Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2015, 19:46   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard N-VA In het zelfde beddeke ziek... de verleiding van de macht !

-Minister van oorlog in zijn nopjes: 9,2 miljard euro voor spierballengerol in functie van schoothondje van Merkel, Hollande en Obama...
-Francken braafjes uitvoerder van uitbreiding van multicul én vernietiging van Vlaamse welstand en sociaal weefsel !
-Weyts uit profileringsdrag wekelijks in actie om weggebruikers te pesten. Zie het toenemend aantal flitspalen in VLAANDEREN, het invoeren van puntenrijbewijs, het gepland invoeren van rekeningrijden, het verplichten van fietshelm,...vul maar in !
-De avonturen van dictator-voorzitter van het Vlaams parlement kabouter Plop, Bourgeois,... "wat we zelf doen doen we beter" !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 20:35   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

De aan de macht - partij N-VA doet toch maar gewoon verder wat hun voorganger aan de macht - partijen deden?
Wat is dan de "iets nieuws!" waarde van dit onderwerp?
0 komma 0?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 21:09   #3
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De aan de macht - partij N-VA doet toch maar gewoon verder wat hun voorganger aan de macht - partijen deden?
Wat is dan de "iets nieuws!" waarde van dit onderwerp?
0 komma 0?
Nieuwswaarde geen uiteraard, meer van hetzelfde: héél juist. Wie dacht dat een stem voor de N-VA het verschil zou maken is er aan voor de moeite...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 07:03   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Nieuwswaarde geen uiteraard, meer van hetzelfde: héél juist. Wie dacht dat een stem voor de N-VA het verschil zou maken is er aan voor de moeite...
Een dikke 10 jaren terug begon ik de rottigheid, manipulatie en andere smeerlapperij bedreven door politieke figuren / partijen te herkennen. En begon ik in te zien dat die vrijheid en samenleving steeds verder in perkten tot dwang miserie en conflict. Mijn eerste stemkeuze die niet was uit desinteresse / oppervlakkigheid / gebrek aan inzicht, geschiedenis en kennis, was Vivant. Bij de eropvolgende bollekeskermis ging die een samenheuling aan met de PVV / VLD, zijnde de eerste partij die ik herkende als bedonderaars. Zelfverklaard liberaal, wat ik lees als voor vrijheid, de facto (daden) voor meer dwang. De enige partij die nog restte was het, net zoals het Franse FN nu, Vlaams Blok, waar ik sindsdien en tot op heden voor stem.

Intussen ben ik me beginnen realiseren dat politieke partijen eigenlijk allemaal bedonderaars zijn. Oppositie zegt wat boze kiezers willen horen en als die er dan op stemmen nemen ze plaats in de zetels vanwaar ze krak hetzelfde beslissen wat de boosheid van kiezers veroorzaakte.
Ik zie geen reden voor het Vlaams Blok om hierin anders te zijn. En dat bewijst ook het parcours: even een kwart van de stemmen, om dan onder het mantra "brede volkspartij worden" minder "extreem" te worden, terwijl dat zogenaamde "extreem" gewoon is wat de boze kiezers wilden om hun boosheid kwijt te raken. En toen het VB dan geleidelijk terug stemmen verloor, begonnen ze, voorspelbaar genoeg, geleidelijk weer meer zogenaamd "extreem" te worden.
Niettemin blijf het mijn stemkeuze, de minst slechte want de meest stokende, maar wel enkel 3 op de schaal van 1 tot 999 stoken, haha.

En dus ben ik een overheid-als-dusdanig- hater geworden. En heb ik de uitdrukking van mijn politieke mening verplaatst van bollekeskermis naar dagelijkse beslissingen, zijnde binnen de ruimte die die dievenbende me overlaat, zoveel mogelijk de diefstal door overheid en haar parasitaire achterban ontwijken.

En wat doet u?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 07:12   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Nieuwswaarde geen uiteraard, meer van hetzelfde: héél juist. Wie dacht dat een stem voor de N-VA het verschil zou maken is er aan voor de moeite...
Dat is het principe van de electieve aristocratieen (die wij democratieen noemen): het volk zever wijsmaken, en hen een mandaat afdwingen. Het is juist dat dat met nieuwkomers zoals de N-VA bijzonder goed te zien is. Maar dat heeft niks met deze of gene partij te maken. Dat is het principe van het systeem dat wij overal met bommen en zo willen brengen.

