Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 2 februari 2006, 14:08   #41
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Fundamenteel gaat het om een misverstand. De moslims vinden het afbeelden van Mohammed een godslastering (we kennen dit uit de christelijke traditie in de vorm van beeldenstormen & kijk eens in een lutherse kerk geen afbeeldingen). Van onze kant klagen we de huidige heersende vorm van terreur aan door de afbeelding met een bom te versieren. Als we dezelfde afbeelding maken maar er niet bijzetten dat dit "de profeet" is, is er helemaal geen probleem.

Wild slaan we om ons heen : we slaan een figuur !
1handclapping is offline  
Oud 2 februari 2006, 14:39   #42
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
vandaag 2 februari staat er ook een profeet mohamed met een tulband in de vorm van een bom+lont op de voorpagina van "De Gazet van Antwerpen".Ik vind dat wel goed gevonden, en getekend.Is het DAT nu waar al die zever over gaat?.
http://www.newspaperindex.com/blog/2...posten-racism/

Hier heb je ze allemaal. Ik vond die van de Franse krant ook wel goed :
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
vooruit is offline  
Oud 2 februari 2006, 14:42   #43
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Men zou gewoon moeten beseffen dat een religie of godsdienst zoveel regeltjes mag opleggen als men wilt, die regeltjes gelden alleen voor wie deel uitmaakt van die bepaalde groep gelovigen. Zolang men dat niet kan aanvaarden zullen ze nog veel vlaggen mogen verbranden.
vooruit is offline  
Oud 2 februari 2006, 14:45   #44
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard Islam wil wereldheerschappij

... maar dat wisten we al.

Een mooie poging van de islamieten om op wereldvlak hun islamwetten door te drukken. Canada heeft zich al laten vangen door de Sharia te erkennen als familierecht. (hallo-ooo?!!!)

Met de kerk wordt voortdurend hardop gelachen. Maar o nee, toch niet met Mohammed!!??

Onnozelaars!

Proficiat voor die enkelingen met karakter die het aandurven deze opkomende mondiale islam-gedachtenpolitie een halt toe te roepen.

Lafhartig van allen die als een domme school vissen de islam-haaienmuil binnenzwemmen. U zal niet gespaard worden. Het wordt tijd dat u uw eigen angst inziet en terug opkomt voor uw eigen identiteit en vrijheid.

Dat kan niet on der totalitaire fascistische regimes en ook niet onder een onverdraagzame, machtswellustige, niet tot rede of relativering in staat zijnde "religie".
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 2 februari 2006, 16:11   #45
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Arrêt.. zou Justine zeggen:







Een zot in een grot, verzon Allah.
Een verhaal vol kul als een maagd’lijk Walhalla.
Hij predikte hier, hij predikte daar,
verbood het bier, en meer van die waar.

Te vuur en te zwaard, op kameel en te paard,
de volgers van Mo vonden het allemaal waard.
Eeuwen vervlogen, volk’ren onderworpen,
alles werd moslim in steden en dorpen.

Toen waagden Vikingse vlegels,
Mo te tekenen voor een paar pegels.
Dat beledigde de baardige trollen,
zij verwensen alle grappen en grollen.

De volgelingen van de profeet,
briesten, donderden, waren witheet.
Op jacht voor tweeënzeventig snollen,
renden ze rond om ze te mollen.

Nimmer een spottend plaatje, ook geen hatelijk praatje.
Voor de profeet, de prevelende woestijnproleet, niets dan lof.
Zo niet, doet ‘n Mohammed of Ali wel…plof.

Url bron: http://www.lucasdelinkselul.nl/?p=702






En deze speciaal voor Flup:


Laatst gewijzigd door circe : 2 februari 2006 om 16:12.
circe is offline  
Oud 2 februari 2006, 16:30   #46
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Ik vind de reactie van deze krant wel goed, vasthouden aan principes en niet zwichten aan chantage, maar ook niet te veel olie op het vuur gooien.

http://www.nrc.nl/rubrieken/lezersch...icle207521.ece
vooruit is offline  
Oud 2 februari 2006, 16:32   #47
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

De Franse hoofdredacteur is intussen dus ontslagen, omdat hij de cartoons plaatste.

