Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2006, 10:57   #21
Stein
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2006
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wie anno 2006 pas beseft waar zijn partij voor staat, is een muts die in coma is geweest tot nu.

Het zal wel weer een intern ruzieke zijn.
Uiteraard. Het zou me verbazen moest die aap bij het VB gaan omdat hij vindt dat ze zo lief zijn voor de vreemdelingen. Als 'ie naar eigen zeggen nu daar pas problemen met hun standpunten krijgt, mag 'ie nog geen raadslid van een zandbak zijn.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 10:57   #22
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de BUB laat weten dat ze nooit aan de vetpotten zullen zitten.
Ahnee want ze ZITTEN er al aan met hun vriendjes van de francofonie en hoge adel
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 10:59   #23
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Leg eens uit, ik kan eventjes niet volgen
Ik ken iemand die zo ongeveer wel de mening van Schottey over bepaalde dingen kent, o.a. over de multiculturaliteit. En geloof me vrij, zijn mening is wel wat extremer dan die van het Vlaams Belang. Hij zal eruit gestapt uit persoonlijke redenen en probeert zich wat goed te maken door er een bepaalde uitleg aan te geven.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 11:23   #24
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Gegeven het feit dat het standpunt over de migranten om grotendeels juridische redenen d laatste jaren verzacht werd ,stond de man zeker niet op de eerste plaats toen ze de hersenen uitdeelden.Jaren lid zijn van een partij van wie men de standpunten niet kent,men moet het kunnen. We zijn er goed van
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 16:55   #25
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Bredense lijsttrekker Vlaams Belang stapt uit partij

BREDENE - In Bredene trekt de lijsttrekker van het Vlaams Belang, Kristof Schottey, zich terug voor de komende gemeenteraadsverkiezingen omdat hij de standpunten van zijn partij inzake immigratie, multiculturele samenleving en minderheden te extreem vindt en er zich niet mee kan verzoenen. Dat heeft hij zondagavond zelf bekendgemaakt.

Het ontslag is opvallend omdat Kristof Schottey meer dan vijf jaar gemeenteraadslid was voor Vlaams Belang in Oostende en nu in Bredene lijsttrekker is. Hij was ook kandidaat voor de provincieraad.

,,Mijn ontslag komt er omdat ik belangrijke delen van het partijprogramma niet meer kan verdedigen. Het gaat om de standpunten inzake immigratie, multiculturele samenleving en minderheden. Ik heb ook problemen met het jeugd- en sociale luik van het partijprogramma. Dat stemt niet meer overeen met mijn eigen mening en ik kan het dus ook niet verkondigen in de gemeenteraad of provincieraad'', verklaarde Schottey die eerder zijn partij op de hoogte bracht.

In Bredene komt de plaats van lijsttrekker nu opnieuw vrij. Het Vlaams Belang moet ook op zoek naar een vervanger voor zijn 2e plaats op de provincieraadslijst in het kanton Oostende.

