Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2023, 07:13   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard SMS na verkeersovertreding, een goed idee?

lEen sms na elke overtreding, zodat je meteen weet dat je te snel reed: VIAS komt met opmerkelijk voorstel

Tja, als dit het rijgedrag kan beïnvloeden, sta ik wel open voor dit idee, maar anderzijds moet je u steeds aan de opgelegde snelheid houden.
Daarbij is er in Vlaanderen een ruime marge, tot 8 a 9km/u te snel op je kilometerteller, geeft net geen boete.
Tot voor kort werd er (buiten Limburg waar dit 6 km/u was) pas geflitst van 10 km/u te snel (geijkte snelheid), dit omdat er anders te veel boetes waren aan lage snelheid. Ondertussen werd het hele systeem geautomatiseerd en gedigitaliseerd, waardoor er bijna nergens nog camera's zijn met filmrollekes.

Ik herinner mij dat op de Boslaan in Dilsen, waar 90 gereden mag worden, de camera ingesteld stond op 105 km/u. De toenmalige zonechef kon anders de stroom snelheidsovertredingen niet aan (werkte nog met filmkes) en zei steevast dat de laagvliegers dan buiten schot bleven. Dit kon hij hanteren totdat de procureur besliste dat er geflitst moest worden vanaf 6 km/u te snel. Ondertussen staan er digitale camera's en is er traject controle.


Het blijft verhalen regenen van nietsvermoedende automobilisten die door een plots werkende traject controle een dozijn keer beboet werden. Nu pleit veiligheidsinstituut VIAS voor een onmiddellijke sms-alert wanneer je geflitst bent.
Werner Rommers
Vandaag om 06:50
Vorige week was er het voorbeeld van een Luikenaar die van en naar Oostende zeven keer was geverbaliseerd door de trajectcontroles langs de E40. Intussen is ook een gezin opgedoken dat over een periode van drie weken elke dag verschillende keren is geverbaliseerd door een lokale trajectcontrole, waarvan de familie dacht dat die niet werkte. Ze moeten een paar duizend euro aan boetes betalen.

LEES OOK. Waals gezin 70 keer geflitst op drie weken tijd door nieuwe trajectcontrole in Gingelom: “Meer dan 6.000 euro boetes”
Maar ook in Vlaanderen zijn er zo tientallen verhalen: een allang geïnstalleerde trajectcontrole blijkt plots aangezet: omwonenden merken het pas wanneer de eerste van vaak vele snelheidsboetes in de bus valt.

Allen klagen ze aan dat ze de eerste van die vele snelheidsboetes pas weken nadien in de brievenbus vonden. En dat ze dus na die eerste boete hun rijgedrag niet meteen konden aanpassen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230429_91755801
Wat vinden jullie hiervan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 april 2023 om 07:14.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 07:16   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

PS: op de Boslaan in Dilsen gebeurden nogal veel dodelijke ongevallen en was een snelheidscontrole geen overbodige luxe.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 07:32   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Men zou idd een snel alert systeem moeten gebruiken.
Een aankondiging van overtreding. De betaling wel verder via vertrouwelijke weg laten volgen.

Vroeger hadden ze die plicht maar nu omzeilen ze dat.
Express omzeilen zelfs om u meerdere keren te kunnen aanrekenen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 07:37   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Men zou idd een snel alert systeem moeten gebruiken.
Een aankondiging van overtreding. De betaling wel verder via vertrouwelijke weg laten volgen.

