Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2008, 18:02   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Raad van tante Kaat

Voordat de nieuwe lichtingen kotstudenten aan de slag gaan, en om de bissers van vorig jaar wat bij te staan, een draadje met huishoudelijke raadgevingen die zowel praktisch, gezond als tijdsbesparend kunnen zijn.


------------------------------------------

TIP :

Vries je brood onmiddellijk in, in pakjes van het aantal boterhammen per maaltijd. Desnoods beleg je het ook op voorhand met kaas of ham.
Als je 's morgens je koffiezet opzet leg je het ingevroren pakketje bovenop de koffiezet (wel in geval van een gesloten systeem), en hopsakee: tegen dat je koffie klaar is heb je lekker superverse boterhammen mét beleg!

--------------------------------------------

TIP 2:

vul je diepvriesje niet met voorgebakken frieten. Zorg eerder dat je een mini-frituurpannetje of fonduepannetje hebt. tegen dat die olie is opgewarmd heb je al drie aardappelen geschild en in frieten gesneden.
Veel lekkerder om verse frieten te bakken en in feite duurt het bijna even lang.

-----------------------------------------------

ik wacht op leuke en lekkere eenpersoonsgerechten!

wie begint?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 september 2008 om 18:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 18:48   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voordat de nieuwe lichtingen kotstudenten aan de slag gaan, en om de bissers van vorig jaar wat bij te staan, een draadje met huishoudelijke raadgevingen die zowel praktisch, gezond als tijdsbesparend kunnen zijn.
Ik haat het om de verzuurde te zijn die nogal makkelijk de droom doorprikt, maar dan moet je me aanstaande maar een oog uitsteken (als ik je niet eerst vermoordt met genoeg getuigen die het over zelfverdediging hadden )

Citaat:
Vries je brood onmiddellijk in, in pakjes van het aantal boterhammen per maaltijd. Desnoods beleg je het ook op voorhand met kaas of ham.
Als je 's morgens je koffiezet opzet leg je het ingevroren pakketje bovenop de koffiezet (wel in geval van een gesloten systeem), en hopsakee: tegen dat je koffie klaar is heb je lekker superverse boterhammen mét beleg!
Ik weet niet hoe andere studenten leven. Maar bij mij was het op opstaan en rap gaan wassen want om 8.10 beginnen de lessen. Geen tijd om gezapig een bakje koffie te zetten 's ochtends. Meteen reppen naar de Hogeschool en daar meteen snel een bakje koffie uit de automaat slepen. De eerste twee jaren was dat nog (quasi) gratis (5 franken in 1996 en ineens 20 franken in 1998... niet dat er ooit werd gezegd waarom dat bakje bitter ineens zo duur was hoor). Ik had ook een goedkoop zelf gekocht toestelletje @ my kot, maar die draaide pas overuren tijdens de examens. Koffie drink je niet op dagen dat je wil ontspannen lijkt me. Het is een paradox.

Citaat:
vul je diepvriesje niet met voorgebakken frieten. Zorg eerder dat je een mini-frituurpannetje of fonduepannetje hebt. tegen dat die olie is opgewarmd heb je al drie aardappelen geschild en in frieten gesneden.
Veel lekkerder om verse frieten te bakken en in feite duurt het bijna even lang.
Als student zijnde in die tijd had ik graag je raad gevolgd. In mijn appartementje en zelfs in mijn toenmalig studentenkotje zou een frituurpan er voor zorgen dat als je geen goede afzuiginstallatie hebt, ervoor zorgen dat heel het ding vol hangt met vettige dampen die aanslaan op de muren en zelfs op de goedkope dampkap die de meeste appartementen en studios hebben.

Als ik ooit een frietketel in huis haal hier dan is het eentje om op mijn balkon te gebruiken. Leven mijn grootvader die zijn frietketel bij goed weer buiten zet en daar die frietjes bakt... Geen vetwalmen die de huisbaas doen besluiten dat je onvoorzichtig bent geweest met het huis. Nu ja... mijn grootvader is eigenaar van zijn huis natuurlijk

Citaat:
ik wacht op leuke en lekkere eenpersoonsgerechten!

wie begint?
Ik. Heel eenvoudig. Ga naar Delhaize en kies een potje van 350 tot 380 gram Bami Pangang (Ik hoop dat ik het heb op die gebakken rijst met wat vlees en wat flarden rijst erin). Warm die op en kap er een opgewarmde pot Uncle Ben's zoet-zure saus over... die bevat ook veel groenten. Je hebt meteen een potje dat voedzaam is voor die dag en zonder werk.

