Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2016, 11:30   #81
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

again?

Laatst gewijzigd door Conscience : 13 oktober 2016 om 11:34.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 11:31   #82
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Conscience : 13 oktober 2016 om 11:32.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 14:42   #83
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS
er werd niet gevraagd de Koran te verwerpen, maar bepaalde vandaag verwerpelijke geweldadige passages

geen weldenkend Jood of Kristen zal problemen hebben met te benadrukken dat bepaalde delen uit het OT even geweldadig en dus verwerpelijk zijn en zeker niet letterlijk te nemen ... de Moslim die dezelfde relativering aan de dag legt tov de Koran, die wordt door de Moslimgemeenschap uitgespuwd.
https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
als je enige repliek is om met drogredenen aan te komen (en er dan nog in gelooft ook) zal je veel genegeerd worden.

Ik vraag mij eigenlijk af waarom enkel islamofoben zo hardnekkig met deze drogreden schermen ivm moslims en islam, terwijl het al duizenden keer gedebunked is.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 oktober 2016 om 14:49.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 16:03   #84
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Korte samenvatting van de klaagzang;

De profeet heeft enkel de strijd aangebonden met diegenen die vijandig stonden tegenover de islam en haar aanvielen. (ik sta vijandig tegenover islam en bind de strijd ertegen aan waar, wanneer en hoe vaak ik kan...Charlie Hebdo?)
&
't is de schuld van de (westerse) maatschappij, ze krijgen niet genoeg kansen, er wordt hen geen 'ideaal' geboden, er dient plaats te zijn om hun moslimidentiteit te beleven
&
ze moeten 'syriëgangers' genoemd worden ipv syriëstrijders, ze mogen niet gecriminaliseerd worden, er moet mee gepraat worden, ze dienen 'hulp' (therapie ed) te krijgen.


Dat riedeltje hadden we nog niet eerder gehoord.
Klaagzang? Het is een resolute afwijzing van het salafisme.

En de man is zowat de meest populaire imam in Gent. Niks uitgespuwd dus.

Maar ze passen niet in uw horrorverhaaltjes.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 16:14   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Klaagzang? Het is een resolute afwijzing van het salafisme.

En de man is zowat de meest populaire imam in Gent. Niks uitgespuwd dus.

Maar ze passen niet in uw horrorverhaaltjes.
Er zitten er een paar goede tussen. En dan? De totale rekening is zwaar negatief. Tussen de nazi's zaten er allicht ook een paar goede.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 19:43   #86
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ach, 't was weer de VRT op zijn best. En het daarna nog eens goed insmeren tijdens Van Gils.
Geeuw.
En vandaag smeren ze het nog eens uit in De Afspraak! Ah ja, nu aan super sos Bart Schols om burgemeester van Tremelo het lesje te spellen.
Walgelijk.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 21:47   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Klaagzang? Het is een resolute afwijzing van het salafisme.

En de man is zowat de meest populaire imam in Gent. Niks uitgespuwd dus.

Maar ze passen niet in uw horrorverhaaltjes.
Dat "uitspuwen" kwam niet van mij, probeer uw zaakjes wat beter op orde te houden. Wat mohamedanen onderling uitspoken (al dan niet mekaar bespuwen, uitmoorden, bewondering hebben voor mekaar, populair zijn etc...) zal me varkensworst wezen.

Hetgeen ik samenvatte was wel degelijk de essentie. Jij leest erin wat je graag wil lezen. Ik weet wat in hun koran ea islamitische geschriften opgetekend & voorgeschreven staat en dat is exact hetgeen IS uitvoert.

Over horrorverhaaltjes gesproken...ik ben niet degene die loopt te koppensnellen, aanslagen plegen, massaverkrachten, aanranden, crimineel uithangen, gevangenissen vult ea verrijkende folliekes.

Laatst gewijzigd door SDX : 13 oktober 2016 om 21:48.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 00:04   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat "uitspuwen" kwam niet van mij, probeer uw zaakjes wat beter op orde te houden. Wat mohamedanen onderling uitspoken (al dan niet mekaar bespuwen, uitmoorden, bewondering hebben voor mekaar, populair zijn etc...) zal me varkensworst wezen.

Hetgeen ik samenvatte was wel degelijk de essentie. Jij leest erin wat je graag wil lezen. Ik weet wat in hun koran ea islamitische geschriften opgetekend & voorgeschreven staat en dat is exact hetgeen IS uitvoert.

Over horrorverhaaltjes gesproken...ik ben niet degene die loopt te koppensnellen, aanslagen plegen, massaverkrachten, aanranden, crimineel uithangen, gevangenissen vult ea verrijkende folliekes.
En dan vragen ze zich waarom veel mensen argwanend/negatief tegenover moslims en de islam staan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 07:29   #89
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
1 op de 5 moslims heeft begrip voor IS (enquête VTM/Humo)
Die 1 lijkt mij in dat geval wreed pover want ze hebben er allemaal begrip voor.

Ga uiteindelijk eens van het standpunt uit dat die allemaal aan hetzelfde zeel trekken en er géén enkele goeie bij is.

