Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2017, 13:34   #1
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard De mensheid is bezig zichzelf te vernietigen



Deze wereld gaat naar de hel door het kapitalisme, slechte politiek, overbevolking, de vernietiging van de natuur en een verkeerde materialistische visie van de wetenschap.
God kan helpen.

De hebzucht van de mens zal hem vernietigen, meer te willen dan de natuur kan dragen.
De oceanen zijn al vervuild, het klimaat is bezig te veranderen en straks is er ook geen energie genoeg om de overbevolking, die ook steeds rijker wil worden, van alle gemakken van de welvaart te voorzien, en er zal daardoor ook politieke onrust ontstaan met een derde wereldoorlog als gevolg.

Alleen een totaal andere visie kan deze wereld nog redden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 14:59   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, het opruimen van 6 500 000 000 mensen kan ook al helpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 18:54   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Dat klopt. Godsdienst is een van de grootste problemen die eraan bijdraagt. Daarnaast heb je ook de uitvinding van "geld" en de kortzichtige visie van mensen daaromtrent.
Lees: zo veel mogelijk verdienen op zo'n kort mogelijke tijd, wat de gevolgen ook mogen zijn. Na mij mag alles ontploffen. Vooral domme mensen zijn begeesterd door geld. Iedereen kan geld tellen, om echter verder te kijken en alles ruimer te zien heb je verstand nodig.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 07:57   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, het opruimen van 6 500 000 000 mensen kan ook al helpen.
Ik neem aan dat je dan zelf bij de over gebleven mensen behoort, of ben je bereid ook jezelf op te offeren?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 08:07   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat klopt. Godsdienst is een van de grootste problemen die eraan bijdraagt.
De godsdiensten zijn verouderd en ik stel daarom een totaal nieuwe godsdienst voor.



Citaat:
Daarnaast heb je ook de uitvinding van "geld" en de kortzichtige visie van mensen daaromtrent.
de hebzucht is een groot probleem, maar dat ligt niet aan het bestaan van geld als zodanig, maar wel hoe we er mee om gaan.
Citaat:
Lees: zo veel mogelijk verdienen op zo'n kort mogelijke tijd, wat de gevolgen ook mogen zijn. Na mij mag alles ontploffen.
dat klinkt mij nogal egoïstisch in de oren.
Citaat:
Vooral domme mensen zijn begeesterd door geld. Iedereen kan geld tellen, om echter verder te kijken en alles ruimer te zien heb je verstand nodig.
Zo is het.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 21:56   #6
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.589
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, het opruimen van 6 500 000 000 mensen kan ook al helpen.

ja joh daarom zal je nu begrijpen dat islam het beste medicijn is tegen overbevolking buiten europa.

maar dan moet je juist moslims erbuiten houden, geef alle moslims schiettuig en laat hun lekker soldaatje spelen in heel afrika, india, china, enz overal waar teveel zwarten wonen zet je legertje ISIS moslims en die zorgen dan voor natuurlijk evenwicht.

wel islam buiten europa houden, zelfdeportatieplan v alle moslim mannen verplichten dus, met zak geld en hele zeecontainer vol met schietend speelgoed zelfdeporteren hahhahaha dat ruimt lekker op.

homo sapiens vs neanderthaler vs afro sapiens vs koelie sapiens vs moslim sapiens enz enz

hhhahahahaha ik zit mij hier kapot te lachen zeg om deze bullshit, hoog tijd voor mijn nieuwe hi tech vibrator met tien vibratie levels. Zo meteen naar leven 4. Zin om mee te doen, pb maar.

T-Nanda
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 21:59   #7
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Ongeveer 6 duizend jaar al....en het wil maar niet lukken hé, dedoemme !
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 15:30   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja joh daarom zal je nu begrijpen dat islam het beste medicijn is tegen overbevolking buiten europa.
Er zijn echt wel betere en sympathiekere methodes te bedenken:

1 - seksuele voorlichting.

2 - verplichte cursus ouderschap.

3 - gratis voorbehoedsmiddelen

4 - verbod meer dan 2 kinderen te nemen.

5 - geen ontwikkelingshulp aan volkeren die zich te snel uit breiden.

6 - recht op euthanasie voor oudere en zieke mensen die het leven niet meer zien zitten en er liever een eind aan maken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 18:44   #9
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Dag Harrie

Als we wijsheid zouden definiëren als het middel dat ons in staat stelt om de dingen te doen (de keuzes te maken) die ons als mensheid helpt om onze levens in zo goed mogelijke omstandigheden te laten verlopen, dan zou wijsheid een welgekomen vriend kunnen zijn.
Op dit forum kunnen we pleidooien voeren voor (politieke) koerswijzigingen die ons wijs lijken.

Je weet dat mijn strijd deze van de aantallen betreft.
Ik weet dat het jouw eerste streven is om jouw visie op god ingang te laten vinden.