Nu ja... afwas is er wel. Die zoet-zure saus moet je in een klein pirex kommetje gooien en dan de micro in... 3 minuten. De bak gebakken rijst is ongeveer 4 minuten. Neem een diep bord en meng dat alles met mekaar en je kan desnoods enkel een lepel nemen om dat alles op te lepelen. Leg er een vorkje bij om af en toe weerbarstige stukken kip je lepel op te helpen.

Klaar is kees. En Circe ook als ze het eet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 18:56   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Nu ja... afwas is er wel. Die zoet-zure saus moet je in een klein pirex kommetje gooien en dan de micro in... 3 minuten. De bak gebakken rijst is ongeveer 4 minuten. Neem een diep bord en meng dat alles met mekaar en je kan desnoods enkel een lepel nemen om dat alles op te lepelen. Leg er een vorkje bij om af en toe weerbarstige stukken kip je lepel op te helpen.
ik warm die zoetzure saus gewoon in het potje zelf (zonder dekseltje dan wel). Spaart afwas!
als ge bespaart dan ineens goed hé.

uw uitleg over de frituurpot is wel juist, maar dan kan je evenmin diepvriesfriet staan bakken want daarvoor het je ook een friturement nodig..
Ik had het over de nutteloosheid van diepvriesfriet.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 10:31   #4
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Frietjes en boterhammen met beleg uit de diepvries, zoetzure saus uit een potje.....wat gaat daar van komen als de student van vandaag voor een gezinnetje het voorbeeld moet geven? Is een gezonde, verse voeding niet de basis voor goeie mentale en fysische prestaties? Straks steken ze nog hun kot in brand met uw potje fonduepannetje...(zat gezopen...zin in frietjes....in slaap vallen...)

Allé, een gezonder alternatief dringt zich op:

Kook enkele aardappelen en wat broccoli (ook in de MW mogelijk)
Neem een bakvorm en leg er een bladerdeeg in
verdeel de aardappeltjes samen met de broccoli, tomaat in kwartjes gesneden en uiringen op het bladerdeeg.
Giet er een roerei (of twee-drie) over
Even in de oven tot de deeg gebakken is

Smakelijk !
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 11:09   #5
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Rijst koken, kippenblokjes bakken, paprika, mais, (en groenten zoveel je wil toevoegen) erbij kieperen. Daarna rijst meebakken bij de kip en groenten, tomatensausje erover, bijkruiden.
Wrap opvullen ermee. En eten maar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 11:15   #6
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

kook soep!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 11:16   #7
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
kook soep!
Wa ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 11:20   #8
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wa ?
SOEP !!! Das lekker, gezond en kan je een hele week in de frigo bewaren!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 13:04   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Frietjes en boterhammen met beleg uit de diepvries, zoetzure saus uit een potje.....wat gaat daar van komen als de student van vandaag voor een gezinnetje het voorbeeld moet geven? Is een gezonde, verse voeding niet de basis voor goeie mentale en fysische prestaties? Straks steken ze nog hun kot in brand met uw potje fonduepannetje...(zat gezopen...zin in frietjes....in slaap vallen...)

Allé, een gezonder alternatief dringt zich op:

Kook enkele aardappelen en wat broccoli (ook in de MW mogelijk)
Neem een bakvorm en leg er een bladerdeeg in
verdeel de aardappeltjes samen met de broccoli, tomaat in kwartjes gesneden en uiringen op het bladerdeeg.
Giet er een roerei (of twee-drie) over
Even in de oven tot de deeg gebakken is

Smakelijk !
jamaar een student moet geen voorbeeld geven aan gezinnetjes hé. het gaat hem over "de snelle hap" die ook gezond is.

een halfbrood laten hard worden is ook geen optie toch?

