Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2004, 15:11   #21
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
Hij is er anders wel dichterbij dan die onnozele prietpraat van hierboven. Het probleem DHL is niets anders dan een gevolg van een verkeerde ruimtelijke politiek die ons land jarenlang geteisterd heeft. De Vlaming heeft een baksteen in zijn maag en wil die liefst ergens uitkotsen. Liefst op de meest onmogelijke plaatsen... Zie lintbebouwing.
Wat heeft lintbebouwing nu in godsnaam met DHL te maken?

Kijk, ik woon in Tervuren, mijn "voorvaderen" woonden hier ook. Persoonlijk was ik niet tegen een uitbreiding van de nachtvluchten mits er een duidelijke regelgeving bestond EN er een eerlijke spreiding was die voldeed aan de internationale normen mbt de luchtvaart. En zo denkt 90% van de mensen uit deze streek er over. Natuurlijk zijn er klagers, waar heb je die niet?

Uit persoonlijke interesse volg ik de "problematiek" rond de luchthaven al heel lang en de problemen zijn pas begonnen toen men aan een spreiding van de nachtvluchten begon. Ineens was iedereen "tegen" een spreidingsplan, vooral als het over vluchten ging die over hun deel vlogen. Vilvoorde spande de kroon met hun vet varken, gevolgd door Brussel en zelfs onze regio. Ineens werden de belangen van enkelen de belangen van een hele streek. En toen kwamen de andere politiekers op het toneel : Bertje Bleitbakkes, Pedofiel DiRupo en ga zo maar verder, en de uitbreidingsplannen van DHL werden de vuilbak in geduwd door besluiteloosheid van de regeringen. En wie gaat men nu de zondebok toeschuiven : de omwonenden. Wel, namens mij en die 90% kunnen al diegenen die er zo over denken eens fijn den boom in!
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 21 oktober 2004, 23:24   #22
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Ik wil lintbebouwing aanhalen als een ander voorbeeld van de slechte ruimtelijke planning in Vlaanderen. Zij is onder andere de grootste oorzaak van het feit dat we binnenkort overal 70 mogen gaan rijden.
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline  
Oud 22 oktober 2004, 08:15   #23
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
Ik wil lintbebouwing aanhalen als een ander voorbeeld van de slechte ruimtelijke planning in Vlaanderen. Zij is onder andere de grootste oorzaak van het feit dat we binnenkort overal 70 mogen gaan rijden.
Inderdaad, maar dat is overal het geval niet? Als we toch een schuldige willen aanwijzen, waarom is de luchthaven dan in zo'n dichtbevolkt gebied gebouwd?
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 23 oktober 2004, 07:58   #24
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Nu valt m'n euro, 'tis de schuld van die niet europese migranten natuurlijk, dak daar niet eerder aan gedacht heb.
1. Ik heb een link gelegd tussen het probleem van de overbevolking en de problemen rond DHL.

2. Ik heb dan ook maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om een link te leggen tussen het overbevolkingsprobleem en het vreemdelingenprobleem.

Beide bovenvermelde linken staan onafhankelijk tegenover elkaar. Ik heb dan ook nergens een transitieve relatie gesuggereerd tussen het vreemdelingenprobleem en de problemen rond DHL.
Cynicus is offline  
Oud 23 oktober 2004, 08:59   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Het Vlaams Blok zou de DHL kwestie hebben kunnen realiseren in voordeel van Vlaanderen omdat, integenstelling tot elke andere Vlaamse Partij, zij geen stromannen zijn van de Walen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 23 oktober 2004, 14:51   #26
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het Vlaams Blok zou de DHL kwestie hebben kunnen realiseren in voordeel van Vlaanderen omdat, integenstelling tot elke andere Vlaamse Partij, zij geen stromannen zijn van de Walen.
kdenk dat jij in de verkeerde thread zit...

ontopic:
dat zaventem in drukbevolkt gebied ligt is toch logisch. door de geluidsoverlast en drukte daar waren de prijzen lager dan in de rest van de rand rond brussel. lage prijzen trekt mensen aan... had de overheid daar moeten tegenin gaan. wellicht wel, dan hadden we nu al die klagende profiteurs niet gehad.
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel
james is offline  
Oud 25 oktober 2004, 11:08   #27
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
kdenk dat jij in de verkeerde thread zit...

ontopic:
dat zaventem in drukbevolkt gebied ligt is toch logisch. door de geluidsoverlast en drukte daar waren de prijzen lager dan in de rest van de rand rond brussel. lage prijzen trekt mensen aan... had de overheid daar moeten tegenin gaan. wellicht wel, dan hadden we nu al die klagende profiteurs niet gehad.
De overheid had Zaventem al lang moeten klasseren als mainport en derhalve enkel kantoorfuncties of logistieke bedrijven mogen toestaan.
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline  
Oud 25 oktober 2004, 11:32   #28
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Wat voor een onnozele prietpraat is dit nu weer. De Vlaamse klagende heikneuter die wakker ligt van de vliegtuigen woont in een sjieke nieuwe villa vlak onder de aanvliegroute. Ik heb toch nog niet veel allochtonen horen klagen.
Dat ze eens beginnen met al die hollanders in brasschaat buiten te shotten.
in brasschaat klagen ze niet over nachtvluchten hoor

verder is dit inderdaad geen probleem va overbevolking, maar van foute ruimtelijke ordening, zoals gezegd.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 oktober 2004, 14:47   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In het DHL-dossier steken de franstalige partijen op een schandelijke wijze stokken tussen de wielen omdat zij de Vlamingen geen extra jobs gunnen en ook omdat zij de rijke franstalige kiezers in de Brusselse rand tegemoet willen komen. Toch legt het DHL-probleem ook een ander fundamenteel probleem bloot, nl. het probleem van de overbevolking. Ons land is vol, en vol is vol. In dit overbevolkte land is er dan ook geen plaats voor nog meer vreemdelingen.
____________

Verkeerde redenering verkeerde conclusie.

Te pas en te onpas dezelfde obsessies erbij sleuren altijd.

Dit land is overbevolkt met luchthavens.

We moeten dus luchthavens uitvoeren.

En als we teveel burgers hebben, dan hoofdzakelijk ouderen.

Die sterven snel vanzelf.

Ondertussen kunnen we de nodige jongeren toelaten, om een minimum-peil aan activiteiten op te houden en de sociale instituties te verzekeren in de toekomst.

Een goed idee zou ook zijn, als we dan toch zo opeengeprangd zitten, van de [size=3]dikzakken[size=1] te verwijderen.[/size][/size]

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 oktober 2004 om 14:47.
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be