Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2017, 15:49   #121
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan.
Maar hier is het volgens mij een typisch voorbeeld van eerst spreken, en dan pas nadenken. En dan verwonderd zijn dat men op de bek gaat.
Crombez reageert op de N-VA zoals jij op het VB reageert.

En ja, er valt daar een les uit te trekken...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:36   #122
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

nog ene met een pensioen en een inkomen als parlementslid ...

:bweurk:
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:50   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ze zijn er mee bezig. Hoe wil je ze hebben, ze kunnen er nu nog het een en ander aan veranderen.
Dat zijn communistische praktijken.
Zoals zich moeiten met de stemcomputers of met campagne-verantwoordelijken in de states.

Je hebt verschillende communistische praktijken.
Een andere bekende zijn de Russische psychiaterpraktijken.

Het valt te vrezen dat als de PTB aan de macht komt, ze op hun kousenvoeten zo heel stilletjesaan zich van zo'n praktijken te bedienen. Voor de partaai, voor de goei, voor den arbaaider !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:54   #124
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dit zijn de toestanden die we krijgen als politici zelf hun loon en andere voordelen mogen bepalen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 17:15   #125
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Uiteraard moeten we van de oude Tobback geen greintje schuldgevoel en geen sikkepit ethiek verwachten:

Citaat:
Ik heb zelf dertig jaar bijgedragen aan de pensioenkassen van het parlement. Een paar jaar geleden lieten ze mij weten dat ik recht had op mijn volledige pensioen. Mijn pensioen voor mijn jaren in het onderwijs en als schepen heb ik trouwens nooit opgevraagd. Dus nee, ik voel mij hier niet schuldig over

Wat natuurlijk lachen, gieren, brullen is is dat Crombez na de publiekelijke afgang nu ook met een intern probleem zit nu Tobback hem openlijk afschiet

Citaat:
Tobback treedt dus op geen enkele manier z’n voorzitter bij. “Dit is een compleet belachelijke discussie”, zegt de Leuvense burgemeester in een sneer naar Crombez.
Als ze zichzelf niet electoraal elimineren door schandalen en andere misdaden dan doen ze het wel door de interne bloedvetes
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 18:45   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit zijn de toestanden die we krijgen als politici zelf hun loon en andere voordelen mogen bepalen.
Ik vind alleszins al niet dat politici overbetaald zijn.
En mochten ze minder verdienen, of zelfs niets, dan krijgen we alleen maar Couckes, Gates en Trumps die het nog willen doen voor de fun en de macht.

Maar wat stel jij dan voor dat ze mogen verdienen ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 19:07   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Crombez reageert op de N-VA zoals jij op het VB reageert.

En ja, er valt daar een les uit te trekken...
Totaal naast de kwestie.
Crombez (probeert) een politieke tegenstander te couilloneren, dat is het normale gedrag onder politici. Of hij dat nu doet met een CD&V'er, een N-VA'er, een Groente of een Liberaal maakt geen enkel verschil.
Vlaams blokkers vallen in een andere categorie, vallen onder een andere logica, je moet dat niet vergelijken want het gaat gewoon niet op.
Daar valt dus geen enkele les uit te trekken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 19:36   #128
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind alleszins al niet dat politici overbetaald zijn.
En mochten ze minder verdienen, of zelfs niets, dan krijgen we alleen maar Couckes, Gates en Trumps die het nog willen doen voor de fun en de macht.

Maar wat stel jij dan voor dat ze mogen verdienen ?
Er zijn om te beginnen al veel te veel politici in dit land. En als ze het bij één adaat houden verdienen ze inderdaad niet te veel, het zijn de cumuls die sommigen metterlijk slapend rijk maken en ervoor zorgen dat er telkens een zweem en zelfs bevestiging van plat gegraai en belangenvermening in stand wordt gehouden. Het is trouwens zinloos om voorstellen te doen over hoeveel politici mogen verdienen want ze bepalen zelf hoeveel ze verdienen en dat zullen ze nooit uit handen geven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 19:41   #129
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.970
Standaard

Ik stel gewoon vast dat alle aanvallen van Links Crombezen met hulp van Agalev-Groen Calvo en co die sinds de regering aangesteld is zonder Links steeds weer als en boemerang in hun gezicht teruggekeerd. Want steeds word vastgesteld dat ze jaren lang van het zelfde gedrag dat ze nu aanvallen ziek zijn!!!

