Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2012, 22:20   #181
DEM2
Vreemdeling
 
DEM2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2012
Locatie: Hemelveerdegem
Berichten: 45
Standaard

Maar in werkelijkheid gaat dit instituut over drie-ene-zonnegod-aanbidding van de zonnegod 'Marduk' die bekend staat onder de namen: Astarte, Baal of Bel en hun zoon Tammuz of 'IHS' van Isis, Horus en Seth.
DEM2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 07:31   #182
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
We zijn allemaal niets. We zijn vergankelijke idioten, de ene al wat idioter dan de andere. Sommige onder ons zijn zelfs idioot genoeg om in God te geloven.
Wij zijn God zelf.
En waren wij niets, dan zouden wij niet bestaan.
Citaat:
Het is natuurlijk aanlokkelijk te geloven. Het is simpel, het vraagt niet om er over na te denken en het is een verzekering zoals een andere. Een toegangskaartje tot de hemel, wat dat ook moge wezen. Alleen zit er een adertje onder het gras.
In mijn atoomtheorie is GOD geen geloof meer, maar een filosofie.
En het is zeker niet simpel.
Niets is simpel want het is Niets, maar de eeuwigheid en oneindigheid zijn oneindig gecompliceerd.
Citaat:
Wanneer ge in discussie met een gelovige aanhaalt dat God zoveel slecht niet zou mogen laten gebeuren als almachtige goedheid, krijg je als antwoord," Gods wegen zijn ondoorgrondelijk".
Nu dat is onzin: GOD is de eenheid van goed en kwaad.
Hij zelf is zowel de goede God als ook de duivel.
Wat ook zo in de Bijbel staat bij Jesaja 45:7

"Ik ben de Here, en er is geen ander, die het licht formeert en de duisternis schept, die het heil bewerkt en het onheil creëert; Ik, de Here, doe dit alles allemaal zelf!"*
Citaat:
Wat garandeert die gelovige dan dat ze zullen binnen mogen in die hemel. Misschien staat die dag Gods pet wel juist in de verkeerde richting en stuurt hij die gelovige alsnog naar de hel, want, Gods wegen zijn toch ondoorgrondelijk, niet?
Dat God de mensen ook naar de hel kan sturen dat is ook de gelovige bekend.

Wat God als goed en kwaad beschouwt kan wel eens anders uitvallen dan de mens denkt.
God ziet de dingen immers dieper dan wij, want hij weet veel meer.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 16:15   #183
Charlemagne
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 augustus 2012
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
slechts één antwoord op; Staat beschreven in #167
Neen, enkel Inno was correct.
Charlemagne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 16:19   #184
Charlemagne
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 augustus 2012
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
1Dit is wat men noemt een cirkelredenering: wat in de katechismus staat is zinnig omdat het in de katechismus staat. We kunnen evengoed stellen dat de boekjes van hopla boordevol dingen staan die diepzinnige levenswijsheden zijn omdat het in de boekjes van hopla staat.



2Dat is inderdaad spijtig voor jou. Maar je hebt toch een toffe jeugd gehad hoop ik?



3Ah, dus daar komt al die katholieke onzin vandaan? En is dat dan een gewone duivel, of gaat het om een tripple hop?
1 De katechismus is de korte inhoud van de christelijke leer.

2 Je begrijpt me verkeerd, ik sprak over alle anderen die een bijdrage hebben trachten te leveren.

3Er is geen katholieke onzin.
Charlemagne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 17:35   #185
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
God is een zuivere geest, oneindig volmaakt, Schepper, Heer en Meester van hemel en aarde, oorsprong en einddoel van alle dingen.
En hoe verklaar je dan het kwaad?

Is Hij het einddoel van alle dingen of ook van alle mensen?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 21:47   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En hoe verklaar je dan het kwaad?

Is Hij het einddoel van alle dingen of ook van alle mensen?
Ik weet een ding. Als god bestaat, was, of is hij, een nudist. Dat moet wel zo zijn aangezien hij de mens heeft geschapen naar zijn eigen evenbeeld. Moeilijk te verstaan tenzij een vrouw geen mens is, maar goed. Hij schiep dus Adam naar zijn eigen evenbeeld, en die was naakt. Toen sprak hij," ga en vermenigvuldig u". Nergens sprake van," Ga en zoekt u iets om aan te trekken".

Eender hoe, als God zo volmaakt is als wordt beweerd, had hij nooooooooooit de mens geschapen, want de mens is het grootste vergif van onze planeet. Die was veel beter afgeweest zonder de mens.

Dus God is niet volmaakt, en god is helemaal niet slim, het moet eerder een heel domme kloot geweest zijn als hij al zou bestaan hebben. Dus, God, zoals de christelijke leer ons wil wijsmaken, bestaat van geen kanten.

