Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 12:45   #21
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je kunt je sowieso afvragen, of iemand van het BSO instaat is dat allemaal te snappen.

Ik weet eigenlijk vrijwel zeker, van niet.
Het onderwijssysteem in Rusland liep tot het derde leerjaar op gelijk niveau voor iedereen, en iedereen kreeg er zaken als vierkantsvergelijkingen, grammatica, aardrijkskunde... .
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:47   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat zal ik je eens uitleggen. Ik zei het daarnet al: het is niet goed dat jonge kinderen in BSO terechtkomen. Op jonge leeftijd weet men te weinig van het kind om te weten hoe het echt is. En later is de schade niet meer op te halen.

Verder is je uitspraak dwaas. Ik snap niet wat er mis is met algemene kennis. Hoe meer je volk weet, hoe meer flexibel het is, hoe minder vatbaar het is voor leugens en onzin, hoe sneller je nieuwe technologie, veranderingen, ... kunt introduceren.

Dat "kinderen uit BSO" dat niet nodig hebben is een arrogante uitspraak. Wie ben jij om dat te zeggen? Waarom zou jij trouwens meer nodig hebben dan water en brood, een lendendoekje en een zweep om flarden huid van je rug te slaan als je te traag "ja baas!" roept?
jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen geïnteresseerd is in dat soort kennis. als je een grote drop-out wilt, moet je zeker zo'n zaken veralgemenen.

ik zie trouwens niet in wat er zo slecht is aan het BSO? waarom zouden kinderen daar niet mogen belanden? net zoals ik me afvraag waarom het TSO minder zou zijn dan het ASO?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:47   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het onderwijssysteem in Rusland liep tot het derde leerjaar op gelijk niveau voor iedereen, en iedereen kreeg er zaken als vierkantsvergelijkingen, grammatica, aardrijkskunde... .
bij ons is dat dus tot het 6e leerjaar.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:48   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het onderwijssysteem in Rusland liep tot het derde leerjaar op gelijk niveau voor iedereen, en iedereen kreeg er zaken als vierkantsvergelijkingen, grammatica, aardrijkskunde... .
En de intelligentere mensen kregen dan na het derde leerjaar de moeilijkere dingen?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:48   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen geïnteresseerd is in dat soort kennis. als je een grote drop-out wilt, moet je zeker zo'n zaken veralgemenen.

ik zie trouwens niet in wat er zo slecht is aan het BSO? waarom zouden kinderen daar niet mogen belanden? net zoals ik me afvraag waarom het TSO minder zou zijn dan het ASO?
Het punt is, dat er nog wel eens mensen op het BSO terecht komen terwijl ze veel meer zouden kunnen.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:50   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het punt is, dat er nog wel eens mensen op het BSO terecht komen terwijl ze veel meer zouden kunnen.
de vraag is wat "meer zouden kunnen" inhoudt. je hebt daar ook mensen die wsl een TSO-richting zouden aankunnen maar die nu eenmaal liever met hun handen werken. Dat de maatschappij nog altijd vindt dat dit minderwaardig is, is niet hun fout hé.

maar goede vakmensen, dat zoeken ze overal.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:54   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vraag is wat "meer zouden kunnen" inhoudt. je hebt daar ook mensen die wsl een TSO-richting zouden aankunnen maar die nu eenmaal liever met hun handen werken. Dat de maatschappij nog altijd vindt dat dit minderwaardig is, is niet hun fout hé.

maar goede vakmensen, dat zoeken ze overal.
Je hebt het over pubers hè, je moet dat niet vergeten.

Ik heb zelf vmbo/BSO gedaan, terwijl ik makkelijk havo/TSO zou aan hebben gekund. Alleen ik ging niet mijn best doen op school, omdat ik in een bepaalde omgeving zat. Mijn hele klas zat vol mocro,s en tuig, en als puber ga je daar in mee. Ik had schijt aan school, omdat mijn gehele vriendenkring dat ook had, wat moest ik dan?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:55   #28
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen geïnteresseerd is in dat soort kennis. als je een grote drop-out wilt, moet je zeker zo'n zaken veralgemenen.

ik zie trouwens niet in wat er zo slecht is aan het BSO? waarom zouden kinderen daar niet mogen belanden? net zoals ik me afvraag waarom het TSO minder zou zijn dan het ASO?
Ik begrijp dat het op je leeftijd moeilijk is om nieuwe redeneringen te maken maar volg toch even:


BSO geeft een verschikkelijk slechte theoretische opleiding. Onbestaande, in feite. Iemand die verder wil studeren kan dit dus niet vanuit BSO.

