Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 07:33   #41
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die cijfers gaan over over mensen van vreemde afkomst.
In uw post had u het over illegalen.
Illegalen zijn toch mensen van vreemde afkomst.
Toeristen ook.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 07:34   #42
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mogen we wel alles registreren?
Indien we een wetenschappelijk onderzoek willen uitvoeren is het nodig om alle factoren te registreren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 08:02   #43
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Ik denk dat Artisjok bedoelt dat er véél meer criminelen rondlopen dan algemeen verondersteld, alleen kent men de juiste cijfers niet.

Veronderstellen dat die dus 11 keer zoveel criminele feiten plegen is gebaseerd op schattingen zegt ze. Het kan evengoed zijn dat ze twintig keer zoveel criminele feiten plegen of zelfs nog meer vermits 1/3 van de gevangens populatie uit illegalen bestaat.
Het wordt natuurlijk moeilijk om het aantal illegalen te registreren.
Maar stel nu eens dat ze de bipatriden ook volgens hun originele nationaliteit registreren, welke verschuiving zou d�*t teweegbrengen. Ook iets dat Arti niet graag heeft. Ze krijgt die gevangenispopulatiecijfers maar niet witter!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 08:16   #44
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik denk dat Artisjok bedoelt dat er véél meer criminelen rondlopen dan algemeen verondersteld, alleen kent men de juiste cijfers niet.
Dat bedoel ik niet, maar dat is wel correct.
De cijfers die gebruikt worden zijn die van opgeloste zaken waarin vervolgd werd.
Een Vangheluwe wordt dus niet meegeteld in die cijfers, "boer" De Clerck en konsoorten evenmin.
Je maakt hier dus een terecht punt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 08:19   #45
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

haha! ik was mis!

ik bedoelde:

Citaat:
Ik denk dat Artisjok bedoelt dat er véél meer ILLEGALEN rondlopen dan algemeen verondersteld, alleen kent men de juiste cijfers niet.
... en dat voor die keer dat ze eens met me akkoord ging!
nu ja, natuurlijk lopen er veel meer criminelen rond dan we denken!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 08:57   #46
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
haha! ik was mis!
Neen, deze keer niet.

Citaat:
ik bedoelde:
Dat bedoelde ik ook al niet, maar het is correct dat we daarover geen cijfers hebben.
Net daardoor is die criminaliteitsgraad die mijnheer Dewinter naar voor schuift verkeerd.


Citaat:
... en dat voor die keer dat ze eens met me akkoord ging!
nu ja, natuurlijk lopen er veel meer criminelen rond dan we denken!
Ik ga daar nog altijd mee akkoord :
De cijfers die gebruikt worden zijn die van opgeloste zaken waarin vervolgd werd.
Een Vangheluwe wordt dus niet meegeteld in die cijfers, "boer" De Clerck en konsoorten evenmin.
Je maakt hier dus een terecht punt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 09:02   #47
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, deze keer niet.
ik beslis nog altijd zelf dacht ik.

Citaat:
Dat bedoelde ik ook al niet, maar het is correct dat we daarover geen cijfers hebben.
Net daardoor is die criminaliteitsgraad die mijnheer Dewinter naar voor schuift verkeerd.
ik denk dus dat de criminilateitsgraad zelfs hoger ligt dan wat Dewinter heeft uitgerekend.
Dat is dan uiteraard INCLUSIEF de vergelijking met het juiste aantal illegalen, maar ook INCLUSIEF het volledige aantal criminele feiten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 09:20   #48
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik beslis nog altijd zelf dacht ik.


ik denk dus dat de criminilateitsgraad zelfs hoger ligt dan wat Dewinter heeft uitgerekend.
Dat is dan uiteraard INCLUSIEF de vergelijking met het juiste aantal illegalen, maar ook INCLUSIEF het volledige aantal criminele feiten.
Ja, dat zal wel dat je dat nog altijd denkt.
Alhoewel je net zelf aangaf waarom zijn inschatting te hoog is.
1 Criminele feiten zoals die van Vangheluwe en "Boer" De Clerck en konsoorten worden niet meegeteld. Eberhard Leclerc zal content zijn dat je dit ook inziet.
2 De cijfers van het aantal illegalen en toeristen hebben we niet; en bijgevolg worden ze niet meegerekend bij de bevolkingsgroep, maar wel bij de daders.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 09:32   #49
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, dat zal wel dat je dat nog altijd denkt.
Dat "zal wel" ? ik weet toch wel zelf wat ik bedoel te schrijven, of meen je dat jij dat even voor mij gaat beslissen?
Ik bedoelde dus dat er meer illigalen rondlopen dan ze weten.



Citaat:
Alhoewel je net zelf aangaf waarom zijn inschatting te hoog is.
Beter lezen: ik vind dat zijn inschatting waarschijnlijk te LAAG is.


