Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2006, 11:17   #81
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aan de ene kant zie je onbegrijpelijk groot vertrouwen, en anderzijds lijkt de onbetrouwbaarheid van politici bijna getolereerd te worden als een soort vermaak dat bij het hele bedrijf hoort.
Het zijn IMHO tekenen van politieke onvolwassenheid. Ik vind dat niet verwonderlijk, als je onze geschiedenis bekijkt.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 11:24   #82
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het zijn IMHO tekenen van politieke onvolwassenheid. Ik vind dat niet verwonderlijk, als je onze geschiedenis bekijkt.
Inderdaad.
Waarom zouden mensen echter pogingen doen om 'politiek op te groeien', wanneer hen het daarbijhorende beslissingsrecht niet gegund wordt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 11:27   #83
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom zouden mensen echter pogingen doen om 'politiek op te groeien', wanneer hen het daarbijhorende beslissingsrecht niet gegund wordt?
Ik denk niet dat politieke macht iets is dat gegund wordt, wel afgedwongen. Overigens is het IMHO ongewenst dat mensen die niet echt macht wensen, dat zouden krijgen. Democratie kan alleen maar verworven worden, niet geïnstalleerd.

Zo gezien lijkt het dat we nog een lange weg te gaan hebben.

Het VB-fenomeen is in mijn ogen overigens een verwrongen manier van de Vlaamse burger om meer politieke macht te verwerven.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 12:20   #84
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Een peiling bij 136.000 Antwerpenaars... hilarisch!

Nee zeg, even serieus. Hoe kan je dit nu ernstig nemen.
Ik snap niet waarom dit niet serieus te nemen valt. Antwerpen telt 450 000 inwoners, daar 136 000 van is dus wel 30 % van alle Antwerpenaren.

Als dat vergelijkt met de peilingen van de Standaard en VRT, dan is deze peiling super-representatief.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 12:35   #85
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Telenet Freephone
Misschien is heel het initiatief gewoon een reclamestunt van Telenet.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 12:43   #86
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Allé ze doen dan aan fraude volgens u.

Deze diensten zijn enkel voor privé-gebruik. Je kan deze diensten niet op naam van vzw of firma zetten.
Ha, dat is nieuws. Ik woon nog bij mijn ouders en wij hebben twee lijnen: eentje op naam van de zaak (letterlijk) en eentje op mijn naam. Die lijn op naam van de zaak is een Telenet Freephone 24-abonnement en de tweede lijn is een standaard basis-lijn van Telenet. Zou toch wel straf zijn dat Telenet een FreePhone 24-abo toekent aan de naam "Bakkerij Xxx Xxx" terwijl het niet op naam van een firma zou mogen staan.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 13:03   #87
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

bericht DaBlacky

Citaat:
Ha, dat is nieuws. Ik woon nog bij mijn ouders en wij hebben twee lijnen: eentje op naam van de zaak (letterlijk) en eentje op mijn naam. Die lijn op naam van de zaak is een Telenet Freephone 24-abonnement en de tweede lijn is een standaard basis-lijn van Telenet. Zou toch wel straf zijn dat Telenet een FreePhone 24-abo toekent aan de naam "Bakkerij Xxx Xxx" terwijl het niet op naam van een firma zou mogen staan.
http://www.telenet.be/nl/thuis/acties/tarieven.page

4) Lanceringsaanbod geldig van 10/07/2006 t.e.m. 31/08/2006: alle nieuwe en bestaande klanten die intekenen tijdens deze periode genieten permanent van een jaarabonnement op FreePhone 24 voor €17,15 per maand i.p.v. €19,95 per maand. Niet van toepassing op inbelinternet, mobiele en speciale nummers (090x, 07x, 12xx) en enkel voor residentieel gebruik. Max. 4 telefoonlijnen per klant en per installatie-adres. Wie intekent na 31/08/2006 betaalt standaard €19,95 per maand.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:03   #88
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
bericht DaBlacky



http://www.telenet.be/nl/thuis/acties/tarieven.page

4) Lanceringsaanbod geldig van 10/07/2006 t.e.m. 31/08/2006: alle nieuwe en bestaande klanten die intekenen tijdens deze periode genieten permanent van een jaarabonnement op FreePhone 24 voor €17,15 per maand i.p.v. €19,95 per maand. Niet van toepassing op inbelinternet, mobiele en speciale nummers (090x, 07x, 12xx) en enkel voor residentieel gebruik. Max. 4 telefoonlijnen per klant en per installatie-adres. Wie intekent na 31/08/2006 betaalt standaard €19,95 per maand.
Het lanceringsaanbod is enkel geldig voor residentieel gebruik, dat klopt ja.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 20 augustus 2006 om 16:03.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:12   #89
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Op korte termijn blijft het me verbazen hoe b.v. N-Va'ers na het niet splitsen van B-H-V, toch slaafs hun partij én beleidsmensen blijven verdedigen, zelfs nadat ze als fervente anti-royalisten des prinsen dotatie goedkeuren, en bij Albert II op de koffie gaan. Of hoe vlaamsgezinde CD&V'ers geloof blijven hechten aan n'ayez-pas-peur-Letermes' communautaire vakantie-oprispingen, nadat hij stoemelings de Waalse begroting met Vlaams geld aanzuiverde, hoewel hij vooreerst publiekelijk een gehuicheld 'njet' ten beste gaf.
Aan de ene kant zie je
Dat vind ik eerlijk gezegd ook onbegrijpelijk... ze zien het keer op keer gebeuren en zijn dan toch weer blij om wat holle woorden net voor de verkiezingen. Maar is eigen aan de politiek.

