Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover de 'verschijning' in Lourdes?
Ik geloof in de verschijning van de moeder van God 9 15,25%
Ik geloof niet in de verschijning van de moerder van God 43 72,88%
Ik geloof wel in een verschijning, maar niet in het Godsdienstige 4 6,78%
Ik geloof in een verschijning, maar denk dat de RKK het claimde 3 5,08%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2010, 14:44   #61
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Wat een gezever
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 15:44   #62
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Nu leg je zelf de nagel op de etterende wonde van religie.
Een schepper lost niets op die SCHEPT er nog wat vragen bij

Trouwens , serdert wanneer is god logica?
de acquinaat (en wie zou ik zijn om hem tegen te spreken) zei dat god almachtig is, maar dat ook hij zich aan de wetten van de logica moet houden. of dit alleen over de sylogistiek ging of ook over moderne propositionele logica, dat weet ik niet echt.

overigens leuk om te vermelden, volgens de legende heeft euler tegenover diderot het bestaan van god bewezen door op te merken dat e^iπ - 1 = 0. dit bewijst niet dat god bestaat, maar wel dat ze (als ze bestaat) haar schepping met een diepe sublieme schoonheid doordrenkt heeft.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 15:52   #63
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



de acquinaat (en wie zou ik zijn om hem tegen te spreken) zei dat god almachtig is, maar dat ook hij zich aan de wetten van de logica moet houden. of dit alleen over de sylogistiek ging of ook over moderne propositionele logica, dat weet ik niet echt.

overigens leuk om te vermelden, volgens de legende heeft euler tegenover diderot het bestaan van god bewezen door op te merken dat e^iπ - 1 = 0. dit bewijst niet dat god bestaat, maar wel dat ze (als ze bestaat) haar schepping met een diepe sublieme schoonheid doordrenkt heeft.

vrede,

redwasp
http://www.youtube.com/watch?v=HABkmnDLBGA

Ik veronderstel dan je met "de aquinaat" den Thomas bedoelt?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 16:02   #64
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

welke andere acquinaat zou ik kunnen bedoelen? trouwens best een aardige filosoof als je hem zelf leest. veel minder stroef en rigide dan het imago dat hij in de loop der eeuwen kreeg. zijn denken leunt veel dichter bij het apofatisch spreken aan dan dat van de meeste scholastiekers uit het tijdgewricht rond hem.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 16:11   #65
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

welke andere acquinaat zou ik kunnen bedoelen? trouwens best een aardige filosoof als je hem zelf leest. veel minder stroef en rigide dan het imago dat hij in de loop der eeuwen kreeg. zijn denken leunt veel dichter bij het apofatisch spreken aan dan dat van de meeste scholastiekers uit het tijdgewricht rond hem.

vrede,

redwasp
Je gebruikt(te veel) woorden die ik niet ken en Google kende aquinaat niet.
Maar ik klaag niet hoor.
Zo steekt een mens nog ns iets op

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1...e_.html?part=2
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 17:43   #66
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



de acquinaat (en wie zou ik zijn om hem tegen te spreken) zei dat god almachtig is, maar dat ook hij zich aan de wetten van de logica moet houden. of dit alleen over de sylogistiek ging of ook over moderne propositionele logica, dat weet ik niet echt.

overigens leuk om te vermelden, volgens de legende heeft euler tegenover diderot het bestaan van god bewezen door op te merken dat e^iπ - 1 = 0. dit bewijst niet dat god bestaat, maar wel dat ze (als ze bestaat) haar schepping met een diepe sublieme schoonheid doordrenkt heeft.

vrede,

redwasp
Redwasp,
Als god echt een vrouw was, denk je dan dat er m�*�*r 10 geboden zouden zijn? Dan waren de geboden een extra bijlage in 24 delen.
Of in Islam, 7 pijlers? Dat is bijna een aanfluiting van de vrouwelijke geest.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 17:48   #67
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Redwasp,
Als god echt een vrouw was, denk je dan dat er m�*�*r 10 geboden zouden zijn? Dan waren de geboden een extra bijlage in 24 delen.
Of in Islam, 7 pijlers? Dat is bijna een aanfluiting van de vrouwelijke geest.
Als god een vrouw is, was de zaadlozing gepaard gegaan met buikkrampen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:00   #68
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Je gebruikt(te veel) woorden die ik niet ken en Google kende aquinaat niet.
Maar ik klaag niet hoor.
Zo steekt een mens nog ns iets op

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1...e_.html?part=2
het is niet zo belangrijk om de acquinaat te kennen hoor, zo lang je zijn commentaar op de stagiriet maar snapt.

overigens vind ik als oerconservatieve moslim dat het niet zo erg is om af en toe een boek te lezen (waarom niet de summa theologica zelf) aangezien zelfs vandaag de dag nog niet alle antwoorden op google te vinden zijn.

vrede,

redwasp

*PS: bedankt voor de link, lijkt me een interessant artikel dat illustreert wat ik hier al een paar keer stelde: natuurwetenschap kan theologie niet bevestigen of ontkrachten.*
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!

