Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2024, 10:44   #41
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

de naam van de minderjarigen zullen we nooit weten....effe Acid bellen ...
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2024, 10:55   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ze hebben daar een potteke op justitie dat momenteel aan het overkoken is, daar moet dringend een groot zwaar deksel op.

ah en dan hoe gaan ze dat regelen om rap rap 300 man uit den bak te halen, die daar eigenlijk nog nen tijd moeten zitten... dat gaat ook proper worden. Met wat moorden en gewapende overvallen tot gevolg, maar t probleem is opgelost er is dan terug plaats in den bak.
300 man? Dat zit er alleen al in de Begijnenstraat teveel.

Ik heb het al gezegd, er zijn weinig mensen die het probleem hier juist of enigszins juist inschatten. Wettelijk gesproken zit er praktisch zo'n 9000 man teveel opgesloten.
En dan zijn er de enorme wachtlijsten van mensen die al op strafonderbreking zitten omdat de staat niet eens de straffen kan uitvoeren binnen de wettelijke en redelijke termijn.

Zo ken ik iemand die drie maand met een bandje moest doen, dat heeft een goede negen jaar na het vonnis geduurd alvorens men die straf kon uitvoeren.

Er is hier niemand die een goed overzicht over de werkelijke grote van het probleem kan zien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 maart 2024 om 10:56.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 11:08   #43
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
300 man? Dat zit er alleen al in de Begijnenstraat teveel.

Ik heb het al gezegd, er zijn weinig mensen die het probleem hier juist of enigszins juist inschatten. Wettelijk gesproken zit er praktisch zo'n 9000 man teveel opgesloten.
En dan zijn er de enorme wachtlijsten van mensen die al op strafonderbreking zitten omdat de staat niet eens de straffen kan uitvoeren binnen de wettelijke en redelijke termijn.

Zo ken ik iemand die drie maand met een bandje moest doen, dat heeft een goede negen jaar na het vonnis geduurd alvorens men die straf kon uitvoeren.

Er is hier niemand die een goed overzicht over de werkelijke grote van het probleem kan zien.
De media beweert dat er momenteel 12.000 gevangenen zijn...
Ik betwijfel dan of er 9.000 man teveel zouden opgesloten zitten?

Als jij de werkelijke omvang en het overzicht hebt, dan kun je vast ook schetsen wie verantwoordelijk was voor het laten verrotten en uitbreiden van deze problematische toestand van overbevolking in gevangenissen en dan heb je misschien ook oplossingen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 11:24   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De media beweert dat er momenteel 12.000 gevangenen zijn...
Ik betwijfel dan of er 9.000 man teveel zouden opgesloten zitten?

Als jij de werkelijke omvang en het overzicht hebt, dan kun je vast ook schetsen wie verantwoordelijk was voor het laten verrotten en uitbreiden van deze problematische toestand van overbevolking in gevangenissen en dan heb je misschien ook oplossingen?
Ongeveer 2500 cellen in Belgie zijn conform de wetgeving ter zake. Er zitten dus tussen de 9000 en de 10.000 mensen opgesloten in cellen die volgens de EU wetgeving verboden zijn.

Ik weet wel, volgens u telt de EU wetgeving hier niet want Zuid-Amerika of wat was het allemaal. Niettemin zijn de Belgische en Europese rechtbanken een andere mening toegedaan in hun vonnissen die de Belgische staat veroordelen wegens het schenden van de mensenrechten.

Wie is daar verantwoordelijk voor, dat is het gemakkelijkste gedeelte, de Belgische staat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 21:43   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Nochtans zijn de Vlaams Belangers het grootste gevaar volgens sommige sommige forum-extremisten.
Er is zelfs een forum-extremist die ze zou willen vergassen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 21:48   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Volgende week begint de ramadan, kan nog "leuk" worden
Unia zal weer aanraden/vragen op het werk niet te eten of te drinken in nabijheid van moslims en het zwaar werk te laten doen door niet-moslims.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 23:12   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
300 man? Dat zit er alleen al in de Begijnenstraat teveel.

Ik heb het al gezegd, er zijn weinig mensen die het probleem hier juist of enigszins juist inschatten. Wettelijk gesproken zit er praktisch zo'n 9000 man teveel opgesloten.
En dan zijn er de enorme wachtlijsten van mensen die al op strafonderbreking zitten omdat de staat niet eens de straffen kan uitvoeren binnen de wettelijke en redelijke termijn.

Zo ken ik iemand die drie maand met een bandje moest doen, dat heeft een goede negen jaar na het vonnis geduurd alvorens men die straf kon uitvoeren.

Er is hier niemand die een goed overzicht over de werkelijke grote van het probleem kan zien.
Ik zie eigenlijk wel een oplossing in een soort wooncontainers, die je kan stapelen en verplaatsen naar waar je ze hebben wil, goedkoop en efficient. Iedereen zijn prive container, aansluiting op het water en sanitair, En als er ene vrijkomt, en er is ene te weinig elders kan je gewoon die container verplaatsen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 23:13   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Unia zal weer aanraden/vragen op het werk niet te eten of te drinken in nabijheid van moslims en het zwaar werk te laten doen door niet-moslims.
Unia kan den boom in of de bidmat op, wat ze maar verkiezen. Als Mo Slim hier wil komen wonen moet m er maar tegen kunnen dat er hier gegeten wordt. Anders moet hij het maar afbollen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 23:47   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Unia kan den boom in of de bidmat op, wat ze maar verkiezen. Als Mo Slim hier wil komen wonen moet m er maar tegen kunnen dat er hier gegeten wordt. Anders moet hij het maar afbollen.
Toch gaan die kwispels hun goesting krijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 00:24   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch gaan die kwispels hun goesting krijgen.
ja omdat ze ze maar laten begaan, maar ik blijf mijn stukske zwien eten en als er mij ene wil verbieden te eten wanneer ik dat wil, dan heeft die ineens een gigantisch probleem.

Dat moet er nu eens echt eens ene zeggen, dat ik uit respect voor zijn godsdienst niet mag eten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 00:26   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja omdat ze ze maar laten begaan, maar ik blijf mijn stukske zwien eten en als er mij ene wil verbieden te eten wanneer ik dat wil, dan heeft die ineens een gigantisch probleem.

Dat moet er nu eens echt eens ene zeggen, dat ik uit respect voor zijn godsdienst niet mag eten.
Het gaat geen tapijtkopper zijn die u dat komt vertellen, maar het een of andere wokegroenselLGBTQ++ figuurtje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 maart 2024 om 00:26.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 16:02   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het gaat geen tapijtkopper zijn die u dat komt vertellen, maar het een of andere wokegroenselLGBTQ++ figuurtje.
denk je dat ik daar compasie mee heb ?

er staan zo regelmatig wat slappe sissies aan de ingang van t station om zieltjes te winnen voor Amnesty, WWF , Groene pies etc... Ik denk dat ze het zien aan mijn gezicht, ze vallen mij nooit lastig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 22:45   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch gaan die kwispels hun goesting krijgen.
Zelfs de Nederlandse voetbalbond plooit voor de islam.

Citaat:
KNVB houdt met eet- en drinkpauzes ook dit seizoen rekening met ramadan.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...CZ0fbysbnmAIeU
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2024, 15:37   #54
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.031
Standaard

toch 1 persoon in hechtenis en 3 minderjarigen geplaatst
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be