Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 25 mei 2006, 16:08   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Racisten ... zo gecreëerd door de media

Wat is eigenlijk het nut van de massahysterie dat men hier de laatste weken heeft opgevoerd?
De enige echte schuldige aan heel het drama, Hans Van Themsche, lijkt me hier al bijna vergeten.

Daarnaast vind ik het vreemd dat we allemaal de racisten gaan bashen, zonder echt te kunnen zeggen waarop het slaat.
Waar ik me aan stoorde, was de coverfoto van Gazet van Antwerpen d.d. 12 mei 2006. Inderdaad, goede ondertekst: AFSCHUWELIJK. Men ziet een vrouw over het bebloede lichaam van Luna leunen, terwijl haar zwarte au pair, die dan het echte doelwit geweest moest zijn, als een dode voddenpop met 1 schoen aan, ernaast ik de goot ligt en men daar twee vrouwen het hoofd van ziet afwenden.
Deze foto vond ik racistisch en ongepast. De objectiviteit van de berichtgeving was er bij mij meteen af.

Daarnaast heeft iedereen maar de mond vol van kleine Luna, maar stelt niemand zich hier blijkbaar de vraag hoe het met de Turkse Songul Koç gaat. Heeft zij het geluk of de pech dit drama te mogen overleven? Hoe gaat ze er uit komen?

Nee, we kijken allemaal naar de blanke peuter die gestorven is. Enkel deze is zo gruwelijk, dat het VB zijn affiches moet veranderen, omdat daar toevallig ook een klein, blond meisje op stond.

VB geeft toe aan de eisen van de ouders, maar nog is het niet goed. Zij krijgen van alles de schuld. Zelfs oprechte rouwbetuigingen van VBers zijn niet welkom.

Als men zover geïndoctineerd is, dat het voor bepaalde mensen al verboden is om voor een dood kind te rouwen, kan ik de politiek correcten maar met 1 woord omschrijven: RACISTEN.
Kom dan ook niet klagen dat sommige mensen hun hart verliezen. Ze mogen het blijkbaar niet eens hebben.

Sorry, ik heb het mijne nog en ben niet van plan om het te laten stillegen door de VB haters, die me het licht niet in de ogen gunnen. Ik hou geen rekening met dat soort racisten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 25 mei 2006, 16:24   #2
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Goede evolutie.

"De boodschapper is de dader"

Het gepeupel(de domme kiezer) zal dit niet blijven slikken.

De reactie's van politiek en media bewijzen dat ze met de handen in het haar zitten.

Paniekvoetbal.
Laat ze maar doen.
Don Quichote is offline  
Oud 25 mei 2006, 21:28   #3
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Goede evolutie.

"De boodschapper is de dader"

Het gepeupel(de domme kiezer) zal dit niet blijven slikken.

De reactie's van politiek en media bewijzen dat ze met de handen in het haar zitten.

Paniekvoetbal.
Laat ze maar doen.
Of misschien is de brave huisvader, huisBelg, het beu dat het Vlaams Belang zijn eigen huiskamer in de war brengt .......... baas in eigen land !
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 25 mei 2006, 21:31   #4
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Of misschien is de brave huisvader, huisBelg, het beu dat het Vlaams Belang zijn eigen huiskamer in de war brengt .......... baas in eigen land !
misschien wel....misschien niet....

interessant.
born2bewild is offline  
Oud 25 mei 2006, 21:45   #5
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
misschien wel....misschien niet....

interessant.
Ja, 't moet niet altijd dezelfde zijn die protesteert.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 25 mei 2006, 23:10   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Of misschien is de brave huisvader, huisBelg, het beu dat het Vlaams Belang zijn eigen huiskamer in de war brengt .......... baas in eigen land !