Bron: DS

Opnieuw een lokaal VB-kopstuk dat vertrekt, het lijkt bijna op een duiventil.
Het Vlaams Belang is beter af zonder dergelijke lieden. Dat men als Vlaams Belanger niet met alle punten en komma's akkoord gaat, tot daar aan toe. Dat is niet zo erg, tenminste zolang het niet gaat over kernpunten. Wie het echter niet onvoorwaardelijk eens is met het vreemdelingenstandpunt van Filip Dewinter, is in het Vlaams Belang niets verloren.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 21 augustus 2006 om 16:56.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 16:56   #26
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is beter af zonder dergelijke lieden. Dat men het als Vlaams Belanger niet met alle punten en komma's akkoord gaat, tot daar aan toe. Dat is niet zo erg, tenminste zolang het niet gaat over kernpunten. Wie het echter niet onvoorwaardelijk eens is met het vreemdelingenstandpunt van Filip Dewinter, is in het Vlaams Belang niets verloren.
En dan mij beschuldigen van absolutistische kantjes.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 16:57   #27
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is beter af zonder dergelijke lieden. Dat men het als Vlaams Belanger niet met alle punten en komma's akkoord gaat, tot daar aan toe. Dat is niet zo erg, tenminste zolang het niet gaat over kernpunten. Wie het echter niet onvoorwaardelijk eens is met het vreemdelingenstandpunt van Filip Dewinter, is in het Vlaams Belang niets verloren.
Dat vreemdelingenstandpunt lijkt mij toch niet in al te slecht evenwicht met opvattingen in "thuislanden"; reciprocaal heet dat geloof ik.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 18:23   #28
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Het leugenachtig gespuis aan de top kan ditmaal niet zeggen dat het om het postje ging. Zal dan zogezegd om persoonlijke vetes gaan... en zo zijn we weer op dreef.
Sukkelaars !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 19:48   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Maakt het in de politiek dan verschil of het om postjes of vetes gaat?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 19:58   #30
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Het is wel zo dat vele rechtsgeaarde flaminganten hun heil bij de NV-A niet vinden en noodgedwongen voor het VB kiezen. Dat wil niet zeggen dat ze met alle standpunten van die partij overeenkomen. Kristoff Schottey heeft goed gehandeld, in de plaats van oppertuun de scheingeiligaard uit te hangen.

De West-Vlaamse rangen van het VB zijn in mijn ogen ook wel extremer dan elders. De eloquente elite van de partij zit toch wel gecentreerd in Antwerpen hoor.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 augustus 2006 om 20:02.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:56   #31
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Dit is zo bij alle partijen voor de gemeenteraadsverkiezingen het geval.
En het gaat hier niet om grote principes, maar kleine postjes.
1ste plaats op gemeente en 2de op de provincie das voor beiden verkozen. Het zal dus waarschijnlijk niet voor de postjes zijn dat hij vertrekt
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:01   #32
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Vaak zijn die vertrekkers mensen die populair hoopten te worden door het VB, of die uit persoonlijke frustratie bij het VB gingen. Het VB is die ook liever kwijt dan rijk.
Raar, dat die mannen dan altijd afdelingsvoorzitter of lijsttrekker geraken. Dienen van Oostrozebeke wou wel omdat zijnen best vriend Barbie of zoiets het vroeg. Ja tis een engagement gelijk een ander hé
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:07   #33
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Gegeven het feit dat het standpunt over de migranten om grotendeels juridische redenen d laatste jaren verzacht werd ,stond de man zeker niet op de eerste plaats toen ze de hersenen uitdeelden.Jaren lid zijn van een partij van wie men de standpunten niet kent,men moet het kunnen. We zijn er goed van
Je denkt toch niet dat die man zijn eigen reden heeft gegeven. Hij zal wat inspraak verwacht hebben als nummer 2 en nummer 1. Maar ja bij het VB ...

Je mag de naam gebruiken om verkozen te geraken (want de meeste hebben de naam VB nodig om ergens te geraken)... Ze beloven je een goeie begeleiding (indoctrinatie) ... Maar net zoals de semminaries vroeger als je de leer van de Heer niet slikte zoals Hij verwachte vloog je er onverbiddelijk uit...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:26   #34
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ken iemand die zo ongeveer wel de mening van Schottey over bepaalde dingen kent, o.a. over de multiculturaliteit. En geloof me vrij, zijn mening is wel wat extremer dan die van het Vlaams Belang. Hij zal eruit gestapt uit persoonlijke redenen en probeert zich wat goed te maken door er een bepaalde uitleg aan te geven.
Schottey is tenminste eerlijk. Hij krijgt een mooie plaats, maar zegt die voor de verkiezingen op. Fair vind ik dat. Decoorne en zovele anderen kunnen er nog iets van leren.

Verder kan ik het mij goed voorstellen dat als je wèrkelijk iets wil doen voor de gemeenschap je tweeërlei gefrustreerd wordt in het Belang: enerzijds door dat idiote cordon en anderzijds door een hoop incompetente lowlifes die die partij op sommige plaatsen bevolken.

