Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 16 maart 2009, 22:52   #181
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zoals ik eerder al zei weigert u welbewust om dat verschil te maken, om Israël van discriminatie te kunnen beschuldigen.

Erg laag als je het mij vraagt.

Paulus.
Lees deze link eens mijn beste, wat een belgische politieker die persoonlijk de westbank bezocht heeft daar als indrukken aan heeft overgehouden...

http://www.11.be/11/index.php?option...2797&Itemid=21

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 maart 2009 om 22:53.
Svennies is offline  
Oud 16 maart 2009, 22:55   #182
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er is geen verschil.

Er is wel een verschil. Net zoals in elk land overal ter wereld. Een burger hoeft geen inwoner te zijn en een inwoner geen burger. Al gaat het meestal samen, het is niet hetzelfde.

Citaat:
Een Palestijn die in Israel woont en die de Israelische nationaliteit bezit is én burger én inwoner.
Dat is juist.

Citaat:
En deze wordt gediscrimineert in Israël. Het zijn tweedrangsburgers.
En dat is dan weer niet juist.

Citaat:
Dat is algemeen geweten.
Vandaar je talrijke bronnen voor die bewering.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 22:58   #183
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Lees deze link eens mijn beste, wat een belgische politieker die persoonlijk de westbank bezocht heeft daar als indrukken aan heeft overgehouden...

http://www.11.be/11/index.php?option...2797&Itemid=21
Staat er dan in de link dat er een andere wetgeving geldt voor Palestijnse Israëli dan wel Joodse?

Of gaat het weer over Palestijnen die in Israël wonen, zonder staatsburger te zijn en daardoor minder rechten hebben?

Of heeft u nog altijd niet door waarover het gaat?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 maart 2009 om 23:00.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 23:05   #184
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is wel een verschil. Net zoals in elk land overal ter wereld. Een burger hoeft geen inwoner te zijn en een inwoner geen burger. Al gaat het meestal samen, het is niet hetzelfde.



Dat is juist.



En dat is dan weer niet juist.



Vandaar je talrijke bronnen voor die bewering.

Paulus.
Palestijnen zijn tweederangsburgers in Israel.

http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1768

Ook dat had u zelf kunnen weten. Indien u zich de moeite had gedaan het op te zoeken.Maar die moeite doet u zich niet, wenst u zich ook niet te doen. Omdat u de mensen liefst vanalles op de mouw wil spellen over uw 'beloofde land'. Nogmaals, u vertelt de waarheid niet over Israel. En u doet dit doelbewust. U doet dit omdat Israel het land van Jezus is en de Joden in uw ogen het 'uitverkoren volk' zijn.

Maar Jezus zei ook dat men de waarheid moet zeggen. En u doet u niet wat Israel betreft.

Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 23:10.
system is offline  
Oud 16 maart 2009, 23:06   #185
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Staat er dan in de link dat er een andere wetgeving geldt voor Palestijnse Israëli dan wel Joodse?

Of gaat het weer over Palestijnen die in Israël wonen, zonder staatsburger te zijn en daardoor minder rechten hebben?

Of heeft u nog altijd niet door waarover het gaat?Paulus.

Tja, Uw semantisch spelletje ook alweer....

Ik heb het allang door ,alleen U niet,die palestijn die daar al eeuwen lang woont in dat gebied wordt duidelijk gediscrimineert, en U hebt geeneens die link gelezen....

Zou U hier in ons eigen land eenzelfde behandeling willen ondergaan ,en dit omdat een bezetter ons land heeft overgenomen ...
Gaat U verplicht diens nationaliteit aanvaarden teneinde min of meer gelijke rechten te verkrijgen....
Zeg het eens mijn beste Paulus....
Svennies is offline  
Oud 16 maart 2009, 23:15   #186
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Palestijnen zijn tweederangsburgers in Israel.

http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1768

Ook dat had u zelf kunnen weten. Indien u zich de moeite had gedaan het op te zoeken.Maar die moeite doet u zich niet, wenst u zich ook niet te doen. Omdat u de mensen liefst vanalles op de mouw wil spellen over uw 'beloofde land'. Nogmaals, u vertelt de waarheid niet over Israel. En u doet dit doelbewust. U doet dit omdat Israel het land van Jezus is en de Joden in uw ogen het 'uitverkoren volk' zijn.