Er is essentieel niet veel verschil met het ancien regime. Daar was er maar 1 hereditaire aristocratie. Nu zijn er enkele (partijen genaamd). Die zijn om beurten aan de macht. Het volk is de lotto die bepaalt wie deze keer de macht mag hebben. En heel zelden is er een nieuwkomer. Maar die is uiteraard niet anders dan die anderen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 07:14   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een dikke 10 jaren terug begon ik de rottigheid, manipulatie en andere smeerlapperij bedreven door politieke figuren / partijen te herkennen. En begon ik in te zien dat die vrijheid en samenleving steeds verder in perkten tot dwang miserie en conflict. Mijn eerste stemkeuze die niet was uit desinteresse / oppervlakkigheid / gebrek aan inzicht, geschiedenis en kennis, was Vivant. Bij de eropvolgende bollekeskermis ging die een samenheuling aan met de PVV / VLD, zijnde de eerste partij die ik herkende als bedonderaars. Zelfverklaard liberaal, wat ik lees als voor vrijheid, de facto (daden) voor meer dwang. De enige partij die nog restte was het, net zoals het Franse FN nu, Vlaams Blok, waar ik sindsdien en tot op heden voor stem.

Intussen ben ik me beginnen realiseren dat politieke partijen eigenlijk allemaal bedonderaars zijn. Oppositie zegt wat boze kiezers willen horen en als die er dan op stemmen nemen ze plaats in de zetels vanwaar ze krak hetzelfde beslissen wat de boosheid van kiezers veroorzaakte.
Ik zie geen reden voor het Vlaams Blok om hierin anders te zijn. En dat bewijst ook het parcours: even een kwart van de stemmen, om dan onder het mantra "brede volkspartij worden" minder "extreem" te worden, terwijl dat zogenaamde "extreem" gewoon is wat de boze kiezers wilden om hun boosheid kwijt te raken. En toen het VB dan geleidelijk terug stemmen verloor, begonnen ze, voorspelbaar genoeg, geleidelijk weer meer zogenaamd "extreem" te worden.
Niettemin blijf het mijn stemkeuze, de minst slechte want de meest stokende, maar wel enkel 3 op de schaal van 1 tot 999 stoken, haha.

En dus ben ik een overheid-als-dusdanig- hater geworden. En heb ik de uitdrukking van mijn politieke mening verplaatst van bollekeskermis naar dagelijkse beslissingen, zijnde binnen de ruimte die die dievenbende me overlaat, zoveel mogelijk de diefstal door overheid en haar parasitaire achterban ontwijken.

En wat doet u?
Ik herken mij daar 100% in. Zij het dat ik voor de N-VA stemde omdat ik dacht dat daar een cordon rond lag. Niet meer dus.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 08:23   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik herken mij daar 100% in. Zij het dat ik voor de N-VA stemde omdat ik dacht dat daar een cordon rond lag. Niet meer dus.
Ik denk zelfs dat dat "niet meer" eigenlijk "nooit" was. Gewoon het klassiek spel van elkaars tegenstanders spelen terwijl het eigenlijk een vrindjesspelletje was om gezamenlijk verder de zakskes te vullen met andermans geld.
Dat lijkt me overigens een klassieker, de geschiedenis staat bol van die typische 180 graden wendingen die er onvermijdelijk het gevolg van zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 09:12   #8
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een dikke 10 jaren terug begon ik de rottigheid, manipulatie en andere smeerlapperij bedreven door politieke figuren / partijen te herkennen. En begon ik in te zien dat die vrijheid en samenleving steeds verder in perkten tot dwang miserie en conflict. Mijn eerste stemkeuze die niet was uit desinteresse / oppervlakkigheid / gebrek aan inzicht, geschiedenis en kennis, was Vivant. Bij de eropvolgende bollekeskermis ging die een samenheuling aan met de PVV / VLD, zijnde de eerste partij die ik herkende als bedonderaars. Zelfverklaard liberaal, wat ik lees als voor vrijheid, de facto (daden) voor meer dwang. De enige partij die nog restte was het, net zoals het Franse FN nu, Vlaams Blok, waar ik sindsdien en tot op heden voor stem.

