Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover de 'verschijning' in Lourdes?
Ik geloof in de verschijning van de moeder van God 9 15,25%
Ik geloof niet in de verschijning van de moerder van God 43 72,88%
Ik geloof wel in een verschijning, maar niet in het Godsdienstige 4 6,78%
Ik geloof in een verschijning, maar denk dat de RKK het claimde 3 5,08%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2008, 19:25   #1
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard Gelooft u in verschijning van de maagd Maria in Lourdes?

ma 11/02/08 - Vandaag is het precies 150 jaar geleden dat de maagd Maria voor de eerste keer aan de toen 14-jarige Bernadette Soubirous verschenen 'zou' zijn. Anderhalve eeuw later trekken jaarlijks zo’n 6 miljoen bedevaarders naar Lourdes en zijn er 67 wonderbaarlijke genezingen erkend.

VRT.

Sommige media zetten de verschijning in vraag, andere niet...wat denkt u ervan?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 19:27   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.321
Standaard

Ik denk dat wie denkt dat 'verschijningen' écht zijn, een vijs los hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 19:28   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
ma 11/02/08 - Vandaag is het precies 150 jaar geleden dat de maagd Maria voor de eerste keer aan de toen 14-jarige Bernadette Soubirous verschenen 'zou' zijn. Anderhalve eeuw later trekken jaarlijks zo’n 6 miljoen bedevaarders naar Lourdes en zijn er 67 wonderbaarlijke genezingen erkend.

VRT.

Sommige media zetten de verschijning in vraag, andere niet...wat denkt u ervan?
Ik heb zelfs van Uwe thread daarnet al een verschijning gezien,of was het nen dubbele post
http://forum.politics.be/showthread.php?t=101801
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 11 februari 2008 om 19:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 20:13   #4
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk dat wie denkt dat 'verschijningen' écht zijn, een vijs los hebben.
Gewoon een handige maar verwerpelijke (want leugenachtige) publiciteitsstunt om veel goedgelovige toeristen naar Lourdes te trekken.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 11 februari 2008 om 20:15.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 20:19   #5
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Pff 67 verkeerde diagnoses op 150 jaar is eigenlijk weinig
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 20:49   #6
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Gewoon een handige maar verwerpelijke (want leugenachtige) publiciteitsstunt om veel goedgelovige toeristen naar Lourdes te trekken.
Ik ben al enkele malen in Lourdes geweest, ook met de fiets daar gepasseerd.

Uit de eerste hand, nl. van de plaatselijke bevolking zélf, weet ik dat het economisch niet zo goed gaat in Lourdes. Twintig jaar geleden telde dit Pyreneeënstadje nog zo'n 22000 vaste inwoners, vandaag niet eens 18000 meer. Hoewel Lourdes na Parijs het grootste aantal hotels telt van alle Franse steden - méér dan in Nice of zelfs in Marseille, zo'n 450 - zijn vele van deze hotels alleen open in het hoogseizoen. 's Winters is het daar eerder een stille bedoening.

Uiteraard zal 2008 een uitzondering vormen. Het is maar zeer de vraag of één goed jaar de streek uit het economische slop kan trekken. Want bedevaarders zijn er vandaag minder talrijk dan weleer, en bovendien gaat men heden ten dage meer op individuele basis op bedevaart dan in groepsverband.

Uit gesprekken met verscheidene hoteliers bij wie ik al te gast was, leerde ik dat wie een hotel opent aan de Côte d'Azur, makkelijker zijn geld verdient dan wie dat in Lourdes doet. De vakantieganger kijkt immers niet op een cent meer of minder. Bedevaarders uit de gegoede klasse daarentegen vormen een kleine minderheid; het merendeel betreft mensen die nooit elders op reis gingen dan naar Lourdes, en wel omdat hun financiële armslag reizen niet echt toelaat.

Ik woon al heel mijn leven in een klein dorp in het Hageland, ongeveer halverwege Diest en Tienen. In die streek werk ik als postbode. En ik zie veel verdoken armoede, waarover men hier bij de OCMW's duchtig kan meepraten. Veel mensen die nooit op reis gaan, nooit op reis kunnen. Maar ze hopen minstens éénmaal in hun leven naar Lourdes te kunnen reizen. Ik heb daar op hotel gezeten met zulke mensen, die eigenlijk niet echt hun wereld kennen. Ze zijn het duidelijk niet gewend. Ze nemen genoegen met een goed bed en een eenvoudig dagmenu zonder veel tierlantijntjes. (De meeste hotelbazen passen het menu aan, naargelang de nationaliteit van het merendeel van hun gasten.) Ze zijn al blij omdat ze geen afwas hoeven te doen.