Maar Jezus zei ook dat men de waarheid moet zeggen. En u doet u niet wat Israel betreft.
Heeft u de link zelf wel gelezen vraag ik me af?

Daarin staat woordelijk dat Palestijnen al in 1948 de israëlische nationaliteit worden aangeboden.

In 1948 roepen de zionisten de onafhankelijkheid van de staat Israël uit. In de onafhankelijkheidsverklaring roept Israël de Arabische inwoners op om de staat mee te helpen uitbouwen op basis van gelijkwaardig staatsburgerschap, met gelijke politieke en sociale rechten, ongeacht religie, ras of geslacht.

Als zij zoals iedere Israëli ook hun legerdienst vervullen (plichten), krijgen ze dezelfde rechten.

Palestijnen hebben dus de keuze. Als ze kiezen voor legerdienst, krijgen ze toegang tot heel wat maatschappelijke voordelen. In ruil geven ze hun identiteit op en lopen ze het (grote) risico dat ze tegen hun eigen volk moeten optreden, denken we maar aan de legerdienst die vele soldaten naar de bezette gebieden voert. Logisch dat dit voor de Palestijnen een weinig aanlokkelijke, zelfs verwerpelijke optie is.

Je eigen link beaamt meer mijn stelling dan uw tegenspraak.

Nu mag iemand mij eens komen vertellen welke andere staat in het Midden-Oosten deze regelgeving heeft voor de Joden.

Of met andere woorden: Wie is de discriminerende partij in het Midden Oosten. Wie voert een echte apartheidsbeleid en wie wordt werkelijk gediscrimineerd?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 maart 2009 om 23:28.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 23:18   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, Uw semantisch spelletje ook alweer....

Ik heb het allang door ,alleen U niet,die palestijn die daar al eeuwen lang woont in dat gebied wordt duidelijk gediscrimineert, en U hebt geeneens die link gelezen....

Zou U hier in ons eigen land eenzelfde behandeling willen ondergaan ,en dit omdat een bezetter ons land heeft overgenomen ...
Gaat U verplicht diens nationaliteit aanvaarden teneinde min of meer gelijke rechten te verkrijgen....
Zeg het eens mijn beste Paulus....
U verandert van onderwerp. Begrijpelijk in uw geval, maar niet erg fair.

Het punt was dat alle Israëlische burgers dezelfde rechten en plichten hadden. Of ze nu Palestijn zijn of Jood.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 maart 2009 om 23:19.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 23:37   #188
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U verandert van onderwerp. Begrijpelijk in uw geval, maar niet erg fair.

Het punt was dat alle Israëlische burgers dezelfde rechten en plichten hadden. Of ze nu Palestijn zijn of Jood.

Paulus.
Ik verander niet van onderwerp....de strekking daarachter blijft hetzelfde...
Het feit dat U hier niet op antwoordt zegt al méér dan genoeg mijn beste Paulus....

Daarom stel ik U nu gewoonweg dé vraag.....

Zou U alhoewel U in Uw eigen land woont,uit noodzaak en om gelijke rechten te kunnen krijgen de nationaliteit van de bezetter in spé aannemen........

Ja of nee ??????
Svennies is offline  
Oud 16 maart 2009, 23:43   #189
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik verander niet van onderwerp....de strekking daarachter blijft hetzelfde...
Het feit dat U hier niet op antwoordt zegt al méér dan genoeg mijn beste Paulus....

Daarom stel ik U nu gewoonweg dé vraag.....

Zou U alhoewel U in Uw eigen land woont,uit noodzaak en om gelijke rechten te kunnen krijgen de nationaliteit van de bezetter in spé aannemen........

Ja of nee ??????
U verandert van onderwerp. Begrijpelijk in uw geval, maar niet erg fair.

Het punt was dat alle Israëlische burgers dezelfde rechten en plichten hadden. Of ze nu Palestijn zijn of Jood.

Eens we daaruit zijn, zal ik met veel plezier, open en eerlijk uw vraag beantwoorden.

First things first.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 maart 2009 om 23:44.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 00:10   #190
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U verandert van onderwerp. Begrijpelijk in uw geval, maar niet erg fair.

Het punt was dat alle Israëlische burgers dezelfde rechten en plichten hadden. Of ze nu Palestijn zijn of Jood.

