Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind u ervan
Ik kan me er 100% in vinden 3 5,26%
Ik kan me er grotendeels in vinden 24 42,11%
Ik kan me er weinig in vinden 12 21,05%
Ik vind me er niet in vinden 18 31,58%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 19:32   #21
Arn3
Vreemdeling
 
Arn3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2006
Berichten: 15
Standaard

Zeg kim zo'n zever dat je verkondigd.

1. Langer, flexibeler, ok. Ik werk 50-60u per week in den bouw, ik ben bediende maar toch word ik er niet voor betaald. Er is nog altijd iets als fierheid over je werk!!!! Lager loon? dikke zever. Minder lasten zegt VB, voor bedrijven die concurentieel kunnen blijven met lage loon landen, en voor werkenden die appreciatie krijgen van hun werk. Wat wil je dan? door de loonlast weggeconcurreert worden zodat er hier GEEN werk meer is? Een sos is soms ONGELOOFLIJK dom, en vakbonden zo mogelijk nog DOMMER!

2. Brugpensioen moest nooit ingevoerd worden. Het mag gerust weer afgeschaft worden. Soms moet je tegen de stroom invaren om een goed doel te bereiken. Dit is een voorbeeld.

3. Wat is er mis met een overuur? Ongelooflijk dat mensen daar zo heilig op staan. Er moet dringend meer loyaliteit zijn!!!

4. Ploegenarbeid verhoogd de bezettingsgraad van machines en is dus financieel aantrekkelijker voor het bedrijf. Arbeiders die werken in ploegenarbeid krijgen riante percentages voor hun werk, en de meesten die ik ken kiezen er precies voor omwille van die percentages. Je vergelijking haalt geen steek!

5. Een werkgever moet flexibeler moeten afdanken ja. Dat is logisch. Je moet nog altijd een stok achter de deur hebben om je rendementen te halen, om je eisen te stellen kwa veiligheid (helmplicht op werven bvb enz). De maatschappij is op dit moment totaal verziekt door een overmacht van vakbonden!
Arn3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 19:34   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Ik kan mij vinden in ze een 75-80 % van het programma. Uiteraard is dat niet de 95 % van de VJW, maar dat is natuurlijk geen politieke partij.

Positieve punten waar ik volkomen achter sta:

- de etisch conservatieve standpunten zijn voor mij meer dan OK, het mag zelfs nog wat radicaler zijn. Maar kom. Veruit de beste partij op dit vlak.
- Immigratiestop en komaf maken met de multikulturele samenleving. Uiteraard ga ik hier als volksnationalist volledig mee akkoord. Vlaanderen is aan de Vlamingen en moet niet het OCMW gaan spelen voor alle miserie in de wereld. Trouwens armoede in de Derde Wereld die veroorzaakt wordt door het ultrakapitalisme en de globalisering, iets wat haaks staat op een gezond volks-nationalistisch gedachtengoed.

Het uitgangspunt van de partij ligt op cultuur normen en waarden, wat wel goed is. Maar ook het etnisch, raciale speelt een rol en dit zou toch wat meer naar voren mogen komen. De partij zou ook een zo beperkt mogelijke multi-raciale samenleving moeten nastreven. Een volledig blank Vlaanderen gaat niet, dat weet ik ook wel.

- De partij heeft toch ook een katholieke fractie, iets wat ik als katholieke volksnationalist kan toejuichen. De niet-gelovigen en de heidenen binnen de partij zijn niet storend, daar ze geen anti-katholiek gedachtengoed voorstaan.
- De partij staat voor orde en tucht in de maatschappij, met een strenge justitie. Wat mij betreft is zero-tolerance aan de orde.
- De partij gaat niet mee met heel diene zever van emancipatie en steunt bijvoorbeeld vrouwen die er voor kiezen om thuis te blijven en voor het gezin te zorgen. Iets wat iedere goede moeder hoort te doen.