Dat die mensen niet echt hun wereld kennen betekent geenszins dat zij goedgelovig zouden zijn. Daarvoor is het leven hun al een te harde les geweest. Heel graag heb ik steeds met hen opgetrokken, van gedachte gewisseld over onze geloofsbeleving... ja hen zelfs verleid tot een uitje in de bergen om daar op gans andere wijze met de grootsheid van Gods schepping geconfronteerd te worden; iemand die nog nooit in een diepe afgrond heeft gekeken, is écht geïmponeerd hoor, en draagt die ervaring levenslang mee - zelfs al is een tweede reis hem niet meer vergund. Uiteraard deed ik met hen met alle soorten van genoegen ook eens een terrasje, waarom niet.

Het pleit alleszins voor dit Pyreneeënstadje dat men daar zo gastvrij is om ook deze minder begoede reizigers een voor hen enigszins betaalbare hotelaccomodatie aan te bieden. En dit op veel grotere schaal dan elders het geval. En zelfs voor wie zich geen bescheiden hotel kan veroorloven biedt Lourdes wel degelijk mogelijkheden.

Had men dié gastvrijheid daar niet kunnen opbrengen, dan was de economische toestand van de streek daar wellicht stabieler gebleven doorheen de tientallen jaren. Maar dan zou Lourdes ook niet méér geweest zijn dan een doodgewoon Pyreneeënstadje voor bergliefhebbers. (En aangezien de Pyreneeën een beschermd natuurpark zijn, wordt het toerisme daar - dit i.t.t. de Alpen - eerder kleinschalig gehouden.)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 21:03   #7
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik ben al enkele malen in Lourdes geweest, ook met de fiets daar gepasseerd.

Uit de eerste hand, nl. van de plaatselijke bevolking zélf, weet ik dat het economisch niet zo goed gaat in Lourdes. Twintig jaar geleden telde dit Pyreneeënstadje nog zo'n 22000 vaste inwoners, vandaag niet eens 18000 meer. Hoewel Lourdes na Parijs het grootste aantal hotels telt van alle Franse steden - méér dan in Nice of zelfs in Marseille, zo'n 450 - zijn vele van deze hotels alleen open in het hoogseizoen. 's Winters is het daar eerder een stille bedoening.

Uiteraard zal 2008 een uitzondering vormen. Het is maar zeer de vraag of één goed jaar de streek uit het economische slop kan trekken. Want bedevaarders zijn er vandaag minder talrijk dan weleer, en bovendien gaat men heden ten dage meer op individuele basis op bedevaart dan in groepsverband.

Uit gesprekken met verscheidene hoteliers bij wie ik al te gast was, leerde ik dat wie een hotel opent aan de Côte d'Azur, makkelijker zijn geld verdient dan wie dat in Lourdes doet. De vakantieganger kijkt immers niet op een cent meer of minder. Bedevaarders uit de gegoede klasse daarentegen vormen een kleine minderheid; het merendeel betreft mensen die nooit elders op reis gingen dan naar Lourdes, en wel omdat hun financiële armslag reizen niet echt toelaat.

Ik woon al heel mijn leven in een klein dorp in het Hageland, ongeveer halverwege Diest en Tienen. In die streek werk ik als postbode. En ik zie veel verdoken armoede, waarover men hier bij de OCMW's duchtig kan meepraten. Veel mensen die nooit op reis gaan, nooit op reis kunnen. Maar ze hopen minstens éénmaal in hun leven naar Lourdes te kunnen reizen. Ik heb daar op hotel gezeten met zulke mensen, die eigenlijk niet echt hun wereld kennen. Ze zijn het duidelijk niet gewend. Ze nemen genoegen met een goed bed en een eenvoudig dagmenu zonder veel tierlantijntjes. (De meeste hotelbazen passen het menu aan, naargelang de nationaliteit van het merendeel van hun gasten.) Ze zijn al blij omdat ze geen afwas hoeven te doen.

Dat die mensen niet echt hun wereld kennen betekent geenszins dat zij goedgelovig zouden zijn. Daarvoor is het leven hun al een te harde les geweest. Heel graag heb ik steeds met hen opgetrokken, van gedachte gewisseld over onze geloofsbeleving... ja hen zelfs verleid tot een uitje in de bergen om daar op gans andere wijze met de grootsheid van Gods schepping geconfronteerd te worden; iemand die nog nooit in een diepe afgrond heeft gekeken, is écht geïmponeerd hoor, en draagt die ervaring levenslang mee - zelfs al is een tweede reis hem niet meer vergund. Uiteraard deed ik met hen met alle soorten van genoegen ook eens een terrasje, waarom niet.

