Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2015, 19:10   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard S.a : De VRT wil er zijn voor iedereen

De première van de nieuwe VRT-fictiereeks ‘Tom & Harry” werd warm onthaald in de Vlaamse huiskamers, doch niet in alle. Mensen met een visuele beperking bleven met een wrange nasmaak achter. De reeks wordt immers niet voorzien van audiodescriptie, een vertelstem die essentiële informatie meegeeft voor kijkers met een visuele beperking. Katia Segers, Vlaams parlementslid voor sp.a, vindt dat de openbare omroep bijkomende middelen moet krijgen om meer fictiereeksen met audiodescriptie ter beschikking te stellen en kaartte dit vandaag aan in de Commissie Media van het Vlaams Parlement.

“De VRT doet al meer inspanningen dan haar opgelegd worden door de beheersovereenkomst waarin staat dat minstens één fictiereeks per jaar moet uitgezonden worden met audiodescriptie. Toch is er duidelijk nood aan een uitbreiding van de toegankelijkheidsinitiatieven op de VRT. Op vlak van audiodescriptie moet een tandje bijgestoken worden”, stelde Katia Segers.

Het effect van de besparingen op de toegankelijkheidsinitiatieven staan in schril contrast met de doelstellingen in de beleidsnota van minister Gatz om de inspanningen inzake audiodescriptie verder te zetten. De minister haalde in de commissie aan dat de VRT ondertussen de nodige expertise inzake audiodescriptie heeft en zelf ook vragende partij is om meer reeksen adequaat te ontsluiten voor kijkers met een visuele beperking. “Het is dan ook zeer betreurenswaardig dat het de openbare omroep aan middelen ontbreekt om dat te doen. De expertise én de wil is er, geef de openbare omroep dan ook de kans.”



“Het is hoog tijd dat er meer middelen vrijkomen om de VRT te ondersteunen in haar verantwoordelijkheid ten opzichte van alle mediagebruikers. Elke Vlaming heeft recht op een volwaardig en kwaliteitsvol televisieaanbod, ook mensen met een visuele beperking. Ik dring er dan ook op aan om hier in de nieuwe beheersovereenkomst met de VRT werk van te maken in overleg met de betrokken doelgroepen.” besluit Segers.



Meer info

Katia Segers -

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 19:13   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
De première van de nieuwe VRT-fictiereeks ‘Tom & Harry” werd warm onthaald in de Vlaamse huiskamers, doch niet in alle. Mensen met een visuele beperking bleven met een wrange nasmaak achter. De reeks wordt immers niet voorzien van audiodescriptie, een vertelstem die essentiële informatie meegeeft voor kijkers met een visuele beperking. Katia Segers, Vlaams parlementslid voor sp.a, vindt dat de openbare omroep bijkomende middelen moet krijgen om meer fictiereeksen met audiodescriptie ter beschikking te stellen en kaartte dit vandaag aan in de Commissie Media van het Vlaams Parlement.

“De VRT doet al meer inspanningen dan haar opgelegd worden door de beheersovereenkomst waarin staat dat minstens één fictiereeks per jaar moet uitgezonden worden met audiodescriptie. Toch is er duidelijk nood aan een uitbreiding van de toegankelijkheidsinitiatieven op de VRT. Op vlak van audiodescriptie moet een tandje bijgestoken worden”, stelde Katia Segers.

Het effect van de besparingen op de toegankelijkheidsinitiatieven staan in schril contrast met de doelstellingen in de beleidsnota van minister Gatz om de inspanningen inzake audiodescriptie verder te zetten. De minister haalde in de commissie aan dat de VRT ondertussen de nodige expertise inzake audiodescriptie heeft en zelf ook vragende partij is om meer reeksen adequaat te ontsluiten voor kijkers met een visuele beperking. “Het is dan ook zeer betreurenswaardig dat het de openbare omroep aan middelen ontbreekt om dat te doen. De expertise én de wil is er, geef de openbare omroep dan ook de kans.”



