Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2017, 08:01   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard Belkacem getrouwd in gevangenis om uitlevering te voorkomen

D�*t zal nu eens een uitdaging zijn voor Theo.

Maar het allerbelangrijkste dat we leren, is dit wel:

Citaat:
Het kostte hem minstens drie eerdere aanvragen om in de gevangenis van Hasselt in het huwelijksbootje te stappen. In de gevangenis van Antwerpen is hem dat niet gelukt omdat de toenmalige schepen van burgerlijke stand Zuhal Demir (NV-A) elke keer weigerde om het huwelijk te voltrekken.

titel: Belkacem getrouwd in gevangenis om uitlevering te voorkomen

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 juni 2017 om 08:02.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:04   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

gewoon uitleveren

én die mensen gezinshereniging gunnen ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:04   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Schijnhuwelijk => uitzetten naar de Maroc.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:43   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Dat is inderdaad oerdom. Hebben ze nu de mogelijkheid om er eentje terug te sturen en dan verkloten ze het.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:45   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is inderdaad oerdom. Hebben ze nu de mogelijkheid om er eentje terug te sturen en dan verkloten ze het.
volgens mij kunnen ze er nu twee uitwijzen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:49   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij kunnen ze er nu twee uitwijzen.
Hij zal wel een kleine fabriceren die enkel de Belgische nationaliteit heeft. Probeer hem dan maar weg te krijgen.
Idem als zijn vrouw geen dubbele nationaliteit heeft.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:53   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij zal wel een kleine fabriceren die enkel de Belgische nationaliteit heeft. Probeer hem dan maar weg te krijgen.
Idem als zijn vrouw geen dubbele nationaliteit heeft.
ik blijf erbij. uitwijzen én gezinshereniging toepassen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:53   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij zal wel een kleine fabriceren die enkel de Belgische nationaliteit heeft. Probeer hem dan maar weg te krijgen.
Idem als zijn vrouw geen dubbele nationaliteit heeft.
ze is van Marokkaanse afkomst, ik veronderstel automatisch dubbele nationaliteit.

Wie dit getekend heeft, staat toch vrij los van de realiteit.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:57   #9
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Pure schande!

12 jaar geleden ben ik getrouwd en heb ik het hele schijnhuwelijksonderzoek moeten ondergaan. Dit omdat ik met iemand wou trouwen waarmee ik al meer dan 6 maanden officieel mee samenwoonde. Ik had verklaringen van buren, bewijs via telefoonrekeningen, vakantiefoto's, ... Toch moest het hele onderzoek doorlopen worden en heb ik uiteindelijk een advocaat moeten inzetten om van de pesterijen van de ambtenaar van burgerlijke stand af te zijn.
Dit stukske krapuul kan gewoon trouwen terwijl het duidelijk om een schijnhuwelijk gaat! Gelukkig kan zo'n huwelijk ook ontbonden worden!

Blijkbaar kan er meer wanneer er aanhangers van de woestijnpedofiel betrokken zijn.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 09:01   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Oei sorry, had een dubbeldraadje gezet.

Belkacem trouwt dan toch in gevangenis

Detail tekst:


Citaat:
Fouad Belkacem (35), de leider van de terroristische organisatie Sharia4Belgium en de bekendste jihadronselaar in ons land, is enkele weken geleden in de gevangenis van Hasselt getrouwd met een Belgische vrouw van Marokkaanse komaf.
'Slimme' zet dus.

Het lukt ze hier in België precies nog steeds niet om bepaalde figuren die het nogal hoog op hebben met terrorisme terug huiswaarts te sturen ondanks men hoog van de toren blaast dat men er al een deel terug huiswaarts stuurde. I doubt it

Beetje langer in de gevangenis zitten met dank aan de brave belastingbetalers hij/zij alhier.

Stel ik mij de vraag of een gevangene die in hun landen een fout gemaakt heeft ook zo een 'luxe' behandeling krijgt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 juni 2017 om 09:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 09:16   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oei sorry, had een dubbeldraadje gezet.

Belkacem trouwt dan toch in gevangenis

Detail tekst:




'Slimme' zet dus.

Het lukt ze hier in België precies nog steeds niet om bepaalde figuren die het nogal hoog op hebben met terrorisme terug huiswaarts te sturen ondanks men hoog van de toren blaast dat men er al een deel terug huiswaarts stuurde. I doubt it

Beetje langer in de gevangenis zitten met dank aan de brave belastingbetalers hij/zij alhier.

