Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2016, 10:21   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom laten 'progressieve' partijen zich vertegenwoordigen door ultraconservatieve moslim(a')s?
sommige van die partijen zijn zelf sterk anti clericaal (zie sossen en de blauwselventen)

Het is kennelijke progressief om conservatief te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 10:42   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
In Aalst was het gisterenavond gemeenteraad.
Fatma Yildiz (Groen) heeft daar de eed afgelegd mét hoofddoek.
Een ander gemeenteraadslid van het VB haalde uit protest een kruisbeeld boven.
Ze had bij de eedaflegging enkele supporters mee gebracht.
Ze vraagt aan de gemeenteraadsleden die nu kritisch zijn om 'haar te leren kennen zoals ze is.'
Kijk, daar draait het allemaal niet om. Ik wil best geloven dat die dame vol goede bedoelingen zit en dat het een heel lieve dame is maar het gaat hier om het waarborgen van de neutraliteit. We leven hier in een Verlichte, westerse samenleving. De hoofddoek is bij uitstek het symbool van onderdrukking.
Persoonlijk vind ik het geen slimme zet van haar.
Hoe denken jullie erover?
Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...eten-a2882281/
Ze hebben haar al leren kennen zoals ze is.
Een dame die haar geloof boven boven de westerse waarden stelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 10:55   #23
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wij blijven maar toegeven en toegeven en toegeven aan al de eisen die ze stellen.

Dit is gewoon foute boel.

De hoofddoek blijft een symbool van onderdrukking en wijst ook naar de Islam.

Kan je u de vraag gaan stellen of zij het was die dat zelf in gang heeft gestoken of het van de partij groen uitging die zo de gemoederen over dat onderwerp weer even wilde doen oplaaien?

Een cordon sanitaire bouwen rond die groenen is nu echt geen overdreven optie meer daar dat een gevaarlijke partij is die alles koste wat kost onderuit wil halen.
En extremer dan het Blok ooit geweest is.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 10:58   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En extremer dan het Blok ooit geweest is.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 14:48   #25
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom laten 'progressieve' partijen zich vertegenwoordigen door ultraconservatieve moslim(a')s?
Misschien kan dit enig licht werpen op het dwepen van vele linksen met al wat van buiten komt:

www.standaard.be/cnt/dmf20160922_02480573

Citaat:
Jungle van Calais geteisterd door seksueel misbruik'

Vandaag om 12:24 door poj | Bron: The Independent

‘Jungle van Calais geteisterd door seksueel misbruik'

In het vluchtelingenkamp van Calais is de spanning te snijden tussen vrijwilligers die het doodnormaal vinden om seksuele relaties te onderhouden met vluchtelingen, en zij die zoiets volkomen ongepast vinden. Dat schrijft The Independent. De VN-vluchtelingenorganisatie vraagt de Franse overheid op te treden tegen de seksuele uitbuiting in de Jungle.

Verschillende vrijwilligers bevestigden tegenover de Britse krant The Independent dat het vluchtelingenkamp van Calais, vanwaaruit meer dan 10.000 vluchtelingen de oversteek naar Groot-Brittannië willen maken, te kampen heeft met een ‘serieus probleem’. Zowel mannelijke als vrouwelijke vrijwilligers zouden er naar hartenlust seksueel contact hebben met bewoners van de ‘Jungle’, ook met minderjarigen.

De zaak kwam aan het licht via een bericht in de Facebookgroep Calais People to People Solidarity, die meer dan 36.000 leden telt. Een vrijwilliger (de krant koos ervoor zijn naam niet te publiceren) vertelt daarin over enkele van zijn ervaringen: ‘Ik heb gehoord over minderjarige jongens die seks hebben met vrijwilligers. Ik heb verhalen gehoord over vrijwilligers die gebruik maken van de diensten van prostituees in de Jungle. Ik heb gehoord van liefdadigheidswerkers die seks hadden met meerdere partners in één dag. En ik weet dat wat ik hoor slechts een fractie is van seksueel misbruik op een veel grotere schaal.’

Het bericht, dat kort na publicatie verwijderd werd ‘uit angst dat de media het zouden oppikken’, lokte een stroom van gelijkaardige getuigenissen uit.