“Het is hoog tijd dat er meer middelen vrijkomen om de VRT te ondersteunen in haar verantwoordelijkheid ten opzichte van alle mediagebruikers. Elke Vlaming heeft recht op een volwaardig en kwaliteitsvol televisieaanbod, ook mensen met een visuele beperking. Ik dring er dan ook op aan om hier in de nieuwe beheersovereenkomst met de VRT werk van te maken in overleg met de betrokken doelgroepen.” besluit Segers.



Meer info

Katia Segers -

Bron: politics.be
Gewoon opdoeken dat rode nest.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 19:15   #3
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Maar niet iedereen voor de VRT.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 19:19   #4
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

Wat hebben jullie tegen mensen met een visuele handicap ?
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 00:53   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Wat hebben jullie tegen mensen met een visuele handicap ?
Totaal niets maar als SP.a zegt dat VRT er voor iedereen wil zijn mogen ze ook geen mensen uitsluiten omwille van hun politieke overtuiging.

Citaat:
Bron: De Standaard.

Tom Lenaerts wil elke week een politicus uitnodigen.' Van �*lle partijen? 'Je bedoelt het Vlaams Belang? Die partij nodig ik niet uit omdat het niet mag van de VRT. Ik wil mensen naast me waar ik me toch minimaal bij op mijn gemak voel. Ik blijf op dat vlak een schijthuis.'

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 maart 2015 om 00:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 14:34   #6
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Totaal niets maar als SP.a zegt dat VRT er voor iedereen wil zijn mogen ze ook geen mensen uitsluiten omwille van hun politieke overtuiging.
Toml Lenaerts is een werknemer van de VRT, hij heeft een zelfstandig productiehuis ; overigens : VB zit ook in het bestuur van de VRT... zoals alle politieke partijen..
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 18:55   #7
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gewoon opdoeken dat rode nest.
Kleurenblind? Kijk gewoon eens welke partijen VRT nieuwslezers die in de politiek zijn gestapt in hun rangen hebben. CD&V, Open VLD, N-VA. Zouden we nu een rode regering hebben?

Laatst gewijzigd door schaakspeler : 1 maart 2015 om 18:56.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 22:15   #8
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Kan die particratische brolzender niet geprivatiseerd worden? Ik zou er graag niet meer voor betalen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 22:22   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Kan die particratische brolzender niet geprivatiseerd worden? Ik zou er graag niet meer voor betalen.
Afschaffen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 10:55   #10
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Wat hebben jullie tegen mensen met een visuele handicap ?
Simpel: ge kunt het hen blijven uitleggen, maar het lijkt wel of ze het gewoon niet willen zien
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 14:58   #11
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Kan die particratische brolzender niet geprivatiseerd worden? Ik zou er graag niet meer voor betalen.
Smaken verschillen : van alle private zenders is alleen zeven, Arte, Nick jr.
de moeite waard - wat TV betreft : dank u voor Canvas & één & ook de publieksomroepen in Nederland (vooral 2)..

Leve het recht op keuze !
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 21:09   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Toml Lenaerts is een werknemer van de VRT, hij heeft een zelfstandig productiehuis ; overigens : VB zit ook in het bestuur van de VRT... zoals alle politieke partijen..
Eén tegen allen dus.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 01:25   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Er is zoveel meer dan de VRT !!
Maar ieder zijn ding , zelfs al is't de VRT , VTM , enz ....

Mijn thuis is waar mijn wok staat !!
Zoals mijn wokje thuis draait , draait die nergens !!
Mijn wok , mijn vrijheid !!

Vrijheid , gelijkheid , broederschap & mijn wok !!
Leve het leuke FTA-aanbod


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Simpel: ge kunt het hen blijven uitleggen, maar het lijkt wel of ze het gewoon niet willen zien
Dat ondervind ik soms letterlijk !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be