Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2017, 12:47   #8741
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Maar de Zwitsers hebben daar geen probleem mee, want ze betalen.
Ze betalen, of ze verdienen er dik geld aan???
Misschien niet rechtstreeks maar onrechtstreeks wel degelijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 12:50   #8742
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De Catalaanse export naar de EU bedroeg in 2016 65,8%, een peulschil ...
En daarna gaat de EU zijn grenzen sluiten???
Ik wist niet dat de EU een zuiver binnenlandse handelsideologie voerde...
Gaan we nu ook geen enkel Britse producten meer in onze winkels vinden en gaat de EU nu ook niets meer uitvoeren naar GB...

Man, man, loop niet naast je schoenen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 12:55   #8743
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tja, pietluttigheid is natuurlijk altijd nefast. Maar als puntje bij paaltje komt ... wat gaat Spanje doen? Dreigen met uit de EU te stappen?
waarom zeg je dat ? Jij ziet toch ook dat geen enkele lidstaat enig signaal geeft dat "catalonië" op enige steun moet rekenen ? Zelfs België beperkt zich tot het zeggen dat er geen geweld mag gebruikt worden maar dat het verder een intern spaans probleem is. Idem dito in de rest van europa.
Of anders uitgedrukt : alle lidstaten staan met én naast spanje. Uit pragmatisme wellicht, maar dat heeft uiteindelijk geen belang. Geen enkele lidstaat gaat op oorlogspad gaan met een belangrijke lidstaat omwille van een regionale scheet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 12:56   #8744
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nogal logisch. Een CEO van een groot bedrijf die zijn financieel lot wil laten afhangen van de willekeur van een pipo als Puigdemont is niet bezig met zijn bedrijf maar met politiek. In de echte wereld is een CEO bezig met de belangen van zijn bedrijf en zijn stakeholders.

Er zullen er ook velen kiezen voor de luwte, maar wel in stilte een "plan B" voorbereiden om snel te kunnen delokaliseren moest puigdemon zijn plannen doordrukken. Door nu te zwijgen en gewoon alle scenario's voor te bereiden verliezen ze niets. Maar hoe groter een bedrijf, hoe moeilijker het is om te blijven zeggen : "niets aan de hand". De bankwereld zal de eerste zijn om te delokaliseren, wat logisch is. Geld overschrijven van rekening A naar rekening B is niet moeilijk, dus moet een bank die nu in zo een wespennest zit haar eigen belangen verdedigen. Dus : uitwijken naar bv
Ik denk dat je het vooral hebt over grote bedrijven die nu een groot voordeel halen uit de Spaanse geldkas... Multi-nationals, banken, mutualiteiten...
Ik weet niet of het verlies van zulke zuigers op lange termijn erg verlieslatend is voor een onafhankelijke regio... Nieuwe, betere, menswaardigere bedrijven zullen zich nu, zonder valse concurrentie veel gemakkelijker en veel beter kunnen ontwikkelen...

Alles moet op termijn gezien worden... Door enkel met zijn neus op de feiten geplakt te zitten, mist men dikwijls echte kansen...


Dat die bedrijven dan maar de Catalaanse schulden met zich meenemen... Andere en betere zou ik zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 12:57   #8745
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En daarna gaat de EU zijn grenzen sluiten???
Ik wist niet dat de EU een zuiver binnenlandse handelsideologie voerde...
Gaan we nu ook geen enkel Britse producten meer in onze winkels vinden en gaat de EU nu ook niets meer uitvoeren naar GB...

Man, man, loop niet naast je schoenen...
Mens, zever toch zo niet... Bij ontstentenis van een handelsverdrag zijn de normale WTO regels van toepassing.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 12:57   #8746
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En daarna gaat de EU zijn grenzen sluiten???
Ik wist niet dat de EU een zuiver binnenlandse handelsideologie voerde...
Gaan we nu ook geen enkel Britse producten meer in onze winkels vinden en gaat de EU nu ook niets meer uitvoeren naar GB...

