Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2017, 21:42   #1161
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ga u gelukkig maken. De leider van Debout La France ( een kleine 2 miljoen stemmen in de eerste ronde) heeft onderhandeld met Le Pen om een plaatsje in haar eventuele regering te krijgen. Hij heeft zijn stemmers vanavond gevraagd om op Le Pen te stemmen. Debout La France is een "parti Gaulliste". De Gaulle draait zich nu om in zijn graf.

Het kan ook een averechts effect hebben, iedereen van welke kant ook is daar niet zeer gelukkig mee.
En hoeveel kiezers van Fillon (20%)zullen er op Le Pen stemmen ipv op Macron?


Tot verbazing van vele "kenners" is er zich
een meerderheid ten voordele van Le Pen aan het vormen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 april 2017 om 21:54.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 21:49   #1162
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Graag gedaan, mijnheer.

Hier is alvast de peiling van vandaag :

http://www.pop2017.fr/analyse/99
Bedankt voor de informatie ,mevrouw.

59-41 volgens de peiling van vandaag.

Als Le Pen nog 10 % bij wint ,is het zover.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 april 2017 om 21:51.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 21:59   #1163
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En hoeveel kiezers van Fillon (20%)zullen er op Le Pen stemmen ipv op Macron.


Tot verbazing van vele "kenners" is er zich
een meerderheid ten voordele van Le Pen zich aan het vormen.
Ik heb de uitzending "en direct" gezien op A2 waar de leider van La France Debout kleur bekent en ik voel me daar niet goed bij. Een paar belangrijke figuren van zijn partij hebben ondertussen ontslag genomen. Ik vermoed dat ge 80 jaar terug ook de kant van de nazi's zou gekozen hebben omdat het in uw ideologisch denken past. Ik vrees dat ge zelf niet vat waar ge u aan vastklampt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 22:07   #1164
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Als Mélanchon de vijfde republiek wil uitzwaaien, Frexit wil en misschien uitkijkt naar een linkse revolutie, dan zal dat eerder lukken als Le Pen nu wint en op zijn Trumps wanorde brengt, dan wanneer Macron voortgaat in het huidige model. Marine zou dus zijn favoriet moeten zijn, maar dat durft hij natuurlijk niet publiek te zeggen. Daarom dat hij zwijgt misschien. Les extrêmes se touchent
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 28 april 2017 om 22:15.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 22:16   #1165
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb de uitzending "en direct" gezien op A2 waar de leider van La France Debout kleur bekent en ik voel me daar niet goed bij. Een paar belangrijke figuren van zijn partij hebben ondertussen ontslag genomen. Ik vermoed dat ge 80 jaar terug ook de kant van de nazi's zou gekozen hebben omdat het in uw ideologisch denken past. Ik vrees dat ge zelf niet vat waar ge u aan vastklampt.
Wel ja, beschuldig mij nu maar van dingen die ik volgens U 80 jaar geleden zou gedaan hebben,terwijl ik toen helemaal nog niet geboren was.


Het is niet omdat ik altijd voorspeld heb ,
dat Le Pen gaat winnen,
dat ik ook een voorstander van Le Pen ben,
maar dat onderscheid is voor sommigen blijkbaar moeilijk te begrijpen .

Le Pen is een staatsnationalist(La France),
ik ben een volksnationalist( een Onafhankelijk Vlaanderen)

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 april 2017 om 22:19.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 22:34   #1166
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wel ja, beschuldig mij nu maar van dingen die ik volgens U 80 jaar geleden zou gedaan hebben,terwijl ik toen helemaal nog niet geboren was.


Het is niet omdat ik altijd voorspeld heb ,
dat Le Pen gaat winnen,
dat ik ook een voorstander van Le Pen ben,
maar dat onderscheid is voor sommigen blijkbaar moeilijk te begrijpen .
Ach uw agenda is simpelweg een Onafhankelijk Vlaanderen. Veegt gij uw kloten wat er in Frankrijk, Catalonia of Schotland gebeurd. Zoals een drenkeling grabbelt ge naar alles dat in uw kraam past. Zoals er in Vlaanderen waren 80 jaren terug.