Waarop Vlijmscherp antwoordt:

"jamaar als je wilt verderstuderen moet je naar ASO gaan".

Waarbij mijn antwoord is: herlees wat ik zei. Ik zei namelijk dat kinderen te vroeg in BSO terechtkomen, op hun 12de-14de, wanneer ze nog geen flauw idee hebben wie ze zijn en wat ze willen. Op die leeftijd puberen ze, dan zijn ze enkel geinteresseerd in fuifjes en liefjes.

Verder doet het er niet toe waar kinderen geinteresseerd in zijn. Het liefst spelen jonge kinderen enkel, en leren ze helemaal niks. Maar leren doet men best op jonge leeftijd.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:55   #29
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En de intelligentere mensen kregen dan na het derde leerjaar de moeilijkere dingen?
Ja, ze gingen dan gewoon door tot het zesde. De rest kon afhaken naar BSO.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:56   #30
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bij ons is dat dus tot het 6e leerjaar.
Veel, veel te vroeg.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:57   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, ze gingen dan gewoon door tot het zesde. De rest kon afhaken naar BSO.
Aha, maar hadden de intelligente mensen niet zo gevoel van: *waarom krijgen wij de zelfde lesstof als die andere?*
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:00   #32
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha, maar hadden de intelligente mensen niet zo gevoel van: *waarom krijgen wij de zelfde lesstof als die andere?*
Nee. De dichotomie tussen "wij" en "de dommen" heb je enkel hier. Daar had je enkel school.
En het was moeilijk genoeg, hoor.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:01   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik begrijp dat het op je leeftijd moeilijk is om nieuwe redeneringen te maken maar volg toch even:


BSO geeft een verschikkelijk slechte theoretische opleiding. Onbestaande, in feite. Iemand die verder wil studeren kan dit dus niet vanuit BSO.

Waarop Vlijmscherp antwoordt:

"jamaar als je wilt verderstuderen moet je naar ASO gaan".

Waarbij mijn antwoord is: herlees wat ik zei. Ik zei namelijk dat kinderen te vroeg in BSO terechtkomen, op hun 12de-14de, wanneer ze nog geen flauw idee hebben wie ze zijn en wat ze willen. Op die leeftijd puberen ze, dan zijn ze enkel geinteresseerd in fuifjes en liefjes.

Verder doet het er niet toe waar kinderen geinteresseerd in zijn. Het liefst spelen jonge kinderen enkel, en leren ze helemaal niks. Maar leren doet men best op jonge leeftijd.
ik zie niet in waarom je zo denigrerend moet doen hoor, is dat eigen aan het Russisch onderwijs?

op de leeftijd van 12 jaar heeft bijna niemand een flauw idee wie ze zijn en wat ze willen. maar dat verandert niet hoor, ook op de leeftijd van 14 weet bijna niemand dat, noch op 16, zelfs op 18 jaar zijn er weinigen die echt weten wat ze nu juist willen. mensen kiezen een opleiding hoger onderwijs in functie wat ze kunnen, of wat hun leuk lijkt, of in functie van de keuze van hun kameraden. Zelden uit oprechte interesse, laat staan dat ze weten wat ze er nu juist mee gaan doen later.

leren doe je idd het best op jonge leeftijd, met 12-14jarigen bij elkaar zetten ga je diegenen die het moeilijk hebben, de lust wegnemen om nog verder te studeren of je moet je niveau laten zakken. diegenen die het te gemakkelijk hebben op dat moment, ga je ook de zin ontnemen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:03   #34
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zie niet in waarom je zo denigrerend moet doen hoor, is dat eigen aan het Russisch onderwijs?

