Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2017, 14:31   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard Geen zin om te gaan tanken? Shell komt zelf langs...

Voor geld gaat alles, appje installeren en ipv een pizza of whatever te bestellen, bestel je een volle tank.
Zelf aanwezig zijn lijkt niet nodig, indien...

Shell levert wel met een electrisch voertuig.
Of het project ooit kans tot slagen heeft? Geen idee.

Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2993249

wo 31/05/2017 - 12:24 Zico Saerens

Voor wie geen tijd of zin heeft om te tanken, is er binnenkort misschien goed nieuws. Shell test in Rotterdam namelijk een nieuwe service uit, waarbij de oliemaatschappij benzine aan huis (of op het werk) levert. Als klant aanwezig zijn, is zelfs niet noodzakelijk.
Pizza, een slaatje, schoenen of een taxi. We bestellen het met z'n allen massaal via een app en laten het zo bij ons thuis leveren. Shell springt mee op die kar en start vanaf vandaag met Tap Up, een proefproject waarbij de oliemaatschappij benzine levert.

Het principe is simpel. Als klant bestel je de benzine via een speciale app en even later komen twee werknemers met een elektrisch aangedreven voertuig jouw tank vullen. Dat laatste mag je ook letterlijk nemen, want je hoeft zelfs niet aanwezig te zijn bij de levering. Al moet je dan natuurlijk wel het brandstofklepje en/of de tankdop openlaten. Eén wagen kan gevuld worden met benzine en diesel voor tien tanks.

Tijdens de testperiode zal Shell leveren in vijf zones in de Nederlandse stad Rotterdam. De prijs per liter zal ook het gemiddelde zijn van de prijzen van de tankstations in die bewuste zones. Per levering komt er nog eens 3,59 euro servicekosten bij.
Wie weet leveren ze binnenkort ook een volle tank kWh, want depannagevrachtwagens met de nodige kWh bestaan ook.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 20:20   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor geld gaat alles, appje installeren en ipv een pizza of whatever te bestellen, bestel je een volle tank.
Zelf aanwezig zijn lijkt niet nodig, indien...

Shell levert wel met een electrisch voertuig.
Of het project ooit kans tot slagen heeft? Geen idee.
In een maatschappij die steeds drukker wordt (of aldus ervaren wordt), zullen bepaalde huis-aan-huisdiensten wel opgenomen worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 08:07   #3
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Het zou wel eens een heel slimme zet van Shell kunnen zijn. De komende jaren zullen er steeds meer mensen elektrisch gaan rijden en deze zullen in de meeste gevallen thuis kunnen laden. Dit betekent dat deze mensen elke morgend met een volle 'tank' kunnen vertrekken.
Nu zien automobilisten het nog als een voordeel dat ze kunnen gaan 'snelladen' aan een tankstation, waarbij ze een volle tank kunnen tanken op minder dan 5 minuten. Deze 5 min moet een EV-rijder niet spenderen, hij vertrekt elke morgend met voldoende bereik voor zijn dagelijkse verplaatsing, met reserve. Hij plugt 's avonds in en 's morgens heeft hij weer een volle tank. De stank van diesel aan zijn handen of de koude in de winter hoeft deze EV-rijder er ook niet bij te nemen.

Ik rijd elektrisch en begin dit echt te appreciëren. 's Morgens staat de auto klaar met een bereik van 300 �* 360 km (ik laad de batterij normaal gezien nooit volledig). Ik rijd echter ook meestal met de moto naar het werk waarmee ik regelmatig moet gaan tanken. Die tankstops beginnen me behoorlijk tegen te steken. De inruilwaarde van mijn moto is ondertussen zo laag geworden dat ik dat ding gewoon ga op rijden, wat nog een 2 �* 3 jaar gaat duren, daarna komt er een elektrische moto.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 08:28   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het zou wel eens een heel slimme zet van Shell kunnen zijn. De komende jaren zullen er steeds meer mensen elektrisch gaan rijden en deze zullen in de meeste gevallen thuis kunnen laden. Dit betekent dat deze mensen elke morgend met een volle 'tank' kunnen vertrekken.
Nu zien automobilisten het nog als een voordeel dat ze kunnen gaan 'snelladen' aan een tankstation, waarbij ze een volle tank kunnen tanken op minder dan 5 minuten. Deze 5 min moet een EV-rijder niet spenderen, hij vertrekt elke morgend met voldoende bereik voor zijn dagelijkse verplaatsing, met reserve. Hij plugt 's avonds in en 's morgens heeft hij weer een volle tank. De stank van diesel aan zijn handen of de koude in de winter hoeft deze EV-rijder er ook niet bij te nemen.

Ik rijd elektrisch en begin dit echt te appreciëren. 's Morgens staat de auto klaar met een bereik van 300 �* 360 km (ik laad de batterij normaal gezien nooit volledig). Ik rijd echter ook meestal met de moto naar het werk waarmee ik regelmatig moet gaan tanken. Die tankstops beginnen me behoorlijk tegen te steken. De inruilwaarde van mijn moto is ondertussen zo laag geworden dat ik dat ding gewoon ga op rijden, wat nog een 2 �* 3 jaar gaat duren, daarna komt er een elektrische moto.
Gokje: jonge heer (oeps) of jonge dame is van de mentale 'Generation Waai', I presume?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 09:44   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gokje: jonge heer (oeps) of jonge dame is van de mentale 'Generation Waai', I presume?
Ik ga toch lachen als mensen van mijn generatie uw pamper mogen verversen.

Of u eens een hele dag in uw shit laten liggen omdat ge weer eens de lastig bompa uithangt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be