Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 11 juli 2009, 07:42   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard Frank Vandenbroucke is geen minister meer.

Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is . Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 11 juli 2009, 07:52   #2
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

het is een gewoon een teken van de enorme luxe aan bekwame figuren die bij de SP.a zitten dat een klasbak als Frank op de bank kan blijven zitten
Jedd is offline  
Oud 11 juli 2009, 07:53   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
het is een gewoon een teken van de enorme luxe aan bekwame figuren die bij de SP.a zitten dat een klasbak als Frank op de bank kan blijven zitten
Dit is toch cynisch bedoeld, allez hoop ik toch

Men haalt weer Freya Vandenbossche van stal
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 11 juli 2009, 07:55   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Gennez is een politieke hoer die rechtstreeks onder de invloed staat van de oude krokodillen (Willockx, Tobback) staat. Frank was te Vlaams gezind.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 11 juli 2009, 09:21   #5
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is . Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?

Max, ouwe schurk van mij,

Het punt is natuurlijk dat jij Frank Vandenbroucke niet bent.
Ik ga ervan uit dat het omgekeerde evengoed geldt.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 juli 2009 om 09:22.
4x10E6 is offline  
Oud 11 juli 2009, 09:31   #6
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is . Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?
Het is inderdaad schandalig.
De Belgicistische collaboranten binnen de SP-A ,willen kennelijk een zwaarder gewicht in de regering.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 11 juli 2009 om 09:31.
JP Coen is offline  
Oud 11 juli 2009, 09:31   #7
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Beste Frank

OOk al ben ik niet gesteld op de sossen. Het is met pijn in het hart dat ik lees dat ze de meest bekwame mens hebben laten vallen. Bedankt voor uw goede jaren op onderwijs.
grimbergen is offline  
Oud 11 juli 2009, 09:35   #8
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Frank VDB out, Freya VDB in!
Mitgard is offline  
Oud 11 juli 2009, 09:38   #9
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

vandenbos ziet er slecht uit
zo vaal-grijs, afgetrokken
born2bewild is offline  
Oud 11 juli 2009, 09:49   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
vandenbos ziet er slecht uit
zo vaal-grijs, afgetrokken
misschien is uwe bril gewoon vuil.
Mitgard is offline  
Oud 11 juli 2009, 10:20   #11
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is . Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?
Velen zullen opgelucht zijn dat VDB vertrekt op onderwijs. Met zijn blind-ideologisch platkloppen van de normen begon hij de kwaliteit van het Vlaamse onderwijs danig te ondermijnen.

Spijtig dat hij ook vertrekt op Werk.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 11 juli 2009, 10:23   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Velen zullen opgelucht zijn dat VDB vertrekt op onderwijs. Met zijn blind-ideologisch platkloppen van de normen begon hij de kwaliteit van het Vlaamse onderwijs danig te ondermijnen.

Spijtig dat hij ook vertrekt op Werk.
wel raar dat er in 5 jaar geen enkele staking was onder het onderwijzend personeel. blijkbaar vonden zij het beleid van VDB niet echt zo slecht.....

benieuwd of dit de volgende 5 jaar ook zo zal zijn met, stel je voor, Freya op Onderwijs.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 11 juli 2009, 10:31   #13
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Frank, er is nog plaats bij LDD hoor.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 11 juli 2009, 10:36   #14
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel raar dat er in 5 jaar geen enkele staking was onder het onderwijzend personeel. blijkbaar vonden zij het beleid van VDB niet echt zo slecht.....

benieuwd of dit de volgende 5 jaar ook zo zal zijn met, stel je voor, Freya op Onderwijs.
VDB heeft wel degelijk managementcapaciteiten hoor. Hij bereidt zijn zaken grondig voor, overlegt, verkoopt zijn ideeen/plannen, neemt gas terug bij teveel tegenstand, enz. Eigenlijk atypisch voor SPA. Maar uiteindelijk was zijn beleid enkel en alleen gericht op de zwaksten. Ten koste van de sterkere leerlingen / scholen / richtingen, en de kwaliteit.

