Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2013, 21:54   #27821
Cloggie
Lokaal Raadslid
 
Cloggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat vooral pijnlijk zal zijn voor de toekomstige Nederlandse koningskinderen is dat zij ooit zullen vernemen dat hun grootvader van moederskant een trouwe uitvoerder was van het moordernaarsregime van dictator Videla.
Dat is inderdaad jammer, en daarom houden we die man ook overal buiten. Maar Maxima kan daar verder niets aan doen. Of wil je zeggen dat mensen met foute ouders zich maar niet moeten voortplanten?
__________________
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 22:01   #27822
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloggie Bekijk bericht
Dat is inderdaad jammer, en daarom houden we die man ook overal buiten. Maar Maxima kan daar verder niets aan doen. Of wil je zeggen dat mensen met foute ouders zich maar niet moeten voortplanten?
Neen,natuurlijk niet. Maar het werpt toch een smet op uw koningshuis, zoals bij ons Leopold II.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 22:21   #27823
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen,natuurlijk niet. Maar het werpt toch een smet op uw koningshuis, zoals bij ons Leopold II.
in het geheel niet.

Die man is geen lid van ons Koningshuis en zal dat nooit worden. En Maxima heeft part nog deel gehad aan enige mensenrechtenschendingen in Argentinië. En mocht blijken dat dat toch zo is dan zit ze op het eerste vliegtuig naar huis.


Niks te smetten, die zijn er slechts in uw dromen.

Leopold II was wel eventjes van een andere orde, als smet zijnde denk ik.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 00:25   #27824
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Toch wel grappig dat wanneer een Nederlander een politieke uitsprak doet met betrekking tot de Belgische politiek.... Zoals Vlaanderen en Nederland gaan niet samen..

Of een Belg die het Nederlandse financiële beleid negatief beoordeeld,.. tja dan is het allemaal waar en terecht voor meneer..

Maar een Nederlander die Belgische frieten gaat keuren,... dat is dan in ene een brug te ver..

Ach ja,..
Jeff
een nederlander die belgische frieten gaat keuren is gewoon te belachelijk voor woorden gezien zijn smaakpupillen verkloot zijn door het calvinisme
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 00:54   #27825
Cloggie
Lokaal Raadslid
 
Cloggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
een nederlander die belgische frieten gaat keuren is gewoon te belachelijk voor woorden gezien zijn smaakpupillen verkloot zijn door het calvinisme
U weet toch hopelijk wel dat het toch wel een tijdje geleden was dat de meeste Nederlanders uberhaupt eens naar de kerk gingen? Het zal u misschien zelfs verbazen dat het grootste percentage Nederlanders die uberhaupt nog in de boeken staan als gelovig het katholieke geloof aanhangt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Religi...en_van_het_CBS

Hoewel dat volgens mij ook steeds minder is geworden door het pedofilieschandaal en de doofpotaffaire daarom heen. Een zekere pastoor ging er zelfs toe over om de namen van de uitgeschrevenen in de hal van de kerk te hangen opdat de brave kerkgangers hen konden overhalen terug te keren naar de kudde.

Persoonlijk ben ik atheist, maar men mag van mij geloven wat men wilt, zolang men er maar niemand kwaad mee doet.
__________________
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 00:58   #27826
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloggie Bekijk bericht
U weet toch hopelijk wel dat het toch wel een tijdje geleden was dat de meeste Nederlanders uberhaupt eens naar de kerk gingen? Het zal u misschien zelfs verbazen dat het grootste percentage Nederlanders die uberhaupt nog in de boeken staan als gelovig het katholieke geloof aanhangt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Religi...en_van_het_CBS

Hoewel dat volgens mij ook steeds minder is geworden door het pedofilieschandaal en de doofpotaffaire daarom heen. Een zekere pastoor ging er zelfs toe over om de namen van de uitgeschrevenen in de hal van de kerk te hangen opdat de brave kerkgangers hen konden overhalen terug te keren naar de kudde.

Persoonlijk ben ik atheist, maar men mag van mij geloven wat men wilt, zolang men er maar niemand kwaad mee doet.
waar heb je het over?
nederlanders hebben geen eetcultuur..