Eens we daaruit zijn, zal ik met veel plezier, open en eerlijk uw vraag beantwoorden.

First things first.

Paulus.
Komop mijn beste, ja of nee.....Of durft U niet....

Mijn beste Paulus ,ik stel U voor hetzelfde dilemma als waar die palestijn voor staat....

Indien U mans genoeg bent kunt U sowieso antwoorden op mijn vraag....
Of bent U eerder een aanhanger van Vidkun Quisling....

Citaat:
Zou U alhoewel U in Uw eigen land woont,uit noodzaak en om gelijke rechten te kunnen krijgen de nationaliteit van de bezetter in spé aannemen........
Ik wacht mijn beste....

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 maart 2009 om 00:19.
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 00:43   #191
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

En Paulus nam de eerste vlucht.....run away....
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 07:37   #192
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Komop mijn beste, ja of nee.....Of durft U niet....

Mijn beste Paulus ,ik stel U voor hetzelfde dilemma als waar die palestijn voor staat....

Zou U alhoewel U in Uw eigen land woont,uit noodzaak en om gelijke rechten te kunnen krijgen de nationaliteit van de bezetter in spé aannemen........


Indien U mans genoeg bent kunt U sowieso antwoorden op mijn vraag....
Of bent U eerder een aanhanger van Vidkun Quisling....



Ik wacht mijn beste....
Ik heb al gezegd dat het punt was dat alle Israëlische burgers dezelfde rechten en plichten hadden. Of ze nu Palestijn zijn of Jood.

Eens we daaruit zijn, zal ik met veel plezier, open en eerlijk uw vraag beantwoorden. Het is niet fair om van onderwerp te veranderen voor we uit dat dilema zijn.

Niet ik, maar jij durft dat niet.

Maar ik zal je alvast meegeven dat 20% van alle Israëli Palestijn is. Ik neem aan dat zelfs zij de situatie anders zien als jij ze voorstelt, om dat hoge procentage te kunnen begrijpen. Om een vergelijking te maken; In België is bijna één op tien vreemdeling. Daar is het dubbel zoveel.

Je ziet dat ik je tegemoet kom in je vraagstelling.

Wees jij nu ook eens fair en blijf bij het onderwerp waarover we bezig waren. Van onderwerp veranderen midden in een discussie getuigt niet bepaald van enige consequentie. Dat weet iedereen.

In Israël zijn alle Israëli, ongeacht hun afkomst gelijk voor de wet en is er dus geen sprake van een apartheidsregime of enige discriminatie. Ook al willen de tegenstanders van de Israëlische politiek dat ons o zo graag wijsmaken. In de link die system ons gaf hierboven als referentie staat woordelijk:

In de onafhankelijkheidsverklaring roept Israël de Arabische inwoners op om de staat mee te helpen uitbouwen op basis van gelijkwaardig staatsburgerschap, met gelijke politieke en sociale rechten, ongeacht religie, ras of geslacht.

Uiteraard hebben niet-burgers van Israël minder plichten en rechten. Maar dat is geen discriminatie, dat is de gewoonste zaak van de wereld. Want dat is in alle staten zo.

En ik wacht mijn beste. En al langer dan jou.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 maart 2009 om 07:53.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 08:33   #193
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Heeft u de link zelf wel gelezen vraag ik me af?

Daarin staat woordelijk dat Palestijnen al in 1948 de israëlische nationaliteit worden aangeboden.

In 1948 roepen de zionisten de onafhankelijkheid van de staat Israël uit. In de onafhankelijkheidsverklaring roept Israël de Arabische inwoners op om de staat mee te helpen uitbouwen op basis van gelijkwaardig staatsburgerschap, met gelijke politieke en sociale rechten, ongeacht religie, ras of geslacht.

Als zij zoals iedere Israëli ook hun legerdienst vervullen (plichten), krijgen ze dezelfde rechten.

Palestijnen hebben dus de keuze. Als ze kiezen voor legerdienst, krijgen ze toegang tot heel wat maatschappelijke voordelen. In ruil geven ze hun identiteit op en lopen ze het (grote) risico dat ze tegen hun eigen volk moeten optreden, denken we maar aan de legerdienst die vele soldaten naar de bezette gebieden voert. Logisch dat dit voor de Palestijnen een weinig aanlokkelijke, zelfs verwerpelijke optie is.

