Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2015, 00:53   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja zeg leg jij het dan eens uit ? Wat voor een dier is de mens dan ? Bij de chimpansees is het een soort van groeps/stamdier zonder natuurlijke vijanden en met vrij geslachtelijk verkeer. De vader valt niet vast te stellen omdat de mannetjes op een rij gaan staan en het vrouwtje even kiest met wie ze wil neuken. Omdat de chimpansee geen natuurlijke vijanden heeft is er ook geen vaderfiguur nodig.
Omtrent het moorden van andere mensen (op grote schaal in oorlogen) draait het vooral om macht, grond en debiliteit (het kanonnenvoer).

Kannibalisme is relatief zeldzaam he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 00:55   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Trouwens dat heeft alles met roven te maken, vroeger was de mens een kannibaal die andere stammen letterlijk opvrat. Kom nu niet beweren dat we zo'n "beschaafde" soort zijn tegenover een chimpansee bijvoorbeeld. Het gaat er allemaal nogal primitief en roofzuchtig aan toe zelfs in deze tijden. Een creatieve, vindingrijke, denkende stamkannibaal zullen we het daar maar op houden. ^_^
Ik eet geen mensen, jij wel?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 00:56   #23
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wij zijn in veel opzichten fructivoren, fruiteters. Technisch gezien "prooidieren", maar niet goed vergelijkbaar aan de grazers en de bladeters die die term bij ons oproept. Ik ben er persoonlijk ook van overtuigd dat dat een veel betere achtergrond is voor een intelligente soort dan een roofdier. Apen, kraaien, papegaaien, allemaal hebben ze een duidelijke voorkeur richting hoogwaardige plantaardige producten. Wat bredere omnivoren als varkens zijn vaak ook geen stomme dieren. De enige groep roofdieren die echt slim is zijn dolfijnen en walvissen, en dat is omdat de voedselpiramide van de oceanen er nou eenmaal heel anders uit ziet dan die op het land, alle grote beesten eten daar andere beesten. Het enige echte prooidier in de groep slimmeriken zijn olifanten. Of nou ja, het zijn herbivoren, maar ze staan eigenlijk bij geeneen roofdier echt regelmatig op het menu.

Wij hebben ook een aantal invloeden van een jacht levensstijl in ons zitten. Gek genoeg denk ik alleen niet dat dat is waar we onze wreedheid of het gemak waarmee we naar geweld als middel grijpen het makkelijkst mee kunnen verklaren. Roofdieren zijn namelijk meestal vrij relaxed. De grootste killers in Afrika zijn nijlpaarden, olifanten en buffels, dieren die zich makkelijk bedreigd voelen als er iets vreemds hun omgeving binnen loopt.

En onze aanleg voor geweld binnen de soort zie je ook al bij chimpansees, een van de beste modellen die we hebben voor wie wij waren voor we afdaalden. Onderzoekers hebben twee bij elkaar in de buurt wonende groepen gevolgd. Van de kleinere van de twee groepen verdwenen met enige regelmaat mannetjes. Het bleek dat de grotere groep grote groepen mannetjes erop uitstuurde om er af en toe een te vermoorden. Toen hun werk eenmaal helemaal gedaan was werden de vrouwtjes van die tweede groep ingelijfd bij de eerste.

Toegegeven, leven op de grond kan deze neigingen wel versterkt hebben. Op de grond ben je als individu kwetsbaarder, een sterke groep waarvan de leden voor elkaar opstaan wordt belangrijker, en dat gaat makkelijk hand in hand met een grotere neiging om niet-leden en vooral ook mensen die je niet persoonlijk kent (waardoor je uitzonderingen kan maken voor die naburige groep met die leuke meisjes of die handelaars die dat lekkere fruit weten te vinden) juist te wantrouwen. Maar nee, dat vind ik geen trek van een roofdier, dat is juist eerder iets voor een dier dat zelf gevaar loopt. Ik heb ook eigenlijk nog nooit gehoord van een gevecht tussen groepen leeuwen ofzo. Enkel gevechten om de leiding over zo'n groep.
Zeer interessant, bedankt voor je mening hier omtrent.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 00:57   #24
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik eet geen mensen, jij wel?
In de oertijd deed de mens dat wel. Heb jij die filmpjes nooit gezien in de lagere school ?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 00:57   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zeer interessant, bedankt voor je mening hier omtrent.
Dat zijn meer wetenschappelijke feiten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 00:58   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
In de oertijd deed de mens dat wel. Heb jij die filmpjes nooit gezien in de lagere school ?
Er zijn nog steeds mensen die dat doen. Maar daaruit kun je niet zeggen dat de mens een roofdier is.

De mens is vrij complex, het is niet voor niets dat de neurowetenschap nog in zijn kinderschoenen staat. Ik weet alleen dat ik geen enkele behoefte heb op een mens te vermoorden, laat staan op te eten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:04   #27
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er zijn nog steeds mensen die dat doen. Maar daaruit kun je niet zeggen dat de mens een roofdier is.

