Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 6 mei 2013, 22:12   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dus als iemand een moord pleegt en hij roept "Allah Akbar", dan is hij een moslim?
Weet je wat we hier zeggen als we naar Al Jazeera kijken en beelden zien van randdebielen die bij elke scheet "Allah Akbar" roepen? Achwetten (duivels), jullie weten niet eens wat Islam is! En dan verwoord ik het nog netjes.

Als moorden deel uitmaakt van de Islam, dan had je hier overal lijken op straat. Zelfs Filip Dewinter durft te midden van moslims met beledigende teksten te staan. Waarom? Omdat hij heel goed weet dat ze hem niets zullen aandoen.

Wat daar is Syrië gebeurt is wat de Russen in Tsjetsjenië hebben gedaan: mensen zomaar vermoorden omdat het kan. Het is ook niet de bevolking die daar aan het strijden is, het gaat om groeperingen die de kans zien om daar de macht te grijpen zoals je ook ziet in Afghanistan. Daar heb je oorlog na oorlog tussen krijgsheren.
Gelukkig heeft jouw mohammed zich nooit onledig gehouden met zulke dingen èh?
SDX is offline  
Oud 6 mei 2013, 23:59   #22
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gelukkig heeft jouw mohammed zich nooit onledig gehouden met zulke dingen èh?
1400 jaar geleden? Ik weet het niet.

In die tijd had je ook http://plazilla.com/de-8-meest-gruwe...e-middeleeuwen en http://top-10-lijstjes.plazilla.com/...martelmethoden en http://historianet.nl/cultuur/martelen-tien-methoden

We hebben het over NU en het gedrag van de huidige mensen.

Ik ben moslim en heb nog nooit iemand gepijnigd, omdat ik volgens de Islam naar de hel zou gaan. Moslims mogen zelfs niet stelen, laat staan een moord plegen.
Men mag zich wel verdedigen als men aangevallen wordt. Maar daar valt folteren niet onder.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline  
Oud 7 mei 2013, 08:50   #23
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik voorspel meer verwesterde moslims in de toekomst. De media is een wereld op zich. Ze laten enkel de ergste beelden zien in een maatschappij: moorden, diefstallen, ongelukken, e.d. En zo lijkt het of de wereld aan het vergaan is.
Maar als ik buitenkom zie ik vriendelijke mensen, iedereen doet zijn ding en moeit zich niet met een ander,...

De hele dag achter een pc zitten en je kennis enkel van negatieve nieuwsberichten (want positieve verkopen niet), en fora's met mensen als jezelf, is geen gezonde combinatie.
Oorlog brengt het ergste in een mens naar boven. De vriendelijke buurman van nu kan in oorlogstijd misschien je beul worden.
Vito is offline  
Oud 7 mei 2013, 09:42   #24
Xavanthi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Oorlog brengt het ergste in een mens naar boven. De vriendelijke buurman van nu kan in oorlogstijd misschien je beul worden.
Wat uiteraard opgaat voor iedereen, ongeacht zijn/haar overtuiging.
Xavanthi is offline  
Oud 7 mei 2013, 10:44   #25
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Weet je wat we hier zeggen als we naar Al Jazeera kijken en beelden zien van randdebielen die bij elke scheet "Allah Akbar" roepen? Achwetten (duivels), jullie weten niet eens wat Islam is! En dan verwoord ik het nog netjes.
Beter zou zijn dat niet bij het TV kijken te zeggen maar heel luid en met allemaal samen dat dat niet de islam is noch kan zijn.

Want helaas beroepen die slachters zich ook op de koran en citeren er verzen uit om ook hun gelijk en hun interpretatie van de islam recht te doen.

En wie is er die onomstotelijk kan zeggen dat hun interpretatie fout is? Niemand.....

En waar is de overgrote meerderheid van normale moslims om dat gedrag hevig af te wijzen?

Blijven zwijgen als grote groep - wereldwijd - is (bijna) toestemmen en schuldig verzuim. De 'anderen' laten geen kans onbenut om de gewelddadige en onverzoenlijke versie uit te bazuinen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 7 mei 2013, 20:26   #26
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Stuur Geert Hoste met z'n theebuiltjes naar de volgende onthoofding. En geef 'm een scherp mes mee, want in het fimpje duurt het lang met dat botte mes. Geef 'm een rozenkrans, een kruisteken en christelijke tattoo mee, dan wordt hij gelijk mee geslacht. Zijn we van de idioot vanaf.
Wat voor tattoo number ten
g_z is offline  
Oud 7 mei 2013, 20:43   #27
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb die video niet gezien. Ik zou zoiets niet willen zien.