Intussen ben ik me beginnen realiseren dat politieke partijen eigenlijk allemaal bedonderaars zijn. Oppositie zegt wat boze kiezers willen horen en als die er dan op stemmen nemen ze plaats in de zetels vanwaar ze krak hetzelfde beslissen wat de boosheid van kiezers veroorzaakte.
Ik zie geen reden voor het Vlaams Blok om hierin anders te zijn. En dat bewijst ook het parcours: even een kwart van de stemmen, om dan onder het mantra "brede volkspartij worden" minder "extreem" te worden, terwijl dat zogenaamde "extreem" gewoon is wat de boze kiezers wilden om hun boosheid kwijt te raken. En toen het VB dan geleidelijk terug stemmen verloor, begonnen ze, voorspelbaar genoeg, geleidelijk weer meer zogenaamd "extreem" te worden.
Niettemin blijf het mijn stemkeuze, de minst slechte want de meest stokende, maar wel enkel 3 op de schaal van 1 tot 999 stoken, haha.

En dus ben ik een overheid-als-dusdanig- hater geworden. En heb ik de uitdrukking van mijn politieke mening verplaatst van bollekeskermis naar dagelijkse beslissingen, zijnde binnen de ruimte die die dievenbende me overlaat, zoveel mogelijk de diefstal door overheid en haar parasitaire achterban ontwijken.

En wat doet u?

Tsja, ben grotendeels van uw mening. Bij de laatste stembusgang stemde ik uit pure wanhoop verdeeld. N-VA tegen beter weten in en (hoe wonderlijk het ook klinkt, gezien mijn verleden) één stem voor het VB. Blijf Vlaams tot in mijn botten.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 09:25   #9
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
-Minister van oorlog in zijn nopjes: 9,2 miljard euro voor spierballengerol in functie van schoothondje van Merkel, Hollande en Obama...
-Francken braafjes uitvoerder van uitbreiding van multicul én vernietiging van Vlaamse welstand en sociaal weefsel !
-Weyts uit profileringsdrag wekelijks in actie om weggebruikers te pesten. Zie het toenemend aantal flitspalen in VLAANDEREN, het invoeren van puntenrijbewijs, het gepland invoeren van rekeningrijden, het verplichten van fietshelm,...vul maar in !
-De avonturen van dictator-voorzitter van het Vlaams parlement kabouter Plop, Bourgeois,... "wat we zelf doen doen we beter" !
Voor al jou frustraties heeft Vlaanderen gekozen. Niets meer, niets minder.
Want de rechtse en extreem rechtse Vlaming neemt met de glimlach de stijgende facturen van deze rechtse regering in ontvangst. Neemt er ook nog een indexsprong bij, werkt met plezier twee jaar langer, en sluit de ogen voor de NVA beloften (Sarah Smeyers) van 2012 ("Alle emmers zijn vol, maar heeft iemand er al eens aan gedacht de kraan dicht te draaien?"), dat de asielkraan dicht moet.
De werkgevers hebben hun kerstcadeautje reeds op zak, nl 8% loonlasten verlaging waarvoor zij NIETS maar dan ook NIETS moeten doen.
En nu is het de beurt aan de buitenlandse wapenlobby, want.....dat zijn "de anderen" die deze onpopulaire maatregel zullen MOETEN uitvoeren.
En rechts Vlaanderen kijkt ernaar en knikt goedgelovig mee als de Antwerpse burgemeester-voorzitter-premier voor de zoveelste keer zijn onzin in de media komt verkondigen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 10:03   #10
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
De werkgevers hebben hun kerstcadeautje reeds op zak, nl 8% loonlasten verlaging waarvoor zij NIETS maar dan ook NIETS moeten doen.
Wanneer er een koopkrachtdeficit zou zijn van 25% tav de buurlanden, zou je elke verhoging van de koopkracht dan ook als een cadeau beschouwen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 10:13   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Wat een gemekker, wat een gezaag.

Voor de verkiezingen was het bon ton om te zeggen dat de nva-ers caractériels waren die niet konden besturen; nu blijkt het omgekeerde.

