Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 14:45   #41
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom waren dan de twee dochters van de profeet gehuwd met de zonen van abu lahab ?? Abu lahab was toch athiest (nog erger dan een khatoliek) ?!
Waarschijnlijk waren die verzen dan nog niet neergedaald hé Lincoln.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:47   #42
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarschijnlijk waren die verzen dan nog niet neergedaald hé Lincoln.
Allah weet toch vooraf wat er ging gebeuren, toch niet ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:47   #43
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit is hier wel een grappige discussie. nu hebben ze hier commentaar op een huwelijk tussen een moslim en niet-moslim, terwijl er meer en meer scheidingen zijn tussen Belgen, geweld binnen het huwelijk stijgt ook enorm tussen Belgen. wie wilt er hier nu in feite de les spellen??
Tja en hoe ik hier ook mijn best doe om uit te schreeuwen dat het bij Belgen ook niet altijd over rozen loopt, je bent de eerste die ook iets zegt in die trant, ze WILLEN dat hier niet inzien. Zijn alle mensen hier nooit gescheiden en zo gelukkig gehuwd?? Proficiat, blij voor jullie.... maar vind dat zeer verwonderlijk.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:51   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee zo was het niet, maar ik ben jarenlang op school gemeden als de pest door mijn vroom christelijk opgevoede klasgenootjes want ik was zo een rare die van deur tot deur de mensen ging lastigvallen... kwam eigenlijk goed uit want Jehova's moeten contact met anders gelovigen beperken.
zoals in:

"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

"Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118]

"En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14]

"O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51]

"Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57]

"Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23]
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 15:02   #45
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoals in:

"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

"Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118]

"En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14]

"O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51]


"Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57]

"Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23]
Ach ze heeft weer een leuk tijdverdrijf gevonden, ik ga mijn haar gaan wassen... of nee, dat heeft geen nut want straks komt mijn man thuis en volgens Circe moet ik van hem een hoofddoek dragen om naar de Proxy te gaan en doe ik dat niet dan krijg ik een pak rammel. Zal mij al nen Dafalgan pakken tegen de pijn die gaat komen. (onzin vraagt onzin als reactie)
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 15:05   #46
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Ik heb de indruk – maar kan mij daarin vanzelfsprekend zwaar vergissen – dat de problematiek van huwelijken met moslims, en de onderwerping aan Mohammed’s leer die daar doorgaans uit volgt, zich afspeelt aan de rand van de maatschappij. De weinige persoonlijke contacten die ik in dit verband heb beperken zich tot sociale probleemgevallen, ofwel mensen uit de laagste lagen van de maatschappij die geen enkele culturele vorming hebben meegekregen en losgeslagen zijn van elke culturele of morele houvast, of mensen die de grootste moeite hebben om de teloorgang te verwerken van de totalitaire ideologie die zij plachten aan te hangen, zoals het Marxisme of het Maoisme. Als kwetsbare vogeltjes trachten zij stand te houden in een andere kooi.

Ik ken ook enkele uitzonderingen die zich na de passage via de mohammedaanse leer hebben weten te bevrijden van elk totalitair denken. Dat zijn dan mensen die ik vandaag ervaar als krachtige persoonlijkheden.

Ik wil hier wie zich aangesproken voelt niet kwetsen. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar iets waar men doorgaans niet open kan bespreken met de slachtoffers.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 15:10   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Allah weet toch vooraf wat er ging gebeuren, toch niet ??
Niet altijd als je de koran volgt hoor. De meesten kwamen op het moment dat Mohammed ze nodig had.
Daarom dat er een aantal verzen zijn die de vorige hebben overklast, zoals elke goedgeaarde islamiet weet.

Lincoln jongen jongen! Straks kom je nog in het hellevuur terecht door al je onwetendheid.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 18:28   #48
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
De man is de leider.... tssss... wat een cultuur. Ik weet wie er bij mij thuis de broek draagt.

Jijzelf?

(Als je vrouw niet thuis is... )
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 18:43   #49
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, het IS gewoon zo en dat weet je voor je met een moslim trouwt. Dan heb je als vrouw nog steeds de keuze om niet met een moslim te trouwen. Zo eenvoudig...
Denk je dat het zo erg is geboren te worden als moslim? Ik niet, zou niet weten waarom... of ja, in België toch.. iedereen velt direct een oordeel over je... jammer
U weet wat ge daar kunt aan veranderen, aan dat slecht belgie. U kunt altijd immigreren, geen last van racisme, geen last van discriminatie. Op een ander is het gras toch altijd veel groener. Wat niet te begrijpen valt is, dat men naar zo'n slecht racistisch gat als belgie blijft afzakken, zouden die immigranten, asielzoekers allemaal SM ingesteld zijn of wat.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 19:09   #50
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik heb de indruk – maar kan mij daarin vanzelfsprekend zwaar vergissen – dat de problematiek van huwelijken met moslims, en de onderwerping aan Mohammed’s leer die daar doorgaans uit volgt, zich afspeelt aan de rand van de maatschappij. De weinige persoonlijke contacten die ik in dit verband heb beperken zich tot sociale probleemgevallen, ofwel mensen uit de laagste lagen van de maatschappij die geen enkele culturele vorming hebben meegekregen en losgeslagen zijn van elke culturele of morele houvast, of mensen die de grootste moeite hebben om de teloorgang te verwerken van de totalitaire ideologie die zij plachten aan te hangen, zoals het Marxisme of het Maoisme. Als kwetsbare vogeltjes trachten zij stand te houden in een andere kooi.