Dus, heel die christelijke leer is eeeeen grooooote blaas. En natuurlijk niet alleen de christelijke leer, maar tevens al die andere. Het zijn sekten zoals nog zoveel andere die teren op de schrik van een bende onnozelaars, schrik voor het hiernamaals. Welk hiernamaals? Er bestaat helemaal geen hiernamaals.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 augustus 2012 om 21:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 22:03   #187
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wij zijn God zelf.
En waren wij niets, dan zouden wij niet bestaan.
In mijn atoomtheorie is GOD geen geloof meer, maar een filosofie.
En het is zeker niet simpel.
Niets is simpel want het is Niets, maar de eeuwigheid en oneindigheid zijn oneindig gecompliceerd.
Nu dat is onzin: GOD is de eenheid van goed en kwaad.
Hij zelf is zowel de goede God als ook de duivel.
Wat ook zo in de Bijbel staat bij Jesaja 45:7

"Ik ben de Here, en er is geen ander, die het licht formeert en de duisternis schept, die het heil bewerkt en het onheil creëert; Ik, de Here, doe dit alles allemaal zelf!"*
Dat God de mensen ook naar de hel kan sturen dat is ook de gelovige bekend.

Wat God als goed en kwaad beschouwt kan wel eens anders uitvallen dan de mens denkt.
God ziet de dingen immers dieper dan wij, want hij weet veel meer.
Hij weet niemendallen want er is gewoonweg geen god, en bijgevolg ook geen duivel. Alleen wij mensen moeten zo nodig altijd iets hebben om te aanbidden en naar op te kijken. Hij bestaat alleen in het achterhoofd van een massa arme simpele zielen.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 augustus 2012 om 22:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 22:28   #188
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlemagne Bekijk bericht
1 De katechismus is de korte inhoud van de christelijke leer.
Dat verandert niets aan uw cirkelredenering.

Citaat:
2 Je begrijpt me verkeerd, ik sprak over alle anderen die een bijdrage hebben trachten te leveren.
Waaronder jijzelf dus. Nu, dat je de anderen niet goed genoeg kent om dergelijke uitspraak te rechtvaardigen, spreekt voor zich. Maar we kunnen er uiteraard wel vanuit gaan dat jij jezelf genoeg kent om dat toch alvast voor waar aan te nemen.

Citaat:
3Er is geen katholieke onzin.
Zeg dat tegen jouw pratende slang, brandende struik, of jezus de toverkabouter. Uw fabeltjes horen thuis in de afdeling fictie.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 23:14   #189
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat verandert niets aan uw cirkelredenering.



Waaronder jijzelf dus. Nu, dat je de anderen niet goed genoeg kent om dergelijke uitspraak te rechtvaardigen, spreekt voor zich. Maar we kunnen er uiteraard wel vanuit gaan dat jij jezelf genoeg kent om dat toch alvast voor waar aan te nemen.



Zeg dat tegen jouw pratende slang, brandende struik, of jezus de toverkabouter. Uw fabeltjes horen thuis in de afdeling fictie.
En als ze al had kunnen praten, die slang, hoe zouden ze ze begrepen moeten hebben? Welke taal sprak ze dan. En eender wat voor taal ze ook zou gesproken hebben, hoe zou men ze hebben moeten verstaan wanneer ze zelf helemaal nog geen taal machtig waren. Met, oe oe ahaoe oe alleen, kom je niet ver denk ik.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 augustus 2012 om 23:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 07:47   #190
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weet een ding. Als god bestaat, was, of is hij, een nudist. Dat moet wel zo zijn aangezien hij de mens heeft geschapen naar zijn eigen evenbeeld. Moeilijk te verstaan tenzij een vrouw geen mens is, maar goed. Hij schiep dus Adam naar zijn eigen evenbeeld, en die was naakt. Toen sprak hij," ga en vermenigvuldig u". Nergens sprake van," Ga en zoekt u iets om aan te trekken".
Tja: daar zit wel wat in....
Wist je overigens dat er twee scheppingsverhalen in de Bijbel staan?
Een van de goede God Elohim, die ook een Godin was en een tweede scheppingsverhaal van de gluiperd Jahweh.
Citaat:
Eender hoe, als God zo volmaakt is als wordt beweerd, had hij nooooooooooit de mens geschapen, want de mens is het grootste vergif van onze planeet. Die was veel beter afgeweest zonder de mens.
Ook dat is waar, en Hij had ook nooit de Slang geschapen, want ook dat is een gifspuiter.
Citaat:
Dus God is niet volmaakt, en god is helemaal niet slim, het moet eerder een heel domme kloot geweest zijn als hij al zou bestaan hebben. Dus, God, zoals de christelijke leer ons wil wijsmaken, bestaat van geen kanten.
Wie wel bestaan zijn de microwezentjes, dat zijn de ware goden, en die zijn werkelijk heel slim.
Citaat:
Dus, heel die christelijke leer is eeeeen grooooote blaas. En natuurlijk niet alleen de christelijke leer, maar tevens al die andere. Het zijn sekten zoals nog zoveel andere die teren op de schrik van een bende onnozelaars, schrik voor het hiernamaals. Welk hiernamaals? Er bestaat helemaal geen hiernamaals.
Tuurlijk wel: de hemel bestaat in de microkosmos bij de microwezentjes.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 07:48   #191
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hij weet niemendallen want er is gewoonweg geen god, en bijgevolg ook geen duivel. Alleen wij mensen moeten zo nodig altijd iets hebben om te aanbidden en naar op te kijken. Hij bestaat alleen in het achterhoofd van een massa arme simpele zielen.
De ware goden zijn de microwezentjes: oneindig in getal.
Deze hebben alles geschapen in alle eeuwigheid en oneindigheid.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 19:02   #192
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

God is de schepper van de mens, het leven en het universum.

