Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2016, 12:01   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat doe ik niet hé, zeker niet.

Ze wordt er wel van beschuldigd door de Turkse nieuwszender:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2845646

belachelijk uiteraard.
Homans mag dus ingrijpen, want van waar anders zou die nieuwszender "gebrieft" zijn geweest, dan van de marionetten van Erdogan.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 12:17   #22
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zij had bv ook de spreekbeurt bij de Koerden, waar er PKK vlaggen hingen kunnen weigeren ! Ook had zij niet moeten mee opstappen met een pro Koerdische betoging, met.....PKK vlaggen.
Of gaat De Wever ergens spreken waar er hakenkruis vlaggen hangen ?
Die bedreigingen aan haar adres, komen die van jou ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 12:26   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Demir: 'Natuurlijk ben ik voor basisrechten voor de Koerden, maar geweldloos'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161216_02629672

Een stukje daar uit:

Citaat:
U steunt toch de Koerdische strijd om basisrechten?

'Tuurlijk ben ik voor basisrechten voor de Koerden, zoals onderwijs in hun eigen taal. Vergelijk het met de strijd die de Vlamingen in Vlaanderen gevoerd hebben. Maar ik pleit helemaal niet voor een onafhankelijk land. En die rechten moeten democratisch afgedwongen worden, zonder geweld. Ik ben een pacifist. Ik heb in de afspraak tot drie keer toe gezegd dat ik een pacifist ben en helemaal geen sympathie heb voor de PKK, Het is toch niet omdat je Koerdisch bent dat je automatisch voor de PKK bent. En toch word ik door de Turkse zender A Haber geframed als iemand die de PKK steunt.'

Presentator Bart Schols toonde in de uitzending wel een oude foto waarop u speecht met op de achtergrond een PKK-vlag en een poster van partijleider Abdullah Ôcalan.
Advertentie

'Ik ging samen met partijgenoot Koen Kennis spreken voor een Koerdische ouderenvereniging over een aantal Antwerpse dossiers. Ik ben toch niet verantwoordelijk voor de inkleding van de zaal. Als A haber daar dan van maakt dat ik deelneem aan acties van de PKK, tja.'

Noot van de Schoof: ze zegt dat ze niet voor een onafhankelijke Kurdische staat is. Dat zal wellicht uit schrik zijn.
De Schoof is daar wel voor.
Maar niet voor de communistische PKK met hun moordende aanslagen. Vergelijkbaar met de Basken ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:47   #24
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Demir: 'Natuurlijk ben ik voor basisrechten voor de Koerden, maar geweldloos'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161216_02629672

Een stukje daar uit:




Noot van de Schoof: ze zegt dat ze niet voor een onafhankelijke Kurdische staat is. Dat zal wellicht uit schrik zijn.
De Schoof is daar wel voor.
Maar niet voor de communistische PKK met hun moordende aanslagen. Vergelijkbaar met de Basken ...

.
Maar Schoofje, als Nieuwe Vreemdelingen Alliantie forumwoordvoerder moet jij wel weten, dat jouw partij er in 2011 voor zorgde dat die Basken een veilig onderkomen zouden vinden in België, als zij in "eigen land" tegen de lamp zouden lopen !
België is dus, dank zij de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie het enige Europese land dat asiel geeft aan Europese onderdanen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:47   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die bedreigingen aan haar adres, komen die van jou ?
Say no more
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:51   #26
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Goed dat ze die moskeeën wil sluiten. Dat ze maar in hun ongesubsidiëerde garage gaan verderdoen

Of wacht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blomans
Beter een officieel erkende moskee dan een obscure garagemoskee", zegt Homans. "We hebben dan ook toezicht op hun activiteiten, omgekeerd zullen de imams ook sneller de weg vinden naar de overheid om samen te werken.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:51   #27
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die bedreigingen aan haar adres, komen die van jou ?
Zoek ook eens in "eigen" rangen, want zoals Schoofje schrijft: niet iedereen is Pro Koerdische PKK terroristen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 15:03   #28
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals de partij van Erdogan nu te werk gaat, wordt het tijd om de zaken eens op te lijsten, en mogelijks henzelf, in plaats van de PKK als terroristisch te boekstaven.

