelijk een teken voor de mannen dat ze die meisjes moeten gerust laten.
ah ze doen het dus als bescherming tegen de mannen....
M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be