Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2015, 11:39   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Wat is 't Rutten: zijn die van de NVA nu goei of geen goei ?

Enerzijds zijn die van de nva altijd aan het zeveren,
en anderzijds leveren ze goed werk in de regering.

Dat er veel asielzoekers terug zouden moeten, als het weer veilig is in hun land: geen sprake van ?
Dat economische vluchelingen per direct zouden terug moeten ? Geen sprake meer van ?

Zo'n diepe staatsschuld en Griekse tragedies die dreigen: ik heb daar inderdaad schrik van. Rutten niet blijkbaar.

titel: Rutten: ‘N-VA teert op angst en negatief discours’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151231_02044357



Citaat:
‘Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is’, zei Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten vandaag op Radio 1. ‘N-VA teert vooral op angst en een negatief discours. Dat doet soms de wenkbrauwen fronsen.’

‘Ik apprecieer mijn collega Bart De Wever’, zei voorzitster Gwendolyn Rutten op Radio 1. ‘Heel wat van zijn uitspraken van het afgelopen jaar catalogeer ik echter onder de noemer ‘zever’. Als hij lezingen begint met de conventie van Genève in vraag te stellen, Merkels beleid te tackelen of als hij spreekt over de Patriot Act, dan zie ik vooral woorden maar weinig daden.’

De liberale voorzitster is dan ook niet te vinden voor het negatieve discours van de coalitiepartner. ‘Voor alle duidelijkheid: de regering levert goed werk. de veiligheidsdiensten doen wat ze moeten doen en de regering neemt maatregelen als een ploeg. Het discours errond doet soms echter de wenkbrauwen fronsen.’

‘Francken heeft hart op de juiste plaats’

Rutten verwees in De Ochtend ook naar de huidige vluchtelingencrisis. ’Die mensen zijn hier, en ze gaan ook blijven. Het heeft geen zin om de kop in het zand te steken. We kunnen dus beter een debat voeren over hoe we dit gaan laten werken. Hoe leer je vluchtelingen onze taal, hoe schakelen we ze in op de arbeidsmarkt en hoe maken we ze sterker?’

Ze had ook lovende woorden voor staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Theo Francken. ‘ Hij heeft het hart op de juiste plaats en probeert zo veel mogelijk mensen te helpen. Al staat ook dat soms in schril contrast met de woorden die worden uitgesproken.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2015, 11:56   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat er veel asielzoekers terug zouden moeten, als het weer veilig is in hun land: geen sprake van ?
Dat economische vluchelingen per direct zouden terug moeten ? Geen sprake meer van ?
Als je vindt dat dat moet kan je best stemmen op partijen die pleiten voor een migratiestop zoals het Vlaams Belang of Maggie De Block. Het Vlaams Belang zevert erover...
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be