Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2017, 13:38   #21
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
How how ... er is een gerechtelijk onderzoek lopend.
Laten we daar de resultaten van afwachten.

Ik ken manifest onvoldoende van economische of fiscale misdrijven, maar als een vzw zitpenning uitkeert voor deelname aan een vergadering, en als die vergadering niet heeft plaats gevonden;
of geld uitkeert voor een prestatie, als die prestatie niet geleverd werd;
of voordelen in natura bezorgt (giften die "afgeroomd" worden en naar elders verhuizen) .. enz enz.

dan is dit geld onttrekken aan de belastingen zonder economische realiteit.

Voor andere politici die soms geviseerd worden door stoute smoelen, zoals Bourgeois of de Put, is het gerecht na onderzoek tot de conclusie gekomen dat er geen misdrijf is. (terwijl als een nva-er een misdrijf pleegt, er zeker 10 magistraten, al dan niet lid van een belgicistische vereniging of al dan niet benoemd door de oude machtspartijen, in elk arrondissement likkebaardend klaar staan om die bruine zwarte rakker een kloot af te trekken.

.
=> Ik was misschien iets te voorbarig.
Vooralsnog zijn er geen bewijzen dat er strafbare feiten zijn gepleegd door Mayeur of Peraita; maar een onderzoeksrechter onderzoekt dat momenteel nog inderdaad.
Mijn welgemeende excuses.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 13:56   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> Ik was misschien iets te voorbarig.
Vooralsnog zijn er geen bewijzen dat er strafbare feiten zijn gepleegd door Mayeur of Peraita; maar een onderzoeksrechter onderzoekt dat momenteel nog inderdaad.
Mijn welgemeende excuses.
Dat onderzoek dient enkel om hun onschuld te bewijzen, we hebben het over het Belgische gerecht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 14:39   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kuis uw klavier dan al maar. Als het Peter Vanvelthoven alleen was geweest had uw zaag helemaal anders geklonken. Uw schrijfsels getuigen van een ongelooflijke hypocrisie.
Ik kuis juist niets.
U schrijft hier dagelijks een hoop onzin om de N-VA zwart te maken.
Om te kotsen is het.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 15:21   #24
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Het moet in feite nogal goed meevallen bij de N-VA mandatarissen dat men over zulke vage zaken begint te vitten.
O ja ! Er is nog Bracke .....!
Of toch niet.
Het geld werd op rekening van een SP.a mandataris gestort!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 15:46   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het moet in feite nogal goed meevallen bij de N-VA mandatarissen dat men over zulke vage zaken begint te vitten.
O ja ! Er is nog Bracke .....!
Of toch niet.
Het geld werd op rekening van een SP.a mandataris gestort!
Neen.
Voor Bracke was het het volgende: hij deed die vergaderingen van de raad van het bestuur zonder vergoeding. Maar hij had wel de algemene interne richtlijnen van telenet gelezen. Daar was vermeld dat de leden geen externe communicatie deden over de vergoedingen.
Dus zweeg Bracke. Hij zweeg dat hij nul euro trok. Hetgeen te verdacht overkwam bij de sossen en groensels, en bij de pers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 16:06   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik kuis juist niets.
U schrijft hier dagelijks een hoop onzin om de N-VA zwart te maken.
Om te kotsen is het.
Ik maak iedereen zwart, ttz ze maken zichzelf zwart door hun corrupt gedrag, maar gij vereenzelvigd u enkel met de NV-A dus dat dringt niet door. En als gij mijn schrijfsels wel om te kotsen vindt maar het gedrag van de politici niet dan is dat volledig voor uw rekening.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 18:09   #27
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Van Velthoven moet zich verantwoorden tav zijn achterban en hun visie op het ontwijken van belastingen.
Waarom zou die visie universeel moeten zijn?
Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 18:23   #28
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen.
Voor Bracke was het het volgende: hij deed die vergaderingen van de raad van het bestuur zonder vergoeding. Maar hij had wel de algemene interne richtlijnen van telenet gelezen. Daar was vermeld dat de leden geen externe communicatie deden over de vergoedingen.
Dus zweeg Bracke. Hij zweeg dat hij nul euro trok. Hetgeen te verdacht overkwam bij de sossen en groensels, en bij de pers.

.

Mij hoef je hier niet te overtuigen.
Bracke is een bewijs van de armoede aan argumenten om de N-VA naast de PS ook in het "graaibad" te trekken zoals enkelen hier op dit forum graag zouden willen doen.

Daarvoor gebruiken ze graag het woord graaien zoals in de titel van het boekje van Mertens.

Alleen heeft " graaien" volgens van Dale niet de betekenis van wat sommigen er graag aan zouden willen geven nl "stelen" !

