Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2015, 10:43   #141
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
om zulke voorstellen te vermijden hebben ze de anti-discriminatie en anti-racisme wetten gestemd.

We kunnen volgens mij ook geen schoolkantine verplichten om dagelijks enkel varkensvlees te serveren.

Anderzijds houden wij onze kinderen niet thuis van bos of zee-klassen omdat ze enkel halal-vlees aan de kinderen serveren. Voor ons is het welbehagen van onze kinderen prioritair boven het principe om geen vlees van onverdoofd geslacht dieren te eten (velen weten zelfs niet wat halal is en denken (écht waar) dat het een bereidingswijze is "die echt wel even lekker is". Maar dat zouden we dus wel moeten doen in de toekomst: belastingen betalen voor zee- en bosklassen, maar onze eigen kinderen thuishouden. (Apart samen met onze eigen kinderen naar de Ardennen trekken mag ook niet, want dat heet dan luxe-verzuim of zo?).
ik heb mijn kinderen zeer uitgebreid en met beeldmateriaal geïnformeerd over de extra kost voor dierenwelzijn van Halal voeding. Ik ben er gerust in dat zij liever vasten dan Halal te aanvaarden, ondanks de poco verdraagzaamheidsspoeling die ze op school daarover steevast krijgen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 01:33   #142
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Voor ons is het welbehagen van onze kinderen prioritair boven het principe om geen vlees van onverdoofd geslacht dieren te eten (velen weten zelfs niet wat halal is en denken (écht waar) dat het een bereidingswijze is "die echt wel even lekker is". Maar dat zouden we dus wel moeten doen in de toekomst: belastingen betalen voor zee- en bosklassen, maar onze eigen kinderen thuishouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb mijn kinderen zeer uitgebreid en met beeldmateriaal geïnformeerd over de extra kost voor dierenwelzijn van Halal voeding. Ik ben er gerust in dat zij liever vasten dan Halal te aanvaarden, ondanks de poco verdraagzaamheidsspoeling die ze op school daarover steevast krijgen.
Zoals A.L. hier komt te zeggen;
Als het welbehagen van uw kinderen prioritair is zou je ze uitleggen wat ze moeten weten.
PS: Wij gingen nog op gesubsidieerde bosklassen en het kost relatief weinig dus maar toch moesten de ouders er vroeger (jaren 80 en 90) ook al voor betalen. Zelfs toen wisten wij al een enkele klasgenootje waarvan de ouders het bedrag niet kon ophoesten. dan sparden wij mee voor hen.
En in het middelbaar herinner ik me de vele hotdog verkopen en kaarsen, kaartjes... ten voordele van onze jaarlijkse educatieve schoolreis. Vandaag de dag zo goed als volledig, dus niks belastingen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 02:00   #143
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Zoals A.L. hier komt te zeggen;
Als het welbehagen van uw kinderen prioritair is zou je ze uitleggen wat ze moeten weten.
PS: Wij gingen nog op gesubsidieerde bosklassen en het kost relatief weinig dus maar toch moesten de ouders er vroeger (jaren 80 en 90) ook al voor betalen. Zelfs toen wisten wij al een enkele klasgenootje waarvan de ouders het bedrag niet kon ophoesten. dan sparden wij mee voor hen.
En in het middelbaar herinner ik me de vele hotdog verkopen en kaarsen, kaartjes... ten voordele van onze jaarlijkse educatieve schoolreis. Vandaag de dag zo goed als volledig, dus niks belastingen.
ik begrijp niet zo goed wat U bedoelt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 04:09   #144
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik begrijp niet zo goed wat U bedoelt.
U begrijpt me wel goed en ik snap ook wat u bedoelt. Kan u daarop dan ook niet echt ongelijk geven.
Wat ik toch even kwijt wil: we willen wel dat iedereen belastingen betaald - behalve hoe rijker je bent hoe minder- maar als die dan aangewend worden is ook daar kritiek op, zeker als men er zelf geen direct of indirect profijt uit haalt.
Vroeger was dat vooral betaald door algemeen belastinggeld, vandaag de dag niet meer of beperkt en rechtstreeks of meer dan voordien door de ouders, bovenop die belastingen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 06:17   #145
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
U begrijpt me wel goed en ik snap ook wat u bedoelt. Kan u daarop dan ook niet echt ongelijk geven.
Wat ik toch even kwijt wil: we willen wel dat iedereen belastingen betaald - behalve hoe rijker je bent hoe minder- maar als die dan aangewend worden is ook daar kritiek op, zeker als men er zelf geen direct of indirect profijt uit haalt.
Vroeger was dat vooral betaald door algemeen belastinggeld, vandaag de dag niet meer of beperkt en rechtstreeks of meer dan voordien door de ouders, bovenop die belastingen.
Phew... vertaling aub?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 12:42   #146
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Phew... vertaling aub?
ik durfde het niet meer vragen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 15:54   #147
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Zoals A.L. hier komt te zeggen;
Als het welbehagen van uw kinderen prioritair is zou je ze uitleggen wat ze moeten weten.
PS: Wij gingen nog op gesubsidieerde bosklassen en het kost relatief weinig dus maar toch moesten de ouders er vroeger (jaren 80 en 90) ook al voor betalen. Zelfs toen wisten wij al een enkele klasgenootje waarvan de ouders het bedrag niet kon ophoesten. dan sparden wij mee voor hen.
En in het middelbaar herinner ik me de vele hotdog verkopen en kaarsen, kaartjes... ten voordele van onze jaarlijkse educatieve schoolreis. Vandaag de dag zo goed als volledig, dus niks belastingen.
wat ze moeten weten is volgens mij dat halal voeding gruwelijk dierenleed inhoudt, niet meer, niet minder.