Je eigen link beaamt meer mijn stelling dan uw tegenspraak.

Nu mag iemand mij eens komen vertellen welke andere staat in het Midden-Oosten deze regelgeving heeft voor de Joden.

Of met andere woorden: Wie is de discriminerende partij in het Midden Oosten. Wie voert een echte apartheidsbeleid en wie wordt werkelijk gediscrimineerd?

Paulus.
Neen, mijn eigen link bevestigt de discriminatie van de Palestijnse Israëliërs. En zelfs zeer duidelijk. Aprioristische leesblindheid schijnt bij u zich wel eens vaker voor te doen.

De titel van mijn link is:
Palestijnen in Israël: tweederangsburgers in een ‘democratische’ staat.

http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1768

Een voorbeeldje:

Discriminerende wetgeving

Terwijl de Arabische staatsburgers van Israël op tal van vlakken indirect gediscrimineerd worden, bestaan er ook wetten die zwart op wit discrimineren. Eén van de frappantste voorbeelden is het Recht op Terugkeer dat alle Joden en hun familie, waar ook ter wereld, het recht geeft om te immigreren naar Israël. Een dergelijke wet bestaat niet voor Palestijnen. Bovendien voerde Israël in 2003 een tijdelijke wet in die gezinshereniging van Palestijnen in de bezette gebieden of daarbuiten met hun vrouw of man in Israël verbiedt, tenzij ze het land verlaten. Deze tijdelijke wet werd keer op keer verlengd, nu al tot eind juli 2008.


Een treffend besluit van de site.
In 1979 heeft Israël de Internationale Conventie inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie ondertekend. Dat verdrag verbiedt elke discriminatie op basis van ras, huidskleur, nationale of etnische origine. Internationale wetten en overeenkomsten lijken echter weinig indruk te maken op Israël. De reden hiervoor moeten we zoeken in het politieke zionisme dat er niet alleen op gericht is om zoveel mogelijk land voor Joden te verwerven maar hen ook demografisch in de meerderheid wil houden. Discriminatie vormt daarbij een strategisch middel om Palestijnen aan te moedigen het land te verlaten.

D�*t is de realiteit in Israel en niet uw bla bla bla.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2009 om 08:50.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 09:53   #194
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kent u dan een land ergens ter wereld waar de burgers dezelfde rechten hebben als de niet-burgers van dat land?

Dat is zelfs in België zo. Hebben wij nu ook een apartheidsregime?

Paulus.
Dus jij beschouwt de oorsponkelijke bevolking, namelijk de Palestijnen, wonende binnen de grenzen van 67, als niet-burgers? of heb ik het verkeerd begrepen?
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 17 maart 2009, 09:55   #195
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Staat er dan in de link dat er een andere wetgeving geldt voor Palestijnse Israëli dan wel Joodse?

Of gaat het weer over Palestijnen die in Israël wonen, zonder staatsburger te zijn en daardoor minder rechten hebben?

Of heeft u nog altijd niet door waarover het gaat?

Paulus.
je begint er een spelletje van te maken en (bewust?) verwarring te creeëren om de status van de Palestijnen: inwoner, burger, bijna-burger, staatsburger, ... wat nog allemaal?
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 17 maart 2009, 09:56   #196
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat het punt was dat alle Israëlische burgers dezelfde rechten en plichten hadden. Of ze nu Palestijn zijn of Jood.

Eens we daaruit zijn, zal ik met veel plezier, open en eerlijk uw vraag beantwoorden. Het is niet fair om van onderwerp te veranderen voor we uit dat dilema zijn.

Niet ik, maar jij durft dat niet.

Maar ik zal je alvast meegeven dat 20% van alle Israëli Palestijn is. Ik neem aan dat zelfs zij de situatie anders zien als jij ze voorstelt, om dat hoge procentage te kunnen begrijpen. Om een vergelijking te maken; In België is bijna één op tien vreemdeling. Daar is het dubbel zoveel.
Je ziet dat ik je tegemoet kom in je vraagstelling.

Wees jij nu ook eens fair en blijf bij het onderwerp waarover we bezig waren. Van onderwerp veranderen midden in een discussie getuigt niet bepaald van enige consequentie. Dat weet iedereen.