Toeval of niet.. maar de eigenaar van de krant is.. een Egyptenaar.
De Knut is offline  
Oud 2 februari 2006, 16:34   #48
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

benieuwd of er een reactie komt in de franse politiek over zijn ontslag...
pinbag is offline  
Oud 2 februari 2006, 16:45   #49
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht


Dat is vooral een standpunt dat door moslims zèlf wordt aangenomen.
Klopt, (alhoewel ik géén moslim ben )
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.



Citaat:
Dus van net al de regeringen is het de Deense die dusdanig in de ban is van de NWO dat ze een rechtse krant heeft aangespoord tot het publiceren van die cartoons, waarbij ze ervoor heeft gezorgd dat door middel van een SMS-actie heel wat Arabische landen dit voorval niet over het hoofd zouden zien? Dat lijkt me inderdaad nogal vergezocht.
Waarom sleuren jullie nu steeds de NWO erbij? IK praat daar toch niet over?
Ik heb het louter over een bepaalde elite (voornamelijk PNAC leden) die dromen van werelddominantie. Ik heb NOOIT over de NWO geschreven!!!


Citaat:
Niet echt, nee. Onze teerbeminde overheid heeft zelfs maatregelen getroffen waarin ze moslims ("allochtonen" noemt men dat dan heel PC) willen aansporen om deel te nemen aan de maatschappij middels werkverschaffing. Is onze overheid dan plots politiek-incorrect? Of hoe moet ik dat zien?
Mss heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Even onze regering buiten beschouwing gelaten. Je kan toch niet ontkennen dat pre 9/11 iemand die commentaar leverde op de moslims steevast in het extreem rechtse kamp werd geplaatst?
vandaag is het bon ton van uiterst links tot rechts om met voorstellen af te komen om ons te "beschermen tegen moslimterrorisme"



Citaat:
Naar ik weet is het maar één moslimland dat onder valse voorwendsels werd binnengevallen.
Ja dat weet ik, maar jij weet dat ik Afghanistan daar ook bij tel he.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 2 februari 2006, 16:52   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.
je vergeet het grote verschil: toen ging het over spotprenten van joodse levende mensen. Hier gaat het over spotprenten van een profeet die al 1400 jaar potdood is.
circe is offline  
Oud 2 februari 2006, 17:17   #51
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Klopt, (alhoewel ik géén moslim ben )
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.
Stigmatisering? Het gaat om 12 cartoontjes van een gast die al eeuwen dood is! Oké, iedereen kan zien dat extreem rechts mee op de kar springt en wat aan moslim schelden gaat doen. Maar dat is nog altijd geen reden om alles goed te praten.
vooruit is offline  
Oud 2 februari 2006, 17:34   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Klopt, (alhoewel ik géén moslim ben )
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.
Ja hoor. De Nuremberg wetten bestonden enkel in de fantasie van de joden. Ook het sluiten van scholen, culturele centra... in het Rusland van Stalin was slechts een fictioneel gebeuren in het joodse brein. Kristallnacht was in feite één groot misverstand, en de getto's waren goedbedoelde pogingen om de integratie te bevorderen. Als u de geschiedenis dan toch wil herschrijven, doe het dan tenminste goed hé...

Citaat:
Waarom sleuren jullie nu steeds de NWO erbij? IK praat daar toch niet over? Ik heb het louter over een bepaalde elite (voornamelijk PNAC leden) die dromen van werelddominantie. Ik heb NOOIT over de NWO geschreven!!!
Hang aub niet het slachtoffer uit van een semantisch probleem. U bent begonnen dit voorval te beschrijven als de zoveelste stap in een groot samenzweringsverhaal ("ze" zijn de joden aan het zoeken, "sommige westerse mogendheden" sturen mee aan op een conflict, zoveel gelijkenissen met de jaren 30, ...). De link met de talloze NWO-threads is dus wel heel snel gemaakt hé.

Citaat:
Mss heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Even onze regering buiten beschouwing gelaten. Je kan toch niet ontkennen dat pre 9/11 iemand die commentaar leverde op de moslims steevast in het extreem rechtse kamp werd geplaatst?
vandaag is het bon ton van uiterst links tot rechts om met voorstellen af te komen om ons te "beschermen tegen moslimterrorisme"
Fout. Zoals reeds geschreven, zijn het vooral rechtse kranten die meestappen in het provoceer-verhaaltje (het is zelfs niet uit te sluiten dat France Soir die cartoons enkel publiceerde uit geldnood !). Linkse kranten (ook in Denemarken, zie bvb. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1) nemen steevast een meer verontschuldigende positie aan.
__________________
Out of the blue, into the black