En maar blijven geloven in het sprookje...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 26 mei 2006, 00:13   #7
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze foto vond ik racistisch en ongepast. De objectiviteit van de berichtgeving was er bij mij meteen af.
Een foto zelf is een weergave van de werkelijkheid, en als er niet ge-fotoshopt is geweest is ze ook objectief. Het is hopelijk niet zo dat de hele scene ge-ensceneert is geweest door de fotograaf. Als er een boel negers in jogging-broeken en gouden kettingen rond de au-pair had gestaan en niemand bij de baby dan had jij waarschijnlijk wel gewild dat deze foto de voorpagina sierde. Dan moet je er toch wel kunnen inkomen als het omgekeerde gebeurt (enkel aandacht voor de baby) dat dit dan ook nieuwswaarde heeft?

En hoe kunnen VB haters in godsnaam racisten zijn? Dan moet je er wel van uitgaan dat VB'ers een apart ras zijn, wat wel een beetje in tegenspraak is met de "ik ben een vreemdeling en trots bij het VB te zitten"-thread elders in het forum.
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:10   #8
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Een foto zelf is een weergave van de werkelijkheid, en als er niet ge-fotoshopt is geweest is ze ook objectief. Het is hopelijk niet zo dat de hele scene ge-ensceneert is geweest door de fotograaf. Als er een boel negers in jogging-broeken en gouden kettingen rond de au-pair had gestaan en niemand bij de baby dan had jij waarschijnlijk wel gewild dat deze foto de voorpagina sierde. Dan moet je er toch wel kunnen inkomen als het omgekeerde gebeurt (enkel aandacht voor de baby) dat dit dan ook nieuwswaarde heeft?

En hoe kunnen VB haters in godsnaam racisten zijn? Dan moet je er wel van uitgaan dat VB'ers een apart ras zijn, wat wel een beetje in tegenspraak is met de "ik ben een vreemdeling en trots bij het VB te zitten"-thread elders in het forum.
Bij 'racisme' in de Belgische betekenis van het woord gaat het niet om het ras, netsletje, want iemand die bijv. niks van Marokkanen moet hebben zou ook een racist zijn, alhoewel Marokkanen evenmin een apart ras zijn.
napoleondegrote is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:20   #9
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Volgens mij word er de laaste tijd in deze forum vanuit rechts ongeloofelijk gekronkelt..

En de veralgemening siert hun ....

ma soit.
pinbag is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:47   #10
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
En hoe kunnen VB haters in godsnaam racisten zijn? Dan moet je er wel van uitgaan dat VB'ers een apart ras zijn, wat wel een beetje in tegenspraak is met de "ik ben een vreemdeling en trots bij het VB te zitten"-thread elders in het forum.
Dat is zeer eenvoudig. Men kiest een groep, die ga je allerlei eigenschappen toekennen. In dit geval maak je er een stel moordenaars van. Je hoeft dan niet te vertellen dat het verontruste Vlaamse mensen zijn. Men maakt een hele boel veronderstellingen aangepast aan je doelstellingen en denken. Er wordt niets aangetoond, het moet maar zo zijn omdat het in een bepaalde manier van denken past. De neger is zwart en daarom is hij dom en ga maar verder. Met zulke zaken is men hier bezig. Dit zou geen racisme zijn, hoe benoem je zoiets dan ?
Rogier is offline  
Oud 26 mei 2006, 17:30   #11
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Dit zou geen racisme zijn, hoe benoem je zoiets dan ?
Discriminatie misschien?

Ik ben er het trouwens wel mee eens dat VB'ers soms echt van de vreemdste dingen beticht worden (moordenaars? dat is zelfs al een stap verder dan gewoon maar medeplichtig).

Anderzijds worden de linksen ook wel van de meest vreemde dingen beticht.

Soms hebben beiden zelfs meer gemeen dan men wel denkt:

Nederland: Pim Fortuyn: "De kogel kwam van links"
Vlaanderen: nu: "De kogel(s) kwamen van rechts"
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 18:18   #12
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Waar ik me aan stoorde, was de coverfoto van Gazet van Antwerpen d.d. 12 mei 2006. Inderdaad, goede ondertekst: AFSCHUWELIJK. Men ziet een vrouw over het bebloede lichaam van Luna leunen, terwijl haar zwarte au pair, die dan het echte doelwit geweest moest zijn, als een dode voddenpop met 1 schoen aan, ernaast ik de goot ligt en men daar twee vrouwen het hoofd van ziet afwenden.
Deze foto vond ik racistisch en ongepast. De objectiviteit van de berichtgeving was er bij mij meteen af.
Leg nog eens uit waarom die foto racistisch is, want ik snap hier de ballen van.
dejohan is offline  
Oud 27 mei 2006, 11:55   #13
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

http://www.verzet.org
27 jaar HAAT propaganda. Het Vlaams Belang haalt de oogst binnen