Vroeger hadden ze die plicht maar nu omzeilen ze dat.
Express omzeilen zelfs om u meerdere keren te kunnen aanrekenen.
Ik denk eerder dat het systeem niet kan volgen.
Vandaar ook dat ze de lokale overheid de toelating gegeven hebben om traject controles uit te voeren in de zone 50.
Het perverse hieraan is wel dat de zone 50 fel uitgebreid wordt / werd.
De privéspelers eisen een bepaald traject, en er mogen niet teveel obstakels zijn om de snelheid te beperken anders is het voor die spelers niet rendabel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 07:50   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
lEen sms na elke overtreding, zodat je meteen weet dat je te snel reed: VIAS komt met opmerkelijk voorstel

Tja, als dit het rijgedrag kan beïnvloeden, sta ik wel open voor dit idee, maar anderzijds moet je u steeds aan de opgelegde snelheid houden.
Daarbij is er in Vlaanderen een ruime marge, tot 8 a 9km/u te snel op je kilometerteller, geeft net geen boete.
Tot voor kort werd er (buiten Limburg waar dit 6 km/u was) pas geflitst van 10 km/u te snel (geijkte snelheid), dit omdat er anders te veel boetes waren aan lage snelheid. Ondertussen werd het hele systeem geautomatiseerd en gedigitaliseerd, waardoor er bijna nergens nog camera's zijn met filmrollekes.

Ik herinner mij dat op de Boslaan in Dilsen, waar 90 gereden mag worden, de camera ingesteld stond op 105 km/u. De toenmalige zonechef kon anders de stroom snelheidsovertredingen niet aan (werkte nog met filmkes) en zei steevast dat de laagvliegers dan buiten schot bleven. Dit kon hij hanteren totdat de procureur besliste dat er geflitst moest worden vanaf 6 km/u te snel. Ondertussen staan er digitale camera's en is er traject controle.


Het blijft verhalen regenen van nietsvermoedende automobilisten die door een plots werkende traject controle een dozijn keer beboet werden. Nu pleit veiligheidsinstituut VIAS voor een onmiddellijke sms-alert wanneer je geflitst bent.
Werner Rommers
Vandaag om 06:50
Vorige week was er het voorbeeld van een Luikenaar die van en naar Oostende zeven keer was geverbaliseerd door de trajectcontroles langs de E40. Intussen is ook een gezin opgedoken dat over een periode van drie weken elke dag verschillende keren is geverbaliseerd door een lokale trajectcontrole, waarvan de familie dacht dat die niet werkte. Ze moeten een paar duizend euro aan boetes betalen.

LEES OOK. Waals gezin 70 keer geflitst op drie weken tijd door nieuwe trajectcontrole in Gingelom: “Meer dan 6.000 euro boetes”
Maar ook in Vlaanderen zijn er zo tientallen verhalen: een allang geïnstalleerde trajectcontrole blijkt plots aangezet: omwonenden merken het pas wanneer de eerste van vaak vele snelheidsboetes in de bus valt.

Allen klagen ze aan dat ze de eerste van die vele snelheidsboetes pas weken nadien in de brievenbus vonden. En dat ze dus na die eerste boete hun rijgedrag niet meteen konden aanpassen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230429_91755801
Wat vinden jullie hiervan?
Het komt erop neer dat ze chauffeurs willen aanzetten hun GSM achter het stuur te gebruiken.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 07:54   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het komt erop neer dat ze chauffeurs willen aanzetten hun GSM achter het stuur te gebruiken.....
Sorry, ik mag mijne GSM in mijn broekzak laten steken hoor, ik kan ieder smsje lezen op het scherm van mijn wagen.
Natuurlijk kun je de SMSkes ook lezen als je gearriveerd bent, zelfs dat zal sneller zijn dan de verkeersboete waarvoor de wetgever 14 dagen voorzien heeft.

Ge kunt natuurlijk ook op iedere slak zout leggen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 08:26   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het systeem niet kan volgen.
Vandaar ook dat ze de lokale overheid de toelating gegeven hebben om traject controles uit te voeren in de zone 50.
Het perverse hieraan is wel dat de zone 50 fel uitgebreid wordt / werd.
De privéspelers eisen een bepaald traject, en er mogen niet teveel obstakels zijn om de snelheid te beperken anders is het voor die spelers niet rendabel.

Nee vroeger was het 14 dagen.

Nu moet het binnen de 14 dagen door iemand ondertekent worden van hun om pas daarna verzonden te worden.

Boeten en zeker gasboeten komen pas maanden later in de brievenbus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 10:26   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee vroeger was het 14 dagen.