Citaat:
1 Criminele feiten zoals die van Vangheluwe en "Boer" De Clerck en konsoorten worden niet meegeteld. Eberhard Leclerc zal content zijn dat je dit ook inziet.
niet alle criminele feiten worden opgelost, en een deel worden niet vervolgd. Dat klopt.
Maar als men de verhoudingen ziet bij de GEKENDE feiten, dan mag men die lijn doortrekken en ervan uitgaan dat er MEER ongekende feiten door illegalen worden uitgevoerd, dan door autochtonen: de verhoudingen zijn dus nog hoger dan FDW ze voorstelt.


Citaat:
2 De cijfers van het aantal illegalen en toeristen hebben we niet; en bijgevolg worden ze niet meegerekend bij de bevolkingsgroep, maar wel bij de daders.
Klopt, maar dat is wel peanuts.
Op een bevolking van 11.000.000 komen er een paar tienduizenden illegalen per jaar binnen. Of het er nu 21.243 dan wel 27.342 zijn gaat aan die verhoudingen niet veel veranderen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 10:48   #50
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht


niet alle criminele feiten worden opgelost, en een deel worden niet vervolgd. Dat klopt.
Sterker nog, veel criminaliteit in ons land wordt niet eens opgespoord, laat staan opgelost of vervolgd.

Vooral de electoraal gevoelige criminaliteit (belastingfraude bv) komt uberhaupt nauwelijks in het stadium van opsporing. Laat staan in een vervolgtraject.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Maar als men de verhoudingen ziet bij de GEKENDE feiten, dan mag men die lijn doortrekken
Als een land slechts bereid is een klein deel van haar criminaliteit te bestrijden, kunnen aan de daaruit voortvloeiende cijfers geen conclusies worden verbonden in generale zin.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 oktober 2011 om 10:50.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:34   #51
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Uit gegevens van landen waarin criminaliteit en afkomst geen taboe meer zijn kwamen bepaalde conclusies die zo algemeen aanvaard zijn dat ze quasi nergens meer ter discussie staan.

Colored crime:
Gebruiken vaker en meer geweld en plegen meer buitgerichte feiten met geweld (roofmoord, overvallen met geweld...).
Zijn vaker betrokken bij gang related crime.
Er zijn meer blanke slachtoffers van gekleurd geweld dan omgekeerd.

White crime:
Zijn vaker betrokken bij fraude, corruptie e.d. (doorgaans slechts mogelijk op posities die een hoge opleiding vereisen).
Ideologisch geïnspireerde criminaliteit (dus niet buitgericht) komt relatief weinig voor maar wordt meestal gepleegd door blanken en leidt in uitzonderlijke gevallen tot extreem geweld (spree killers)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 14:06   #52
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Uit gegevens van landen waarin criminaliteit en afkomst geen taboe meer zijn kwamen bepaalde conclusies die zo algemeen aanvaard zijn dat ze quasi nergens meer ter discussie staan.

Colored crime:
Gebruiken vaker en meer geweld en plegen meer buitgerichte feiten met geweld (roofmoord, overvallen met geweld...).
Zijn vaker betrokken bij gang related crime.
Er zijn meer blanke slachtoffers van gekleurd geweld dan omgekeerd.

White crime:
Zijn vaker betrokken bij fraude, corruptie e.d. (doorgaans slechts mogelijk op posities die een hoge opleiding vereisen).
Ideologisch geïnspireerde criminaliteit (dus niet buitgericht) komt relatief weinig voor maar wordt meestal gepleegd door blanken en leidt in uitzonderlijke gevallen tot extreem geweld (spree killers)
Inderdaad, ik zag ook een onderzoekster op de televisie die daar ook een studie heeft over uitgevoerd.
En de conclusie was identiek.
Er was in geen enkele etnische groep meer of minder misdaad.
Wel was er in het soort misdaad een verschil.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 17:24   #53
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat "zal wel" ? ik weet toch wel zelf wat ik bedoel te schrijven,
"Ja, dat zal wel dat je dat nog altijd denkt." is een bevestiging.
In de Nederlands toch.
Citaat:
of meen je dat jij dat even voor mij gaat beslissen?
Neen, ik meen niet om dat even voor jou te beslissen.
Het moment is wellicht aangebroken om jou nog eens te verzoeken evenmin in mijn plaats te beslissen wat ik bedoel; en je posts beginnend met "Ik denk dat Artisjok bedoelt dat" achterwege te laten. Of meen jij voor mij te beslissen wat ik bedoel?
Citaat:
Ik bedoelde dus dat er meer illigalen rondlopen dan ze weten.
Ja, en dat is correct; maar dat doet niets af van je vorige onbedoelde stelling "dat er véél meer criminelen rondlopen dan algemeen verondersteld"
Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=44
en http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50


Citaat:
Beter lezen: ik vind dat zijn inschatting waarschijnlijk te LAAG is.
Ja, ik weet wel dat je vindt dat de inschatting te laag is; maar je geeft wel de redenen waarom de inschatting te hoog is.