Laatst gewijzigd door redwasp : 13 mei 2010 om 14:05.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:05   #69
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



het is niet zo belangrijk om de acquinaat te kennen hoor, zo lang je zijn commentaar op de stagiriet maar snapt.

overigens vind ik als oerconservatieve moslim dat het niet zo erg is om af en toe een boek te lezen (waarom niet de summa theologica zelf) aangezien zelfs vandaag de dag nog niet alle antwoorden op google te vinden zijn.

vrede,

redwasp
ik als oerconservatieve moslim

Welcome to the age of technology my friend :
E-books and E-reader. Ik loop rond met een paar honder boeken op zak
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:17   #70
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
ma 11/02/08 - Vandaag is het precies 150 jaar geleden dat de maagd Maria voor de eerste keer aan de toen 14-jarige Bernadette Soubirous verschenen 'zou' zijn. Anderhalve eeuw later trekken jaarlijks zo’n 6 miljoen bedevaarders naar Lourdes en zijn er 67 wonderbaarlijke genezingen erkend.

VRT.

Sommige media zetten de verschijning in vraag, andere niet...wat denkt u ervan?
Ik geloof absoluut niet in één of ander verschijning van "Maagd Maria of Fatima" of de zogezegde miraculeuze genezingen. Het is eerder misleidende godsdienstmarketing.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 08:49   #71
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Waarom verdwijnen verschijningen?

Kunnen ze niet verschijnen en blijven?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 08:57   #72
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom verdwijnen verschijningen?

Kunnen ze niet verschijnen en blijven?
Beperkte houdbaarheidsdatum.
Anders moeten er teveel conserverinsmiddelen in en dat is verboden
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 11:15   #73
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
ik als oerconservatieve moslim

Welcome to the age of technology my friend :
E-books and E-reader. Ik loop rond met een paar honder boeken op zak
ik weet dat de nu volgende uitspraak niet ecologisch verantwoord is, maar ik lees echt nog liefst van al een papieren boek. ik probeer dat dan wel te compenseren door principieel geen rijbewijs en geen auto te bezitten.

ik heb thuis een enkele duizenden boeken in de kast. dat staat mooi en het isoleert mijn huis zelfs een beetje (dus toch ecologisch verantwoord). die boeken komen echter slechts tot leven wanneer ze gelezen worden.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 11:18   #74
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom verdwijnen verschijningen?

Kunnen ze niet verschijnen en blijven?
Wanneer de mensen er niet meer in geloven verdwijnen verschijningen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2010 om 11:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 11:47   #75
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



ik weet dat de nu volgende uitspraak niet ecologisch verantwoord is, maar ik lees echt nog liefst van al een papieren boek. ik probeer dat dan wel te compenseren door principieel geen rijbewijs en geen auto te bezitten.

ik heb thuis een enkele duizenden boeken in de kast. dat staat mooi en het isoleert mijn huis zelfs een beetje (dus toch ecologisch verantwoord). die boeken komen echter slechts tot leven wanneer ze gelezen worden.

vrede,

redwasp
E-books are free. Die duizenden boeken in jouw kast (heb er ook (te)veel, kan jij toch nooit lezen.
Dagje strand? Ik kan kiezen uit de hele Suske Wiske reeks , Euclides of Security in Wireless Networks en dit alles zonder kilo's mee te sleuren
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 22:29   #76
mdf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Locatie: eos
Berichten: 618
Standaard

el pope is de kindjes van Fatima gaan eren
maar die kindjes waren gewoon helderziend en hebben een aanslag op de vorige pope voorspeld
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 23:31   #77
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
ma 11/02/08 - Vandaag is het precies 150 jaar geleden dat de maagd Maria voor de eerste keer aan de toen 14-jarige Bernadette Soubirous verschenen 'zou' zijn. Anderhalve eeuw later trekken jaarlijks zo’n 6 miljoen bedevaarders naar Lourdes en zijn er 67 wonderbaarlijke genezingen erkend.

VRT.

Sommige media zetten de verschijning in vraag, andere niet...wat denkt u ervan?
Ik ga daar maar niets over zeggen. Dat is beter.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 08:09   #78
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat het niet Maria (moeder van Jezus) is die daar verschenen is. Dat is onmogelijk volgens de bijbel. Geen enkele dode mens kan communiceren met mensen op aarde.

