Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2016, 09:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard Undercoverreportage vRT. Wil jij dat in jouw buurt ?

De bRT heeft dus een undercoverreportage gedraaid om wat racistische uitspraken van huismoeders, ouderlingen en dorpsbewoners te kunnen filmen.

Die mensen zullen wel "onherkenbaar" in beeld komen, alhoewel ik twijfel of dit anoniem genoeg zal zijn tegenover andere dorpelingen.

Blijft ook dat het nogal stiekem gebeurt. Makkelijk manipuleerbaar. Je kan eerst gekleurde vragen stellen of een verhaaltje vertellen, en dan wat straffe onbezonnen reacties selecteren.

Het is ook wel goed dat iedereen kan zien "wat de realiteit is", maar dan moeten we geloven dat de gekleurde bRT, met zijn reputatie, het spel eerlijk speelt.

Mijn besluit: mocht ik ooit een vraag gesteld worden door een journalist van de bRT, dan zal hij/zij een antwoord krijgen dat ze een laag bij de grondse zender zijn waarvan ik het spijtig vind dat ik niet kan beletten dat ze ook van mijn belastingscenten in hun vuile handen krijgen.

titel: Undercoverreportage van moslimkoppel in 'blanke' gemeente levert scherpe reacties op
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161013_02516861

Citaat:
Het nieuwe VRT-programma 'Pano' liet moslimkoppel een winkel openen in het Vlaams-Brabantse Tremelo, waar slechts 0,5 procent van de inwoners allochtoon is. De reacties van de buurtbewoners bleken soms schrijnend, maar de undercoverbeelden gaven interessanter materiaal.

Voor de eerste Pano werd in Tremelo, de blankste der gemeenten, een experiment opgezet. Redactielid Rachida El Garani en stand-upcomedian Arbi El Ayachi deden zich voor als een moslimkoppel dat in een leeg pand in de winkelstraat van het dorp een winkel begon. Met een karrenvracht verborgen camera’s werden de reacties van de dorpelingen gefilmd. Reporters Machteld *Libert en Mario Mertens trokken, ook gewapend met verborgen camera’s, naar de naburige winkels en cafés om daar de temperatuur te meten. Met een gewone camera legden ze een voxpop vast tijdens de wekelijkse markt van Tremelo.

Bange blanke huisvrouw

Die straatinterviewtjes brachten vooral bejaarden en huisvrouwen voor de camera, die veelal angstig en slecht geïnformeerd reageerden. 'Die kuisen niet. Die zijn niet proper', 'Hoe minder ik er zie, hoe beter' en 'Met de Marokkanen is het altijd zever in pakskes', waren enkele van de boutades die genoteerd werden.

In de undercoversequenties zat interessanter materiaal. Toen het stel zich wilde laten registreren in het gemeentehuis, vroeg de ambtenaar hen niet naar hun identiteitskaart, maar naar hun verblijfsvergunning (er is werk aan de winkel voor de burgemeester). De initiële achterdocht en achterklap bij de gewone Tremelonaar op café bleek ook weinig bemoedigend, maar zie: in de lokale voetbalploeg was het zoontje van het stel welkom, en na een week merkten de buren dat ook islamitische middenstanders propere mensen zijn. Er was sprake van een zekere dooi.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:14   #2
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Ach, cultureel-marxisten hé ...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:17   #3
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Hoe hadden ze het dan moeten maken? Open en bloot met een cameraploeg? Zou je dan hetzelfde resultaat krijgen? Of is het beeld u niet bevallen?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:19   #4
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Zou leuk zijn moesten ze hetzelfde eens doen met een Vlaams homokoppel in Schaarbeek.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:22   #5
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Zou leuk zijn moesten ze hetzelfde eens doen met een Vlaams homokoppel in Schaarbeek.
Dan krijg je dezelfde achterlijkheid, gewoon van een andere kant.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:24   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hoe hadden ze het dan moeten maken? Open en bloot met een cameraploeg? Zou je dan hetzelfde resultaat krijgen? Of is het beeld u niet bevallen?
Ah komaan. Wat een onwaarschijnlijke reportage zeg. Heel de tijd undercover filmen en er dan enkel de racistische uitpikken. Triestige journalistiek. In de ideale wereld doen ze dat ook, maar ze zeggen tenminste dat het om satire gaat. Hier verpakken ze dat als serieuze journalistiek.

Ik stel voor dat ze idd eens een homokoppel volgen in Schaarbeek en er enkel en alleen de goorste praat van uitzenden. Ik stel ook voor dat Vlamingen eens in het midden oosten eens een bikiniwinkel openen en dan de reacties filmen. Ik geef u op een blaadje dat de dag erna 1 of andere Moslimvertegenwoordiger in terzake heel het boeltje mag gaan minimaliseren. Maar in deze reportage gaan we gewoon bevestigen dat Vlamingen vuile racisten zijn.