26 mei - stille optocht in Antwerpen

Filip Dewinter op 11 april 2006: "De multiculturaliteit leidt tot multicriminaliteit. De jacht in bepaalde wijken tegen iedereen die niet islamiet, Arabier of vreemdeling is, is al een tijdje open. We hebben er genoeg van om als autochtoon opgejaagd wild te fungeren. In plaats van als angsthazen door het leven te gaan, kunnen we maar beter boswachter worden." Precies dertig dagen later, voegt een jonge snaak uit zijn directe entourage de daad bij het woord en besluit om boswachter te worden. Hans schaft zich in een wapenwinkel in de Lombardenvest te Antwerpen een Marlin-jachtgeweer type 336W aan en 20 kogels 7.62 mm. Dergelijk geweer is prima geschikt voor de jacht op groot wild, rendieren en beren bijvoorbeeld.

Op donderdag 11 mei 2006 om iets voor 12 uur ‘s middags schiet de 18-jarige Hans Van Themsche in de Antwerpse binnenstad op Songul Koç (46), een Turkse vrouw die op een bankje een boek zit te lezen. Songul draagt een hoofddoek. Ze is zwaar gewond. Nog geen honderd meter verder kruist de zwangere Oulemata Niangadou, een 24-jarige Malinese vrouw die als kindermeisje werkt, zijn pad. Samen met haar sterft ook de 2-jarige Luna Drowart, de Vlaamse kleuter met wie ze op stap is. Alle slachtoffers worden in de rug geraakt. Zijn moordtocht stopt pas nadat een wijkagent hem in de buik schiet.

De dader is afkomstig uit een extreemrechtse familie: zijn vader is een trouwe Vlaams Belang-militant* uit Wilrijk en lid van het eerste uur, zijn tante Frieda Van Themsche zetelt in het parlement als volksvertegenwoordiger voor het VB, zijn grootvader vocht in Waffen SS-uniform aan het oostfront. Zijn computer bulkte van de racistische haatsites. In zijn portefeuille zit een sticker van het Vlaams Belang
*Voorpost

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 11:57.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 12:02   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Boadicea
Waar ik me aan stoorde, was de coverfoto van Gazet van Antwerpen d.d. 12 mei 2006. Inderdaad, goede ondertekst: AFSCHUWELIJK. Men ziet een vrouw over het bebloede lichaam van Luna leunen, terwijl haar zwarte au pair, die dan het echte doelwit geweest moest zijn, als een dode voddenpop met 1 schoen aan, ernaast ik de goot ligt en men daar twee vrouwen het hoofd van ziet afwenden.
Deze foto vond ik racistisch en ongepast. De objectiviteit van de berichtgeving was er bij mij meteen af.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Leg nog eens uit waarom die foto racistisch is, want ik snap hier de ballen van.
Boadicea op haar fraaist...: ze had liever een titel gelezen als "Koene Vlaemsche Held Zuivert Straat Van Vreemd Gespuis en Allochtonenknuffelaar"...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 12:04.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 12:09   #15
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.verzet.org
27 jaar HAAT propaganda. Het Vlaams Belang haalt de oogst binnen

26 mei - stille optocht in Antwerpen

Filip Dewinter op 11 april 2006: "De multiculturaliteit leidt tot multicriminaliteit.


Tja Filosoof, de criminaliteitscijfers liegen er niet om.