Citaat:
1 graai·en
onovergankelijk werkwoord; graaide, heeft gegraaid

met de handen ergens in rondtasten
betekenisverwante termen


2 graai·en
overgankelijk werkwoord; graaide, heeft gegraaid

stelen

copy van Dale
Zoals ik reeds vroeger heb aangehaald; men bezigt graag deze term omdat hier bij de minder geïnformeerde burger de indruk zou ontstaan dat mandatarissen sowieso "graaiers" (dieven) zijn en niet enkel diegene die zich via hun mandaat oneigenlijk overheidsgelden hebben laten uitbetalen! (de echte "graaiers")
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 juni 2017 om 18:33.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 04:16   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen
Inderdaad. Daar staat : rechts is tegen de staat dus ze moet corrupt zijn. Links is voor de staat dus ze moet daar moreel naar handelen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 04:24   #30
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is gewoon dat jij het verschil niet ziet.
Niemand die de flierefluiter verbiedt zijn domicilie te veranderen naar dat van zijn lief.



Dat hangt van de invulling af.
Voor een bandwerker zal dat inderdaad moeilijker liggen. Aan hem om zijn leven om te gooien om wél van een vennootschap gebruik te kunnen maken.
Ik zal het anders zeggen : als een uitkeringstrekker zich een valse domicilie neemt om meer steun te trekken dan is dat sociale fraude en wordt hij gestraft. Als een politieker een valse domicilie neemt om in een grotere stad verkozen te worden of een familiebedrijf een mandaat laat invullen om belastingen te ontduiken dan gebeurt er niets.

Volgens u komt daar dan bovenop dat een links politicus dat niet zou mogen omdat hij er zelf moreel tegen is maar een rechts politicus wel omdat hij geen moraal kent dan de wet en zolang de wet het niet verbiedt, mag het en is het als rechts politicus zelfs zijn morele plicht om de staat en dus zijn medeburgers zoveel mogelijk op te lichten.

Volgens mij gaan Bourgeois en De Wever het bepaald niet eens zijn met uw visie. In theorie uiteraard, wat ze in de praktijk doen en buiten zicht proberen houden is weer wat anders.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 07:03   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zal het anders zeggen : als een uitkeringstrekker zich een valse domicilie neemt om meer steun te trekken dan is dat sociale fraude en wordt hij gestraft. Als een politieker een valse domicilie neemt om in een grotere stad verkozen te worden of een familiebedrijf een mandaat laat invullen om belastingen te ontduiken dan gebeurt er niets.
...
Sociale fraude is graaien in de kas van solidariteit. De wetgever, die jij mee verkozen hebt, heeft daar een straf op gezet.

De politieker, of eenderwie, die netjes legaal verhuist, maakt gebruik van een grondwettelijk recht.
De kiezer van de grootste stad, kiest vrij. Bijvoorbeeld Turtelboom beet in het Antwerpse zand. Dat is democratie.

Het handelsrecht voorziet juridische constructies die het smeer vormen van onze moderne economie. Iedereen maakt er vrij gebruik van, naar eigen goesting, binnen het legale. (als een bepaalde club waar je lid van bent, dit niet graag heeft, dan kan je kiezen of je lid blijft van de club. De Put heeft gekozen.)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 07:07   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
....
Volgens u komt daar dan bovenop dat een links politicus dat niet zou mogen omdat hij er zelf moreel tegen is maar een rechts politicus wel
...
De linkse politieker mag legaal alles wat legaal is.
Maar door zijn daden kan hij wel tegen de kar rijden van zijn eigen partij, en vooral tegen de kar van de leden van zijn partij. En tegen de kar van zijn kiezers.

Vergelijk: de tsjevenpolitieker die predikt dat katholiek gezinsleven de hoeksteen is van onze beschaving, maar betrapt wordt op hoerenbezoek.
Hoerenbezoek is niet strafbaar. Maar zijn kiezers ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 07:07   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik maak iedereen zwart, ttz ze maken zichzelf zwart door hun corrupt gedrag, maar gij vereenzelvigd u enkel met de NV-A dus dat dringt niet door. En als gij mijn schrijfsels wel om te kotsen vindt maar het gedrag van de politici niet dan is dat volledig voor uw rekening.
Ik klaag de manier waarop aan.
Een klein kleuterke is er niets tegen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 09:27   #34
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sociale fraude is graaien in de kas van solidariteit. De wetgever, die jij mee verkozen hebt, heeft daar een straf op gezet.
De sociale kas heeft een tekort en wordt aangevuld met andere belastinggelden maar dat maakt in feite niet uit : eenieder die fraude pleegt of het nu sociaal is of fiscaal zit in de zakken van de anderen. De enige reden om sociale fraude nog verwerpelijker te vinden dan fiscale is net omdat ze solidariteit niet alleen financieel hypothekeert maar ook argumenteel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De politieker, of eenderwie, die netjes legaal verhuist, maakt gebruik van een grondwettelijk recht.
De kiezer van de grootste stad, kiest vrij. Bijvoorbeeld Turtelboom beet in het Antwerpse zand. Dat is democratie.
Daar zeg je het natuurlijk : de politieker die netjes legaal verhuist ... misschien dat ze het vandaag de dag niet zo meer aandurven maar nog niet zo lang geleden maakte niemand er ophef over dat dat gewoon pro forma gebeurde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het handelsrecht voorziet juridische constructies die het smeer vormen van onze moderne economie. Iedereen maakt er vrij gebruik van, naar eigen goesting, binnen het legale. (als een bepaalde club waar je lid van bent, dit niet graag heeft, dan kan je kiezen of je lid blijft van de club. De Put heeft gekozen.)