Zou het kunnen dat er bazaar gemaakt word over iets dat vaststaat als afleiding beweging omdat zo de werkelijke echt graai cultuur en mesthopen ontzien zouden worden?
Bovendien vermoed ik dat nog veel meer echte sjoemel zal uitkomen door sneeuwbal effect nu SP.A / PS niet van uit de regering op de rem kunnen staan en hun leden mat maffia praktijk met zwijgplicht het had boven de hoofden kunnen beveiligen van uit en regering.

Ratten bijten immers elkaar de nek af…..
__________________
Al heb ik dyslexie en probeer ik te beschrijven. Dat ik Toch droom van een kanton systeem hier, met functioneel referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 20:33   #130
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind alleszins al niet dat politici overbetaald zijn.
Hoeveel wordt er in Vlaanderen volgens jou aan politici uitgekeerd ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 21:12   #131
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoeveel wordt er in Vlaanderen volgens jou aan politici uitgekeerd ?

Oei! Nu gaan we het te weten komen.
Drinkgeld inbegrepen he Schoof!
Want anders gaat Panda U weer verbeteren.
Hij heeft mij al twintig maal gemeld dat hij mijn bijdragen maar snert vind.
En nu zit ik in zak en as.
Het huilen is mij nabij.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 augustus 2017 om 21:20.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:45   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zijn om te beginnen al veel te veel politici in dit land.
....
Dat is een heel andere discussie dan deze over de individuele verloning van een politieker.

Maar zelfs dat "algemeen teveel" moet je juist interpreteren.
Het teveel zit vooral in a) het hoofdstedelijk Wangewest, b) de ganse senaat en c) de provincie

Ik ben vb. niet akkoord met De Wever dat er parlementairen teveel zijn in de kamer en in het Vlaams parlement.
De parlementen moeten geen clubjes van toppolitici worden; er moeten daar, volgens mij, verplicht ook rustigere types zitten die niet zitten te tafelspringen om minister te worden. Die backbenchers vertegenwoordigen meer de gewone man/vrouw dan de anderen (die er ook moeten zijn) die zeer spreekvaardig zijn en uitmuntende dossierkennis hebben.
Sommigen van die eersten kunnen na verloop van tijd, als ze er dan nog goesting voor hebben, doorgroeien. Vb. uit een andere partij is Maggie het Blokske.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:52   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
...
En als ze het bij één adaat houden verdienen ze inderdaad niet te veel, het zijn de cumuls die sommigen metterlijk slapend rijk maken en ervoor zorgen dat er telkens een zweem en zelfs bevestiging van plat gegraai en belangenvermening in stand wordt gehouden.
...
Ik heb er geen probleem mee dat mandaten gecombineerd worden.

Ook niet met andere professionele bezigheden.

Het is aan de partij om er voor te zorgen dat er een juiste en eerlijke politieke opbrengst is.
Waarom zou een winkelier niet halftime parlementair kunnen zijn, als hij een extra (part time) kracht aanneemt om hem te helpen in zijn politieke job, en idem dito voor zijn winkel ?
Die extra politieke ondersteuning moet natuurlijk betaald worden met de juiste middelen.
Iedere (iedere) actuele politieker wordt ondersteund vanuit de studiedienst van zijn partij. De part time politieker kan dan, mits een deel van zijn loon aan de partij te storten, meer specifieke hulp krijgen van die studiedienst.

Ook geldig wanneer men het burgemeesterschap combineert met een parlementair zitje enzovoorts.

Publifin en andere schandalen zaten in een heel andere sfeer. Daar stonk het inderdaad. Maar die rottigheid moet dan daar aangepakt worden, en niet populistisch op andere plaatsen waar geen rottigheid is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:55   #134
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat mandaten gecombineerd worden.