Nultolerantie

De schrijver van het bewuste bericht is van oordeel ‘dat deze seksuele contacten bijzonder schadelijk zijn voor de vluchtelingen’. Zij bevinden zich immers ‘in een zeer ongelijke machtspositie, omdat ze volledig afhankelijk zijn van de hulp van de vrijwilligers’. ‘Seks van iemand in een machtspositie met iemand die hoopt materieel gewin te halen uit dat seksueel contact, kan niet anders gedefinieerd worden dan als seksueel misbruik.’

De vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) deelt die analyse. Haar gedragscode schrijft expliciet voor dat seksueel contact tussen vrijwilligers en vluchtelingen ‘sterk af te raden is’. ‘Wij hanteren een nultolerantie ten aanzien van dergelijk seksueel misbruik van vluchtelingen’, vertelt een woordvoerster aan The Independent. ‘Deze beschuldigingen moeten meteen onderzocht en behandeld worden door de Franse autoriteiten.’

Zwart gat

Het grote probleem in Calais, zeggen naast UNHCR ook alle coördinatoren van aanwezige vrijwilligersorganisaties, is dat het kamp niet officieel erkend is en er geen enkele vorm van centraal gezag bestaat. ‘Wij kunnen geen vrijwilligers ontslaan, laat staan hen de toegang tot het kamp ontzeggen’, vertelt Clare Mosely van hulporganisatie Care4Calais. ‘Dat is de grote moeilijkheid.’

‘Alle problemen ontspruiten aan het feit dat de Jungle een verwaarloosd zwart gat is, en dat in het midden van één van de rijkste economieën ter wereld’, zegt Ruairidh Valler van ngo Save The Children.