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote (The holy Quran 2:255)

http://www.youtube.com/watch?v=3f7_V9KR4

Laatst gewijzigd door the way you think : 20 augustus 2012 om 19:12.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:48   #193
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
God is de schepper van de mens, het leven en het universum.

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote (The holy Quran 2:255)

http://www.youtube.com/watch?v=3f7_V9KR4
De God van de Islam is een Hij zonder Zij, een God zonder Godin.

Zodat ik me afvraag: heeft deze God wel een penis?

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:59   #194
Lampedeir
Provinciaal Statenlid
 
Lampedeir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
God is de schepper van de mens, het leven en het universum.

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote (The holy Quran 2:255)

http://www.youtube.com/watch?v=3f7_V9KR4
Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven', Johannes. 11:25.
__________________
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:02   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
God is de schepper van de mens, het leven en het universum.

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote (The holy Quran 2:255)

http://www.youtube.com/watch?v=3f7_V9KR4
De hemel,...die bestaat. Het aards-paradijs bestaat ook, en de hel,... bestaat eveneens, want alle drie zijn een en het zelfde, het leven op onze planeet. Voor de ene is het een hemel, voor de andere een hel, maar een ander paradijs dan dit zul je nooit tegenkomen.

Alle drie heb ik gezien en ervaren, maar een God,... Nee, die ben ik nog nooit tegen gekomen, en ik ben er ook heel zeker van dat ik die nooit zal tegenkomen ook.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 22:14.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:10   #196
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven', Johannes. 11:25.
En brengt dat goed op, die onzin verkopen aan de zwakzinnige? Waarschijnlijk wel.
Ik ben het licht en de weg naar God. Wie in mij gelooft zal na de dood aan zijn zijde verder leven. Garry 27:8 Uw bijdrage kun je storten op rekening IBAN BE 16 7895 8827 1874

Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 22:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:13   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De God van de Islam is een Hij zonder Zij, een God zonder Godin.

Zodat ik me afvraag: heeft deze God wel een penis?

Ja, dat zal wel zeker. Of heeft die de mens niet geschapen naar zijn eigen evenbeeld?

Hij schiep Adam, met penis, en als ik mijzelf bekijk zie ik er uit zoals Adam, met een....

Weet ge, nu doet ge mij twijfelen. Nu gaat ge toch niet gaan beweren dat ik zwanger ben van een olifant en dat dat het slurfke is dat al buiten hangt hé? Want dan sta ik er slecht voor hoor, want aan die slurf te zien gaat dat dan een serieuze olifant worden. Hoe dat ik die er moet gaan uit krijgen,... dat is een groot?

Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 22:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:24   #198
Lampedeir
Provinciaal Statenlid
 
Lampedeir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En brengt dat goed op, die onzin verkopen aan de zwakzinnige? Waarschijnlijk wel.
Ik ben het licht en de weg naar God. Wie in mij gelooft zal na de dood aan zijn zijde verder leven. Garry 27:8 Uw bijdrage kun je storten op rekening IBAN BE 16 7895 8827 1874
Ik zag een citaat een de koran dus heb ik een gelijkaardig citaat uit de bijbel genomen.
dit wil niet zeggen dat ik een heilige ben (misschien een schijnheilige..allez)..
als je echter wil storten voor een goed doel...zeg ik alvast schol!
__________________
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:35   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ik zag een citaat een de koran dus heb ik een gelijkaardig citaat uit de bijbel genomen.
dit wil niet zeggen dat ik een heilige ben (misschien een schijnheilige..allez)..
als je echter wil storten voor een goed doel...zeg ik alvast schol!
Die schol,... dat klinkt goed. Geniet er van want t' paradijs, dat is hier hé, hier op aarde. En de hemel ook, want het is hier dat ze rijstpap maken en eten met al dan niet gouden lepeltjes. Maar dat het ook voor sommige hier een hel is, zal ik niet ontkennen.
Ook schol. op de gezondheid van zij die het niet moge, dan hebben ze er ook wat aan.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 22:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:01   #200
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Zie hier;
Hier gaan er vele niet gelukkig om zijn.
Testen hebben uitgewezen dat bij personen met een hoger IQ, er minder gelovig zijn.

http://www.123test.nl/over_123test/onderzoek/iq/

In Amerika hebben ze ooit onderzoek gedaan bij wetenschappers. Het resultaat was, dat er slechts 1 op 10 wetenschappers in Amerika gelovig is, daar waar bij de complete bevolking er 9 op 10 personen gelovig zijn.

Maar ook hier werd hiernaar al onderzoek gedaan en met de volgende vaststellingen;

http://www.hermandedijn.be/viewpic.p...LE=PUB&ID=1244

Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 23:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be