Dat er daar een verschijning was dat zou kunnen, maar dan was het een gevallen engel die verschenen is en zich heeft voorgedaan als Maria of de indruk heeft gewekt dat het om Maria ging.
Dit is de juiste verklaring van die verschijningen. Idd volgens Deut 18:1-9.
En daarbij kan God nooit een moeder hebben. Dan is Hij God niet meer.
Maria, eigenlijk Mirjam, is de moeder van Jezus in diens menselijke natuur, nooit van diens Goddelijke natuur.

God en Drie-éénheid
Dit begrip geeft nogal al wat verwarring.
Het begrip “God” is niet de eigen-naam van iemand. Het is een taalkundig grammaticale soortnaam dat aanduidt: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt.
Webster woordenboek definitie is: Elk van een categorie wezens, die men zich als onsterfelijk
voorstelt, (2) mannelijke godheid (3) afgod of idool (4) een verafgood ding of persoon, (5) de
Schepper van universum. Maar wie stellen we ons nu als zodanig voor en komt dat eerbetoon en die aanbidding boven alles toe?
Nu dan de vraag: wie is God, wie is dat opperwezen dan wel?
De ware God, wie aanbidding cq verering toekomt, heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zich ven Hem had gekeerd. Wie is nu deze God? De God die zich aan Abraham,
Isaak en Jacob heeft voorgesteld, bekend gemaakt. Die God is persoonlijk en vormt een drieéénheid.
Dat is niet hetzelde als 3 goden, of 3 diverse verschijningsvormen van één God.
Drie-enig wil zeggen: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit.
Het één zijn van God is geen getalsmatige één, geen numerieke één, maar een idetitieitseenheid.
In de franse vertaling staat het juist weergegeven uit de griekse grondtekst: Hoor Israël onze Goden (Elohim) zijn Uniek., dwz enig in hun soort.
Wezen of identiteit heeft te maken met “wat” iemand is, persoon heeft te maken met “wie”iemand is. Wezen duidt op de hoedanigheid van iemand ongeacht met hoe velen ze zijn.
Het wezen, het zijn van God, het Opperwezen omvat drie personen: Vader, Zoon en H Geest.
Vergelijk het met een één-ei drieling:drie onafhankelijke personen en toch wezens identitiek.
De éénheid van God, het één-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal.
De volgende vergelijking kan het verduidelijken. Op de zaak hebben we een directie. Die bestaat uit : algem directeur, techn directeur en econom directeur. Ze zijn met drie man, drie directeurs en toch is er maar één directie. We spreken niet van drie directies, maar toch zijn die 3 personen evenveel waard in gezag en functie enz.: ze zijn alle drie directeur.
Er is één directie omvattende 3 personen.
Zo analoog is de vergelijking in er is één God (directie) die bestaat uit drie personen: de Vader, de Zoon en de H Geest. Drie afzonderlijke personen die samen een éénheid vormen.
We spreken niet van drie goden. Christenen geloven in één God of beter is eigenlijk te zeggen: één Godheid omvattende drie Goddelijke personen.

Het Zoon zijn is en drukt een relatie tussen 2 personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader, die er altijd geweest is. Maria is moeder van de menselijke hoedanigheid van Jezus, niet van zijn Goddelijke wezen.
Jezus Christus is een persoon met 2 naturen: Goddelijk en menselijk. Is dit zo vreemd te geloven, te aanvaarden. Zelfs de oude grieken geloofden dat dit kon en dan nog wel in relatie tot hun afgoden.
Hand14: Paulus en Barnabas in Lystra
8 In Lystra zat een man op straat die geen kracht in zijn voeten had; hij was al sinds zijn
geboorte verlamd en had nooit kunnen lopen.
9 Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij genezen kon worden.
10 Daarom riep hij hem toe: ‘Kom overeind en ga op uw benen staan!’ De man sprong op en
begon te lopen.
11 Toen de mensen zagen wat Paulus had gedaan, verhieven zij hun stem en
ze zeiden in het Lykaonisch: ‘De goden zijn in mensengedaante naar ons afgedaald!’
12 Ze noemden Barnabas Zeus en Paulus Hermes, omdat hij de woordvoerder was.
Dus waarom zou de ware God niet in mensengedaante onder ons komen leven. En dat is juist wat Hij deed in Jezus Christus, God in mensengedaante.

Daarom is Maria "geen moeder van God" Dees gedachte komt uit het heidendom en door de RK overgenomen.
Gevolg van als men zich niet aan Gods woord, de bijbel, vasthoudt en er allerlei dingen bij gaat verzinnen en verdraaien.
En voor de rest hoort het eigenlijk bij "Radar"of "Tros Opgelicht" want het is één geldklopperij met ernstige gevolgen. Mensen hangen hun ziel en zaligheid ervan af van dit boerenbedrog.

dirk001 leg nu ook eens uit wat een gevallen engel is.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 16 mei 2010 om 08:12.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 08:44   #79
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dit is de juiste verklaring van die verschijningen. Idd volgens Deut 18:1-9.
En daarbij kan God nooit een moeder hebben. Dan is Hij God niet meer.
Maria, eigenlijk Mirjam, is de moeder van Jezus in diens menselijke natuur, nooit van diens Goddelijke natuur.