.
100% mee eens.

En als de Turkse Führer niet zo snel mogelijk 'geneutralsieerd' wordt, zit het er dik in dat de 'fiere Turken' binnenkort wéér iets gaan hebben om minstens een eeuw lang in alle toonaarden en met hysterische schuimbekken te ontkennen.

De Koerden zijn immers de énige resterende grote etnische minderheid in een land dat nog niet zo heel lang geleden komaf heeft gemaakt met zijn Armeense, Assyrische en Griekse minderheden.

De enkele nog resterende leden van die groepen vormen geen bedreiging meer, maar dat doet niets af aan het virulente racisme dat veel Turken tegenover hen koesteren. (Noem een Turk "Armeniër" en ge loopt het risico uw tanden uitgeslagen te worden, of erger. Met "Assyriër" of "Griek" loopt ge net een ietsiepietsie minder risico.)


Ik geef het u op een blaadje: binnenkort is het de beurt aan de Koerden.

De Turkse 'radios mille collines' doen overuren, en er is zo goed als géén tegenstem meer te horen.



Als de AKP er bovendien in slaagt aan de 'ware Turkse identiteit' ook de Soenni-islam te koppelen, zullen de Alevieten en de seculieren de volgenden zijn die maar beter kunnen maken dat ze zo snel mogelijk weg komen.


Twee aangeraden auteurs ter zake:

Taner Akçam en Ece Temelkuran,

échte Turkse 'volksverraders'
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2016 om 15:04.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2016, 05:44   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
100% mee eens.

En als de Turkse Führer niet zo snel mogelijk 'geneutralsieerd' wordt, zit het er dik in dat de 'fiere Turken' binnenkort wéér iets gaan hebben om minstens een eeuw lang in alle toonaarden en met hysterische schuimbekken te ontkennen.

De Koerden zijn immers de énige resterende grote etnische minderheid in een land dat nog niet zo heel lang geleden komaf heeft gemaakt met zijn Armeense, Assyrische en Griekse minderheden.

De enkele nog resterende leden van die groepen vormen geen bedreiging meer, maar dat doet niets af aan het virulente racisme dat veel Turken tegenover hen koesteren. (Noem een Turk "Armeniër" en ge loopt het risico uw tanden uitgeslagen te worden, of erger. Met "Assyriër" of "Griek" loopt ge net een ietsiepietsie minder risico.)


Ik geef het u op een blaadje: binnenkort is het de beurt aan de Koerden.

De Turkse 'radios mille collines' doen overuren, en er is zo goed als géén tegenstem meer te horen.



Als de AKP er bovendien in slaagt aan de 'ware Turkse identiteit' ook de Soenni-islam te koppelen, zullen de Alevieten en de seculieren de volgenden zijn die maar beter kunnen maken dat ze zo snel mogelijk weg komen.


Twee aangeraden auteurs ter zake:

Taner Akçam en Ece Temelkuran,

échte Turkse 'volksverraders'
De Koerden zijn nooit anders dan "aan de beurt" geweest.
Citaat:
Abdullah Öcalan (Ömerli (provincie Urfa, Turkije), 4 april 1948) is een leider van de PKK, een gewapende separatistische groepering die strijdt voor Koerdische autonomie. Öcalan werd op 15 februari 1999 in Kenia door de Turkse Rode baretten gearresteerd met behulp van de Israëlische inlichtingendienst Mossad[1] en werd door een Turks gerechtshof ter dood veroordeeld. Zijn straf werd later onder druk van de Europese Unie omgezet in levenslang. Van 1999 tot 2009 was hij de enige gevangene op het eiland İmralı, in de Zee van Marmara.

Öcalan werd in afzondering opgesloten op het eiland İmralı in de Zee van Marmara. Tijdens dit verblijf werd hem enige tijd het contact met zijn advocaat ontzegd. Öcalan werd in eerste instantie ter dood veroordeeld, maar later werd deze straf omgezet in levenslang.

Op 12 mei 2005 oordeelde het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dat het proces tegen Öcalan niet eerlijk was verlopen en dit opnieuw zou moeten worden gevoerd. Turkije is lid van de Raad van Europa en wordt geacht zich aan dit oordeel te houden.
Wanneer heeft het proces dat moest overgedaan worden plaats gevonden?