Slechte punten:

- Op vlak van internationale politiek zie ik te veel Vlaams Belangers die veel de zionistische schurkenstaten achternahollen. Uit schrik (schrik is overigens een slechte raadgever) voor de islam verloochen te veel Vlaams Belangers volksnationalistische principes in conflicten, bijvoorbeeld in het Midden-Oosten. De reactie van de voorzitter van VZW IJzerwake zondag getuigde van gezond volksnationalisme toen hij scherp reageerde op de inval van de zionistische schurkenstaat in Libanon. Op Focus-tv werd deze reactie bijvoorbeeld ook uitgezonden. Officieel is de partij neutraal in deze zaken, maar binnenin de partij helaas verdeeld, wat onduidelijkheid in de hand werkt. Iets wat een krachtige nationalistische partij als het Vlaams Belang kan missen als kiespijn. Oproep aan het Vlaams belang: Kies voor Vlaanderen en het Vlaamse volk, kies voor de Europese beschaving, niet voor een verderfelijke Atlantisch, anglosaksisch model.

- De partij is economisch te liberaal. OK, de partij is zeker niet zo liberaal zoals sommige burgelijk rechtsen het zou willen. Filip Dewinter is daar gelukkig nog steeds die een te liberale koers tegenhoudt. Graag zou ik de partij een wat meer nationaal-solidaristische koers zien varen.

Dus met overheidsinterventie in de economie en opkomen voor de zwakkere mensen in de samenleving. Een gezond sociaal gericht economisch programma moet men hebben en zeker geen individualistisch ieder-voor-zich stelsel zoals de JewSA dat heeft.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 19:47   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arn3 Bekijk bericht
Zeg kim zo'n zever dat je verkondigd.
Zever? Ik citeer enkel maar...

Citaat:
2. Brugpensioen moest nooit ingevoerd worden. Het mag gerust weer afgeschaft worden. Soms moet je tegen de stroom invaren om een goed doel te bereiken. Dit is een voorbeeld.
Ga dat eens tegen een dokwerker of metaalarbeider zeggen wiens gewrichten en rug totaal naar de knoppen zijn.

Citaat:
3. Wat is er mis met een overuur? Ongelooflijk dat mensen daar zo heilig op staan. Er moet dringend meer loyaliteit zijn!!!
Met een overuur is helemaal niets mis, maar als een werkgever van mening is dat enkel de zon gratis opgaat, redeneer ik ook zo.

U vind dus ook dat mensen zaterdag en zondag ten allen tijde ter beschikking moeten staan?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 19:48   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Dat het VB een slechte partij is? Ja, dan heb je de dokwerkers tegen
Ik heb het niet alleen over de dokwerkers, ik heb het over alle arbeiders die het VB zo graag claimt.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 19:54   #25
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

grotendeels wel, zeker wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid en de multiculturele samenleving.
Heb enkel een andere mening inzake hun drugsbeleid.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:01   #26
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
grotendeels wel, zeker wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid en de multiculturele samenleving.
Heb enkel een andere mening inzake hun drugsbeleid.
dat gezeik altijd over jointjes. Ik vraag me af of Dewinter al eens gesmoord heeft

zou ie nu echt denken dat ge daar zotter van wordt dan van alcohol. Ik kan me dat toch moelijk indenken hoor. Volgens mij weet em dat wel (hij is slim genoeg) maar hij rekent op de domheid van een deel van z'n publiek.

maar harddrugs daar moeten ze idd hard tegen optreden. da's duur en als ge daar verslaafd aan zijt, da's om problemen vragen. tis in uw eigen goed dat ze u daar van af houden.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 augustus 2006 om 20:02.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:07   #27
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

100% is overdreven maar toch zeker 90%, ik heb dus op grotendeels gestemd.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:11   #28
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat gezeik altijd over jointjes. Ik vraag me af of Dewinter al eens gesmoord heeft

zou ie nu echt denken dat ge daar zotter van wordt dan van alcohol. Ik kan me dat toch moelijk indenken hoor. Volgens mij weet em dat wel (hij is slim genoeg) maar hij rekent op de domheid van een deel van z'n publiek.

maar harddrugs daar moeten ze idd hard tegen optreden. da's duur en als ge daar verslaafd aan zijt, da's om problemen vragen. tis in uw eigen goed dat ze u daar van af houden.
Ge kunt ook principieel tegen die vuiligheid zijn he.
Trouwens, sommige hard-drugs kun je ook 1 keer nemen hoor...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."

