Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: stemrecht op 26 mei
ik ga graag stemmen 17 80,95%
als ik ni moest ging ik niet 2 9,52%
anders 1 4,76%
nog anders 1 4,76%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2024, 22:53   #161
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We zijn met 4, mijn madam en ik sluiten ons aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 22:54   #162
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zal nooit gebeuren, plus dat het nutteloos is; als er in heel Vlaanderen alleen nog de politici zelf gaan stemmen dan zijn hun stemmen de 100%.
Maar als hun burgers er niet meer op stemmen, dan hebben ze dus ook geen mandaat meer over hun burgers.

Ik ben intussen meer niet dan wel gaan stemmen, en dat maakt mij dus nergens medeplichtig aan. Moest stemmen of debat nog baten, ik zou het wel doen allebei. Zo nodigde BDW zijn stadsgenoten uit, ik wou gaan en mijn zorgen over de smart city bekend maken. Maar dat gaat niets helpen. Die smart city komt er toch en geen kat dat er voor stemde of kan wegstemmen.

Ik ga die zondag mijn voeten omhoog leggen en voorspel nu dat Magnette premier zal worden. En ik heb daar vrede mee.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 03:58   #163
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben zo'n zot. En dan?
Mijn deelneming. Ik wou dat er een "kandidaat" bestond die een stem waard is. Echt.


Helaas.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 11:30   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar als hun burgers er niet meer op stemmen, dan hebben ze dus ook geen mandaat meer over hun burgers.

Ik ben intussen meer niet dan wel gaan stemmen, en dat maakt mij dus nergens medeplichtig aan. Moest stemmen of debat nog baten, ik zou het wel doen allebei. Zo nodigde BDW zijn stadsgenoten uit, ik wou gaan en mijn zorgen over de smart city bekend maken. Maar dat gaat niets helpen. Die smart city komt er toch en geen kat dat er voor stemde of kan wegstemmen.

Ik ga die zondag mijn voeten omhoog leggen en voorspel nu dat Magnette premier zal worden. En ik heb daar vrede mee.
Alleen in uw hoofd, op het terrein zal er niets veranderen. Als er 150 politici elk op zichzelf stemmen, dan zullen zij het parlement zijn en de regering vormen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 11:32   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mijn deelneming. Ik wou dat er een "kandidaat" bestond die een stem waard is. Echt.


Helaas.
Dromen is inderdaad nog niet verboden of verplicht. Eén van de weinige zaken nog.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 11:46   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alleen in uw hoofd, op het terrein zal er niets veranderen. Als er 150 politici elk op zichzelf stemmen, dan zullen zij het parlement zijn en de regering vormen.
Maar wat baat het als jij of ik stemmen als ge telkens opnieuw de middelvinger krijgt? Als Duitsland uw autonomie heeft?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 12:20   #167
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar als hun burgers er niet meer op stemmen, dan hebben ze dus ook geen mandaat meer over hun burgers.
.........
Dat mandaat hebben ze nu ook al niet meer nodig....
Door verkozen te worden, krijgen politiekers een mandaat van de burgers om te mogen besturen en daarvoor moeten ze verplicht een eed zweren.

Maar die eed is nu al niet meer nodig, minister van justitie van tigchelt werd nooit verkozen, minister van binnenlandse zaken verlinden en een hele rits andere, politieke graaiers werd nooit verkozen door de bevolking maar toch toveren die dan zomaar wetten uit hun hoed zonder enig mandaat....weliswaar gelden die nepwetten dan niet want ze hadden geen mandaat om te mogen besturen, maar who cares?
Zelfs het grondwettelijk hof laat begaan...

Dat toont de minachting van politiekers aan voor de bevolking, dat maakt dat gaan stemmen overbodig en nutteloos is geworden want de kiezer telt duidelijk niet mee en ze lappen bovendien daarmee ook nog eens minachtend de democratie openlijk en vierkant aan hun laars.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 12:55   #168
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat mandaat hebben ze nu ook al niet meer nodig....
Door verkozen te worden, krijgen politiekers een mandaat van de burgers om te mogen besturen en daarvoor moeten ze verplicht een eed zweren.

Maar die eed is nu al niet meer nodig, minister van justitie van tigchelt werd nooit verkozen, minister van binnenlandse zaken verlinden en een hele rits andere, politieke graaiers werd nooit verkozen door de bevolking maar toch toveren die dan zomaar wetten uit hun hoed zonder enig mandaat....weliswaar gelden die nepwetten dan niet want ze hadden geen mandaat om te mogen besturen, maar who cares?
Zelfs het grondwettelijk hof laat begaan...

Dat toont de minachting van politiekers aan voor de bevolking, dat maakt dat gaan stemmen overbodig en nutteloos is geworden want de kiezer telt duidelijk niet mee en ze lappen bovendien daarmee ook nog eens minachtend de democratie openlijk en vierkant aan hun laars.
Dus wat doen mensen die nog gaan stemmen? Zij geven hier goedkeuring aan.
Dat ze een regime change op hun bakkes ontvangen. En dan niet door een andere democratische partij, democratie is gefaald, zelfs het communisme en den islam doen het beter.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 16:03   #169
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus wat doen mensen die nog gaan stemmen? Zij geven hier goedkeuring aan.
.....
Neen, mensen gaan stemmen omdat ze geloven wat de politiekers hun beloven dat ze gaan doen voor hen als ze verkozen worden.
De goedkeuring door te stemmen wordt gegeven voor de beloften die telkens achteraf vette leugens blijken te zijn.
Kiesbedrog is schering en inslag.