En het heeft niets met Islam te maken, maar wel met een machtsspel. Onthoofden is iets voor achtergestelde barbaren.
Hoogtijd om dat toch eens te doen.... dat gekrijs zoals een beest, dat de ongelovige voortbrengt in z'n laatste seconden, doet je huidhaar rechtop komen te staan.

Maar dat terzijde, quasas, of de rituele onthoofdingen, zijn wel degelijk uitgevoerd naar inspiratie van de eerste islamitische troepen en hun verovering van het Arabische schiereiland op de joodse stammen en de stadsstaten van Mecca & Medina
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 7 mei 2013, 21:33   #28
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Beter zou zijn dat niet bij het TV kijken te zeggen maar heel luid en met allemaal samen dat dat niet de islam is noch kan zijn.

Want helaas beroepen die slachters zich ook op de koran en citeren er verzen uit om ook hun gelijk en hun interpretatie van de islam recht te doen.

En wie is er die onomstotelijk kan zeggen dat hun interpretatie fout is? Niemand.....

En waar is de overgrote meerderheid van normale moslims om dat gedrag hevig af te wijzen?

Blijven zwijgen als grote groep - wereldwijd - is (bijna) toestemmen en schuldig verzuim. De 'anderen' laten geen kans onbenut om de gewelddadige en onverzoenlijke versie uit te bazuinen.
Kan best zijn maar waarom is men dan niet consequent naar andere arbitraire groepen ?
Men dient niet te vergeten dat het steeds volledige buitenstaanders zijn die mensen met een zekere gelijkende eigenschap indelen als een groep... de personen zelve zien dat niet zo, integendeel zij wensen zich vaak net te distantiëren.
praha is offline  
Oud 8 mei 2013, 08:11   #29
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Hoogtijd om dat toch eens te doen.... dat gekrijs zoals een beest, dat de ongelovige voortbrengt in z'n laatste seconden, doet je huidhaar rechtop komen te staan.

Maar dat terzijde, quasas, of de rituele onthoofdingen, zijn wel degelijk uitgevoerd naar inspiratie van de eerste islamitische troepen en hun verovering van het Arabische schiereiland op de joodse stammen en de stadsstaten van Mecca & Medina
Kom kom! Huidhaar rechtop staan,daarvan...?
Ook niet veel gewoon,zeker?
De islamkelers staan nat in hun broek(tabaard),wanneer het lemmet door die
weke keel zoeft.
ZION is offline  
Oud 9 mei 2013, 12:12   #30
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wie niet met hen is, is tegen hen = slechte moslim, of erger, een andersgelovige = kop af met het bot mes.

kan toch niet zomaar, zal wel iets gedaan hebben
g_z is offline  
Oud 9 mei 2013, 13:22   #31
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dus als iemand een moord pleegt en hij roept "Allah Akbar", dan is hij een moslim?
Weet je wat we hier zeggen als we naar Al Jazeera kijken en beelden zien van randdebielen die bij elke scheet "Allah Akbar" roepen? Achwetten (duivels), jullie weten niet eens wat Islam is! En dan verwoord ik het nog netjes.

Als moorden deel uitmaakt van de Islam, dan had je hier overal lijken op straat. Zelfs Filip Dewinter durft te midden van moslims met beledigende teksten te staan. Waarom? Omdat hij heel goed weet dat ze hem niets zullen aandoen.

Wat daar is Syrië gebeurt is wat de Russen in Tsjetsjenië hebben gedaan: mensen zomaar vermoorden omdat het kan. Het is ook niet de bevolking die daar aan het strijden is, het gaat om groeperingen die de kans zien om daar de macht te grijpen zoals je ook ziet in Afghanistan. Daar heb je oorlog na oorlog tussen krijgsheren.
Jij noemt ons duivels? Ik heb nog nooit een vrijzinnige gezien die iemand de kop afsnijd. De Russen in Tsjetsjenië waren nog humaner door ze gewoon een kogel te geven. Zelfs mensen vergassen met acrylnytril zoals de nazi's deden is humaner dan dit. Dit is één van de de vreselijkste doden die je kunt sterven.
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 9 mei 2013 om 13:23.
Snerror is offline  
Oud 9 mei 2013, 16:20   #32
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Allah Akbar,afkorting van,Allen aan de hAkbar.
ZION is offline  
Oud 15 mei 2013, 07:56   #33
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
video
3 februari 2013

Het Offerfeest: van schapen naar mensen is blijkbaar geen al te grote stap. Altijd geweten dat dat "feest" niet deugt.