Laatst gewijzigd door C uit W : 22 augustus 2006 om 20:11.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:12   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Enerzijds arbeiders (vooral in de Antwerpse haven) zand in de ogen strooien met het fabeltje dat het VB aan de zijde van "de kleine man" staat, en tegelijkertijd Dewinter die regelmatig gaat tafelen met bepaalde Captains of Industry.....................Totaal onbetrouwbaar !!!!.............maar dat wisten we al
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:15   #30
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ge kunt ook principieel tegen die vuiligheid zijn he.
Trouwens, sommige hard-drugs kun je ook 1 keer nemen hoor...
Sommigen mensen moeten niet alleen tegen zichzelf beschermd worden maar veel druggebruikers (vooral harddrugs dan) zorgen voor overlast, criminaliteit enz. Een streng beleid is op zijn plaats vind ik. Het is uberhaupt al triestig als je je leven wat kleur dient te geven met roesmiddelen.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:15   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat gezeik altijd over jointjes. Ik vraag me af of Dewinter al eens gesmoord heeft

zou ie nu echt denken dat ge daar zotter van wordt dan van alcohol. Ik kan me dat toch moelijk indenken hoor.
Het is gewoon een beeldvorming................een foto van iemand die een jointje blowt komt voor de massa nu eenmaal negatiever over dan een cafétoog ............
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:21   #32
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

achja, het komt er gewoon op neer wat ge als "drugs" definieert. Bij de flikken hadden zo nekeer een boekske dat ging over drugs, daar stond gewoon tabak en alkohol ook bij, maar dan bij "legale drugs". Als ge wiet dus legaliseert dan komt dat onder dezelfde categorie als die twee ander maatschappelijk "aanvaarde" drugs.

het is gewoon een delicaat thema omdat "drugs" zo geváaarlijk klinkt. *whoeee*
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:23   #33
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Sommigen mensen moeten niet alleen tegen zichzelf beschermd worden maar veel druggebruikers (vooral harddrugs dan) zorgen voor overlast, criminaliteit enz. Een streng beleid is op zijn plaats vind ik. Het is uberhaupt al triestig als je je leven wat kleur dient te geven met roesmiddelen.
dat harddrugs voor "overlast" (wat dat dan ook moge zijn) kan zorgen, kan ik inkomen. Die chemische bucht dat ze u aansmeren en waar ge dan een nachtje mee kunt doorgaan met knalrooie ogen en hypernerveus van wordt, dat moeten ze maar aanpakken. Dáar zit het echte gevaar, de echte dealers, het grote geld, en de criminaliteit.

De rest is studentenpesterij.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:23   #34
Arn3
Vreemdeling
 
Arn3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2006
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zever? Ik citeer enkel maar...


Ga dat eens tegen een dokwerker of metaalarbeider zeggen wiens gewrichten en rug totaal naar de knoppen zijn.
Die mensen hebben ervaring te over en hoeven niet de hele dag te zeulen, maar ze kunnen hun ervaring tijdens die jaren perfect overdragen op nieuwe jonge werkkrachten en daarin een begeleidende rol spreken. Dat bedoel ik dus met het afschaffen van die zever


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Met een overuur is helemaal niets mis, maar als een werkgever van mening is dat enkel de zon gratis opgaat, redeneer ik ook zo.