Wraakroepende tv dit.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:25   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dan krijg je dezelfde achterlijkheid, gewoon van een andere kant.
Neen hoor, de kans is erg groot dat er geweld wordt gebruikt. Men zou de veiligheid van het koppel niet kunnen garanderen, dus een dergelijke reportage maken zou onverantwoord zijn.

Islam is vrede, weet je wel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:27   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Next please. De volgende AUB.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:27   #9
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen hoor, de kans is erg groot dat er geweld wordt gebruikt. Men zou de veiligheid van het koppel niet kunnen garanderen, dus een dergelijke reportage maken zou onverantwoord zijn.

Islam is vrede, weet je wel.
Dus geweld is geen achterlijkheid?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:30   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah komaan. Wat een onwaarschijnlijke reportage zeg. Heel de tijd undercover filmen en er dan enkel de racistische uitpikken. Triestige journalistiek. In de ideale wereld doen ze dat ook, maar ze zeggen tenminste dat het om satire gaat. Hier verpakken ze dat als serieuze journalistiek.

Ik stel voor dat ze idd eens een homokoppel volgen in Schaarbeek en er enkel en alleen de goorste praat van uitzenden. Ik stel ook voor dat Vlamingen eens in het midden oosten eens een bikiniwinkel openen en dan de reacties filmen. Ik geef u op een blaadje dat de dag erna 1 of andere Moslimvertegenwoordiger in terzake heel het boeltje mag gaan minimaliseren. Maar in deze reportage gaan we gewoon bevestigen dat Vlamingen vuile racisten zijn.

Wraakroepende tv dit.

Idd, voor honderd procent gemanipuleerde "journalistiek". We kregen te zien, hetgeen zij wilden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:34   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dus geweld is geen achterlijkheid?
Zeker wel. Het is echter niet dezelfde achterlijkheid dan degene die in de reportage naar boven kwam. Het is nog vijf stappen erger.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:34   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Misschien moeten ze uiteindelijk eens tot de conclusie komen dat we de massale instroom van islamieten gewoon niet willen? EN dat we godverdomme dat recht hebben.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 oktober 2016 om 09:35.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:43   #13
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Goede reportage.

Maar veel nieuws bracht ze ook niet aan. Dat de gemiddelde Vlaming een bekrompen heikneuter is met een gedateerd referentiekader, levend in een bubbel die niet verder reikt dan de parochiegrenzen, wisten we al.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:44   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Goede reportage.

Maar veel nieuws bracht ze ook niet aan. Dat de gemiddelde Vlaming een bekrompen heikneuter is met een gedateerd referentiekader, levend in een bubbel die niet verder reikt dan de parochiegrenzen, wisten we al.
Welke bevolkingsgroep is gemiddeld geen bekrompen heikneuter met een gedateerd referentiekader? Ik ben echt benieuwd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:46   #15
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien moeten ze uiteindelijk eens tot de conclusie komen dat we de massale instroom van islamieten gewoon niet willen? EN dat we godverdomme dat recht hebben.
'Ze' gaan doen wat ze altijd doen. Maatschappelijke problemen onder stoelen en banken schuiven. Misschien wat tv-spotjes maken met een anti-racistische boodschap. Enkel van witte naar andersgekleurden toe natuurlijk. Voor de rest is geen tijd, de boekhouding wacht.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:47   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Goede reportage.

Maar veel nieuws bracht ze ook niet aan. Dat de gemiddelde Vlaming een bekrompen heikneuter is met een gedateerd referentiekader, levend in een bubbel die niet verder reikt dan de parochiegrenzen, wisten we al.
En wat is daar verkeerd aan? Als het hen niet bevalt staat het ze vrij het af te bollen naar zandbak van herkomst.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:49   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Welke bevolkingsgroep is gemiddeld geen bekrompen heikneuter met een gedateerd referentiekader? Ik ben echt benieuwd.
misschien eens een paar verliefde holebi-koppels in Molenbeek op pad sturen. Benieuwd wie dan de bekrompen heikneuter gaat zijn.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:54   #18
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Welke bevolkingsgroep is gemiddeld geen bekrompen heikneuter met een gedateerd referentiekader? Ik ben echt benieuwd.
Het probleem ligt er hem net in dat je dat niet kan bepalen met simpelweg 'bevolkingsgroep'.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:55   #19
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
misschien eens een paar verliefde holebi-koppels in Molenbeek op pad sturen. Benieuwd wie dan de bekrompen heikneuter gaat zijn.
Dan krijg je ook achterlijkheid te zien. Ik vraag me trouwens af wat je in Tremelo zou krijgen als je als homokoppel undercover op zoek gaat naar een woning.

Laatst gewijzigd door dalibor : 13 oktober 2016 om 09:57.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 09:58   #20
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
misschien eens een paar verliefde holebi-koppels in Molenbeek op pad sturen. Benieuwd wie dan de bekrompen heikneuter gaat zijn.

Ik zal het u zeggen: de gemiddelde Molenbeekse moslim.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be