Nu moet het binnen de 14 dagen door iemand ondertekent worden van hun om pas daarna verzonden te worden.

Boeten en zeker gasboeten komen pas maanden later in de brievenbus.
Snelheidsgasboetes komen hier redelijk snel.
De firma die incasseert heeft graag heel snel centen hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 10:27   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee vroeger was het 14 dagen.

Nu moet het binnen de 14 dagen door iemand ondertekent worden van hun om pas daarna verzonden te worden.

Boeten en zeker gasboeten komen pas maanden later in de brievenbus.
Het moet inderdaad 14 dagen na vaststelling gebeuren.
Een vaststelling is niet gelijk aan het moment van de overtreding.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 11:34   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het systeem niet kan volgen.
Vandaar ook dat ze de lokale overheid de toelating gegeven hebben om traject controles uit te voeren in de zone 50.
Het perverse hieraan is wel dat de zone 50 fel uitgebreid wordt / werd.
De privéspelers eisen een bepaald traject, en er mogen niet teveel obstakels zijn om de snelheid te beperken anders is het voor die spelers niet rendabel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Snelheidsgasboetes komen hier redelijk snel.
De firma die incasseert heeft graag heel snel centen hé.
Er lijkt een verschil te zijn in gasboeten en politie boeten.

In stedelijk gebied zijn die overtredingen meestal gasboeten. Die nemen dikwijls absurd veel tijd in beslag om tot in uw bus te geraken.
Dat heeft iets te maken met hun procedure.

Als overtreder kan je op die manier veel herhaling op korte tijd oplopen. Denk maar aan een over het hoofd geziene stadsvergunning of zo. Die verwittigen u ook niet eh alhoewel ze dat kunnen want ze hebben ook al uw contactgegevens hiervoor.

Laatst had ik ook op die manier 20 boeten op een paar dagen.
En tegen de tijd dat de eerste envelop in mijn bus zat was er meer dan 2 maand verstreken en allicht 3 maand tegen wanneer de laatste envelop aankwam.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 11:42   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er lijkt een verschil te zijn in gasboeten en politie boeten.

In stedelijk gebied zijn die overtredingen meestal gasboeten. Die nemen dikwijls absurd veel tijd in beslag om tot in uw bus te geraken.
Dat heeft iets te maken met hun procedure.

Als overtreder kan je op die manier veel herhaling op korte tijd oplopen. Denk maar aan een over het hoofd geziene stadsvergunning of zo. Die verwittigen u ook niet eh alhoewel ze dat kunnen want ze hebben ook al uw contactgegevens hiervoor.

Laatst had ik ook op die manier 20 boeten op een paar dagen.
En tegen de tijd dat de eerste envelop in mijn bus zat was er meer dan 2 maand verstreken en allicht 3 maand tegen wanneer de laatste envelop aankwam.
Er is blijkbaar een verschil tussen een gasboete en een verkeersgasboete.
Een gewone gasboete moet inderdaad een procedure doorlopen waarbij er verschillende mogelijkheden zijn om te procederen.

Een verkeersgasboete, die geïnd wordt door de firma, verloopt redelijk vlot.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 12:03   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Een prompt sms'je na elke automatische vaststelling van een verkeersovertreding: een puik en innovatief idee.

Er moet dan wel een link komen tussen de nummerplaat en een gsm-nummer.
Even nadenken of hier iets van privacy om de hoek kan komen loeren?

Heeft dit idee enige praktische kans om realiteit te worden?
Eerst moet het al opgepikt worden door ofwel een of meerdere partijen, en/of door de media. Daarna mag het niet helemaal afgeschoten worden door andere partijen.

Ik vrees er dus voor. En vind het wel spijtig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 13:07   #13
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er is blijkbaar een verschil tussen een gasboete en een verkeersgasboete.
Een gewone gasboete moet inderdaad een procedure doorlopen waarbij er verschillende mogelijkheden zijn om te procederen.