Beide organisaties en UNHCR roepen de Franse overheid op de Jungle zo snel mogelijk te vervangen door meer humane, ‘acceptabele’ opvanginitiatieven.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 15:17   #26
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hopelijk brengt het VB gemeenteraadslid bij elke gemeenteraad het kruisbeeld mee.
Ja zo een groot ik heb nog een liggen van op mijn grootmoeder haar doodkist ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 15:33   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Is een keppeltje niet beter geschikt ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 15:37   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom laten 'progressieve' partijen zich vertegenwoordigen door ultraconservatieve moslim(a')s?
Waarom laat een N-VA burgemeester religieuze symbolen (hier de islamitische hoofddoek) toe, in een openbaar gebouw als het Stadhuis ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 15:37   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom laat een N-VA burgemeester religieuze symbolen (hier de islamitische hoofddoek) toe, in een openbaar gebouw als het Stadhuis ???
Zeer goede vraag. Ik begrijp niet waarom er niet werd ingegrepen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 16:07   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
In Aalst was het gisterenavond gemeenteraad.
Fatma Yildiz (Groen) heeft daar de eed afgelegd mét hoofddoek.
Een ander gemeenteraadslid van het VB haalde uit protest een kruisbeeld boven.
Ze had bij de eedaflegging enkele supporters mee gebracht.
Ze vraagt aan de gemeenteraadsleden die nu kritisch zijn om 'haar te leren kennen zoals ze is.'
Kijk, daar draait het allemaal niet om. Ik wil best geloven dat die dame vol goede bedoelingen zit en dat het een heel lieve dame is maar het gaat hier om het waarborgen van de neutraliteit. We leven hier in een Verlichte, westerse samenleving. De hoofddoek is bij uitstek het symbool van onderdrukking.
Persoonlijk vind ik het geen slimme zet van haar.
Citaat:
Hoe denken jullie erover?
Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...eten-a2882281/
niet kunnen , dat denk ik erover ... dat ons land op gene zak méér trekt , ze moeten dringend de kaart van België herschrijven qua indeling ; Antwerpen = nu Marokko / Brussel = nu Afrika -Congo / Limburg = nu Turkije voil�* , en West Vlaanderen is een mix van alles wat dat ze binnen gooien dat poten en oren heeft en dat ze elders niet kwijt geraken in ander OCMW 's.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 16:14   #31
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
niet kunnen , dat denk ik erover ... dat ons land op gene zak méér trekt , ze moeten dringend de kaart van België herschrijven qua indeling ; Antwerpen = nu Marokko / Brussel = nu Afrika -Congo / Limburg = nu Turkije voil�* , en West Vlaanderen is een mix van alles wat dat ze binnen gooien dat poten en oren heeft en dat ze elders niet kwijt geraken in ander OCMW 's.
Gèn poten en oren in West-Vloanderen. Ksien doa tegen.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 22 september 2016 om 16:16.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 06:08   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom laat een N-VA burgemeester religieuze symbolen (hier de islamitische hoofddoek) toe, in een openbaar gebouw als het Stadhuis ???
't Is eigenlijk een overgelopen VLD-er. Een machts- en mediageil ventje die Aalst en de stadsdiensten als een despoot wil besturen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 08:56   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
In Aalst was het gisterenavond gemeenteraad.
Fatma Yildiz (Groen) heeft daar de eed afgelegd mét hoofddoek.
Een ander gemeenteraadslid van het VB haalde uit protest een kruisbeeld boven.
Ze had bij de eedaflegging enkele supporters mee gebracht.
Ze vraagt aan de gemeenteraadsleden die nu kritisch zijn om 'haar te leren kennen zoals ze is.'
Kijk, daar draait het allemaal niet om. Ik wil best geloven dat die dame vol goede bedoelingen zit en dat het een heel lieve dame is maar het gaat hier om het waarborgen van de neutraliteit. We leven hier in een Verlichte, westerse samenleving. De hoofddoek is bij uitstek het symbool van onderdrukking.
Persoonlijk vind ik het geen slimme zet van haar.
Hoe denken jullie erover?
Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...eten-a2882281/
Ik vind dat dit niet kan, een gemeenteraadslid met guillotine op het hoofd van Westerse vrouwenrechten is alles behalve neutraal.
Dus nee, dit kan totaal niet, dom van de Groenen, maar gezien hun kiespubliek ( middenklasse en hoger opgeleid, wonend in de betere wijken en vaak met voldoende middelen als twee verdieners) kost hen dit geen stemmen maar levert het winst van stemmen uit de allochtone gemeenschap! Daar gaat het dus over...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 09:12   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom laat een N-VA burgemeester religieuze symbolen (hier de islamitische hoofddoek) toe, in een openbaar gebouw als het Stadhuis ???
Iets met de actuele wetgeving ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 09:28   #35
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iets met de actuele wetgeving ?

.
DE bende van De Wever staat ook boven de Wetgeving ? of niet soms?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 09:32   #36
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
De hoofddoek is bij uitstek het symbool van onderdrukking.
Persoonlijk vind ik het geen slimme zet van haar.
Hoe denken jullie erover?
Om het met de woorden van Tinneke Beeckman te zeggen: "“Het probleem met de boerka is dat het kledingstuk de dresscode is van een theocratie en niet van een democratie. Ze vindt dat we slordig zijn omgesprongen met de idealen van verlichting en democratie." https://tinnekebeeckman.com/
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 10:45   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iets met de actuele wetgeving ?

.
imo werden religieuze symbolen, zoals kruisbeelden (terecht) weggehaald uit publieke gebouwen. En zo'n hoofddoek is ook een religieus symbool.
Dus..................
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:35   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dat dit niet kan, een gemeenteraadslid met guillotine op het hoofd van Westerse vrouwenrechten is alles behalve neutraal.
Dus nee, dit kan totaal niet, dom van de Groenen, maar gezien hun kiespubliek ( middenklasse en hoger opgeleid, wonend in de betere wijken en vaak met voldoende middelen als twee verdieners) kost hen dit geen stemmen maar levert het winst van stemmen uit de allochtone gemeenschap! Daar gaat het dus over...
Hou daar eens over op. Ga jij even rigide en hard doen als mannen en sterven voor de vrouwenrechten als martelares omdat het een nobele zaak is? Wij willen vrouwen buiten zulke zaakjes laten uit liefde, maar als jullie blijven aandringen... "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:03   #39
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is een keppeltje niet beter geschikt ?
Kan beter

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:49   #40
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Kan beter

Is het al carnaval
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be