Ik maak me nog geen zorgen om Frankrijk maar ik ben niet naïef. Idioten zijn soms in de meerderheid. In een periode van rioolsites en vervorming van geschiedenis is alles mogelijk. We leven helaas in een periode van Twitter en Facebook. Sukkels die in een beschermende cocoon zijn geboren maar die niet beseffen dat andere (in feite dwaze kloten achteraf bezien) hun leven hebben gegeven omdat we hier nu vrij kunnen lullen zolang het duurt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 23:03   #1167
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach uw agenda is simpelweg een Onafhankelijk Vlaanderen. Veegt gij uw kloten wat er in Frankrijk, Catalonia of Schotland gebeurd. Zoals een drenkeling grabbelt ge naar alles dat in uw kraam past. Zoals er in Vlaanderen waren 80 jaren terug.

Ik maak me nog geen zorgen om Frankrijk maar ik ben niet naïef. Idioten zijn soms in de meerderheid. In een periode van rioolsites en vervorming van geschiedenis is alles mogelijk. We leven helaas in een periode van Twitter en Facebook. Sukkels die in een beschermende cocoon zijn geboren maar die niet beseffen dat andere (in feite dwaze kloten achteraf bezien) hun leven hebben gegeven omdat we hier nu vrij kunnen lullen zolang het duurt.
Tegenwoordig lopen er nogal veel kartonnen personaliteiten rond met 1.000 facebook vrienden, daarin geef ik je gelijk. Oppervlakkigheid troef.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 23:47   #1168
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

De oppervlakkigheid van de westerse mens en het daaruit voorkomende onvermogen om overeind te blijven als zijn vertrouwde omgeving wegvalt. "Westerse" mensen langzaam ten gronde gaan tegen de achtergrond van een genadeloze natuur en afwijkende culturen.

Le Pen mag van mij winnen; de gevaarlijkste optie lijkt me de beste.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 00:52   #1169
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Bedankt voor de informatie ,mevrouw.

59-41 volgens de peiling van vandaag.

Als Le Pen nog 10 % bij wint ,is het zover.
Het is om wille van dit soort peilingen (remember Brexit wat NOOIT zou gebeuren) dat ik mij veel vragen stel bij de telling van stemmen bij verkiezingen.

De belangen van banken en ondernemers zoals Gipsy bij het voortbestaan van de EU zijn enorm. We zien wereldwijd massaal mediacampagnes tegen nationalisten zoals Farage, Trump, Le Pen en Wilders.

We krijgen steeds ordinaire ongefundeerde labels (sexist, racist, fascist, Islamofoob) en horen dat die groep kansloos is. Brexit zou nooit gebeuren, Trump was volledig kansloos, en vorige week las ik over een berekening die Marine Le Pen 1% kans gaf op het presidentschap.

Die mediacampagnes die een kandidaat als kansloos afschilderen werken als er coalities moeten worden gevormd. Bijvoorbeeld in Nederland zijn er heel wat mensen die pro Wilders zijn, maar niet voor hem stemmen omdat ze in het lang en het breed op het nieuws horen dat hij onmogelijk kan regeren en dat niemand een coalitie met hem wil vormen. Dus stemmen ze voor iemand die wel kans maakt.

Maar die zelfde tactiek werkt NIET bij een binaire beslissing tussen 2 kandidaten zoals Hillary Clinton vs Trump, wel een Brexit of geen Brexit, of zoals nu Le Pen tegen Macron. Wie Le Pen verkiest boven Macron, zal op Le Pen stemmen. Niks te verliezen.

Het is wel degelijk veel closer dan dat de media en de bankierslobby willen laten uitschijnen.

De belangen voor de EU en de bankierslobby zijn enorm.
Ik zou graag tot in het allerkleinste detail weten hoe die telling werkt.
Of er niet ergens een achterpoortje is via een omgekochte controleur oid.
Ik zeg niet dat het zo is, maar wil het graag kunnen uitsluiten
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 02:37   #1170
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wel ja, beschuldig mij nu maar van dingen die ik volgens U 80 jaar geleden zou gedaan hebben,terwijl ik toen helemaal nog niet geboren was.


Het is niet omdat ik altijd voorspeld heb ,
dat Le Pen gaat winnen,
dat ik ook een voorstander van Le Pen ben,
maar dat onderscheid is voor sommigen blijkbaar moeilijk te begrijpen .

Le Pen is een staatsnationalist(La France),
ik ben een volksnationalist( een Onafhankelijk Vlaanderen)
"Ons volkske" is al opgedoekt sinds 1988.

.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 02:50   #1171
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.806
Standaard

Dit is een schatting uit 2010. Volgens recentere schattingen van 2016 is de moslimpopulatie in Frankrijk 9.6%. Ik ben benieuwd welk deel daarvan stemgerechtigd is. Dit volledige deel van de maatschappij zal op Macron stemmen.