Ook niet met andere professionele bezigheden.

Het is aan de partij om er voor te zorgen dat er een juiste en eerlijke politieke opbrengst is.
Waarom zou een winkelier niet halftime parlementair kunnen zijn, als hij een extra (part time) kracht aanneemt om hem te helpen in zijn politieke job, en idem dito voor zijn winkel ?
Die extra politieke ondersteuning moet natuurlijk betaald worden met de juiste middelen.
Iedere (iedere) actuele politieker wordt ondersteund vanuit de studiedienst van zijn partij. De part time politieker kan dan, mits een deel van zijn loon aan de partij te storten, meer specifieke hulp krijgen van die studiedienst.

Ook geldig wanneer men het burgemeesterschap combineert met een parlementair zitje enzovoorts.

Publifin en andere schandalen zaten in een heel andere sfeer. Daar stonk het inderdaad. Maar die rottigheid moet dan daar aangepakt worden, en niet populistisch op andere plaatsen waar geen rottigheid is.
Allemaal goed en wel, maar jouw voorstel gaat de particratie versterken. Je gaat dus uit van de intrinsieke goedheid van de partij.

En zeggen dat de slechte PS iets helemaal anders is dan de intrinsiek goede NVA is truut.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:58   #135
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat mandaten gecombineerd worden.

Ook niet met andere professionele bezigheden.

Het is aan de partij om er voor te zorgen dat er een juiste en eerlijke politieke opbrengst is.
Waarom zou een winkelier niet halftime parlementair kunnen zijn, als hij een extra (part time) kracht aanneemt om hem te helpen in zijn politieke job, en idem dito voor zijn winkel ?
Die extra politieke ondersteuning moet natuurlijk betaald worden met de juiste middelen.
Iedere (iedere) actuele politieker wordt ondersteund vanuit de studiedienst van zijn partij. De part time politieker kan dan, mits een deel van zijn loon aan de partij te storten, meer specifieke hulp krijgen van die studiedienst.

Ook geldig wanneer men het burgemeesterschap combineert met een parlementair zitje enzovoorts.

Publifin en andere schandalen zaten in een heel andere sfeer. Daar stonk het inderdaad. Maar die rottigheid moet dan daar aangepakt worden, en niet populistisch op andere plaatsen waar geen rottigheid is.
Ik ben het in de kern met u eens, dat iedereen, ook politiekers, jobs mogen combineren.
Alleen is het een beetje ongepast voor die winkelier om zijn job als parlementariër halftijds te beschouwen, terwijl hij daar wel voltijds voor wordt betaald.

Nu goed, als het de kiezer echt moest storen, dan moet hij maar op niet-cumulerende kandidaten stemmen.

De kiezer heeft het laatste woord.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2017 om 10:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 12:24   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan.
Maar hier is het volgens mij een typisch voorbeeld van eerst spreken, en dan pas nadenken. En dan verwonderd zijn dat men op de bek gaat.
Dat is toch typisch voor de hele Belgische politiek? Eerst spreken en dan nadenken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 12:27   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
als het de kiezer echt moest storen, dan moet hij maar op niet-cumulerende kandidaten stemmen.
Jammer genoeg is het merendeel van het kiesvee politiek analfabeet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 12:29   #138
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoeveel wordt er in Vlaanderen volgens jou aan politici uitgekeerd ?
En wie anders dan juist la Belgique is de garantie voor die politiekers dat ze verder kunnen graaien???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 12:29   #139
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoeveel wordt er in Vlaanderen volgens jou aan politici uitgekeerd ?
En wie anders dan juist la Belgique is de garantie voor die 'Vlaamse' politiekers dat ze verder kunnen graaien???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 12:45   #140
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind alleszins al niet dat politici overbetaald zijn.
En mochten ze minder verdienen, of zelfs niets, dan krijgen we alleen maar Couckes, Gates en Trumps die het nog willen doen voor de fun en de macht.

Maar wat stel jij dan voor dat ze mogen verdienen ?
Hoe naïef kan je zijn Schoof?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be