De overheid bekent eindelijk schuld in het lakse gedoogbeleid dat hier decennialang gevoerd werd. Eindelijk maakt ze een begin van maatregelen .Een staaltje :


Buitenlanders moeten brommen in eigen land
Regering pakt overbevolking gevangenissen aan
De regering diept een oud plan weer op om de overbevolking in de gevangenissen aan te pakken: buitenlanders, die samen een derde van de gevangenisbevolking uitmaken, moeten hun straf uitzitten in hun eigen land. Premier Verhofstadt stelde zijn plan gisteren voor op VTM.
Op 18 april werd een triest record gebroken: het aantal gevangenen bedroeg 9.827. Het actieplan van de regering voorziet in extra plaatsen in de gevangenissen. De grootste stijgingen komen er in Brussel (200 plaatsen), in Gent (270), Antwerpen (120) en Namen (300).

Die uitbreidingen laten nog enkele jaren op zich wachten. Namen is bijvoorbeeld pas klaar eind 2010. Dan pas zal dus het totaal aantal extra plaatsen (1.077) bereikt zijn.

Er zijn nog andere maatregelen nodig, beseft de regering-Verhofstadt. Zo moeten er nog meer werkstraffen kunnen worden uitgesproken. Het aantal is de voorbije jaren al toegenomen: van 4.579 in 2003 tot meer dan 10.000 nu. Toch wil de regering er nog meer. De straffen moeten ook sneller worden uitgesproken, vindt ze. Daarom zijn 30 extra justitieassistenten nodig.

Meer enkelbanden

Voor de zoveelste keer wordt de uitbreiding van het elektronisch toezicht aangekondigd. Nu al dragen 418 gevangenen een enkelband. In juni moeten het er 450 zijn, in december 600. In 2007 wil de regering zelfs 1.000 gevangenen onder elektronisch toezicht brengen. Daarvoor zijn wel 71 extra mensen nodig in de omkadering.

Vraag is of de regering daar ook het nodige geld voor vindt. SP.A en VLD vinden dat minister van Justitie Onkelinx (PS) het geld moet vinden binnen het afgesproken groeipad van haar budget (+4,1 procent). Onkelinx wil meer. De beslissing volgt tijdens de begrotingsopmaak. Verhofstadt wil daarnaast dat rechters minder snel een voorlopige hechtenis opleggen.

Ook duikt een oud plan weer op dat stelt dat buitenlanders die hier in de gevangenis zitten (een derde van de gevangenispopulatie), hun straf zouden uitzitten in hun eigen land. Dertien procent van de gevangenisbevolking bestaat bijvoorbeeld uit Marokkanen. Maar ook Algerijnen en zelfs Fransen en Nederlanders maken het extra druk in onze gevangenissen.

Gewezen minister van Justitie Tony Van Parys (CD&V) is niet onder de indruk. ,,Na zeven jaar Verhofstadt moeten we constateren dat de gevangenissen steeds voller zitten. Hoe geloofwaardig is zo'n plan dan nog?''


Bart DOBBELAERE27/05/2006 Het Nieuwsblad
Knorretje is offline  
Oud 27 mei 2006, 12:16   #16
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard


http://www.verzet.org
27 jaar HAAT propaganda. Het Vlaams Belang haalt de oogst binnen

26 mei - stille optocht in Antwerpen

Filip Dewinter op 11 april 2006: "De multiculturaliteit leidt tot multicriminaliteit. De jacht in bepaalde wijken tegen iedereen die niet islamiet, Arabier of vreemdeling is, is al een tijdje open. We hebben er genoeg van om als autochtoon opgejaagd wild te fungeren. In plaats van als angsthazen door het leven te gaan, kunnen we maar beter boswachter worden." Precies dertig dagen later, voegt een jonge snaak uit zijn directe entourage de daad bij het woord en besluit om boswachter te worden. Hans schaft zich in een wapenwinkel in de Lombardenvest te Antwerpen een Marlin-jachtgeweer type 336W aan en 20 kogels 7.62 mm. Dergelijk geweer is prima geschikt voor de jacht op groot wild, rendieren en beren bijvoorbeeld.