Man, man, loop niet naast je schoenen...
Er kunnen quota's ingesteld worden, invoerrechten, beperking of afschaf van vrij handelsverkeer. Ik vermoed dat de Franse boeren serieus dwars gaan liggen voor Catalaanse groenten, fruit en wijn bv.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:02   #8747
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
waarom zeg je dat ? Jij ziet toch ook dat geen enkele lidstaat enig signaal geeft dat "catalonië" op enige steun moet rekenen ? Zelfs België beperkt zich tot het zeggen dat er geen geweld mag gebruikt worden maar dat het verder een intern spaans probleem is. Idem dito in de rest van europa.
Of anders uitgedrukt : alle lidstaten staan met én naast spanje. Uit pragmatisme wellicht, maar dat heeft uiteindelijk geen belang. Geen enkele lidstaat gaat op oorlogspad gaan met een belangrijke lidstaat omwille van een regionale scheet.
Ik verkies in ieder geval die regionale scheet dan de grote stank die vroeger al, maar nu heel duidelijk en niet meer te onderdrukken, uit de EU opstijgt...

En als de landen niet willen... hoeveel meer mensen zijn weer meer eurosceptic geworden, denk je???

Hoe lang zullen ze dat groeiend ongenoegen nog gedekt kunnen houden???

Inderdaad, een nieuw staatsfacisme loert...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:16   #8748
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat je het vooral hebt over grote bedrijven die nu een groot voordeel halen uit de Spaanse geldkas... Multi-nationals, banken, mutualiteiten...

Hoe lang ben jij eigenlijk naar school geweest ? Mutualiteiten, zijn dat bedrijven voor jou ?

Citaat:
Ik weet niet of het verlies van zulke zuigers op lange termijn erg verlieslatend is voor een onafhankelijke regio... Nieuwe, betere, menswaardigere bedrijven zullen zich nu, zonder valse concurrentie veel gemakkelijker en veel beter kunnen ontwikkelen...
Los van je absurde vermelding van mutualiteiten, dus multinationals en banken zijn "zuigers" ? Door wat ga je die eigenlijk vervangen in een nieuwe autarkie aan de middelandse zee ? Start-ups in de meloenenteelt ?

Citaat:
Alles moet op termijn gezien worden... Door enkel met zijn neus op de feiten geplakt te zitten, mist men dikwijls echte kansen...
Een jaar of tien doffe economische ellende voor een regio waar de helft van de bevolking tegen die shit is , maar dat is geen zorg voor een niet werkende huisvrouw die 1000 km verder zit te leven uit de hand van haar vent, aka de grote francofonie...

Citaat:
Dat die bedrijven dan maar de Catalaanse schulden met zich meenemen... Andere en betere zou ik zeggen...

Tot zonet dacht ik, scolarisatiegraad lager middelbaar, maar ik ga dat moeten naar beneden stellen...


Bedrijven die publieke schulden "meenemen"... waar haalt men zulke onzin ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 oktober 2017 om 13:45.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:18   #8749
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De VN dicrimineert nochtans niet op basis van nationaliteit.

Heb jij die resolutie wel gelezen?



Dat artikel 6 als een beperking wordt ervaren is geen toeval.
Een beperking waar, niet toevallig ook het land op aandrong dat noch via verkiezingen, noch via een referendum, maar wel via geweld zijn onafhankelijkheid afdwong. Uitgerekend d?*t dus wat de Spanjaarden deden om de Catalanen de mond te snoeren.
Dit was louter ordehandhaving na een gerechterlijke uitspraak. Er is niemand gestorven. Er is absoluut geen sprake van onderdrukking van Catalonie.

Jullie blazen die 800 gewonden (een blauwe bult is ook een gewonde he) fors op. 2.2 miljoen anderen zijn rustig kunnen gaan stemmen.

Het is propaganda van de Catalanen, die er nochtans goed in zijn al decennia haat ten op zichte van de spanjaarden te verspreiden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:34   #8750
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
waarom zeg je dat ? Jij ziet toch ook dat geen enkele lidstaat enig signaal geeft dat "catalonië" op enige steun moet rekenen ? Zelfs België beperkt zich tot het zeggen dat er geen geweld mag gebruikt worden maar dat het verder een intern spaans probleem is. Idem dito in de rest van europa.
Of anders uitgedrukt : alle lidstaten staan met én naast spanje. Uit pragmatisme wellicht, maar dat heeft uiteindelijk geen belang. Geen enkele lidstaat gaat op oorlogspad gaan met een belangrijke lidstaat omwille van een regionale scheet.
En waarom is een scenario ondenkbaar dat zowel Spanje als Catalonie deel uitmaken van de EU? Vooropgesteld natuurlijk dat men redelijkheid laat primeren en zich niet te veel laat leiden door butthurt.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 oktober 2017 om 13:42.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:38   #8751
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er kunnen quota's ingesteld worden, invoerrechten, beperking of afschaf van vrij handelsverkeer. Ik vermoed dat de Franse boeren serieus dwars gaan liggen voor Catalaanse groenten, fruit en wijn bv.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:41   #8752
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er kunnen quota's ingesteld worden, invoerrechten, beperking of afschaf van vrij handelsverkeer. Ik vermoed dat de Franse boeren serieus dwars gaan liggen voor Catalaanse groenten, fruit en wijn bv.
Het omgekeerde geldt ook, he... en vooral voor groenten, fruit en wijn zou dat wel eens in het voordeel van de Catalanen kunnen spelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:51   #8753
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit was louter ordehandhaving na een gerechterlijke uitspraak. Er is niemand gestorven. Er is absoluut geen sprake van onderdrukking van Catalonie.