Het pleit alleszins voor dit Pyreneeënstadje dat men daar zo gastvrij is om ook deze minder begoede reizigers een voor hen enigszins betaalbare hotelaccomodatie aan te bieden. En dit op veel grotere schaal dan elders het geval. En zelfs voor wie zich geen bescheiden hotel kan veroorloven biedt Lourdes wel degelijk mogelijkheden.

Had men dié gastvrijheid daar niet kunnen opbrengen, dan was de economische toestand van de streek daar wellicht stabieler gebleven doorheen de tientallen jaren. Maar dan zou Lourdes ook niet méér geweest zijn dan een doodgewoon Pyreneeënstadje voor bergliefhebbers. (En aangezien de Pyreneeën een beschermd natuurpark zijn, wordt het toerisme daar - dit i.t.t. de Alpen - eerder kleinschalig gehouden.)
Velen mensen geloven het verhaal van Bernadette, te beginnen met de kinderen zelf. Zo wordt ons toch verteld. Er zijn ook zeker mensen genezen in Lourdes. In Scherpenheuvel, Banneux of bij het Heilig Patertje van Hasselt, of in veldkapelletjes genazen er ook mensen of denken dat ze genezen zijn. De ex voto's bewijzen dit. Of het heilige paterke Valentinus nu echt gezorgd heeft voor die genezingen weer een andere vraag. En of Maria nu echt in Lourdes verschenen is uiterst twijfelachtig.

Indien Maria echt zou willen verschijnen, dan zou ze dit zeker niet zo omslachtig doen. Dan zou ze bijvoorbeeld verschijnen op het Sint-Pietersplein in aanwezigheid van vele duizenden mensen zodat iedereen haar duidelijk kon zien. Nu zijn al die verschijningen van Maria zijn altijd zo vaag, omgeven met een zweem van mysticisme, zo moeilijk te verifiëren en niet altijd betekenisvol. We weten nog altijd niet waarom nu eigenlijk Maria is verschenen. Noch in Banneux, noch in Fatima, noch in Lourdes. Vaak zegt men dan zegt dat Maria verschijnt om ons te waarschuwen dat de mensen hun leven dringend moeten verbeteren want dat het anders niet goed zal gaan met onze wereld. Een soort voorbode van een nakende parousie. Wat moet een mens daar nu mee. We horen dit al zo lang. Zelfs de eerste christenen dachten dat de ondergang nabij was en we leven nu in 2008. Een bezoek aan Lourdes kan wel de moeite waard zijn voor de typische sfeer die daar hangt, maar historische 'waarheid' moeten we daar niet gaan zoeken volgens mij. Misschien wel innerlijke zielerust voor wie erin gelooft.

Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2008 om 21:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 21:28   #8
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Of een onverklaarbare genezing. Dat bestaat, de wetenschap kan niet alles verklaren. Dat is het voornaamste criterium om van een mirakel te kunnen spreken, een genezing die volgens de huidige stand van de wetenschap onverklaarbaar is.

Of er goddelijke interventie mee gemoeid is, laat ik in het midden.
We mogen niets uitsluiten, maar moeten toch de nodige scepsis aan de dag leggen. Ik lees hier (Reisgids voor de hele wereld, blz 156) dat van de 2500 onverklaarbare genezingen, de kerk er 65 als wonder heeft gecatalogiseerd sinds het overlijden van Bernadette in 1879.

Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2008 om 21:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 21:57   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We mogen niets uitsluiten, maar moeten toch de nodige scepsis aan de dag leggen. Ik lees hier (Reisgids voor de hele wereld, blz 156) dat van de 2500 onverklaarbare genezingen, de kerk er 65 als wonder heeft gecatalogiseerd sinds het overlijden van Bernadette in 1879.
Inderdaad, het moet écht onverklaarbaar zijn om onverklaarbaar verklaard te worden, maar dat is niet het enige criterium. Enfin, heden ten dage moet het écht onverklaarbaar zijn, de laatste decennia is het aantal "genezingen" sterk teruggelopen.

Voor al die genezingen kan er een medische verklaring zijn, maar die kennen we/kenden ze gewoonweg nog niet.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 11 februari 2008 om 21:58.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 22:00   #10
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, het moet écht onverklaarbaar zijn om onverklaarbaar verklaard te worden, maar dat is niet het enige criterium. Enfin, heden ten dage moet het écht onverklaarbaar zijn, de laatste decennia is het aantal "genezingen" sterk teruggelopen.