Maakt de Turkse 'radio mille collines' overuren?

Is dat dan nog nodig wetend dat 20 jaar geleden "aangepaste" Turken die hier woonden en vijf kinderen op de wereld zetten al even grote separatistenhaters waren als de Belgen dat zijn tegenover Vlaamse separatisten?
Ik was een tijdlang bevriend met een Turkse vrouw en heb ervaren hoe fanatiek Turken zijn inzake de islam, alsook in hun haat tegen de Koerden. Dat is er sinds het schrikbewind van dictator Erdogan niet op verbeterd. Hij zorgde ervoor dat elke tegenstem gesmoord wordt door angst. De Turken zullen ermee moeten leven dat ze in dictatuur leven. Zich verzetten tegen Erdogan zie ik hen de eerstvolgende 50 jaar niet doen. Ik kan alleen maar hopen dat de EU niet zwicht voor de chantage van dictator Erdogan. Het is al erg genoeg dat we met duizenden Turken zitten opgezadeld die Erdogan als een God aanbidden en die hun haat tegen de Koerden delen. Hier komen gegarandeerd vodden van. Ook in Belgique.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2016, 06:13   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij een probleem met de vrijheid dat iemand een godsdienst naar zijn eigen goesting belijdt ?

.

Ik wel omdat ze financieel gesteund worden met het belasting geld van Vlaamse mensen die niet moeten werken voor Moskee , jij wil de botten afdraaien voor Moskee ??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2017, 18:38   #31
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



De minister heeft gelijk.



Horen die eigenlijk thuis in ons land/de EU moskeeën??
de staat heeft zich niet te moeien met welke gebedshuizen er worden gesloten/geopend. de staat moet neutraal zijn, splitsing staat en religie enzo.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 2 januari 2017 om 18:40.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2017, 22:00   #32
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de staat heeft zich niet te moeien met welke gebedshuizen er worden gesloten/geopend. de staat moet neutraal zijn, splitsing staat en religie enzo.
Leg dat maar eens uit aan uw islamitische vriendjes. In Marokko is het bijvoorbeeld BIJ WET verboden om een moslim te (proberen) bekeren. Gevangenisstraf van 6 maanden tot 3 jaar.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 2 januari 2017 om 22:02.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 00:44   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij een probleem met de vrijheid dat iemand een godsdienst naar zijn eigen goesting belijdt ?

.
Alle subsidies van eender welke godsdienst afschaffen. Waarom zouden we gekken moeten subsidiëren???????
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 00:47   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de staat heeft zich niet te moeien met welke gebedshuizen er worden gesloten/geopend. de staat moet neutraal zijn, splitsing staat en religie enzo.
Heel goed. Dan moet de staat ook geen gebedshuizen meer subsidiëren. Dat die gekken dat maar zelf bekostigen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 00:52   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de staat heeft zich niet te moeien met welke gebedshuizen er worden gesloten/geopend. de staat moet neutraal zijn, splitsing staat en religie enzo.
Dus als aldaar haat wordt gepredikt of een staatgreep wordt voorbereidt ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 00:53   #36
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alle subsidies van eender welke godsdienst afschaffen. Waarom zouden we gekken moeten subsidiëren???????
Heel prima zelfs , maar wel hun prive-ontvangsten controleren !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 08:47   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alle subsidies van eender welke godsdienst afschaffen. Waarom zouden we gekken moeten subsidiëren???????
Dat lijkt mij best een goed plan.


Totaal geen idee van waarom wij die gekken moeten blijven subsidiëren????

Laten we ze allemaal terug huiswaarts sturen dat lijkt mij nog het beste plan.

Kerken, synagogen, moskeeën afbreken die handel.

The Church of Satan die mag blijven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2017 om 08:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 13:04   #38
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Veel woorden, geen daden.
Veel blabla, niks boemboem.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 13:39   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de staat heeft zich niet te moeien met welke gebedshuizen er worden gesloten/geopend. de staat moet neutraal zijn, splitsing staat en religie enzo.
Zeer juist. Dus snel afschaffen al die subsidies. Splitsing staat en religie e.d.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be