In Israël zijn alle Israëli, ongeacht hun afkomst gelijk voor de wet en is er dus geen sprake van een apartheidsregime of enige discriminatie. Ook al willen de tegenstanders van de Israëlische politiek dat ons o zo graag wijsmaken. In de link die system ons gaf hierboven als referentie staat woordelijk:

In de onafhankelijkheidsverklaring roept Israël de Arabische inwoners op om de staat mee te helpen uitbouwen op basis van gelijkwaardig staatsburgerschap, met gelijke politieke en sociale rechten, ongeacht religie, ras of geslacht.

Uiteraard hebben niet-burgers van Israël minder plichten en rechten. Maar dat is geen discriminatie, dat is de gewoonste zaak van de wereld. Want dat is in alle staten zo.

En ik wacht mijn beste. En al langer dan jou.

Paulus.
De palestijnen zijn plots vreemdeling in hun eigen land ?
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 17 maart 2009, 12:06   #197
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Dus jij beschouwt de oorsponkelijke bevolking, namelijk de Palestijnen, wonende binnen de grenzen van 67, als niet-burgers? of heb ik het verkeerd begrepen?
In 1947 besloot de VN al een verdelingsplan van 2 Staten.Het werd door 1 kant niet aangenomen en oorlog gevoerd.Israel gaf de loyale Arabieren uit Mandaat Palestina Israelische papieren en rechten.
De rest maakt dus niet deel uit de Israelische bevolking.
Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op dat grond te leven maar gewoon dat ze niet Israelis zijn.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 17 maart 2009, 12:21   #198
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
In 1947 besloot de VN al een verdelingsplan van 2 Staten.Het werd door 1 kant niet aangenomen en oorlog gevoerd.Israel gaf de loyale Arabieren uit Mandaat Palestina Israelische papieren en rechten.
De rest maakt dus niet deel uit de Israelische bevolking.
Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op dat grond te leven maar gewoon dat ze niet Israelis zijn.
De Palestijnen die in Israel wonen en die een Israëlisch paspoort hebben, zijn én bewoners én burgers van Israel. Ze zijn met meer dan 1.000.000 in Israel. Welnu, deze burgers worden gediscrimineerd in Israel. En deze burgers worden uit hun huizen gejaagd in Oost-Jeruzalem door de joden omdat men Jeruzalem wil verjoodsen. En nu, met de rechts-extremistische joden aan het bewind, zal dit nog erger worden. Zeker weten.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 14:53   #199
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, Uw semantisch spelletje ook alweer....

Ik heb het allang door ,alleen U niet,die palestijn die daar al eeuwen lang woont in dat gebied wordt duidelijk gediscrimineert, en U hebt geeneens die link gelezen....

Zou U hier in ons eigen land eenzelfde behandeling willen ondergaan ,en dit omdat een bezetter ons land heeft overgenomen ...
Gaat U verplicht diens nationaliteit aanvaarden teneinde min of meer gelijke rechten te verkrijgen....
Zeg het eens mijn beste Paulus....
Joden wonen al duizenden jaren in dat land.

Kunt u mij zeggen hoeveel Arabische Israeli's graag zouden verzaken aan hun Israelisch staatsburgerschap?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 maart 2009, 16:04   #200
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Joden wonen al duizenden jaren in dat land.

Kunt u mij zeggen hoeveel Arabische Israeli's graag zouden verzaken aan hun Israelisch staatsburgerschap?
De huidige palestijnse bevolking ook mijn beste,of worden die ondanks dat hun voorouders er al eeuwen wonen eenklaps tot buitenlanders gebombardeerd....

Goed bezig om zulke schuine vergelijkingen als recht te aanzien....

Uw tweede deel van Uw post is niet relevant aangezien deze minderheid voor de israelische nationaliteit gekozen heeft om minder gediscrimineerd te worden tegenover hun palestijnse broeders....

Opportunisme heet zoiets mijn beste,en waarom zouden deze dan terug gaan veranderen,quislings vindt je in alle werelddelen....

En zeg eens ,zou U uw nationaliteit opgeven en deze van Uw bezetter verplicht aannemen om zich minder gediscrimineerd te voelen en om min of meer gelijke rechten te kunnen verkrijgen zoals Uw bezetters zoal krijgen ....

Hebt U nog enig eergevoel wat dat betreft,of is dat bij U volkomen vreemd en danst U graag naar de pijpen van diegene die Uw land bezet heeft....

Een Quisling dus.....
Svennies is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be