Het nva-kiesprogramma benadrukte altijd, altijd, altijd, altijd,altijd, altijd, altijd, altijd,altijd, altijd, altijd, altijd, en nog eens altijd hoe diep de staatschuld ondertussen wel was,
en dat het moeilijke jaren (meervoud van jaar: meerdere jaren) gingen worden.

Naïevelingen en onnozelaars die dachten dat er een toverstokske bestond om alles in één keer te wijzigen in een aards paradijs, die kunnen voor mijn part de boom in.

Duusd keers (nog meer zelfs) hebben wij van de nva gezegd dat wij geen revolutie-partij zijn, maar wel een evolutie-partij. Dat wij legalisten zijn en geen avonturiers. Centrum-rechts en niet extreem-rechts. Sociaal overleg kansen willen geven, maar het parlement en de democratie staan boven de vakboungden ....

Doe wel en zie niet om. Dit oude Vlaamse spreekwoord is de leidraad van onze partij in onze regeringen.

Dus gasten, doe maar lekker verder met jullie zaagklanken, wij van onze kant trekken er ons geen kloten van aan.
Geniet van de vooruitzichten van de volgende verkiezingen. Als jullie gelijk krijgen, dan gaan wij dik op onze smoel. Ge moogt dan afkomen met een alternatief. Ik ben benieuwd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 10:20   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

De legeruitgaven moesten terug omhoog, we waren de risée van de NAVO geworden.

Francken is nog de enige binnen de N-VA die nog een beetje empathie toont voor het menselijk drama dat er zich afspeelt, laat hem eens doen zeg.

Weyts? Op papier wil hij iets doen aan de dagelijkse drama's die zich afspelen op onze wegen, we zullen zien of hij mag doortrekken van de grote bedrijven.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:54   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En dus ben ik een overheid-als-dusdanig- hater geworden. En heb ik de uitdrukking van mijn politieke mening verplaatst van bollekeskermis naar dagelijkse beslissingen, zijnde binnen de ruimte die die dievenbende me overlaat, zoveel mogelijk de diefstal door overheid en haar parasitaire achterban ontwijken.

En wat doet u?
Kan je wat concrete tips geven ?

Ik heb hier een lijstje van hoe je de overheid kan helpen met een persoonlijke bijdrage tot het terugdringen van het tekort:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=185767
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 12:22   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je wat concrete tips geven ?

Ik heb hier een lijstje van hoe je de overheid kan helpen met een persoonlijke bijdrage tot het terugdringen van het tekort:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=185767
Dat is idioot natuurlijk, want de staat is een organisme dat altijd meer zal verspelen dan binnenkrijgen. Als je dus minder zelf terugneemt, of meer geeft, zal dat gewoon toelaten aan de staat om meer feest te vieren, meer niet. Dat is de reden waarom fraude geen probleem is, en fraudebestrijding geen oplossing. Dat verlegt gewoon de hoeveelheid inkomsten, en in functie daarvan gaat de staat meer verspillen of niet.

Het is heel eenvoudig om het overheidstekort op heel korte termijn terug te dringen: geen uitkeringen meer, het gros van de ambtenaren buiten gooien (behalve gerecht en politie) en geen sociale zekerheid meer.

Op een jaar is het probleem opgelost.

En nadien zijn er twee soorten mensen: zij die hun plan trekken, wel, die trekken hun plan, en alles is dus ok, en zij die hun plan niet trekken, die komen om van honger, en zijn nadien ook geen probleem meer.

Maw, alle problemen opgelost.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2015 om 12:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 12:24   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt dan afkomen met een alternatief. Ik ben benieuwd.
Het enige alternatief dat steek houdt, is het afschaffen van de politiek en van het gros van de staat. Maar dat is geen politieke optie die via verkiezingen kan gerealiseerd worden. Want om dat electoraal te brengen, moet je eerst een legertje mandatarissen optrommelen, die nadien natuurlijk wel aan politiek zullen willen doen om van het staatsmanna kunnen te genieten.

Maw, stemmen voor "ik geef geen mandaat meer aan een politicus" is er niet bij. Het volk wordt gedwongen om een mandaat te geven aan politici, die zich daarmee nadien een vrijgeleide weten om vanalles te doen wat het volk niet wilde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2015 om 12:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 12:29   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je wat concrete tips geven ?