Men vreest voor hoge opkomst van fanatieke Le Pen stemmers, maar er is zeker ook een fanatiek deel van de populatie (groeiende groep moslims) die anti Le Pen komen stemmen. Als Macron het voor 5 jaar voor het zeggen krijgt, zal die groep tegen 2022 nog aanzienlijk toenemen. Dan is de uitverkoop aan de Islam compleet.

__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 29 april 2017 om 03:13.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:36   #1172
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De oppervlakkigheid van de westerse mens en het daaruit voorkomende onvermogen om overeind te blijven als zijn vertrouwde omgeving wegvalt. "Westerse" mensen langzaam ten gronde gaan tegen de achtergrond van een genadeloze natuur en afwijkende culturen.

Citaat:
Le Pen mag van mij winnen; de gevaarlijkste optie lijkt me de beste.

Niet voor Le Pen stemmen zal nog 300 X gevaarlijker uitkomen...voor de blanke aap ...


de domme blanke aap)

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 april 2017 om 06:37.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:43   #1173
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach uw agenda is simpelweg een Onafhankelijk Vlaanderen. Veegt gij uw kloten wat er in Frankrijk, Catalonia of Schotland gebeurd. Zoals een drenkeling grabbelt ge naar alles dat in uw kraam past. Zoals er in Vlaanderen waren 80 jaren terug.

Ik maak me nog geen zorgen om Frankrijk maar ik ben niet naïef. Idioten zijn soms in de meerderheid. In een periode van rioolsites en vervorming van geschiedenis is alles mogelijk. We leven helaas in een periode van Twitter en Facebook. Sukkels die in een beschermende cocoon zijn geboren maar die niet beseffen
Citaat:
dat andere (in feite dwaze kloten achteraf bezien) hun leven hebben gegeven omdat we hier nu vrij kunnen lullen zolang het duurt.
Daar zit het hem juist t'is dat dat nu juist op het spel staat ... mensen zoals Le Pen ,VB, Wilders , Alternatief Duistland ... "zijn diegene die vechten voor "ons leven.. maak een gaatje in de opgeblazen hersens zo kan men het snappen hé..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:43   #1174
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Niet voor Le Pen stemmen zal nog 300 X gevaarlijker uitkomen...voor de blanke aap ...


de domme blanke aap)


De blanke aap durft niet meer gokken en verliezen en dan weer overeind krabbelen. Te bang om fouten te maken (te perfect willen zijn) zitten ze vast en alles stagneert...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:48   #1175
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Inderdaad ze gaan stikken in hun eigen netten de blanke aapjes ... de islam netten liggen al rond ons klaar om ze toe te trekken.. SA apen lachen al gretig met het Westen en zijn aapjes die blind de kooi en de netten aan het betreden zijn ,, wat een domme aapjes die blanke beestjes.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 07:44   #1176
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Owla, meest recente peiling 54-46...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 08:02   #1177
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Owla, meest recente peiling 54-46...
Mogen we ook de bron kennen?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 08:04   #1178
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht


De blanke aap durft niet meer gokken en verliezen en dan weer overeind krabbelen. Te bang om fouten te maken (te perfect willen zijn) zitten ze vast en alles stagneert...
Stemmen voor Le Pen is geen gok. Dat id de zekerheid dat Frankrijk een harde economische klap krijgt en de rest van de EU ook in de klappen zal delen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 08:21   #1179
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Stemmen voor Le Pen is geen gok. Dat id de zekerheid dat Frankrijk een harde economische klap krijgt en de rest van de EU ook in de klappen zal delen.
Wat zegt "Macron" omtrent politie in de banlieues van Parijs? Of is er nog altijd zoveel probleem om de matrak eens te laten roderen? De vluchtelingen bollen het langzaam af omdat ze allemaal vrij laag geschoold zijn en ze zitten niet tussen hun "strijders". Wat natuurlijk weer in het voordeel speelt van "Macron". Maar het blijft vreemd dat elke partijleider die een beetje gezag uitstraalt (en zich militair bewezen heeft) wordt geweerd zoals een leprapatiënt.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:32   #1180
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En hoeveel kiezers van Fillon (20%)zullen er op Le Pen stemmen ipv op Macron?


Tot verbazing van vele "kenners" is er zich
een meerderheid ten voordele van Le Pen aan het vormen.
Le Pen brengt de vlaamse onafhankelijkheid weer een stukje dichterbij ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be