Laatst gewijzigd door Nvalid : 20 april 2013 om 00:59.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 01:22   #27827
Cloggie
Lokaal Raadslid
 
Cloggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
waar heb je het over?
nederlanders hebben geen eetcultuur..
Ik geef het op met u. Ik ben te positief te denken dat er een kans is op daadwerkelijke conversatie met u, u bent hier slechts om op uw windmolens aan te vallen. Nu, ik wens u hier veel plezier mee.
__________________
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 01:25   #27828
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloggie Bekijk bericht
Ik geef het op met u. Ik ben te positief te denken dat er een kans is op daadwerkelijke conversatie met u, u bent hier slechts om op uw windmolens aan te vallen. Nu, ik wens u hier veel plezier mee.
wist je dat dan niet dat nederlanders geen eetcultuur hebben?
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 07:32   #27829
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
een nederlander die belgische frieten gaat keuren is gewoon te belachelijk voor woorden gezien zijn smaakpupillen verkloot zijn door het calvinisme
Hij is de directeur van de organisatie. Beseffend dat zijn smaakpapillen verkloot zijn door het Calvinisme zal hij zeer waarschijnlijk zelf niet geproefd hebben
Als hij het goed heeft aangepakt zal hij voor deze test mogelijk Belgen aangetrokken hebben als proevers (In zijn plaatst zou ik het zo aangepakt hebben)

Niet opgevallen dat zijn organisatie eveneens onze oliebollen hard aanpakt. Laat staan de uitslagen van onze nationale trots "haring" zijn soms bedroevend (geen idee of zijn organisatie ook de haringtest uitvoert)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 07:43   #27830
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
wist je dat dan niet dat nederlanders geen eetcultuur hebben?
Aardappels, groenten en een gehaktbal is ook een eetcultuur
Geven het eerlijk toe, dagelijks geen 5 gangen menu met kaas en port na zoals bij u
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 07:51   #27831
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen,natuurlijk niet. Maar het werpt toch een smet op uw koningshuis, zoals bij ons Leopold II.
Gezien de polls ervaren de Nederlanders het blijkbaar niet als een smet. Maxima staat als populairst genoteerd, daarna W.A. Sinds kort populairder dan Beatrix.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 20 april 2013 om 07:52.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 07:58   #27832
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen,natuurlijk niet. Maar het werpt toch een smet op uw koningshuis, zoals bij ons Leopold II.
Vermoed dat de smet op het Belgisch koningshuis nogal meevalt.
Denk dat gemiddelde Belg en Nederlander nauwelijks verder denken dan de laatste of voorlaatste vorst.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 08:39   #27833
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Bron: AD.nl

Heb zelf de Belgische frietkotjes ook altijd totaal overroepen gevonden.
Helemaal mee eens...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 10:43   #27834
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Helemaal mee eens...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
Eh van Poppel, weet je 100% zeker dat het een Belg was en geen geëmigreerde Nederlander?
Vermoed dat je in dat geval de friet de hemel in geprezen zou hebben
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 11:05   #27835
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Helemaal mee eens...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
In al uw anekdotes hebben Belgen bloeddoorlopen ogen. Maar ik vind Belgen vaak juist bloedeloos.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 11:22   #27836
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Helemaal mee eens...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
En u kwam voorzeker uit een Belgische cinemazaal waar u de laatste Draculafilm was gaan zien. Vandaar dat het gluiperige nog op uw netvlies bleef hangen en iedere Belg die u tegenkwam aanzag voor gluiperig en luiperig. Het kan verkeren Van Lompel.



De Nederlandse Dracula.

Laatst gewijzigd door system : 20 april 2013 om 11:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 11:23   #27837
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
In al uw anekdotes hebben Belgen bloeddoorlopen ogen. Maar ik vind Belgen vaak juist bloedeloos.
Jammer dat je op het niveau van die idioot je begeeft.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 19:54   #27838
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En u kwam voorzeker uit een Belgische cinemazaal waar u de laatste Draculafilm was gaan zien. Vandaar dat het gluiperige nog op uw netvlies bleef hangen en iedere Belg die u tegenkwam aanzag voor gluiperig en luiperig. Het kan verkeren Van Lompel.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 19:55   #27839
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Helemaal mee eens...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 22:19   #27840
Amphioxys
Vreemdeling
 
Amphioxys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2013
Locatie: Haarlem, de Verenigde Nederlanden
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Trouwens, tot ver na de splitsing in noord en zuid zijn jullie jezelf toch mede Nederlanders blijven noemen.
Sterker nog: Nederland heette in het begin ook België! Of althans... Wat betreft de latijnse benamingen in elk geval. Daar werd Diets "Nederlanden" gelijkgesteld met "Belgica". Na onafhankelijkheid van de Spaanse Habsburgers werd er naar de noorderlijke nederlanden verwezen als "Belgica foederata" en het zuiden "Belgica regia".

Jullie hebben misschien wel eens gehoord van de Leo Belgicus? De Leeuw van de Lage Landen?

Dus eigenlijk zijn we allemáál Belgen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgica

http://en.wikipedia.org/wiki/Leo_Belgicus

Laatst gewijzigd door Amphioxys : 20 april 2013 om 22:33.
Amphioxys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be