Ik heb hier een lijstje van hoe je de overheid kan helpen met een persoonlijke bijdrage tot het terugdringen van het tekort:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=185767
Hoezo "terugdringen van het tekort"?
Het is net het omgekeerde: het vergroten ervan. Het verkleinen van de buit van haar diefstal.
Concrete tips?
Koop okkazie.
Leg voorraad aan.
Kies enkele juiste producten, juiste momenten en juiste (lees: niet tijdelijk opgeblazen) prijzen.
Hang niet vast aan dezelfde keuzes. Pas aan als reden opduikt.
Maak jezelf zoveel mogelijk onafhankelijk van derden.
Je bent niet alleen. Gun een ander die hetzelfde poogt als jou, ook wat. Belangrijk, want zonder verdeel is er geen heers.
Maakt duidelijk: er zijn geen forever-lijstjes tips.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 12:33   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
....Belangrijk, want zonder verdeel is er geen heers.
Maakt duidelijk: er zijn geen forever-lijstjes tips.
Zie bovenstaande "de werkgevers".
Er is geen klasse, bevolkingsdeel dat "werkgevers" noemt.
Iedereen die leeft, koopt, en iedereen behalve de gelegaliseerde luiaardsclub maakt om te kunnen kopen.
Diegenen die het hebben over "werkgevers" "werknemers" zijn leden van de club die baat hebben bij tweedracht en conflict als excuses voor hun afwezigheid op de werkvloer van de samenleving.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 06:55   #18
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik herken mij daar 100% in. Zij het dat ik voor de N-VA stemde omdat ik dacht dat daar een cordon rond lag. Niet meer dus.
Wees blij, de oude huurders van een te grote sociale woning, kunnen de kinderopvang die zij voor hun werkende kinderen uitvoeren vergeten.
Zelfs als je maar 2 werkende kinderen hebt met ieder 2 kinderen die je door de week opvangt, kan je die opvang vergeten, met 1 slaapkamer.

Het is natuurlijk geen nieuwe belasting van 25 € per maand, maar een "boete".

Het word hoog tijd dat ze een cordon leggen rond deze belasting partij, enkel en alleen om je portemonnee te beschermen, voor alles wat niet belastingverhoging genoemd mag worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 09:11   #19
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wees blij, de oude huurders van een te grote sociale woning, kunnen de kinderopvang die zij voor hun werkende kinderen uitvoeren vergeten.
Zelfs als je maar 2 werkende kinderen hebt met ieder 2 kinderen die je door de week opvangt, kan je die opvang vergeten, met 1 slaapkamer.

Het is natuurlijk geen nieuwe belasting van 25 € per maand, maar een "boete".

Het word hoog tijd dat ze een cordon leggen rond deze belasting partij, enkel en alleen om je portemonnee te beschermen, voor alles wat niet belastingverhoging genoemd mag worden.
We betalen ons blauw aan alles wat geen belastingverhoging mag genoemd worden, en in het nauw gedreven gooit de N-VA het over een andere boeg: om de fouten (van de SPa) uit het verleden recht te trekken. Zijn we vet mee. Om dit eventjes recht te trekken: de gratis energie was volgens hen niet gratis maar doorgerekend in de prijs. Dit wegvallen moet dan ook afgetrokken worden van de prijs. Een nuloperatie of toch niet ? Bullshit !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 09:38   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wees blij, de oude huurders van een te grote sociale woning, kunnen de kinderopvang die zij voor hun werkende kinderen uitvoeren vergeten.
Zelfs als je maar 2 werkende kinderen hebt met ieder 2 kinderen die je door de week opvangt, kan je die opvang vergeten, met 1 slaapkamer.

Het is natuurlijk geen nieuwe belasting van 25 € per maand, maar een "boete".

Het word hoog tijd dat ze een cordon leggen rond deze belasting partij, enkel en alleen om je portemonnee te beschermen, voor alles wat niet belastingverhoging genoemd mag worden.
Dat is natuurlijk gerechtvaardigd om een gezin met een slaapkamer te kort, nog langer te laten wachten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be