Waar zitten de persagentschappen? Waarom toont de jodenpers dit niet?
Da's wel een niet normaal filmpje dat, het gebeurt niet veel maar ik was deze keer blij dat het gecensureerd werd. Ik hoop dat assad wint in de hoop dat hij zoveel mogelijk van die 'vrijheidsstrijders' kapot kan schieten, dat zijn geen mensen meer maar beesten.
BonBon is offline  
Oud 15 mei 2013, 07:59   #34
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik voorspel meer verwesterde moslims in de toekomst. De media is een wereld op zich. Ze laten enkel de ergste beelden zien in een maatschappij: moorden, diefstallen, ongelukken, e.d. En zo lijkt het of de wereld aan het vergaan is.
Maar als ik buitenkom zie ik vriendelijke mensen, iedereen doet zijn ding en moeit zich niet met een ander,...

De hele dag achter een pc zitten en je kennis enkel van negatieve nieuwsberichten (want positieve verkopen niet), en fora's met mensen als jezelf, is geen gezonde combinatie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb die video niet gezien. Ik zou zoiets niet willen zien.

En het heeft niets met Islam te maken, maar wel met een machtsspel. Onthoofden is iets voor achtergestelde barbaren.
Je bent dus ook akkoord dat we moeten stoppen met het importeren van moslims uit achterlijke gebieden en achterlijke islam fracties?

Laatst gewijzigd door BonBon : 15 mei 2013 om 08:01.
BonBon is offline  
Oud 15 mei 2013, 08:03   #35
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
kan toch niet zomaar, zal wel iets gedaan hebben
Zo kennen we de 'gematigde' moslim opnieuw, "die zal wel iets gedaan hebben". En dan maar klagen dat we alle moslims als extremisten beschouwen.
BonBon is offline  
Oud 15 mei 2013, 14:58   #36
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zo kennen we de 'gematigde' moslim opnieuw, "die zal wel iets gedaan hebben". En dan maar klagen dat we alle moslims als extremisten beschouwen.
haha, humor
g_z is offline  
Oud 15 mei 2013, 15:33   #37
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dus als iemand een moord pleegt en hij roept "Allah Akbar", dan is hij een moslim?
Weet je wat we hier zeggen als we naar Al Jazeera kijken en beelden zien van randdebielen die bij elke scheet "Allah Akbar" roepen? Achwetten (duivels), jullie weten niet eens wat Islam is! En dan verwoord ik het nog netjes.

Als moorden deel uitmaakt van de Islam, dan had je hier overal lijken op straat. Zelfs Filip Dewinter durft te midden van moslims met beledigende teksten te staan. Waarom? Omdat hij heel goed weet dat ze hem niets zullen aandoen.

Wat daar is Syrië gebeurt is wat de Russen in Tsjetsjenië hebben gedaan: mensen zomaar vermoorden omdat het kan. Het is ook niet de bevolking die daar aan het strijden is, het gaat om groeperingen die de kans zien om daar de macht te grijpen zoals je ook ziet in Afghanistan. Daar heb je oorlog na oorlog tussen krijgsheren.
Als kritisch deftig opgeleide mensen aan het hoofd van bewegingen met elkaar strijden om macht, verlopen de zaken anders.

De islam duwt mensen op intellectueel gebied naar beneden: ze mogen dit niet en dat niet in het oneindige. Vrouwen die niks weten van de wereld (omdat ze niks mogen weten) voeden de volgende generatie op als nitwits.

In contreien als Syrië is wat het meest gebruikte speelgoed voor kinderen tussen de twee en acht jaar? Stenen? Kloppen op het venster? Papiertjes uiteen scheuren? Schreeuwen uit verveling? Dieren nadoen? De sirene? 'Bieba bieba bieba' ... en een jaarlijks uitje naar de zoo of naar een park waar ze vooral meer mogen kijken dan doen?
TV-kijken? En vooral met niets omhanden rondlummelen want die vrouwen denken dat als de kinderen hard schreeuwen ze gezond moeten zijn, en dat als ze goed eten, alles wel goed zal komen.
Die vrouwen zitten onder de knoet van de patriarchale islam en voeden hun kroost op als het perfecte kanonnenvoer. Iets anders kunnen die kinderen nooit zijn. Ze kennen de Geneve oorlogswetgeving niet eens. Ze weten niet eens dat er plaatsen in de wereld zijn waar godsdienst en staat van elkaar gescheiden zijn. Ze weten niks dankzij islam. Hoe kunnen ze hun kinderen dan deftig opvoeden?

Ik vind dat die godsdienst ( het is de naam van een godsdienst niet eens meer waardig) rustig mag verdwijnen en vooral dat ze ferm een toontje lager gaat zingen. 'Gaat' is een gebiedende wijs.
parsprototem is offline  
Oud 15 mei 2013, 22:21   #38
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als kritisch deftig opgeleide mensen aan het hoofd van bewegingen met elkaar strijden om macht, verlopen de zaken anders.