U vind dus ook dat mensen zaterdag en zondag ten allen tijde ter beschikking moeten staan?
Indien er bij bepaalde bedrijven ook op die dagen gewerkt moet worden hebben die meestal een permanentiedienst staan. Waar ik op doel is eens een uur, of 2 of 3 indien nodig overwerken op de dag zelve. En je mag gerust zijn, ik ben al verschillende keren op een zaterdag wakker gebeld geweest voor het werk, en ik sta de mensen die men hulp nodig hebben altijd vriendelijk te woord!!
Arn3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:25   #35
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat harddrugs voor "overlast" (wat dat dan ook moge zijn) kan zorgen, kan ik inkomen. Die chemische bucht dat ze u aansmeren en waar ge dan een nachtje mee kunt doorgaan met knalrooie ogen en hypernerveus van wordt, dat moeten ze maar aanpakken. Dáar zit het echte gevaar, de echte dealers, het grote geld, en de criminaliteit.

De rest is studentenpesterij.
Ge kunt gerust cocaïne gebruiken zonder overlast te veroorzaken hoor
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."

Laatst gewijzigd door C uit W : 22 augustus 2006 om 20:25.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:25   #36
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enerzijds arbeiders (vooral in de Antwerpse haven) zand in de ogen strooien met het fabeltje dat het VB aan de zijde van "de kleine man" staat, en tegelijkertijd Dewinter die regelmatig gaat tafelen met bepaalde Captains of Industry.....................Totaal onbetrouwbaar !!!!.............maar dat wisten we al
mja, ge kunt ook zeggen: enerzijds de patroons zand in de ogen strooien en tegelijkertijd met de arbeiders sympathiseren. kwestie van perceptie.

maar idd, ik vind het maar onbetrouwbaar. Tijd voor klaarheid, VB.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:26   #37
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
achja, het komt er gewoon op neer wat ge als "drugs" definieert. Bij de flikken hadden zo nekeer een boekske dat ging over drugs, daar stond gewoon tabak en alkohol ook bij, maar dan bij "legale drugs". Als ge wiet dus legaliseert dan komt dat onder dezelfde categorie als die twee ander maatschappelijk "aanvaarde" drugs.
Dus als ze paardenmelk gaan onder de noemer drugs steken wordt dat gevaarlijk en stoer? En als ze heroïne bij soft drugs catalogeren wordt het iets anders?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:26   #38
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ge kunt gerust cocaïne gebruiken zonder overlast te veroorzaken hoor
misschien. Maar het is heel duur spul. én verslavend. en die combinatie kan nooit goed zijn.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:27   #39
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enerzijds arbeiders (vooral in de Antwerpse haven) zand in de ogen strooien met het fabeltje dat het VB aan de zijde van "de kleine man" staat, en tegelijkertijd Dewinter die regelmatig gaat tafelen met bepaalde Captains of Industry.....................Totaal onbetrouwbaar !!!!.............maar dat wisten we al
Inderdaad, iemand die omgaat met arbeiders moet de Captains of industry haten en vice versa. Zo raken we vooruit!
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:27   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
achja, het komt er gewoon op neer wat ge als "drugs" definieert. Bij de flikken hadden zo nekeer een boekske dat ging over drugs, daar stond gewoon tabak en alkohol ook bij, maar dan bij "legale drugs". Als ge wiet dus legaliseert dan komt dat onder dezelfde categorie als die twee ander maatschappelijk "aanvaarde" drugs.

het is gewoon een delicaat thema omdat "drugs" zo geváaarlijk klinkt. *whoeee*
Bepaalde (soft)drugs legaliseren is nu eenmaal electoraal niet lucratief. Alleen het woord "drug" al heeft een hypernegatieve bijklank in de oren vd massa. Het probleem is dat de meeste mensen er gewoon niet bij stilstaan dat alcohol ook een drug is (statistieken van de "AA" bewijzen het.)
Softdrugs legaliseren om de handel in harddrugs beter en efficiënter te kunnen bestrijden, zou imo ideaal zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be