Laatst gewijzigd door Turkje : 2 februari 2006 om 17:36.
Turkje is offline  
Oud 2 februari 2006, 18:37   #53
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

Verstandige Jordaanse krant:

'Moslims in de wereld, wees redelijk''

''Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden en een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?''
__________________
Vroeger, toen politiek nog uit een breed scala aan thema's bestond...
Smurfje is offline  
Oud 2 februari 2006, 18:40   #54
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je vergeet het grote verschil: toen ging het over spotprenten van joodse levende mensen. Hier gaat het over spotprenten van een profeet die al 1400 jaar potdood is.
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 2 februari 2006, 18:45   #55
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.
U goed recht, maar geen reden om die cartoons te verbieden
vooruit is offline  
Oud 2 februari 2006, 21:59   #56
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ja hoor. De Nuremberg wetten bestonden enkel in de fantasie van de joden. Ook het sluiten van scholen, culturele centra... in het Rusland van Stalin was slechts een fictioneel gebeuren in het joodse brein. Kristallnacht was in feite één groot misverstand, en de getto's waren goedbedoelde pogingen om de integratie te bevorderen. Als u de geschiedenis dan toch wil herschrijven, doe het dan tenminste goed hé...
Geschiedenis herschrijven? Ik snap echt niet wat u bedoelt.
Ik zeg enkel dat het toen de joden waren die zonder protest van de rest van de wereld werden geviseerd. Vandaag zijn het de moslims.
En nee, we zijn nog niet zover dat ze in kampen worden gestoken (alhoewel:Guantanomo), maar we zullen zien waar we uitkomen.
In ieder geval waren toen voor de westerse wereld (NIET alleen Hitler) de Joden dé zondebok voor al wat fout liep in de wereld. Vandaag zijn het de moslims.
Citaat:
Hang aub niet het slachtoffer uit van een semantisch probleem. U bent begonnen dit voorval te beschrijven als de zoveelste stap in een groot samenzweringsverhaal
Waar?
Citaat:
("ze" zijn de joden aan het zoeken,
De moslims, schreef ik toch?
Citaat:
"sommige westerse mogendheden" sturen mee aan op een conflict, zoveel gelijkenissen met de jaren 30, ...).
U ontkent dat een westerse mogendheid momenteel moslimlanden bezet?
Citaat:
Fout. Zoals reeds geschreven, zijn het vooral rechtse kranten die meestappen in het provoceer-verhaaltje (het is zelfs niet uit te sluiten dat France Soir die cartoons enkel publiceerde uit geldnood !). Linkse kranten (ook in Denemarken, zie bvb. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1) nemen steevast een meer verontschuldigende positie aan.
Ik heb het toch niet enkel over die cartoons.....
Ontkent u dat vandaag ook linkse partijen (zie Nederland) lekker meedoen in het wetten maken die onze "veiligheid" tegen aanslagen moet verbeteren.?
Enkele weken geleden is men in GB begonnen met posters op te hangen die de bevolking aanmoedigen tot het melden van "verdachte moslims". (twee voorbeelden van posters zijn hier toen geplaatst door exodus, dacht ik.)
Hebt u daar ook maar iemand horen z'n verontwaardiging over uitspreken??
Mocht zoiets 5 jaar geleden zijn gebeurd (lees voor 9/11) had half (progressief) Europa op z'n achterste poten gestaan.
Vandaag vinden de meesten zulke toestanden "normaal".
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:01   #57
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.
Be my guest! Karel Martel is ook zielslevend in mijn hart.. en dan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 februari 2006 om 22:03.
circe is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:09   #58
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Het ware gelaat van een Europese multinational..



De Carrefour in Cairo.
__________________

Laatst gewijzigd door Levertraan : 2 februari 2006 om 22:20.
Levertraan is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:17   #59
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Het ware gelaat van een Europese multinational..

vooruit is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:23   #60
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Als tegenmaatregel gaat de Deense regering alle vreemdelingen met roots in een moslimland terugsturen naar het oord van herkomst, de rest van Europa volgt.
In mijn jaar (univ) zitten ook enkele mensen met 'roots in een moslimland'. Ik zie niet waarom die mannen -sympathieke kerels overigens- zouden moeten teruggestuurd worden. Omdat een paar dolgedraaide radicale geloofsgenoten van hen in Palestina de beest uithangen? Alsjeblieft zeg.
Zijne Heerlijkheid is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be