Jullie blazen die 800 gewonden (een blauwe bult is ook een gewonde he) fors op. 2.2 miljoen anderen zijn rustig kunnen gaan stemmen.

Het is propaganda van de Catalanen, die er nochtans goed in zijn al decennia haat ten op zichte van de spanjaarden te verspreiden.
Ik blijf bij mijn mening dat zelfs één rubberkogel volkomen misplaatst was en er eentje teveel was.
Maar ondertussen is er na het marketing offensief van puigdemont al wel rapportering vanuit de gezondheidszorg en die spreken van vier (4) gewonden waarvan 1 hartaanval en inderdaad 1 burger die gewond is geraakt door een rubberkogel. Zelfs het gehypete verhaal over de dame wiens "vingers één voor één gebroken zijn door de flikken" blijkt onzin te zijn.
Die heeft momenteel een doktersbriefje voor 1 ontstoken vinger...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:53   #8754
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit was louter ordehandhaving na een gerechterlijke uitspraak. Er is niemand gestorven. Er is absoluut geen sprake van onderdrukking van Catalonie.

Jullie blazen die 800 gewonden (een blauwe bult is ook een gewonde he) fors op. 2.2 miljoen anderen zijn rustig kunnen gaan stemmen.

Het is propaganda van de Catalanen, die er nochtans goed in zijn al decennia haat ten op zichte van de spanjaarden te verspreiden.
Je liegt dat je zo zwart ziet als een collaborator met den Duitsch als je zegt dat 2,2 miljoen Catalanen "rustig" konden stemmen.

Met het fabeltje dat de Catalanen haat zaaien tegenover de Spanjaarden verkracht je de waarheid. De geschiedenis bewijst dat de Spanjaarden oogsten wat ze zélf gezaaid hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 13:53   #8755
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En waarom is een scenario ondenkbaar dat zowel Spanje als Catalonie deel uitmaken van de EU? Vooropgesteld natuurlijk dat men redelijkheid laat primeren en zich niet te veel laat leiden door butthurt.
Denk je dat Puigdemont veel succes gaat hebben bij zijn vraag tot acceptatie als nieuwe lidstaat van de EU bij bijvoorbeeld spanje ? Je weet toch dat unanimiteit vereist is ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:02   #8756
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Citaat:
Hoe lang ben jij eigenlijk naar school geweest ? Mutualiteiten, zijn dat bedrijven voor jou ?
We kunnen misschien eens aan Peraita, of hoe ze ook noemt, vragen of de Samusocial een welvarend bedrijf is voor hare portemonnee of niet...
Idem voor de mutualiteiten en de verzuiling in onze maatschappij; ik denk niet dat de zuilen dat als liefdadigheidsinstellingen, nutsinstelling of wat dan ook zullen zien maar eerder als zuiver, voor hun zuil, winst-opbrengende ondernemingen...
Tuurlijk voor de oren van de bevolking drukken we dat anders uit...

Citaat:
Los van je absurde vermelding van mutualiteiten, dus multinationals en banken zijn "zuigers" ? Door wat ga je die eigenlijk vervangen in een nieuwe autarkie aan de middelandse zee ? Start-ups in de meloenenteelt ?
Nooit over de dure 'banken reddings' operatie gehoord door alle belastingsbetalers op te brengen en de ongeoorloofde winsten op de rug van de bevolking van de multinationals???

Natuurlijk, in se, zou dat zo niet moeten zijn; maar als het om macht draait en als het hoofdzakelijk zij zijn die de macht hebben...