Soit.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:50   #35
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Ik ken iemand die zo ongeveer wel de mening van Schottey over bepaalde dingen kent, o.a. over de multiculturaliteit. En geloof me vrij, zijn mening is wel wat extremer dan die van het Vlaams Belang. Hij zal eruit gestapt uit persoonlijke redenen en probeert zich wat goed te maken door er een bepaalde uitleg aan te geven.
idd ik heb ooit texten van hem over de multicul gelezen en die waren stukken extremer dan wat het VB daar ooit over gezegd heeft. Ik ben zelfs blij dat zo een extremist uit de partij stapt want wat ik van hem gelezen heb staat niet ver van guderian z'n ethnische teksten.
Qua standpunten hoorde die eerder thuis bij wolfgang meister...

ik denk dat hij eerder het VB te soft vindt dan omgekeerd..

Het VB programma is in de jaren zelfs gematigder geworden en is de laatste maandan niet gewijzigd.


Dus ik vind het nogal hypocriet om dat als reden aan te geven.
Dat hij de lijst niet wil trekken geen probleem, maar dan de omgekeerde reden opgeven omdat het beter klinkt... neen dan ben je pas een lowlife.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 21 augustus 2006 om 21:58.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 22:01   #36
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dus ik vind het nogal hypocriet om dat als reden aan te geven.
Dat hij de lijst niet wil trekken geen probleem, maar dan de omgekeerde reden opgeven omdat het beter klinkt... neen dan ben je pas een lowlife.
hypocriet? Het is een manier allicht om voor uzelf nog een partijpolitieke toekomst uit te tekenen. Hij heeft tenmìnste de eerlijkheid om niet met een zetel of 2 te gaan lopen op 9 oktober!
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 22:36   #37
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Hij heeft tenmìnste de eerlijkheid om niet met een zetel of 2 te gaan lopen op 9 oktober!
ja maar dat natrappen door het omgekeerde te zeggen wat je denkt is laf en vals... En ja dan ben je klaar voor de PC'ten.

Ik hoop dat het VB eens wat teksten van onze vriend opsnort.
Wat ik er van gelezen heb was in ieder geval te extreem voor mij.

gewoon een laffe idioot. Dat hij dan zegt dat hij vernaderD is? het VB is juist gematigder geworden. Dus ofwel heeft hij een draai gemaakt van 180° in een paar weken tijd ofwel is hij een superhypocriet.

Maar ja kappen op het VB; Zo slim is hij wel dat hij zich daarmee populair maakt. Maar als je zelf er een pak radicalere ideeen op na houdt.

En grosfazz van jou heb ik ook al zaken gelezen waar ik verre van akkoord mee kan gaan.

Hij zal sowieso toch door de mand vallen....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 22:43   #38
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Alles wat ik zo gauw over Kristof Schottey vind op Net gaat alleen over (milieu)technische Veiligheidszaken en komt zeer rechtlijnig op mij over.

Waar vind ik een indicatie dat hij "rechts" zou zijn en/of extreem?
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 08:01   #39
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En grosfazz van jou heb ik ook al zaken gelezen waar ik verre van akkoord mee kan gaan.
Dat kan ik mij goed voorstellen. Maar wie mag onze nobele onbekende IlFalco eigenlijk wel wezen?
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 11:18   #40
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
idd ik heb ooit texten van hem over de multicul gelezen en die waren stukken extremer dan wat het VB daar ooit over gezegd heeft. Ik ben zelfs blij dat zo een extremist uit de partij stapt want wat ik van hem gelezen heb staat niet ver van guderian z'n ethnische teksten.
Qua standpunten hoorde die eerder thuis bij wolfgang meister...

ik denk dat hij eerder het VB te soft vindt dan omgekeerd..

Het VB programma is in de jaren zelfs gematigder geworden en is de laatste maandan niet gewijzigd.


Dus ik vind het nogal hypocriet om dat als reden aan te geven.
Dat hij de lijst niet wil trekken geen probleem, maar dan de omgekeerde reden opgeven omdat het beter klinkt... neen dan ben je pas een lowlife.
Wie het VB te soft vindt moet blijven om de partij terug te verharden en niet in de handen van liberalen te laten vallen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be