God en Drie-éénheid
Dit begrip geeft nogal al wat verwarring.
Het begrip “God” is niet de eigen-naam van iemand. Het is een taalkundig grammaticale soortnaam dat aanduidt: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt.
Webster woordenboek definitie is: Elk van een categorie wezens, die men zich als onsterfelijk
voorstelt, (2) mannelijke godheid (3) afgod of idool (4) een verafgood ding of persoon, (5) de
Schepper van universum. Maar wie stellen we ons nu als zodanig voor en komt dat eerbetoon en die aanbidding boven alles toe?
Nu dan de vraag: wie is God, wie is dat opperwezen dan wel?
De ware God, wie aanbidding cq verering toekomt, heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zich ven Hem had gekeerd. Wie is nu deze God? De God die zich aan Abraham,
Isaak en Jacob heeft voorgesteld, bekend gemaakt. Die God is persoonlijk en vormt een drieéénheid.
Dat is niet hetzelde als 3 goden, of 3 diverse verschijningsvormen van één God.
Drie-enig wil zeggen: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit.
Het één zijn van God is geen getalsmatige één, geen numerieke één, maar een idetitieitseenheid.
In de franse vertaling staat het juist weergegeven uit de griekse grondtekst: Hoor Israël onze Goden (Elohim) zijn Uniek., dwz enig in hun soort.
Wezen of identiteit heeft te maken met “wat” iemand is, persoon heeft te maken met “wie”iemand is. Wezen duidt op de hoedanigheid van iemand ongeacht met hoe velen ze zijn.
Het wezen, het zijn van God, het Opperwezen omvat drie personen: Vader, Zoon en H Geest.
Vergelijk het met een één-ei drieling:drie onafhankelijke personen en toch wezens identitiek.
De éénheid van God, het één-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal.
De volgende vergelijking kan het verduidelijken. Op de zaak hebben we een directie. Die bestaat uit : algem directeur, techn directeur en econom directeur. Ze zijn met drie man, drie directeurs en toch is er maar één directie. We spreken niet van drie directies, maar toch zijn die 3 personen evenveel waard in gezag en functie enz.: ze zijn alle drie directeur.
Er is één directie omvattende 3 personen.
Zo analoog is de vergelijking in er is één God (directie) die bestaat uit drie personen: de Vader, de Zoon en de H Geest. Drie afzonderlijke personen die samen een éénheid vormen.
We spreken niet van drie goden. Christenen geloven in één God of beter is eigenlijk te zeggen: één Godheid omvattende drie Goddelijke personen.

Het Zoon zijn is en drukt een relatie tussen 2 personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader, die er altijd geweest is. Maria is moeder van de menselijke hoedanigheid van Jezus, niet van zijn Goddelijke wezen.
Jezus Christus is een persoon met 2 naturen: Goddelijk en menselijk. Is dit zo vreemd te geloven, te aanvaarden. Zelfs de oude grieken geloofden dat dit kon en dan nog wel in relatie tot hun afgoden.
Hand14: Paulus en Barnabas in Lystra
8 In Lystra zat een man op straat die geen kracht in zijn voeten had; hij was al sinds zijn
geboorte verlamd en had nooit kunnen lopen.
9 Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij genezen kon worden.
10 Daarom riep hij hem toe: ‘Kom overeind en ga op uw benen staan!’ De man sprong op en
begon te lopen.
11 Toen de mensen zagen wat Paulus had gedaan, verhieven zij hun stem en
ze zeiden in het Lykaonisch: ‘De goden zijn in mensengedaante naar ons afgedaald!’
12 Ze noemden Barnabas Zeus en Paulus Hermes, omdat hij de woordvoerder was.
Dus waarom zou de ware God niet in mensengedaante onder ons komen leven. En dat is juist wat Hij deed in Jezus Christus, God in mensengedaante.

Daarom is Maria "geen moeder van God" Dees gedachte komt uit het heidendom en door de RK overgenomen.
Gevolg van als men zich niet aan Gods woord, de bijbel, vasthoudt en er allerlei dingen bij gaat verzinnen en verdraaien.
En voor de rest hoort het eigenlijk bij "Radar"of "Tros Opgelicht" want het is één geldklopperij met ernstige gevolgen. Mensen hangen hun ziel en zaligheid ervan af van dit boerenbedrog.

dirk001 leg nu ook eens uit wat een gevallen engel is.
Of hoe de ene zijn hallicunatie kan verklaard worden met de andere zijn waanbeelden. Het strafste is nog dat de laatste denkt dat hij slimmer is dan de eerste
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be