Een verkeersgasboete, die geïnd wordt door de firma, verloopt redelijk vlot.
Een verkeersGASboete van een gemeente en nog geïnd door een firma? HUH
Wa is da nu weer?!
Een gasboete wordt per gemeente bepaald in het gemeentelijk reglement en een verkeersboete wordt op federaal of Vlaams niveau in een WET vastgelegd.
Een gasboete is dus geen wet, er kwam geen parlement aan te pas om er een wet van te maken, dus eigenlijk geldt een gasboete wettelijk/juridisch helemaal niet.

Welke boete geldt dan niet of is eigenlijk onwettig? Het overtreden van de federale verkeerswet of per gemeente/stad telkens andere en willekeurige maar illegale, gemeentelijke gasboetes?

Voor wat betreft de kennisgave van een overtreding werd altijd de termijn van 8 dagen gesteld waarna je een bepaalde tijd kreeg voor de minnelijke schikking of het ging naar de rechtbank.
Ze zijn er weer een warboel en een potje van aan het maken, zoveel mogelijk verwarring zaaien, dan kunnen ze ons weer naaien en bestelen langs alle kanten.

En een sms omdat ze te lui zijn om boetes op tijd te verwerken? Ammehoela, daar dient mijn gsm nie voor.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 13:14   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een verkeersGASboete van een gemeente en nog geïnd door een firma? HUH
Wa is da nu weer?!
Een gasboete wordt per gemeente bepaald in het gemeentelijk reglement en een verkeersboete wordt op federaal of Vlaams niveau in een WET vastgelegd.
Een gasboete is dus geen wet, er kwam geen parlement aan te pas om er een wet van te maken, dus eigenlijk geldt een gasboete wettelijk/juridisch helemaal niet.

Welke boete geldt dan niet of is eigenlijk onwettig? Het overtreden van de federale verkeerswet of per gemeente/stad telkens andere en willekeurige maar illegale, gemeentelijke gasboetes?

Voor wat betreft de kennisgave van een overtreding werd altijd de termijn van 8 dagen gesteld waarna je een bepaalde tijd kreeg voor de minnelijke schikking of het ging naar de rechtbank.
Ze zijn er weer een warboel en een potje van aan het maken, zoveel mogelijk verwarring zaaien, dan kunnen ze ons weer naaien en bestelen langs alle kanten.

En een sms omdat ze te lui zijn om boetes op tijd te verwerken? Ammehoela, daar dient mijn gsm nie voor.
U loopt twee jaar achter.
Een privé firma mag snelheidscontroles doen via trajectcontrole, tot bij snelheden van 50 km/u.
De privéfirma maakt alles klaar voor de gasboete en stuurt dit door naar de gemeentelijke gasboeteambtenaar, deze stuurt de gasboete naar de vermoedelijke overtreder.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 13:16   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een verkeersGASboete van een gemeente en nog geïnd door een firma? HUH
Wa is da nu weer?!
Een gasboete wordt per gemeente bepaald in het gemeentelijk reglement en een verkeersboete wordt op federaal of Vlaams niveau in een WET vastgelegd.
Een gasboete is dus geen wet, er kwam geen parlement aan te pas om er een wet van te maken, dus eigenlijk geldt een gasboete wettelijk/juridisch helemaal niet.

Welke boete geldt dan niet of is eigenlijk onwettig? Het overtreden van de federale verkeerswet of per gemeente/stad telkens andere en willekeurige maar illegale, gemeentelijke gasboetes?

Voor wat betreft de kennisgave van een overtreding werd altijd de termijn van 8 dagen gesteld waarna je een bepaalde tijd kreeg voor de minnelijke schikking of het ging naar de rechtbank.
Ze zijn er weer een warboel en een potje van aan het maken, zoveel mogelijk verwarring zaaien, dan kunnen ze ons weer naaien en bestelen langs alle kanten.

En een sms omdat ze te lui zijn om boetes op tijd te verwerken? Ammehoela, daar dient mijn gsm nie voor.
Kent u de termijn die mogen hanteren tussen de vaststelling en het verzenden van de PV?
Blijkbaar niet.
Dit is 14 dagen.