Stel ik mij de vraag of een gevangene die in hun landen een fout gemaakt heeft ook zo een 'luxe' behandeling krijgt?
het kan weer niet verwonderen dat het Sp-a en CD&V zijn die dit spelletje hebben willen meespelen.

maar laten we vooral niet schrijven dat CD&V een islampartij is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 09:39   #12
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het kan weer niet verwonderen dat het Sp-a en CD&V zijn die dit spelletje hebben willen meespelen.

maar laten we vooral niet schrijven dat CD&V een islampartij is.
Het is een sos (Brigitte Smets) die bevoegd is voor burgerlijke stand.
Beetje wereldvreemd ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 09:39   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Ik ben wel benieuwd naar het politiek profiel van de schepen die dit huwelijk niet als een schijnhuwelijk beschouwde.

Maar blijkbaar is er nu een huwelijk.

Dan hebben velen het hier gemakkelijk te toeteren dat ze hem moeten uitzetten. Maar gelukkig en tegelijk helaas: dat is hier een rechtsstaat.
Theo zal het weer moeten oplossen gelijk zijn strijd tegen de rijke familie uit Aleppo, en hun communistische advocatenwijf.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 09:45   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel benieuwd naar het politiek profiel van de schepen die dit huwelijk niet als een schijnhuwelijk beschouwde.

Maar blijkbaar is er nu een huwelijk.

Dan hebben velen het hier gemakkelijk te toeteren dat ze hem moeten uitzetten. Maar gelukkig en tegelijk helaas: dat is hier een schijn-rechtsstaat.
Theo zal het weer moeten oplossen gelijk zijn strijd tegen de rijke familie uit Aleppo, en hun communistische advocatenwijf.

.
FIFY

Een rechtsstaat waar criminelen meer rechten hebben dan slachtoffers is de naam rechtsstaat niet waardig.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 15:40   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Een geruime tijd geleden heeft er eens een foto gestaan van hoe 'gezellig' vertoeven het was in een Marokkaanse gevangenis.

1 cel voor 37 gevangenen.

Véél ambiance wel denk ik.

Misschien is dat wel de reden dat Belcacem niet terug wil?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 15:45   #16
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
D�*t zal nu eens een uitdaging zijn voor Theo.

Maar het allerbelangrijkste dat we leren, is dit wel:




titel: Belkacem getrouwd in gevangenis om uitlevering te voorkomen

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1
Indien je het toch politiek wilt recupereren: Antwerpen heeft het huwelijk toen enkel kunnen tegenhouden na interventie van het Parket. Parket dat rechtstreekse bevelen kreeg van ... het Kabinet Justitie.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 15:45   #17
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
FIFY

Een rechtsstaat waar criminelen meer rechten hebben dan slachtoffers is de naam rechtsstaat niet waardig.
Slachtoffers mogen niet trouwen, misschien?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 15:46   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel benieuwd naar het politiek profiel van de schepen die dit huwelijk niet als een schijnhuwelijk beschouwde.

Maar blijkbaar is er nu een huwelijk.

Dan hebben velen het hier gemakkelijk te toeteren dat ze hem moeten uitzetten. Maar gelukkig en tegelijk helaas: dat is hier een rechtsstaat.
Theo zal het weer moeten oplossen gelijk zijn strijd tegen de rijke familie uit Aleppo, en hun communistische advocatenwijf.

.
Trouwen met iemand met wie ja al een jarenlange relatie hebt en 3 kinderen, dat is een "schijnhuwelijk"?

ok...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 15:54   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Indien je het toch politiek wilt recupereren: Antwerpen heeft het huwelijk toen enkel kunnen tegenhouden na interventie van het Parket. Parket dat rechtstreekse bevelen kreeg van ... het Kabinet Justitie.
Dat zou mij straf verwonderen.
Gij biljart hier twee keren het principe van de scheiding der machten door mekaar.
Een huwelijk afsluiten hoort de uitvoerende macht toe.
(overtredingen inzake familierecht of andere zaken: ok, dat is gerecht).
Een richtlijn van het ministerie aan de rechterlijke macht: niet zo simpel.

Maar zoals hoger al gesteld: het is hier meer geen rechtsstaat dan wel.

Spijtig natuurlijk dat gij geen link geeft, zodat wij in de gelegenheid gesteld worden je te "geloven".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 16:00   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Trouwen met iemand met wie ja al een jarenlange relatie hebt en 3 kinderen, dat is een "schijnhuwelijk"?

ok...
Ja, luistert hé vriendschap: ik citeer letterlijk de titel uit Het Nieuwsblad, in de openingspost en in het onderwerp van de draad.

Ik lees in het artikel dat Zuhal het huwelijk heeft kunnen tegenhouden, drie keer. Hebt gij ooit al eens een nva-er gezien die een wettelijk recht aan iemand ontkent ? Neen, want wij doen dat niet. Het is alleen het Blok en het SossenGroenseldom die ons die dingen - onterecht - verwijten.

En nu moogt gij afkomen met een link dat het met dat wijf is, de moeder van zijn kinderen, dat hij nu wel, maar vroeger niet, wou trouwen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be