Over Freya kan ik kort zijn: totaal onbekwaam. Een politieke babe. Op gelijk welk departement waarvoor zij verantwoordelijk wordt zal er de komende 5 jaar (als ze het zolang volhoud) niets gebeuren. Hopelijk wordt het Cultuur of Media of zo. Misschien kan zij voor de koffie zorgen tijdens de Vlaamse ministervergaderingen.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 11 juli 2009, 10:54   #15
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel raar dat er in 5 jaar geen enkele staking was onder het onderwijzend personeel. blijkbaar vonden zij het beleid van VDB niet echt zo slecht.....

benieuwd of dit de volgende 5 jaar ook zo zal zijn met, stel je voor, Freya op Onderwijs.
Studenten tegen het leerkrediet is er al ééntje van. En zo zijn er nog verschillende stakingen geweest.
kameleon is offline  
Oud 11 juli 2009, 11:08   #16
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Studenten tegen het leerkrediet is er al ééntje van. En zo zijn er nog verschillende stakingen geweest.
studenten die staken?
born2bewild is offline  
Oud 11 juli 2009, 12:27   #17
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Als de SP-A niet volledig afgegaan is tijdens de laatste verkiezingen, dan hebben ze dat te danken aan het bekwame regeerwerk van FVDB. Niet aan Geit-Gennez die nu het hoge woord voert. VDB krijgt nu jammer genoeg stank voor dank van zijn rode makkers. Ik hoop dat hij daaruit zijn conclusies trekt.
lomeanor is offline  
Oud 11 juli 2009, 17:57   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Broekske mag zo bekwaam geweest zijn als iedereen hem toedicht, als het waar is wat in de pers verscheen, namelijk dat hij andere partijen èn zijn eigen partijgenoten schoffeerde tijdens de onderhandelingen, dan kan zo iemand geen plaats krijgen in de regering.

Ik zou alleszins problemen hebben met iemand die zeer bekwaam is, maar dit veel te graag en op alle mogelijke en onmogelijke momenten laat horen in volle publiek.
(doet me trouwens denken aan tsjeef Eyskens, die ooit gezegd zou hebben dat in gans het land maar één mens was die intelligenter zou zijn dan hemzelf, en dat was zijn vader, den oude Eyskens ...)


Daarbij heb ik wel kritiek gehoord op zijn ministerschap. Veel aandacht voor vele hervormingen, den ene nog rapper na de andere dan de vorige ..., maar rust brengen in het onderwijs, en de domme veelvuldige administrasie sterk vereenvoudigen, daar blijkt weinig van in huis gekomen te zijn ..
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 juli 2009, 19:04   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Broekske mag zo bekwaam geweest zijn als iedereen hem toedicht, als het waar is wat in de pers verscheen, namelijk dat hij andere partijen èn zijn eigen partijgenoten schoffeerde tijdens de onderhandelingen, dan kan zo iemand geen plaats krijgen in de regering.

Ik zou alleszins problemen hebben met iemand die zeer bekwaam is, maar dit veel te graag en op alle mogelijke en onmogelijke momenten laat horen in volle publiek.
(doet me trouwens denken aan tsjeef Eyskens, die ooit gezegd zou hebben dat in gans het land maar één mens was die intelligenter zou zijn dan hemzelf, en dat was zijn vader, den oude Eyskens ...)


Daarbij heb ik wel kritiek gehoord op zijn ministerschap. Veel aandacht voor vele hervormingen, den ene nog rapper na de andere dan de vorige ..., maar rust brengen in het onderwijs, en de domme veelvuldige administrasie sterk vereenvoudigen, daar blijkt weinig van in huis gekomen te zijn ..
Dat is allemaal juist Schoofzak, maar ik vrees dat de nieuwe minister van onderwijs nog minder rust zal brengen. Die man is volgens mij hyperkinetisch.
Pericles is offline  
Oud 11 juli 2009, 19:50   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is allemaal juist Schoofzak, maar ik vrees dat de nieuwe minister van onderwijs nog minder rust zal brengen. Die man is volgens mij hyperkinetisch.
Juist, ik denk aan ADHD.
Zipper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be