.
Defensie is altijd al één van de smerigste beerputten geweest wat betreft omkoopschandalen, percentjes nemen, gesjacher voor terugverdieneffecten, ... en dat wordt dan geleid door een gangster die voor een paar honderd euro meer inkomen een familiebedrijf laat een mandaat invullen. Die gaan ze wel offshore rekeningen met honderden duizenden euro's aanbieden dat beseft ge toch!


Heeft deze regering trouwens al iets veranderd aan het feit dat het mogelijk is een mandaat door een vennootschap te laten invullen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 juni 2017 om 09:29.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 09:47   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
...
Heeft deze regering trouwens al iets veranderd aan het feit dat het mogelijk is een mandaat door een vennootschap te laten invullen ?
Ik denk zelfs dat de sossen daartoe geen wetsvoorstel ingediend hebben.

Afgezien daarvan, vind ik persoonlijk zo'n verbod volledig overbodig.
Het enige dat nodig is, is een eerlijke belasting.
Dat is momenteel niet het geval. Voornamelijk omdat het geen uiterst eenvoudig belastingssysteem is waarop alles berekend wordt. En de vakboungden hebben het graag zo.
De lagere middenklasse betaalt ook al veel te veel; laat staan de hogere middenklasse.

Ik heb eens ergens gelezen dat in de UK er geen belastingsaangifte bestaat voor 'gewone mensen'.
Alle belastingen op het inkomen, worden geregeld door de afhoudingen die de werkgever moet doen.
Hoeveel zou Vlaanderen niet besparen, mocht ons systeem ook zo eenvoudig zijn ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 09:51   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat de sossen daartoe geen wetsvoorstel ingediend hebben.

Afgezien daarvan, vind ik persoonlijk zo'n verbod volledig overbodig.
Het enige dat nodig is, is een eerlijke belasting.
Dat is momenteel niet het geval. Voornamelijk omdat het geen uiterst eenvoudig belastingssysteem is waarop alles berekend wordt. En de vakboungden hebben het graag zo.
De lagere middenklasse betaalt ook al veel te veel; laat staan de hogere middenklasse.

Ik heb eens ergens gelezen dat in de UK er geen belastingsaangifte bestaat voor 'gewone mensen'.
Alle belastingen op het inkomen, worden geregeld door de afhoudingen die de werkgever moet doen.
Hoeveel zou Vlaanderen niet besparen, mocht ons systeem ook zo eenvoudig zijn ?

.

En schoof, heb je ondertussen die management vennootschap van Crombez al kunnen vinden ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 09:56   #37
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat de sossen daartoe geen wetsvoorstel ingediend hebben.

Afgezien daarvan, vind ik persoonlijk zo'n verbod volledig overbodig.
Het enige dat nodig is, is een eerlijke belasting.
Dat is momenteel niet het geval. Voornamelijk omdat het geen uiterst eenvoudig belastingssysteem is waarop alles berekend wordt. En de vakboungden hebben het graag zo.
De lagere middenklasse betaalt ook al veel te veel; laat staan de hogere middenklasse.

Ik heb eens ergens gelezen dat in de UK er geen belastingsaangifte bestaat voor 'gewone mensen'.
Alle belastingen op het inkomen, worden geregeld door de afhoudingen die de werkgever moet doen.
Hoeveel zou Vlaanderen niet besparen, mocht ons systeem ook zo eenvoudig zijn ?

.
Vlaanderen niets want de belastingdienst is federaal.
Maar uw minister van financiën, Van Overtveldt, heeft als journalist vroeger prachtige stukken geschreven met soortgelijke vragen doch nu hij minister van financiën is en er iets aan kan doen wordt de belastingbrief gewoon nog elk jaar dikker en complexer net alsof er een MR gangster minister is in een regering met socialisten.

2015 + 43 codes
2016 + 38 codes
2017 + 75 codes
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be