Ik ken ook enkele uitzonderingen die zich na de passage via de mohammedaanse leer hebben weten te bevrijden van elk totalitair denken. Dat zijn dan mensen die ik vandaag ervaar als krachtige persoonlijkheden.

Ik wil hier wie zich aangesproken voelt niet kwetsen. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar iets waar men doorgaans niet open kan bespreken met de slachtoffers.
Ik voel me aangesproken maar je kwetst me niet. Ik leef dus aan de rand van de maatschappij... hmm... dat wist ik niet... benieuwd wat mijn klanten daar gaan van vinden als ik hen dat ga zeggen.. ahneeee ik ben getrouwd met een moslim dus ik betaal mijn eigendom en mijn duitse auto af van gepikt geld, niet door alle dagen hard te gaan werken (behalve deze week, ben in ziekteverlof, allé ik ben met een moslim getrouwd dus ik ben niet echt ziek ze, ik ben een smoelentrekker en profiteer van de ziekenkas) zou ik geld krijgen van het ocmw? mmm proberen waard
Komaan... zijn sommigen onder jullie echt niet beschaamd over wat ze zeggen over mensen die ze begot niet eens kennen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 19:14   #51
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
U weet wat ge daar kunt aan veranderen, aan dat slecht belgie. U kunt altijd immigreren, geen last van racisme, geen last van discriminatie. Op een ander is het gras toch altijd veel groener. Wat niet te begrijpen valt is, dat men naar zo'n slecht racistisch gat als belgie blijft afzakken, zouden die immigranten, asielzoekers allemaal SM ingesteld zijn of wat.
erlich alsjeblieft, ik zeg niet dat België slecht is maar heb je al es gelezen wat ik hier als rasechte Belgische te slikken krijg enkel omdat ik met een moslim getrouwd ben?? Ik ga werken, betaal belastingen, doe geen vlieg kwaad, net als mijn man trouwens en dan krijg je van je landgenoten al die shit over je heen? Van mensen die me begot van haar noch pluim kennen? Gewoon omdat ik hier zeg dat niet alle moslims slecht zijn en ik het geluk heb gehad er een tegen te komen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 19:46   #52
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik voel me aangesproken maar je kwetst me niet. Ik leef dus aan de rand van de maatschappij... hmm... dat wist ik niet... benieuwd wat mijn klanten daar gaan van vinden als ik hen dat ga zeggen.. ahneeee ik ben getrouwd met een moslim dus ik betaal mijn eigendom en mijn duitse auto af van gepikt geld, niet door alle dagen hard te gaan werken (behalve deze week, ben in ziekteverlof, allé ik ben met een moslim getrouwd dus ik ben niet echt ziek ze, ik ben een smoelentrekker en profiteer van de ziekenkas) zou ik geld krijgen van het ocmw? mmm proberen waard
Komaan... zijn sommigen onder jullie echt niet beschaamd over wat ze zeggen over mensen die ze begot niet eens kennen?
Ik heb het enkel over mensen die ik wél ken en stel een vraag om te ontdekken of mijn ervaringen mogen veralgemeend worden. Met uw antwoord kom ik geen millimeter verder.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:02   #53
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik heb de indruk – maar kan mij daarin vanzelfsprekend zwaar vergissen – dat de problematiek van huwelijken met moslims, en de onderwerping aan Mohammed’s leer die daar doorgaans uit volgt, zich afspeelt aan de rand van de maatschappij. De weinige persoonlijke contacten die ik in dit verband heb beperken zich tot sociale probleemgevallen, ofwel mensen uit de laagste lagen van de maatschappij .
Sorry he maar dat gaat niet enkel over mensen die je kent zoals je hierboven beweert... zoals ik al zei, ik voel me aangesproken en je vergist je inderdaad zwaar... natuurlijk zijn er probleemgevallen die trouwen met moslims net zoals er probleemgevallen zijn die trouwen met Belgische probleemgevallen. Maar er zijn eveneens gemengde huwelijken die prima gaan, mensen die ondernemend zijn, ergens staan in het leven, geen sociale randgevallen. Nog iets, ik heb geen intenties om me te onderwerpen aan Mohammed's leer zoals je het noemt, eenvoudigweg omdat ik er het karakter niet voor heb maar ik geef wel toe dat de meeste vrouwen zich vroeg of laat bekeren.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:10   #54
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik heb de indruk – maar kan mij daarin vanzelfsprekend zwaar vergissen – dat de problematiek van huwelijken met moslims, en de onderwerping aan Mohammed’s leer die daar doorgaans uit volgt, zich afspeelt aan de rand van de maatschappij. De weinige persoonlijke contacten die ik in dit verband heb beperken zich tot sociale probleemgevallen, ofwel mensen uit de laagste lagen van de maatschappij die geen enkele culturele vorming hebben meegekregen en losgeslagen zijn van elke culturele of morele houvast, of mensen die de grootste moeite hebben om de teloorgang te verwerken van de totalitaire ideologie die zij plachten aan te hangen, zoals het Marxisme of het Maoisme. Als kwetsbare vogeltjes trachten zij stand te houden in een andere kooi.