Op donderdag 11 mei 2006 om iets voor 12 uur ‘s middags schiet de 18-jarige Hans Van Themsche in de Antwerpse binnenstad op Songul Koç (46), een Turkse vrouw die op een bankje een boek zit te lezen. Songul draagt een hoofddoek. Ze is zwaar gewond. Nog geen honderd meter verder kruist de zwangere Oulemata Niangadou, een 24-jarige Malinese vrouw die als kindermeisje werkt, zijn pad. Samen met haar sterft ook de 2-jarige Luna Drowart, de Vlaamse kleuter met wie ze op stap is. Alle slachtoffers worden in de rug geraakt. Zijn moordtocht stopt pas nadat een wijkagent hem in de buik schiet.

De dader is afkomstig uit een extreemrechtse familie: zijn vader is een trouwe Vlaams Belang-militant* uit Wilrijk en lid van het eerste uur, zijn tante Frieda Van Themsche zetelt in het parlement als volksvertegenwoordiger voor het VB, zijn grootvader vocht in Waffen SS-uniform aan het oostfront. Zijn computer bulkte van de racistische haatsites. In zijn portefeuille zit een sticker van het Vlaams Belang
*Voorpost
[quote=Knorretje;1729992]
Citaat:




Tja Filosoof, de criminaliteitscijfers liegen er niet om.

De overheid bekent eindelijk schuld in het lakse gedoogbeleid dat hier decennialang gevoerd werd. Eindelijk maakt ze een begin van maatregelen .Een staaltje :


Buitenlanders moeten brommen in eigen land
Regering pakt overbevolking gevangenissen aan
De regering diept een oud plan weer op om de overbevolking in de gevangenissen aan te pakken: buitenlanders, die samen een derde van de gevangenisbevolking uitmaken, moeten hun straf uitzitten in hun eigen land. Premier Verhofstadt stelde zijn plan gisteren voor op VTM.
Op 18 april werd een triest record gebroken: het aantal gevangenen bedroeg 9.827. Het actieplan van de regering voorziet in extra plaatsen in de gevangenissen. De grootste stijgingen komen er in Brussel (200 plaatsen), in Gent (270), Antwerpen (120) en Namen (300).

Die uitbreidingen laten nog enkele jaren op zich wachten. Namen is bijvoorbeeld pas klaar eind 2010. Dan pas zal dus het totaal aantal extra plaatsen (1.077) bereikt zijn.

Er zijn nog andere maatregelen nodig, beseft de regering-Verhofstadt. Zo moeten er nog meer werkstraffen kunnen worden uitgesproken. Het aantal is de voorbije jaren al toegenomen: van 4.579 in 2003 tot meer dan 10.000 nu. Toch wil de regering er nog meer. De straffen moeten ook sneller worden uitgesproken, vindt ze. Daarom zijn 30 extra justitieassistenten nodig.

Meer enkelbanden

Voor de zoveelste keer wordt de uitbreiding van het elektronisch toezicht aangekondigd. Nu al dragen 418 gevangenen een enkelband. In juni moeten het er 450 zijn, in december 600. In 2007 wil de regering zelfs 1.000 gevangenen onder elektronisch toezicht brengen. Daarvoor zijn wel 71 extra mensen nodig in de omkadering.

Vraag is of de regering daar ook het nodige geld voor vindt. SP.A en VLD vinden dat minister van Justitie Onkelinx (PS) het geld moet vinden binnen het afgesproken groeipad van haar budget (+4,1 procent). Onkelinx wil meer. De beslissing volgt tijdens de begrotingsopmaak. Verhofstadt wil daarnaast dat rechters minder snel een voorlopige hechtenis opleggen.

Ook duikt een oud plan weer op dat stelt dat buitenlanders die hier in de gevangenis zitten (een derde van de gevangenispopulatie), hun straf zouden uitzitten in hun eigen land. Dertien procent van de gevangenisbevolking bestaat bijvoorbeeld uit Marokkanen. Maar ook Algerijnen en zelfs Fransen en Nederlanders maken het extra druk in onze gevangenissen.

Gewezen minister van Justitie Tony Van Parys (CD&V) is niet onder de indruk. ,,Na zeven jaar Verhofstadt moeten we constateren dat de gevangenissen steeds voller zitten. Hoe geloofwaardig is zo'n plan dan nog?''