De tijd tussen de overtreding en de vaststelling is niet bepaald.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 13:39   #16
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U loopt twee jaar achter.
Een privé firma mag snelheidscontroles doen via trajectcontrole, tot bij snelheden van 50 km/u.
De privéfirma maakt alles klaar voor de gasboete en stuurt dit door naar de gemeentelijke gasboeteambtenaar, deze stuurt de gasboete naar de vermoedelijke overtreder.
Yep, de politieke dieven kunnen rap zijn als het maar poen opbrengt, dan werken ze wel en rap ook nog.
Als het voor de burger voordelig is, dan hebben ze jaren gepalaver nodig met carotten trekken.

En het zal wel zijn dat er wantoestanden uit voortkomen als je de omslachtige procedure bekijkt die een hele bureaucratische weg moet afleggen en dan nog door een privé firma die natuurlijk ook moet kunnen graaien.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 13:53   #17
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kent u de termijn die mogen hanteren tussen de vaststelling en het verzenden van de PV?
Blijkbaar niet.
Dit is 14 dagen.

De tijd tussen de overtreding en de vaststelling is niet bepaald.
Er is helemaal geen tijd tussen de overtreding en de vaststelling, een overtreding wordt pas een overtreding als ze wordt vastgesteld.

Het gaat niet over de termijn tussen vaststelling en verzending maar over de termijn tussen de begane overtreding en het ontvangen van de boete door de overtreder.

Ik weet bijna zeker dat die termijn vroeger 8 dagen was, je kon zelfs klacht indienen als je de boete pas later dan 8 dagen kreeg toegestuurd.
Maar ze veranderen zodanig veel en zoveel meer dat ze er zelf niet meer aanuit geraken maar de burger kan en zal daardoor altijd de pineut zonder enig verweer zijn.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 14:05   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U loopt twee jaar achter.
Een privé firma mag snelheidscontroles doen via trajectcontrole, tot bij snelheden van 50 km/u.
De privéfirma maakt alles klaar voor de gasboete en stuurt dit door naar de gemeentelijke gasboeteambtenaar, deze stuurt de gasboete naar de vermoedelijke overtreder.
Als de vlaamse boete niet binnen de redelijke termijn (tijd tussen de overtreding en het in de bus vallen) komt kunnen ze naar mijn centen fluiten hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 08:45   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Yep, de politieke dieven kunnen rap zijn als het maar poen opbrengt, dan werken ze wel en rap ook nog.
Als het voor de burger voordelig is, dan hebben ze jaren gepalaver nodig met carotten trekken.

En het zal wel zijn dat er wantoestanden uit voortkomen als je de omslachtige procedure bekijkt die een hele bureaucratische weg moet afleggen en dan nog door een privé firma die natuurlijk ook moet kunnen graaien.
De tarieven die een privéfirma krijgt bij iedere vaststelling, liggen vast.
Vooral de gemeentes rijven hier veel geld binnen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...k-op-verkeers/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 08:48   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Er is helemaal geen tijd tussen de overtreding en de vaststelling, een overtreding wordt pas een overtreding als ze wordt vastgesteld.

Het gaat niet over de termijn tussen vaststelling en verzending maar over de termijn tussen de begane overtreding en het ontvangen van de boete door de overtreder.

Ik weet bijna zeker dat die termijn vroeger 8 dagen was, je kon zelfs klacht indienen als je de boete pas later dan 8 dagen kreeg toegestuurd.
Maar ze veranderen zodanig veel en zoveel meer dat ze er zelf niet meer aanuit geraken maar de burger kan en zal daardoor altijd de pineut zonder enig verweer zijn.
U kent er dus de kloten van Schoof van, niet erg hoor.


Iemand rijdt te snel en wordt geflitst.
De beelden worden pas een week nadien opgevraagd, het moment dat de beelden bekeken worden, is het moment van de vaststelling.

Er zit op die manier dus een week tijd tussen de overtreding en de vaststelling.

Dat u zo weinig weet over deze materie en zo van uw oren maakt ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be