Voor al die genezingen kan er een medische verklaring zijn, maar die kennen we/kenden ze gewoonweg nog niet.
Dat is zeker niet uitgesloten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 23:42   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik geloof niet dat Maria daar verschenen is. Wat Soubirous, de Kerk en heel de janboedel die er wel in geloven doen, zal me dan ook worst wezen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 08:57   #12
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Neen, maar ik geloof wel in massahysteries
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 19:18   #13
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Bovis waarde water Lourdes : 15.600

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 19:31   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
ma 11/02/08 - Vandaag is het precies 150 jaar geleden dat de maagd Maria voor de eerste keer aan de toen 14-jarige Bernadette Soubirous verschenen 'zou' zijn. Anderhalve eeuw later trekken jaarlijks zo’n 6 miljoen bedevaarders naar Lourdes en zijn er 67 wonderbaarlijke genezingen erkend.

VRT.

Sommige media zetten de verschijning in vraag, andere niet...wat denkt u ervan?
Hoe moet ik dat nu weten? Ik was er niet bij 150 jaar geleden. Het enige juiste antwoord -- en het ontbreekt in de lijst-- is dus "ik weet het niet, ik geloof dus noch het ene. noch het andere".
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 13:56   #15
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Ik ben er zeker van dat het niet Maria (moeder van Jezus) is die daar verschenen is. Dat is onmogelijk volgens de bijbel. Geen enkele dode mens kan communiceren met mensen op aarde.

Dat er daar een verschijning was dat zou kunnen, maar dan was het een gevallen engel die verschenen is en zich heeft voorgedaan als Maria of de indruk heeft gewekt dat het om Maria ging.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:26   #16
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat het niet Maria (moeder van Jezus) is die daar verschenen is. Dat is onmogelijk volgens de bijbel. Geen enkele dode mens kan communiceren met mensen op aarde.

Dat er daar een verschijning was dat zou kunnen, maar dan was het een gevallen engel die verschenen is en zich heeft voorgedaan als Maria of de indruk heeft gewekt dat het om Maria ging.
Wat weet de bijbel nu over Mariaverschijningen? Een gevallen engel mag ook niet verschijnen. Een geesten oproepen mag zeker niet (Saul) volgens de bijbel. U komt zeker uit de Bijbelbelt?

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2008 om 19:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:31   #17
Schuppezot
Schepen
 
Schuppezot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Locatie: De Kempen, Vlaanderen
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat het niet Maria (moeder van Jezus) is die daar verschenen is. Dat is onmogelijk volgens de bijbel. Geen enkele dode mens kan communiceren met mensen op aarde.

Dat er daar een verschijning was dat zou kunnen, maar dan was het een gevallen engel die verschenen is en zich heeft voorgedaan als Maria of de indruk heeft gewekt dat het om Maria ging.
Inderdaad, 't was een gevallen engel, dat is natuurlijk veel logischer en realistischer dan een Maria-verschijning

Ik hoop voor u dat uw post even ironisch was als de mijne...
Of dat u in een psychiatrische instelling verblijft...
__________________
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:32   #18
Cybele
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Gewoon een handige maar verwerpelijke (want leugenachtige) publiciteitsstunt om veel goedgelovige toeristen naar Lourdes te trekken.
Inderdaad, Fozzie en t.b.v. de creationisten een schoolvoorbeeld van de fabricagefouten van hun "Schepper"omvan de worden!
Cybele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:04   #19
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

@system en schuppezot :

Ik zeg niet dat er een demon of gevallen engel verschenen is, ik zeg enkel dat het zou kunnen. Ik was er niet bij toen en weet dus ook niet wat daar gebeurd is. Maar maria was het zeker niet. Die demonen kunnen enkel doen wat God hen laat doen, maar ze kunnen wel degelijk verschijnen en zich voordoen als iemand anders (bijv in dit geval dan Maria).


@Cybele , wat bedoel je daarmee ?? Creationisten hebben niks te maken met Lourdes, dat is de katholieke kerk en de paus ...... .
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:53   #20
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
@system en schuppezot :

Ik zeg niet dat er een demon of gevallen engel verschenen is, ik zeg enkel dat het zou kunnen. Ik was er niet bij toen en weet dus ook niet wat daar gebeurd is. Maar maria was het zeker niet. Die demonen kunnen enkel doen wat God hen laat doen, maar ze kunnen wel degelijk verschijnen en zich voordoen als iemand anders (bijv in dit geval dan Maria).


.
Als u ik goed begrijp, kunt u nu ook een verschijning zijn van een kwade geest, maar dan op het internet.

Slechts één raad : kom tot bezinning en zondig niet meer!

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2008 om 20:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be