De islam duwt mensen op intellectueel gebied naar beneden: ze mogen dit niet en dat niet in het oneindige. Vrouwen die niks weten van de wereld (omdat ze niks mogen weten) voeden de volgende generatie op als nitwits.

In contreien als Syrië is wat het meest gebruikte speelgoed voor kinderen tussen de twee en acht jaar? Stenen? Kloppen op het venster? Papiertjes uiteen scheuren? Schreeuwen uit verveling? Dieren nadoen? De sirene? 'Bieba bieba bieba' ... en een jaarlijks uitje naar de zoo of naar een park waar ze vooral meer mogen kijken dan doen?
TV-kijken? En vooral met niets omhanden rondlummelen want die vrouwen denken dat als de kinderen hard schreeuwen ze gezond moeten zijn, en dat als ze goed eten, alles wel goed zal komen.
Die vrouwen zitten onder de knoet van de patriarchale islam en voeden hun kroost op als het perfecte kanonnenvoer. Iets anders kunnen die kinderen nooit zijn. Ze kennen de Geneve oorlogswetgeving niet eens. Ze weten niet eens dat er plaatsen in de wereld zijn waar godsdienst en staat van elkaar gescheiden zijn. Ze weten niks dankzij islam. Hoe kunnen ze hun kinderen dan deftig opvoeden?

Ik vind dat die godsdienst ( het is de naam van een godsdienst niet eens meer waardig) rustig mag verdwijnen en vooral dat ze ferm een toontje lager gaat zingen. 'Gaat' is een gebiedende wijs.


denk je dat het nut heeft

And be modest in thy walk
and keep thy voice low
surely the harshest of all voices is the voice of the donkeys
g_z is offline  
Oud 15 mei 2013, 22:27   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als kritisch deftig opgeleide mensen aan het hoofd van bewegingen met elkaar strijden om macht, verlopen de zaken anders.

De islam duwt mensen op intellectueel gebied naar beneden: ze mogen dit niet en dat niet in het oneindige. Vrouwen die niks weten van de wereld (omdat ze niks mogen weten) voeden de volgende generatie op als nitwits.

In contreien als Syrië is wat het meest gebruikte speelgoed voor kinderen tussen de twee en acht jaar? Stenen? Kloppen op het venster? Papiertjes uiteen scheuren? Schreeuwen uit verveling? Dieren nadoen? De sirene? 'Bieba bieba bieba' ... en een jaarlijks uitje naar de zoo of naar een park waar ze vooral meer mogen kijken dan doen?
TV-kijken? En vooral met niets omhanden rondlummelen want die vrouwen denken dat als de kinderen hard schreeuwen ze gezond moeten zijn, en dat als ze goed eten, alles wel goed zal komen.
Die vrouwen zitten onder de knoet van de patriarchale islam en voeden hun kroost op als het perfecte kanonnenvoer. Iets anders kunnen die kinderen nooit zijn. Ze kennen de Geneve oorlogswetgeving niet eens. Ze weten niet eens dat er plaatsen in de wereld zijn waar godsdienst en staat van elkaar gescheiden zijn. Ze weten niks dankzij islam. Hoe kunnen ze hun kinderen dan deftig opvoeden?

Ik vind dat die godsdienst ( het is de naam van een godsdienst niet eens meer waardig) rustig mag verdwijnen en vooral dat ze ferm een toontje lager gaat zingen. 'Gaat' is een gebiedende wijs.
Wow!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 16 mei 2013, 02:36   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
1400 jaar geleden? Ik weet het niet.

In die tijd had je ook http://plazilla.com/de-8-meest-gruwe...e-middeleeuwen en http://top-10-lijstjes.plazilla.com/...martelmethoden en http://historianet.nl/cultuur/martelen-tien-methoden

We hebben het over NU en het gedrag van de huidige mensen.

Ik ben moslim en heb nog nooit iemand gepijnigd, omdat ik volgens de Islam naar de hel zou gaan. Moslims mogen zelfs niet stelen, laat staan een moord plegen.
Men mag zich wel verdedigen als men aangevallen wordt. Maar daar valt folteren niet onder.
Ik zou je willen aanraden je koran nog eens goed te lezen.

Citaat:
Koran: De koran is een boek, waarin het er hoofdzakelijk om gaat hoe de moslims moeten denken en handelen als ze met diegenen omgaan die niet tot de islam behoren. In de koran staat niet één enkel vers, waarin tot liefde tegenover de naaste wordt aangemoedigd als diegenen geen aanhanger van de islam is. Maar er zijn 493 passages die of geweld ondersteunen of van de haat van Allah tegen ongelovigen, alle niet-moslims, berichten. Dat betekent: ze of te doden of ze te dwingen als tweederangs burgers te leven en belastingen (Jizya) te betalen
daiwa is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be