De politieke leugenaars beloven de hemel en liegen tegen de sterren op, alleen maar om verkozen te kunnen geraken om dan hun eigen goesting te doen.
Zoals bdw beloofde om de vlaamse transfers af te schaffen en toen ie verkozen was smeet ie meteen zijn belofte in de diepvries maar toen was het natuurlijk de schuld van de coalitie terwijl ie al helemaal niet van plan was om de transfers af te schaffen, dat was enkel het lokaas voor de stemmen om aan de macht te kunnen geraken en dan zn eigen goesting te kunnen doen.
Daarom wenden mensen zich steeds meer af van de politiek, ze hebben er genoeg van om belogen en bedrogen te worden.

Politiekers weten goed genoeg wat er dient te gebeuren en wat de bevolking wil, dus lullen ze erop los en beloven ze wat het publiek wil horen om maar met genoeg stemmen aan de vetpotten te kunnen geraken en dan doen ze hun goesting.

Daarom moeten kiezers kijken naar wat politieke partijen aan de macht gedaan hebben voor de bevolking, en niet meer luisteren naar de gladde media praatjes en reclame van politiekers want dat is misleiding, stroop smeren, lokmiddelen en allemaal loze beloften die ze niet van plan zijn om te houden want ze zijn wef/eu-marionetten die schwab en co plannetjes moeten uitvoeren.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 20:00   #170
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Daarom moeten kiezers kijken naar wat politieke partijen aan de macht gedaan hebben voor de bevolking, en niet meer luisteren naar de gladde media praatjes en reclame van politiekers
... en vooral geen partijprogramma's meer lezen (of meedoen aan stemtesten die daarop gebaseerd zijn), want die hebben helemaal niet tot doel om ooit uitgevoerd te worden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 20:15   #171
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Neen, mensen gaan stemmen omdat ze geloven wat de politiekers hun beloven dat ze gaan doen voor hen als ze verkozen worden.
De goedkeuring door te stemmen wordt gegeven voor de beloften die telkens achteraf vette leugens blijken te zijn.
Kiesbedrog is schering en inslag.

De politieke leugenaars beloven de hemel en liegen tegen de sterren op, alleen maar om verkozen te kunnen geraken om dan hun eigen goesting te doen.
Zoals bdw beloofde om de vlaamse transfers af te schaffen en toen ie verkozen was smeet ie meteen zijn belofte in de diepvries maar toen was het natuurlijk de schuld van de coalitie terwijl ie al helemaal niet van plan was om de transfers af te schaffen, dat was enkel het lokaas voor de stemmen om aan de macht te kunnen geraken en dan zn eigen goesting te kunnen doen.
Daarom wenden mensen zich steeds meer af van de politiek, ze hebben er genoeg van om belogen en bedrogen te worden.

Politiekers weten goed genoeg wat er dient te gebeuren en wat de bevolking wil, dus lullen ze erop los en beloven ze wat het publiek wil horen om maar met genoeg stemmen aan de vetpotten te kunnen geraken en dan doen ze hun goesting.

Daarom moeten kiezers kijken naar wat politieke partijen aan de macht gedaan hebben voor de bevolking, en niet meer luisteren naar de gladde media praatjes en reclame van politiekers want dat is misleiding, stroop smeren, lokmiddelen en allemaal loze beloften die ze niet van plan zijn om te houden want ze zijn wef/eu-marionetten die schwab en co plannetjes moeten uitvoeren.
Geweldig

Het is hier weer een field day voor samenzweringsadepten.

Schwab wordt er nog eens bij gesleurd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 22:21   #172
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Neen, mensen gaan stemmen omdat ze geloven wat de politiekers hun beloven dat ze gaan doen voor hen als ze verkozen worden.
De goedkeuring door te stemmen wordt gegeven voor de beloften die telkens achteraf vette leugens blijken te zijn.
Kiesbedrog is schering en inslag.

De politieke leugenaars beloven de hemel en liegen tegen de sterren op, alleen maar om verkozen te kunnen geraken om dan hun eigen goesting te doen.
Zoals bdw beloofde om de vlaamse transfers af te schaffen en toen ie verkozen was smeet ie meteen zijn belofte in de diepvries maar toen was het natuurlijk de schuld van de coalitie terwijl ie al helemaal niet van plan was om de transfers af te schaffen, dat was enkel het lokaas voor de stemmen om aan de macht te kunnen geraken en dan zn eigen goesting te kunnen doen.
Daarom wenden mensen zich steeds meer af van de politiek, ze hebben er genoeg van om belogen en bedrogen te worden.

Politiekers weten goed genoeg wat er dient te gebeuren en wat de bevolking wil, dus lullen ze erop los en beloven ze wat het publiek wil horen om maar met genoeg stemmen aan de vetpotten te kunnen geraken en dan doen ze hun goesting.

Daarom moeten kiezers kijken naar wat politieke partijen aan de macht gedaan hebben voor de bevolking, en niet meer luisteren naar de gladde media praatjes en reclame van politiekers want dat is misleiding, stroop smeren, lokmiddelen en allemaal loze beloften die ze niet van plan zijn om te houden want ze zijn wef/eu-marionetten die schwab en co plannetjes moeten uitvoeren.
Ze stemmen vooral ergens tegen maar zelden voor.
We worden beter terug voorstanders ipv tegenstanders
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 16:24   #173
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

nog 100 dagen
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 11:09   #174
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.030
Standaard

en dat op vaderdag
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be