Bart DOBBELAERE27/05/2006 Het Nieuwsblad
Want jij insinueert hiermee dat de slachtoffers de criminelen zijn? "Das Opfer hat Schuld"

Fraaie redenering: zo leren we Knorretjes ware aard kennen

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 12:18.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 12:24   #17
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht


Want jij insinueert hiermee dat de slachtoffers de criminelen zijn? "Das Opfer hat Schuld"

Fraaie redenering: zo leren we Knorretjes ware aard kennen
Nee hoor, dat is een redenering die uit uw ziek breintje komt.

Ik verwijs enkel daar de beleidsmaatregelen die Paars net genomen heeft.
Een ervan is de overproportionele gevangenisbezetting door allochtonen te reduceren. Ze mogen hun straf nu in eigen land gaan uitzitten.
Schitterend toch !

Filo, je beseft toch dat al die allochtonen niet in de gevangenis zitten omdat dat hun hotelkeuze is ?
Knorretje is offline  
Oud 27 mei 2006, 12:43   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filo
Want jij insinueert hiermee dat de slachtoffers de criminelen zijn? "Das Opfer hat Schuld"
Knorretje had het over gevangenispopulatie.

Waarom besluit Filo dat de hierboven genoemde slachtoffers tot de gevangenispopulatie zouden behoren?
circe is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:26   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Op donderdag 11 mei 2006 om iets voor 12 uur ‘s middags schiet de 18-jarige Hans Van Themsche in de Antwerpse binnenstad op Songul Koç (46), een Turkse vrouw die op een bankje een boek zit te lezen. Songul draagt een hoofddoek. Ze is zwaar gewond. Nog geen honderd meter verder kruist de zwangere Oulemata Niangadou, een 24-jarige Malinese vrouw die als kindermeisje werkt, zijn pad. Samen met haar sterft ook de 2-jarige Luna Drowart, de Vlaamse kleuter met wie ze op stap is. Alle slachtoffers worden in de rug geraakt. Zijn moordtocht stopt pas nadat een wijkagent hem in de buik schiet.
Hangt ervan af hoe ge het bekijkt.
Ik hoorde ook dat zoiets al langer gebeurd in de ons omringende landen en het te verwachten was dat het vroeg of laat hier ook kon gebeuren.
Mogelijks vormt het VB juist een uitlaatklep voor sommige personen. Wellicht geeft erop stemmen hun de illusie op die manier iets aan het probleem te doen zonder dat ze zelf tot dergelijke afschuwelijke daden overgaan.
Bobke is offline  
Oud 28 mei 2006, 00:46   #20
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hangt ervan af hoe ge het bekijkt.
Ik hoorde ook dat zoiets al langer gebeurd in de ons omringende landen en het te verwachten was dat het vroeg of laat hier ook kon gebeuren.
Mogelijks vormt het VB juist een uitlaatklep voor sommige personen. Wellicht geeft erop stemmen hun de illusie op die manier iets aan het probleem te doen zonder dat ze zelf tot dergelijke afschuwelijke daden overgaan.
Klopt. VB stemmers zijn mensen die de multicul chaos op een menselijke manier opgelost willen zien. In landen als bv. Duitsland, waar zulke partijen verboden zijn, gebeuren er meer racistische moorden. Daar gaat er niet 1 persoon even schieten, daar steken ze huizen, moskeeën en dergerlijk in brand, met al verschillende doden tot gevolg.
Of wat denken jullie van de situatie in bepaalde Russische steden? Daar speel je pas echt met je leven, als je "gekleurd" buiten komt.
Me dunkt dat VBers en Vlamingen over het algemeen dan tocht nog vrij tolerant zijn, gezien het groot aantal migranten in die vele gebieden rijk zijn en het weinig aantal "racistische" incidenten.
Het feit dat deze 1 moordpartij heel het land in rep en roer zet en in 175 jaar dat het bestaat nog nooit is voorgevallen, zegt genoeg.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be