ps vandaag de dag is die educatieve schoolreis afgeschaft vanwege de maximumfactuur
pps ik denk dat je wat ik schreef "kost aan dierenleed" als economische kost las ?

je teksten zijn behoorlijk archaisch en gesloten eigenlijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 09:54   #148
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat ze moeten weten is volgens mij dat halal voeding gruwelijk dierenleed inhoudt, niet meer, niet minder.
Dat ben jij toch die foie gras wel lekker vindt en geen graten ziet in het onverdoofd castreren van biggetjes hé... Kwestie van de zaken in de juiste context te zien.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 12:18   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Ik ben nogal anti hoofddoek in bepaalde omstandigheden, omdat ik het een symbool vindt van ongelijkheid m/v enz. enz.

Maar van een privé-firma als centerparks begrijp ik het volledig dat ze niet gaan beginnen meten hoe groot het badpak van de vrouwelijke klanten wel mag zijn,
terwijl ik het wel begrijp dat ze
- het minimum aan badtextiel wel in het oog houden ('t is daar cap d'agde niet)
- het soort badstof in het oog houden, kwestie van hygiëne en hun verantwoordelijkheid ten opzichte van hun klanten daar bij.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 14:04   #150
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben nogal anti hoofddoek in bepaalde omstandigheden, omdat ik het een symbool vindt van ongelijkheid m/v enz. enz.

Maar van een privé-firma als centerparks begrijp ik het volledig dat ze niet gaan beginnen meten hoe groot het badpak van de vrouwelijke klanten wel mag zijn,
terwijl ik het wel begrijp dat ze
- het minimum aan badtextiel wel in het oog houden ('t is daar cap d'agde niet)
- het soort badstof in het oog houden, kwestie van hygiëne en hun verantwoordelijkheid ten opzichte van hun klanten daar bij.

.
2, t'is inderdaad een privé-firma en die mag zelf haar regels bepalen .
Ik kan eerder de moslima in burkini niet begrijpen .
Als het de bedoeling is om niet aangestaard te worden door vreemde mannen , waarom dan gaan zwemmen in een opvallende outfit ?
Als ik niet bekeken wil worden , zou ik dan gaan zwemmen in m'n KKK kleed ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 15:40   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
2, t'is inderdaad een privé-firma en die mag zelf haar regels bepalen .
Ik kan eerder de moslima in burkini niet begrijpen .
Als het de bedoeling is om niet aangestaard te worden door vreemde mannen , waarom dan gaan zwemmen in een opvallende outfit ?
Als ik niet bekeken wil worden , zou ik dan gaan zwemmen in m'n KKK kleed ?
Ik heb het al lang opgegeven om twee dingen te trachten te begrijpen:
- vrouwen
- godsdienstigen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 15:43   #152
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, ik vind het toestaan van een boerkini zo vrouwonvriendelijk