Buiten infiltreren en mensen hun werk afpakken, mensen hun samenleving naar de bom helpen, hun eigen wetjes/geloof opdringen?

Lijkt mij voldoende om de enquête te veranderen in 5 op 5 heeft begrip voor het IS
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 07:34   #90
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dan vragen ze zich waarom veel mensen argwanend/negatief tegenover moslims en de islam staan.
post 88 !

fasciest!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 08:28   #91
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat "uitspuwen" kwam niet van mij, probeer uw zaakjes wat beter op orde te houden. Wat mohamedanen onderling uitspoken (al dan niet mekaar bespuwen, uitmoorden, bewondering hebben voor mekaar, populair zijn etc...) zal me varkensworst wezen.

Hetgeen ik samenvatte was wel degelijk de essentie. Jij leest erin wat je graag wil lezen. Ik weet wat in hun koran ea islamitische geschriften opgetekend & voorgeschreven staat en dat is exact hetgeen IS uitvoert.

Over horrorverhaaltjes gesproken...ik ben niet degene die loopt te koppensnellen, aanslagen plegen, massaverkrachten, aanranden, crimineel uithangen, gevangenissen vult ea verrijkende folliekes.
Maar de grote hoop moslims die IS afwijst én de manier waarop ze de teksten anders lezen dan de salafisten, daar weiger je halsstarrig rekening mee te houden.

Je bent eugenlijk een niet-moslim die zegt dat de IS-versie van de islam de enig juiste is.

Daar kan alleen maar een eigen agenda achter zitten.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 08:57   #92
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
als je enige repliek is om met drogredenen aan te komen (en er dan nog in gelooft ook) zal je veel genegeerd worden.

Ik vraag mij eigenlijk af waarom enkel islamofoben zo hardnekkig met deze drogreden schermen ivm moslims en islam, terwijl het al duizenden keer gedebunked is.
gedebunked ?

daarom dat moslims in de knoop liggen van zodra hen de vraag gesteld wordt of ze hun religieuze voorschriften ondergeschikt vinden aan de Belgische wetten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 12:12   #93
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar de grote hoop moslims die IS afwijst én de manier waarop ze de teksten anders lezen dan de salafisten, daar weiger je halsstarrig rekening mee te houden.

Je bent eugenlijk een niet-moslim die zegt dat de IS-versie van de islam de enig juiste is.

Daar kan alleen maar een eigen agenda achter zitten.
Ja, mijn agenda is anti-religie in 't algemeen en anti-islam in 't bijzonder.
Ik steek dat trouwens niet onder stoelen of banken, dus is 't geen 'geheime' agenda.

Wat betreft "juiste", er is geen enkele "juiste" versie (islam/religie), 't is allemaal even verwerpelijk.

Wat betreft mijn halsstarrige weigering daar rekening mee te houden; ja, ik weiger halsstarrig rekening te houden met religieuze onzin. Ik zal dat blijven doen. Ik zal 't blijven verwerpen en verwerpelijk vinden.
Religie hoor je als hobby te beoefenen en niet door andermans strot te douwen op alle mogelijke manieren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 15:52   #94
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja, mijn agenda is anti-religie in 't algemeen en anti-islam in 't bijzonder.
Ik steek dat trouwens niet onder stoelen of banken, dus is 't geen 'geheime' agenda.

Wat betreft "juiste", er is geen enkele "juiste" versie (islam/religie), 't is allemaal even verwerpelijk.

Wat betreft mijn halsstarrige weigering daar rekening mee te houden; ja, ik weiger halsstarrig rekening te houden met religieuze onzin. Ik zal dat blijven doen. Ik zal 't blijven verwerpen en verwerpelijk vinden.
Religie hoor je als hobby te beoefenen en niet door andermans strot te douwen op alle mogelijke manieren.
En gelovigen die niemand iets door de strot willen duwen?

Het is mijn stellige indruk dat je die evenmin wil, en dat je die wenst te stalken met obsessieve stellingen over koranteksten.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:39   #95
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En gelovigen die niemand iets door de strot willen duwen?

Het is mijn stellige indruk dat je die evenmin wil, en dat je die wenst te stalken met obsessieve stellingen over koranteksten.
Hoe; "die niemand iets door de strot willen duwen"?
Daar weet je toch niet van welke ideologie ze aanhangen, of staat dat op hun voorhoofd geschreven misschien? Hoe zou ik iemand kunnen stalken met koranteksten, als ik niet eens weet wat ie aanhangt?

Voor de goede orde, 't is niet mijn gewoonte wie of wat dan ook te stalken, integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd door SDX : 14 oktober 2016 om 16:40.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 19:57   #96
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoe; "die niemand iets door de strot willen duwen"?
Daar weet je toch niet van welke ideologie ze aanhangen, of staat dat op hun voorhoofd geschreven misschien? Hoe zou ik iemand kunnen stalken met koranteksten, als ik niet eens weet wat ie aanhangt?

Voor de goede orde, 't is niet mijn gewoonte wie of wat dan ook te stalken, integendeel zelfs.
Genoeg stof voor een encuesta.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be