Ik ken ook enkele uitzonderingen die zich na de passage via de mohammedaanse leer hebben weten te bevrijden van elk totalitair denken. Dat zijn dan mensen die ik vandaag ervaar als krachtige persoonlijkheden.

Ik wil hier wie zich aangesproken voelt niet kwetsen. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar iets waar men doorgaans niet open kan bespreken met de slachtoffers.
Slachtoffers? Zeg je nu dat een vrouw die met een moslim trouwt sowieso een slachtoffer is? Je zegt ook 'problematiek van huwelijken met moslims' dus trouwen met een moslim is per definitie een probleem?
Wat mijn ervaring is... ik ken tamelijk wat gemengde koppels... en ik ga ze hier niet bij naam noemen maar er zijn bepaalde groepen, culturen waar ik niet zou mee trouwen. Ik heb dat eerder al gezegd 'de moslim cultuur' bestaat niet net als 'de arabische cultuur' niet bestaat. Je kan geen Marokkanen, Egyptenaars, Syriërs, Iranezen.. met elkaar vergelijken maar toch zijn ze voor velen één pot nat.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:20   #55
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Geen probleem dat dat indruist tegen de Rechten van de Mens?
Ah, die dingen die Filip Dewinter valse schijnwaarden noemt
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:20   #56
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Sorry he maar dat gaat niet enkel over mensen die je kent zoals je hierboven beweert...
Ik schreef nochtans " ... De weinige persoonlijke contacten die ik in dit verband heb ...".

Voor het overige heb ik daar weinig aan toe te voegen. Ik denk dat ik een prof ga aanspreken die het aandurft hierover een sociologische studie te (laten) maken.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:26   #57
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ah, die dingen die Filip Dewinter valse schijnwaarden noemt
Ik heb nog nooit in m'n leven Filip Dewinter horen spreken, afgezien van de spaarzame keren dat ik hem op TV heb gezien, of een tekst van hem gelezen.

Ik zou dus niet weten wat hij over de Mensenrechten zegt. Zou u de context kunnen schetsen in dewelke hij zou gezegd hebben dat de Verklaring van de Rechten van de mens "schijnwaarden" zijn? Daar ik hem zie als een vrijheidslievend mens denk ik dat hij weet hoe waardevol die Verklaring is.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:36   #58
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Het is haar eigen stomme schuld, het onnozel wicht. Ik voel er niet het minste medelijden voor! Een gepaste straf voor haar domheid en naïviteit.
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 20:37   #59
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spunk Bekijk bericht
katholieken dopen hun kinderen paar dagen/weken na de geboorte (op aandringen van de familie, uit gewoonte, om te doen zoals iedereen of voor de show), veel keuze is er dus ook niet he
Idd en ook eerste & plechtige communie enz......
Maar das gewoon traditie....niets meer en een keer goed eten .

Die kinderen mogen zelf hun keuzes kiezen als ze later opgroeien qua kledij, hobby, liefje, studie, ......
Je moet ze zeker geen religie door het strot duwen, zoals men doet bij ganzen voor foie gras te krijgen of op z'n islam's. We kennen de gevolgen daarvan.
Is niet omdat je gedoopt bent dat je naar de kerk moet gaan, vasten, bidden aan tafel enz........... we zijn in europa 21ste eeuw en we willen het zo laten.

Liever een goed eerlijk en correct persoon die z'n religie niet pratikeert of er gewoonweg gene heeft, dan een hypocriet met een religie.


Trouwen met een niet moslim of niet moslima is haram, het staat duidelijk in de koran.


soeraat el bakara ayaa 221:
En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen.
En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen. Zij noden tot het Vuur, maar Allah noodt u tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.


ps: De wetten van Allah dien je te volgen.

Laatst gewijzigd door colargo : 5 oktober 2006 om 20:57.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 21:54   #60
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Het is haar eigen stomme schuld, het onnozel wicht. Ik voel er niet het minste medelijden voor! Een gepaste straf voor haar domheid en naïviteit.
De hand van Allah (vzmh) heeft toegeslagen (citaat van een Moslim geestelijke die verwees naar de straf voor de 'ongelovigen' na de Tsunami in ZO Azië...how sweet)
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be