op de leeftijd van 12 jaar heeft bijna niemand een flauw idee wie ze zijn en wat ze willen. maar dat verandert niet hoor, ook op de leeftijd van 14 weet bijna niemand dat, noch op 16, zelfs op 18 jaar zijn er weinigen die echt weten wat ze nu juist willen. mensen kiezen een opleiding hoger onderwijs in functie wat ze kunnen, of wat hun leuk lijkt, of in functie van de keuze van hun kameraden. Zelden uit oprechte interesse, laat staan dat ze weten wat ze er nu juist mee gaan doen later.

leren doe je idd het best op jonge leeftijd, met 12-14jarigen bij elkaar zetten ga je diegenen die het moeilijk hebben, de lust wegnemen om nog verder te studeren of je moet je niveau laten zakken. diegenen die het te gemakkelijk hebben op dat moment, ga je ook de zin ontnemen.
Ja maar dat maakt niet uit. Want wat je nu krijgt is veel erger. Nu kunnen intelligente mensen die eigenlijk later willen voortstuderen per ongeluk in BSO terechtkomen, waar ze ook nooit meer uit geraken.
Dat is een probleem. En dat is een groter probleem dan een beetje gefrustreerde achterstalligen.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:03   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nee. De dichotomie tussen "wij" en "de dommen" heb je enkel hier. Daar had je enkel school.
En het was moeilijk genoeg, hoor.
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar het lijkt mij toch ook heel logisch dat de intelligente mensen meer wouden leren dan dat enkel en alleen?

Want als jij als intelligent persoon, iets al heel lang van te voren snapt. En je moet wachten op de minder intelligente mensen, omdat die er maar niet uit kunnen komen. Dat lijkt mij redelijk frustrerend zowel voor de minder intelligente als voor de intelligente.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:06   #36
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar het lijkt mij toch ook heel logisch dat de intelligente mensen meer wouden leren dan dat enkel en alleen?

Want als jij als intelligent persoon, iets al heel lang van te voren snapt. En je moet wachten op de minder intelligente mensen, omdat die er maar niet uit kunnen komen. Dat lijkt mij redelijk frustrerend zowel voor de minder intelligente als voor de intelligente.
Dat was ongetwijfeld het geval. Maar dat is hier ook. Ik zou in feite alles wat ik in 6 jaar ASO heb gedaan in 1, 2 jaartjes kunnen afleggen.

Het enige wat ik in ASO heb geleerd is wat Latijn (dit in het eerste jaar, omdat onze leerkracht goed was), een beetje Frans, een beetje wiskunde (beetje maar), en verder niets.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:09   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja maar dat maakt niet uit. Want wat je nu krijgt is veel erger. Nu kunnen intelligente mensen die eigenlijk later willen voortstuderen per ongeluk in BSO terechtkomen, waar ze ook nooit meer uit geraken.
Dat is een probleem. En dat is een groter probleem dan een beetje gefrustreerde achterstalligen.
neen, het probleem is dat het BSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov TSO en ASO en dat TSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov ASO. terwijl dat helemaal niet zo is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:11   #38
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, het probleem is dat het BSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov TSO en ASO en dat TSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov ASO. terwijl dat helemaal niet zo is.
Dat is ook een probleem, maar snap je nu wat ik wil zeggen? Of ga je de mantra van over minderwaardigheid blijven herhalen?

BSO heeft een nagenoeg onbestaande theoretische onderbouw. Iemand die in BSO terechtkomt maar daar niet thuishoort valt in een put waaruit men niet meer kan kruipen.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:13   #39
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Alleen ik ging niet mijn best doen op school, omdat ik in een bepaalde omgeving zat. Mijn hele klas zat vol mocro,s en tuig, en als puber ga je daar in mee. Ik had schijt aan school, omdat mijn gehele vriendenkring dat ook had, wat moest ik dan?


Ach, sinds een tijdje op dit forum.
Dus je bent toch nog goed terecht gekomen.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:16   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach, sinds een tijdje op dit forum.
Dus je bent toch nog goed terecht gekomen.
Nee, niet bepaald.
Nietzsche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be