Jaren terug begon ik te proberen om mensen te overtuigen om bij te sturen er voor waarschuwend dat indien we dit niet zouden doen er minder vriendelijke pleidooien en acties zouden volgen.
Post 2 van maddox en post 6 van dewanand zijn goeie voorbeelden van minder vriendelijke pleidooien om de zaak bij te sturen.
Vbn van zaken die verder gaan dan pleidooien (acties met name) kan je ondertussen quasi dagelijks op de diverse journaals en actua-programmas aanschouwen.

De druk neemt elke dag een beetje toe met andere woorden.

Druk wegnemen kan met relatief vriendelijke methodes zoals je zelf aangeeft ( bvb stimuli voor 2 kinderen per koppel) of met minder vriendelijke methodes zoals zojuist gezegd (maar de grenzen aan onvriendelijkheid (eens de boel echt grondig escaleert) zijn wat dat betreft onbestaand natuurlijk).

Dus wijsheid graag, en liefst zo snel mogelijk!

Hoe jouw geloof daartoe een significante bijdrage kan toe leveren was me tot nog toe niet geheel duidelijk.

Misschien geen slecht idee om dat eens proberen toe te lichten?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 08:00   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dus wijsheid graag, en liefst zo snel mogelijk!

Hoe jouw geloof daartoe een significante bijdrage kan toe leveren was me tot nog toe niet geheel duidelijk.

Misschien geen slecht idee om dat eens proberen toe te lichten?
Nu, ik ben van mening dat de overbevolking niet het enige probleem is en dat de mensheid vooral een totaal andere en veel betere visie nodig heeft omtrent het bestaan van God en het heelal, want de oude godsdiensten deugen niet meer en de visie van de wetenschap is materialistisch en daardoor onjuist en tevens een grondslag en voedingsbodem voor het kapitalisme.



En mijn atoomtheorie kan die visie leveren om daarmede ook de mensheid veel meer geestkracht te geven tot een andere, veel meer geestelijke mentaliteit en daarmee ook veel beter de grote problemen van deze wereld aan te kunnen pakken.

Kortom: de basis moet veranderd worden, want zolang dat niet gebeurt, zal de wereld dezelfde blijven en doorgaan zichzelf te vernietigen.



De mensheid moet eerst de waarheid weten, want pas uit de waarheid kan de echte goede wijsheid ontstaan tot handelen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 januari 2017 om 08:10.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 12:07   #11
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Dag Harrie
De christenen geloven dat god een drie-eenheid is.
Jij gelooft dat god een oneindig-eenheid is?
Stel dat je gelijk hebt, hoe kan dit gegeven helpen onze problemen op te lossen?
Zoals ik het zie maakt het bovenstaande verschil niet echt veel uit?
Beide modellen (los van de vele andere bestaande) zijn mogelijk maar noch het één noch het ander lijken me toegang te bieden tot de wijsheid die nodig is?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 12:05   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dag Harrie
De christenen geloven dat god een drie-eenheid is.
Jij gelooft dat god een oneindig-eenheid is?
Dag Satiper.

Inderdaad, hoewel ik ook zelf die drie-eenheid als basis respecteer.



Citaat:
Stel dat je gelijk hebt, hoe kan dit gegeven helpen onze problemen op te lossen?
Door een veel betere basis aan inzicht in het bestaan van God en de structuur van het heelal, en de mens daardoor meer inspiratie zal vinden de problemen krachtig aan te pakken.
Meestal weten de mensen die oplossingen al, maar ontbreekt de wil om ook werkelijk iets te doen omdat ze een veel ruimer denkkader missen, vast zitten in oude religies en in de slechte moderne wetenschap en het kapitalisme.


Citaat:


Zoals ik het zie maakt het bovenstaande verschil niet echt veel uit?
Beide modellen (los van de vele andere bestaande) zijn mogelijk maar noch het één noch het ander lijken me toegang te bieden tot de wijsheid die nodig is?
Het gaat niet zozeer om specifieke modellen (daar bestaan echt wel theorieën genoeg over), maar in de eerste plaats omwille van de waarheid van God en het heelal.
De mens moet zich verheffen uit zijn bekrompen aardse en materialistische bestaan tot de eeuwige en oneindige geest van God en de oneindige werkelijkheid van het heelal.
Dus om de dingen veel ruimer te zien.



vertaling: In de verre toekomst van biljoenen jaren zullen we het heelal ombouwen tot een ruimtevaartcultuur bestaande uit macro-atomen.


Dan pas komen in de tweede plaats de problemen om die aan te pakken, zoals eerst het kapitalisme, de milieuvervuiling en de bevolkingsgroei, de strijd tussen de verouderde godsdiensten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 januari 2017 om 12:07.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be