--------------------

soep koken vind ik super! poepsimpel, goedkoop, gezond en snel

nog leuker: soepclub oprichten met een aantal vaste deelnemers.
Ieder kookt zijn eigen potje soep en elkeen deelt/ontvangt een half litertje soep van een andere deelnemer. Zo kan je alle dagen verschillende soorten soep eten.

soep kan je best bewaren in (goed afgewassen) glazen potjes met deksel. Deksel eraf en recht de microwave in.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 september 2008 om 13:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 17:48   #10
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Onderaan gesneden gerookt spek, daarop schijfjes aardappel, daarop bloemkoolbloempjes. Klein beetje water met kwartje vleesbouillon (tot net boven spekjes). Zacht koken tot aardappelen en bloemkool gaar. Water zal net weg zijn. Zo eten of prakken. Mjam mjam.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:33   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ik ken niet eens water koken....
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:39   #12
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
SOEP !!! Das lekker, gezond en kan je een hele week in de frigo bewaren!
Ik was mij aan het afvragen wat kooksoep was.

Maar idd ! Kook soep ! soep
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:48   #13
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Grappig ... Een tijdje geleden zag ik Piet "bweurk"Huisentrut aan enkele kotstudenten uitleg geven over hoe ze iets moesten klaarmaken (neen , geen andere student of studente, 't is een KOOKprogramma) ...
't Viel me op dat de studenten niet echt goed zijn in een keuken ...

Er is dus wel degelijk nood aan een kooklesje per week om de "frituurstudenten" van tegenwoordig wat bij te leren ...
Blijkbaar rekenen ze allemaal op tante microgolfoven en op nonkel Mc.Donalds ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 19:18   #14
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Grappig ... Een tijdje geleden zag ik Piet "bweurk"Huisentrut aan enkele kotstudenten uitleg geven over hoe ze iets moesten klaarmaken (neen , geen andere student of studente, 't is een KOOKprogramma) ...
't Viel me op dat de studenten niet echt goed zijn in een keuken ...

Er is dus wel degelijk nood aan een kooklesje per week om de "frituurstudenten" van tegenwoordig wat bij te leren ...
Blijkbaar rekenen ze allemaal op tante microgolfoven en op nonkel Mc.Donalds ...
Bakken kan ik als den beste. Spek, salm, andere vis, steak, fritten, noem maar op, ik flans wel iet in elkaar.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 19:57   #15
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Bakken kan ik als den beste. Spek, salm, andere vis, steak, fritten, noem maar op, ik flans wel iet in elkaar.
Mja , maar een volledige maaltijd klaarmaken , met verse groenten en zo , da's niet moeilijk , maar ze leren dat precies niet meer ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 19:58   #16
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mja , maar een volledige maaltijd klaarmaken , met verse groenten en zo , da's niet moeilijk , maar ze leren dat precies niet meer ...
Ik heb nog veel meer geleerd dat in deze tijd niet vanzelfsprekend meer zal zijn.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 06:47   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ik vrees dat mijn dochter jarenlang heeft overleefd met de standaard "spaghetti met tomatensaus uit een potteke".
vandaar mijn bezorgdheid om anderen tenminste wat tips te geven die wèl zouden helpen?

"men kope een bloemkool" is daar dus géén voorbeeld van: die gasten kopen geen bloemkool... in het beste geval: men kope een zakje gemengde diepvriesgroenten....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 08:14   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

blijkbaar ben ik niet alleen in mijn bezorgdheid over de nieuwe kotstudenten.

Peter Breedveld (van Frontaal Naakt) maakte speciaal voor studenten drie verschillende driegangenmenus. Netjes stap voor stap uitgelegd (wel op z'n Hollands):

KOKEN VOOR STUDENTEN

Al een opmerking:

"hoe kook je rijst" = 1 maat rijst + 2 maten water (niet één klein kopje rijst + één kopje water)
(water + rijst aan de kook brengen, vuur lager, rijst is gaar als water is opgenomen).

Zelfde voor voorgekookte couscous: één kopje couscous + 2 kopjes kokend water (+ bouillonblokje in opgelost), even mengen, laten opzwellen, scheutje olijfolie bijdoen en klaar is kees (desnoods 30 sec in micro en roeren maar).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2008 om 08:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 08:45   #19
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Knoflook
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 08:58   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Knoflook
gezond, goed voor hart en bloedvaten, stinkt even erg als bollekes koninck.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be