En je mag er prat op gaan dat er nog zijn die de volgende leterme zullen geloven...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 augustus 2006 om 16:16.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:19   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Jawel, maar weliswaar van het minder bekende deel, maar ik volg het op en van die bepaalde domeinen ben ik toch tevreden. Voor doven en slechthorenden hebben ze via Helga Stevens toch wel wat gewicht en respect afgedwongen hoor.
En hoeveel stemmen heeft N-VA op die grond behaald? 5% van hun kiezers? De 95% die omwille van de communautaire agenda op N-VA stemden lijken mij toch wel iets belangrijker.

Dat N-VA dan opkomt met als hoofdprogramma meer voorzieningen voor doven en slechthorenden en als nevenprogramma nog iets communautairs.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 21:42   #91
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Jawel, maar weliswaar van het minder bekende deel, maar ik volg het op en van die bepaalde domeinen ben ik toch tevreden. Voor doven en slechthorenden hebben ze via Helga Stevens toch wel wat gewicht en respect afgedwongen hoor.
Ik wist niet dat de n-va daar heel haar verkiezingencampagne had aan opgehangen... en ik die dat het communautaire was. Sommigen spraken zelfs van een communautaire big-bang. De realiteit is wel helemaal anders.
Zelfs wisselmeerderheden zijn onmogelijk geworden. En zelfs N-VA parlementsleden klagen over autoritaire manier van regeren. Maar dat is een logisch gevolg van de tripartie. terwijl de kiezer SPA en VLD duidelijk heeft WEGGESTEMD. jullie vissen die weggestemde partijen nog eens op.

Elk voorstel( vanuit meerderheid) moet voor het in het parlement komt . De volledige goedkeuring krijgen vann CDenV, SPA, SPiririt, N-VA, VLD.
logisch gevolg is dat die parlementleden eigenlijk geen eigen inititatief meer kunnen nemen.

wat die doven en slechthorenden betreft kan ik je gelijk geven. Op dat gebeid is er goed werk geleverd. Maar zoals roott aanhaalt... daar heeft de n-Va haar verkiezingscampagne niet aan opgehangen.

Er is trouwens ook een verschil tussen je programma en verkeizingsnbeloftes. beloftes doe je om na te komen. Een programma kan je uiteraard niet helemaal ineens uitvoeren. Maar de beloftes wel.
Of tenminste hard spel spelen en dreigen met uit de regering te stappen.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 augustus 2006 om 22:00.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 04:41   #92
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
bericht DaBlacky



http://www.telenet.be/nl/thuis/acties/tarieven.page

4) Lanceringsaanbod geldig van 10/07/2006 t.e.m. 31/08/2006: alle nieuwe en bestaande klanten die intekenen tijdens deze periode genieten permanent van een jaarabonnement op FreePhone 24 voor €17,15 per maand i.p.v. €19,95 per maand. Niet van toepassing op inbelinternet, mobiele en speciale nummers (090x, 07x, 12xx) en enkel voor residentieel gebruik. Max. 4 telefoonlijnen per klant en per installatie-adres. Wie intekent na 31/08/2006 betaalt standaard €19,95 per maand.
Maar ja, dat NEE werkt dus blijkbaar alleen met vrijwilligers hé. Als die nu allemaal bij hen thuis of op kot zo'n FreePhone-abbonement nemen, dan kunnen ze dus bellen zoveel ze willen, en daar kan Telenet denk ik weinig op zeggen. Dan moeten ze daar bij Telenet maar niet zo'n formule uitvinden.

En stel nu.

Je hebt een groep van 30 studenten die elke avond één uurtje telefoneren, met een gemiddelde van 2 minuten per telefoontje (want maar 18.000 van de 130.000 telefoontjes waren succesvol, mind you, daar zitten dus ook een heleboel bezettonen en mensen die gewoon al na 10 seconden neerleggen bij!), dan heb je al gauw (voor één maand):

30 dagen x 30 telefoontjes = 900 telefoontjes x 30 vrijwilligers = 27.000 telefoontjes!

En volgens hen gebeurde die peiling in een tijdsspanne van "enkele maanden" (dat kan je ook op hun website zien, trouwens, het staat daar allemaal aangegeven.) Dus je mag die 27.000 eventueel nog wel met een factor 3 of 4 vermenigvuldigen.

(Ik denk zelfs dat ik met dat "gemiddelde" van 2 minuten nog wat ruim ben geweest. Als je 130.000 maal belt, en er gaan "maar" 18.000 mensen op in? Ik weet het niet zo.)
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 21 augustus 2006 om 04:43.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 13:28   #93
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Maar ja, dat NEE werkt dus blijkbaar alleen met vrijwilligers hé. Als die nu allemaal bij hen thuis of op kot zo'n FreePhone-abbonement nemen, dan kunnen ze dus bellen zoveel ze willen, en daar kan Telenet denk ik weinig op zeggen. Dan moeten ze daar bij Telenet maar niet zo'n formule uitvinden.
Daarenboven staat nergens dat Telenet Freephone 24 nergens voor enkel residentieel gebruik mag gekocht worden, enkel dat het lanceringsaanbod enkel voor residentieel gebruik is. Bedrijven, firma's en vzw betalen gewoon twee euro meer per maand.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be