wat is er zo vrouwvriendelijk aan het verplichten om een zwempak of bikini te dragen?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 maart 2015 om 15:45.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 15:55   #153
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat is er zo vrouwvriendelijk aan het verplichten om een zwempak of bikini te dragen?
Wat is er mis met een zwempak of bikini? Waarom moeten vrouwen zelfs bij het zwemmen er uit zien alsof ze in een soort van duikerspak een plons in de Schelde gaan nemen?
Wat is er mis met het lichaam van vrouwen, dat zelfs bij zwemmen je van kop tot teen bedekt zou moeten zijn? Of heeft u al mannen met een burkini gezien? U heeft hersens, denk eens na, waarom geldt dit enkel voor vrouwen om zo verpakt het water in te moeten gaan?
Moet ook in zwembaden het onderscheid er zijn, tussen gelovige en ongelovige vrouwen?
WIJ verplichten geen boerkini, maar VERWACHTEN wel normale, gangbare zwemkledij, mag dit nog? Of moeten we ook islamiseren in het zwembad?
Zo, u kunt even verder...

Laatst gewijzigd door alice : 9 maart 2015 om 15:57.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 16:23   #154
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat ze moeten weten is volgens mij dat halal voeding gruwelijk dierenleed inhoudt, niet meer, niet minder.

ps vandaag de dag is die educatieve schoolreis afgeschaft vanwege de maximumfactuur
pps ik denk dat je wat ik schreef "kost aan dierenleed" als economische kost las ?

je teksten zijn behoorlijk archaisch en gesloten eigenlijk ...
Voor de moderne mogelijkheden om dieren pijnloos of zo humaan mogelijk te slachten werd over de hele wereld Halal geslacht. Of zelfs heel brut zoals doodknuppelen (wat men nog steeds doet de dag van vandaag in bepaalde regio's).

ps: dat was ik even vergeten dat ze vandaag de dag niet meer doorgaan
pps: mogelijks, kan dat idd verkeerd gelezen hebben

En mogelijk zijn mijn teksten dat soms of vaak maar gesloten, wat is gesloten...? puur de tekst of wat ik er mee poog te communiceren?
Al anderen hun tekst is gelezen soms of wat ze ermee willen overbrengen?
Denk dat het eerder uw interpretatie is of diegene die men wil geven.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 17:19   #155
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik durfde het niet meer vragen.
Jij vragen durfde niet meer het?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 17:44   #156
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zo, u kunt even verder...
je antwoord dus niet op de vraag.

indien je het zou hebben gemist:
wat is er zo vrouwvriendelijk aan het verplichten om een zwempak of bikini te dragen?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 17:55   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben nogal anti hoofddoek in bepaalde omstandigheden, omdat ik het een symbool vindt van ongelijkheid m/v enz. enz.

Maar van een privé-firma als centerparks begrijp ik het volledig dat ze niet gaan beginnen meten hoe groot het badpak van de vrouwelijke klanten wel mag zijn,
terwijl ik het wel begrijp dat ze
- het minimum aan badtextiel wel in het oog houden ('t is daar cap d'agde niet)
- het soort badstof in het oog houden, kwestie van hygiëne en hun verantwoordelijkheid ten opzichte van hun klanten daar bij.

.
Begrijpt u ook dat een knielange short van badstof niet mag en een burkine wel toegelaten is?

Ik begrijp het alvast niet.
Wie zegt dat een burkini hygiënischer is dan een zwemshort?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 19:36   #158
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
je antwoord dus niet op de vraag.

indien je het zou hebben gemist:
wat is er zo vrouwvriendelijk aan het verplichten om een zwempak of bikini te dragen?
Het antwoord leek mij duidelijk genoeg. Maar het is duidelijk niet het antwoord dat je wou krijgen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 22:16   #159
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
je antwoord dus niet op de vraag.

indien je het zou hebben gemist:
wat is er zo vrouwvriendelijk aan het verplichten om een zwempak of bikini te dragen?
Ok..Jip en Janneke niveau dan maar weer...misschien is zwemkledij verplicht omdat je gaat zwemmen?
Wanneer moslims met alle geweld ook in zwembaden de kledingregels willen bepalen, dan moeten ze maar een privé zwembad bouwen en open stellen, maar in openbare zwembaden hoeft het onderscheid niet, misschien kunt u dan nu de vragen die eerder gesteld werden even beantwoorden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 22:16   #160
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het antwoord leek mij duidelijk genoeg. Maar het is duidelijk niet het antwoord dat je wou krijgen.
Dat heeft u goed gezien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be