Europa had een dam tegen die macht moeten zijn om haar Europese bevolking te beschermen... Maar niemand kan nog ontkennen dat Europa in eerste instantie hun waterdrager is geworden...

Of betwist jij die stelling???

Citaat:
Een jaar of tien doffe economische ellende voor een regio waar de helft van de bevolking tegen die shit is , maar dat is geen zorg voor een niet werkende huisvrouw die 1000 km verder zit te leven uit de hand van haar vent, aka de grote francofonie...
Van vandaag op morgen zal het inderdaad niet opgelost zijn... Maar gezien in de tijd ben ik helemaal niet zeker dat het zo'n doemscenario voor Catalonië zal worden... Ik denk zelfs dat een sneeuwbal aan het rollen kan geraken en dat velen, EU zat, het voorbeeld gaan volgen...

Citaat:
Tot zonet dacht ik, scolarissatiegraad lager middelbaar, maar ik ga dat moeten naar beneden stellen...
Moet zijn dat ik, in tegenstelling met velen, de zogezegde slimste het eerste, niet in mijn schoolbanken ben blijven hangen en verder geëvolueerd ben...
Van thuis altijd de les meegekregen om de realiteit in de ogen te kijken en mij niet te verstoppen achter schoolse wijsheid of andere zogenaamde drogredenen tot waarheid gepromoveerd...

Citaat:
Bedrijven die publieke schulden "meenemen"... waar haalt men zulke onzin
?
Het zou ruimschoots volstaan dat ze hun eigen schulden, afgeschreven op de gemeenschap meenemen...
Maar u heeft gelijk, tot die eerlijkheid zie ik Spanje, Europa en de rest van de facistische macht niet in staat...
Betalen zal de bevolking, tot de laatste euro uit hunne zak geklopt is...
De EU staan daar borg voor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:04   #8757
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je dat Puigdemont veel succes gaat hebben bij zijn vraag tot acceptatie als nieuwe lidstaat van de EU bij bijvoorbeeld spanje ? Je weet toch dat unanimiteit vereist is ?
Unanimiteit??? Is dat weer zo'n facistisch woord geworden zoals de grondwet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:06   #8758
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hongarije en Polen zouden inderdaad beter opstappen.
Hongarije noch Polen zullen opstappen, zéker weten !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:07   #8759
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je dat Puigdemont veel succes gaat hebben bij zijn vraag tot acceptatie als nieuwe lidstaat van de EU bij bijvoorbeeld spanje ? Je weet toch dat unanimiteit vereist is ?
Het zou de eerste keer zijn dat de EU laat horen dat ze een lidstaat verwelkomt VOOR een bevolking haar zelfbeschikkingrecht heeft verworven.
Wat de EU wél duidelijk te kennen geeft is dat ze geen énkel volk aan zelfbeschikkingsrecht zal helpen. Ze zijn niet zo gek om hun schandelijke bron van Europese inkomsten in gevaar te brengen door de democratie in te voeren. Als de EU een referendum zou durven aangaan mag ze naar alle waarschijnlijkheid meteen haar ondemocratische matten rollen.

De unanimiteit die de EU zichzelf heeft opgedrongen heeft geen hol met democratie te maken. De kleine landen wordt op die manier wel het mes op de keel gezet door de grote landen. Waar Hitler niet in slaagde, is het Duitsland van Merkel wél gelukt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:09   #8760
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je liegt dat je zo zwart ziet als een collaborator met den Duitsch als je zegt dat 2,2 miljoen Catalanen "rustig" konden stemmen.

Met het fabeltje dat de Catalanen haat zaaien tegenover de Spanjaarden verkracht je de waarheid. De geschiedenis bewijst dat de Spanjaarden oogsten wat ze zélf gezaaid hebben.
Pandareus heeft net de effectieve cijfers gepost. Een handvol effectieve gewonden.

Ik denk dat jij de leugenaar hier bent hoor. Catalonie heeft dat geweld fors opgeblazen om een punt te maken. Men ziet dat nu ook in op de hogere niveaus (de verslagen beginnen binnen te lopen) en dus hoor je er ook niks meer over. We kunnen een vakbondsbetoging in Brussel ook als een veldslag laten uitzien als je de beelden juist kiest en kadert. De waarheid verkrachten dus.

Catalonie kent al jaren verregaande autonomie, wordt vertegenwoordigt in het parlement en is in feite een welvarene regio. Het zelfbeschikkingsrecht is hier verre van toepassing.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be