De mens is vrij complex, het is niet voor niets dat de neurowetenschap nog in zijn kinderschoenen staat. Ik weet alleen dat ik geen enkele behoefte heb op een mens te vermoorden, laat staan op te eten.
Jaja totdat je geen eten meer in je maag kan proppen, dan zou je ook wel iemand zijn hersenen inslagen voor wat eten of in uiterste nood iemand opeten. De mens past zich heel snel aan aan veranderende condities, factoren in de goede en slechte zin en dat is ook het grote succes van de soort.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:10   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jaja totdat je geen eten meer in je maag kan proppen, dan zou je ook wel iemand zijn hersenen inslagen voor wat eten of in uiterste nood iemand opeten. De mens past zich heel snel aan aan veranderende condities, factoren in de goede en slechte zin en dat is ook het grote succes van de soort.
Wat is dat nu weer voor onzinnige vergelijking?

Als ik moet overleven, dan moet ik overleven. Nogal evident he?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:12   #29
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er zijn nog steeds mensen die dat doen. Maar daaruit kun je niet zeggen dat de mens een roofdier is.

De mens is vrij complex, het is niet voor niets dat de neurowetenschap nog in zijn kinderschoenen staat. Ik weet alleen dat ik geen enkele behoefte heb op een mens te vermoorden, laat staan op te eten.
De mens is dan ook iets tussen een beest en een God. Een janus-soort.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:12   #30
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

In uiterste nood iemand van de eigen soort opeten is iets dat wel meer dieren zouden doen. En vooral als dat individu al dood was (minder risico).
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 februari 2015 om 01:13.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:13   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De mens is dan ook iets tussen een beest en een God. Een janus-soort.
God bestaat niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:15   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In uiterste nood iemand van de eigen soort opeten is iets dat wel meer dieren zouden doen. En vooral als dat individu al dood was (minder risico).
Ik begrijp verder ook niet goed wat daar "onbeschaafd" aan zou zijn. Het staat je ook vrij om niet te eten en dood te gaan van de honger.

Maar de meeste mensen willen overleven, en zullen daar vrijwel alles voor doen (dusja ook een mens vermoorden). Het is voor 95% van de mensen alleen wel de laatste keuze.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:16   #33
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
God bestaat niet.
Ja, dat weet ik ook wel. Het is maar om te illustreren dat de mens vele gezichten kent.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:19   #34
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik begrijp verder ook niet goed wat daar "onbeschaafd" aan zou zijn. Het staat je ook vrij om niet te eten en dood te gaan van de honger.

Maar de meeste mensen willen overleven, en zullen daar vrijwel alles voor doen (dusja ook een mens vermoorden). Het is voor 95% van de mensen alleen wel de laatste keuze.
En daarom moet de Afrikaantjes en Aziaten minder neuken omdat die weinig eten, goederen hebben en veel mensen. Dus die zitten heel de dag misdaden uit te vreten alleen maar om te overleven.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:25   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En daarom moet de Afrikaantjes en Aziaten minder neuken omdat die weinig eten, goederen hebben en veel mensen. Dus die zitten heel de dag misdaden uit te vreten alleen maar om te overleven.
De meeste Afrikaantjes en Aziaten moorden niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:27   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, dat weet ik ook wel. Het is maar om te illustreren dat de mens vele gezichten kent.
Nogal evident he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:30   #37
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De meeste Afrikaantjes en Aziaten moorden niet.
^_^ Tis daarom dat je hier gezellig in je zetel in West-Europa zit met alle luxe, eten en comfort. Ga maar naar Afrika of Azië, je bent waarschijnlijk platzak na een dag. Of kijk maar naar die leefcondities daar, in de strengst beveiligde gevangenis van West-Europa is het beter vertoeven dan daar.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 19 februari 2015 om 01:31.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:31   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
^_^ Tis daarom dat je hier gezellig in je zetel in West-Europa zit met alle luxe, eten en comfort. Ga maar naar Afrika of Azië, je bent waarschijnlijk platzak na een dag. Of kijk maar naar die leefcondities daar, in de strengt beveiligde gevangenis van West-Europa is het beter vertoeven dan daar.
Jij zal het wel weten zeker.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:38   #39
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij zal het wel weten zeker.
Dat zijn de feiten. Waarom komen ze anders massaal naar hier in wanhopige pogingen om een beter leven te vinden hier in West-Europa ? Als het toch zo gezellig en peis en vrede is daar. Tssss....

Die geromantiseerde vredevolle Afrikaanse beelden van de multikullers zijn wel leuk, maar je kan er niet van eten.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 19 februari 2015 om 01:39.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2015, 01:42   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat zijn de feiten. Waarom komen ze anders massaal naar hier in wanhopige pogingen om een beter leven te vinden hier in West-Europa ? Als het toch zo gezellig en peis en vrede is daar. Tssss....

Die geromantiseerde vredevolle Afrikaanse beelden van de multikullers zijn wel leuk, maar je kan er niet van eten.
Ik had het over de mensen, niet over de economie, sociale zekerheid en allerlei andere zaken in Afrikaanse/Aziatische landen (al gaat het met de economie in landen als Congo steeds beter, en de Aziaten gaan ons ook inhalen)..

Maar goed, daar had ik het dus niet over. Waar komt je hysterische labiele gebrabbel dus eigenlijk vandaan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be