Citaat:
niet alle criminele feiten worden opgelost, en een deel worden niet vervolgd. Dat klopt.
Maar als men de verhoudingen ziet bij de GEKENDE feiten, dan mag men die lijn doortrekken en ervan uitgaan dat er MEER ongekende feiten door illegalen worden uitgevoerd, dan door autochtonen: de verhoudingen zijn dus nog hoger dan FDW ze voorstelt.
Waarom zou je die lijn mogen doortrekken?
zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50

Citaat:
Klopt, maar dat is wel peanuts.
Op een bevolking van 11.000.000 komen er een paar tienduizenden illegalen per jaar binnen. Of het er nu 21.243 dan wel 27.342 zijn gaat aan die verhoudingen niet veel veranderen.
Die verhouding per afkomst wordt berekend tegenover de bevolkingsgroep van alle mensen van die afkomst. Dat is geen 11.000.000.
Tienduizend(en) op een totaal van honderdduizend(en) maakt dus een serieus verschil.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 18:44   #54
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een derde van de gevangenen is illegaal. Besef je wel wat een scheeftrekking dit geeft in de berekening van de criminaliteitsgraad.
We hebben geen idee hoeveel toeristen er tussen zitten.

Maar dat mag allemaal niet geregistreerd worden. Stel je voor dat de waarheid niet overeenkomt met de voorgestelde waarheid.
En een vreemde illegaal is geen vreemdeling/allochtoon?
Toeristen? Je bedoelt mensen die binnenkomen als "toerist", de tijd vinden om criminele feiten te plegen en in de gevangenis belanden? Er zijn er ook die binnenkomen als "student" maar andere bedoelingen hebben buiten een diploma behalen!
Zowel de ene groep als de andere komt hier binnen met de bedoeling hier te blijven rondhangen, tot de volgende regularisatieronde, op een paar uitzonderingen na!
Gewone toeristen belanden niet zo vlug in de gevangenis zeker?
Alles mag geregistreerd worden, moet geregistreerd worden zelfs! Waar jij op uit bent is het niet- registreren van wat niet in je kraam past, alsof dat iets oplost!

Laatst gewijzigd door andev : 29 oktober 2011 om 18:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 18:54   #55
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waar jij op uit bent is het niet- registreren van wat niet in je kraam past, ....
Waar jij voortdurend op uit bent is het niet opsporen en niet vervolgen van criminaliteit uit je eigenvolk...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 18:56   #56
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien we een wetenschappelijk onderzoek willen uitvoeren is het nodig om alle factoren te registreren.
Vast stellen dat we nat worden als we in de regen lopen, daar hebben we wetenschappelijk onderzoek voor nodig, dacht ik.
Vaststellen hoeveel allochtonen/vreemdelingen onze gevangenissen vullen kan even gemakkelijk als tellen hoeveel mensen een bus opstappen.
De wetenschap kan daar niet veel aan veranderen, tenzij vaststellen dat het zo is. De wetenschap dient niet om de zaken te verdraaien naar de zin van bepaalde mensen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 19:02   #57
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, deze keer niet.


Dat bedoelde ik ook al niet, maar het is correct dat we daarover geen cijfers hebben.
Net daardoor is die criminaliteitsgraad die mijnheer Dewinter naar voor schuift verkeerd.



Ik ga daar nog altijd mee akkoord :
De cijfers die gebruikt worden zijn die van opgeloste zaken waarin vervolgd werd.
Een Vangheluwe wordt dus niet meegeteld in die cijfers, "boer" De Clerck en konsoorten evenmin.
Je maakt hier dus een terecht punt.
Een vergelijking die past als een tang op een varken!
Ik bedoel het aantal lieden zoals Vangheluwe, Dutroux, De Clerck enz enerzijds als kleine groep tov de duizenden anderen waarover het hier gaat!
Natuurlijk hebben we onze "eigen" crimineeltjes, maar die kunnen we wel de baas zeker! Zou je er één kleine gevangenis mee kunnen vullen?
In werkelijkheid kunnen we niet rap genoeg gevangenissen bijbouwen... voor wie vooral dacht je?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 19:05   #58
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar jij voortdurend op uit bent is het niet opsporen en niet vervolgen van criminaliteit uit je eigenvolk...
En waar heb je me dat horen zeggen of zien schrijven????
Jij zit echter wel met een fixatie over dat "eigen volk"...
Moet je eens laten onderzoeken, de wereld bestaat niet alleen uit "eigen volk", de rest mag ook ter sprake komen, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 19:41   #59
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik bedoel het aantal lieden zoals Vangheluwe, Dutroux, De Clerck enz ...
Dat zijn prominente criminelen.

Waarom worden twee van de drie eigenlijk niet bestraft?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Natuurlijk hebben we onze "eigen" crimineeltjes, maar die kunnen we wel de baas zeker!
Hoeveel criminelen denk je dat 20 miljard euro jaarlijkse belastingfraude oplevert?
Als je dat ooit gaat vervolgen mag je nu al rap gevangenissen gaan bouwen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 oktober 2011 om 19:43.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 22:26   #60
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En waar heb je me dat horen zeggen of zien schrijven????
waarschijnlijk heeft ie slechte paddestoelen gegeten
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be