Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 3 februari 2006, 14:52   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Geen achterlijke argumenten. Korrekte argumenten maar die handig gebruikt worden om een perverse manier van denken te ondersteunen.
Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt: het is natuurlijk helemaal geen "korrekt" argument om het toelaten van humor onder hetzelfde straatje te catalogeren als het verkrachten van de geschiedenis. Het is wel "juist" in de zin dat zowel humoristen als verkrachters van de geschiedenis de kans moeten hebben om vrij voor hun mening uit te komen.

Citaat:
Neen, het is spijtig dat onze demokratie ontaard en afgezwakt werd door een minderheid ideologen die denken dat hun doel (een politiek correcte samenleving) de middelen heiligt.

Jah Jah zou vandaag geen voet hebben om te staan indien wij ZELF de vrijheid van meningsuiting niet hadden beknopt over de laatste 10 jaar. Hadden wij dat niet toegelaten, dat zou hij vandaag geen enkel argument hebben.
Dat klopt natuurlijk, maar het probleem is dat hij diezelfde minderheid ideologen door deze uitspraken juist nog wat meer munitie verschaft om door te doen met wat ze bezig zijn. Om Verhofstadt gisteren in de kamer te parafraseren: "Het zijn toch maar enkel paria's die nu wat staan roepen. Met hen hoeven wij -de nobelen- geen rekening te houden". Ik sta dus liever te juichen bij de commentaar van DeMorgen (http://www.mediargus.be/NL/viewdoc.a...12071757.html), dan bij de commentaar van JahJah. Juist omdat deze eerste niet zomaar door de "politiek-correcte" kaste onder de mat kan geveegd worden.
__________________
Out of the blue, into the black

Laatst gewijzigd door Turkje : 3 februari 2006 om 14:53.
Turkje is offline  
Oud 3 februari 2006, 14:59   #42
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf Bekijk bericht

Het wordt tijd dat "links" van z'n blanke-man schuldgevoel afgeraakt en terug wat (zelf)respect hervindt.
Tja. Wat heeft de blanke man nog om zelfrespect over te hebben?
Ik ben NIET links, maar mijn respect voor de "blanke man" is quasi NIHIL.
En dat hebben ze louter aan zichzelf te danken.
Iedreen zit hier maar te roepen dat migranten zich moetn aanpassen aan ONS, en let op, d�*�*r sta ik achter.
Maar tegelijkertijd weigeren westerlingen (al eeuwen lang) zich aan te passen aan de volkeren waar zij naartoe trekken.
We hebben systematisch andere beschavingen uitgeroeid en van hun cultuur beroofd. Toen onder het mom van "beschaving" brengen, vandaag onder het mom van "democratie" brengen.
De naam van het "excuus" is veranderd, de methodes zijn dezelfde gebleven.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:04   #43
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Gelukkig toch dat ze het in al die vroegere kolonies nu veel beter hebben dan toen die stoute blanken er de plak zwaaiden.

En daar waar ze tot het laatste gebleven zijn, zoals in Zimbabwe (wilden ze het nog Rodhesie noemen zeg!) zijn ze nu helemaal blij dat al die blanke racisten verdwenen zijn.

Ik ben dan ook consequent en weiger nog één halve euro aan blanke projecten te doneren! Ze zouden ocharme die zwartjes nog terug in de koloniale tijd willen duwen! niet met mijn centen!

Laatst gewijzigd door circe : 3 februari 2006 om 15:05.
circe is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:13   #44
Vrijheid
Schepen
 
Vrijheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Maar tegelijkertijd weigeren westerlingen (al eeuwen lang) zich aan te passen aan de volkeren waar zij naartoe trekken. We hebben systematisch andere beschavingen uitgeroeid en van hun cultuur beroofd. Toen onder het mom van "beschaving" brengen, vandaag onder het mom van "democratie" brengen.
De naam van het "excuus" is veranderd, de methodes zijn dezelfde gebleven.
Mag ik toch even opmerken dat ik nog geen eeuwen leef en dat ik niet zoiets aanvaard als een collectieve erfzonde. Ik voel mij niet verantwoordelijk voor de daden van mijn voorouders (ook al waren zij naar alle waarschijnlijkheid eenvoudige boerenpummels en hadden zij geen zeg in de koloniale strapatsen en zegeningen van hun hogergeplaatste medemensen).
__________________
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism
Vrijheid is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:18   #45
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gelukkig toch dat ze het in al die vroegere kolonies nu veel beter hebben dan toen die stoute blanken er de plak zwaaiden.
Totaal naast de kwestie.
De vraag is hoe ze hadden vòòr de blanken daar aanbeland zijn?
En dan nog, of WIJ nu vinden of ze het goed hadden of niet speelt niet eens een rol.
Wij hebben het hen nooit gevraagd. Zij hebben nooit de keuze gehad.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door democratsteve : 3 februari 2006 om 15:19.
democratsteve is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:25   #46
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf Bekijk bericht
How, how, niet "onze" contradicties. Er zijn heel wat Vlamingen met consequente ideeën, maar die worden door de multicul-fascisten steeds uitgemaakt voor racist en met fascistische en ondemocratische paniek-wetten de mond gesnoerd en electoraal uitgesloten.
Ja, ja ik ben het globaal gezien met je eens, maar we leven nog steeds in een democratie en hoewel ik ook tegen al die wetten was, toch heeft het parlement ze gestemd. Het zijn dus "onze" wetten geworden. Met "Onze" contradicties bedoel ik de contradicties onze maatschappij, niet de mijne of de jouwe.
Kaal is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:47   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Totaal naast de kwestie.
De vraag is hoe ze hadden vòòr de blanken daar aanbeland zijn?
En dan nog, of WIJ nu vinden of ze het goed hadden of niet speelt niet eens een rol.
Wij hebben het hen nooit gevraagd. Zij hebben nooit de keuze gehad.
Voordat de blanken eraan kwamen hadden ze 10 kinderen waarvan er twee overleefden en waarbij de moeder waarschijnlijk ook allang potdood was.

Nu is het hetzelfde. Dus waar zeur je over?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:50   #48
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik vind dat Jahjah gelijk heeft, namelijk dat je over holebi's mag zeggen wat je wil. Het zijn jeanetten, zoveel is duidelijk!

Ik vind ook dat Jahjah gelijk heeft over de holocaust: namelijk dat je mag zeggen wat je wil, bijvoorbeeld: er zijn er geen zes miljoen Joden gestorven in de concentratiekampen (het waren er 5.177.459 en 6.122.412 zigeuners, kommunisten, slaven, homo's, anderszinds gehandicapten en politieke gevangenen).

Ik vind dat Jahjah gelijk heeft: vrije meningsuiting geldt (ook voor Madonna's met blote tetten) of ze geldt niet. Hypocrisie helpt ons niet vooruit.
Ik geef Jahjah evenzeer gelijk in z'n betoog voor vrije meningsuiting. Maar dat neemt niet weg dat de man er op ethisch vlak een nogal achterlijke visie op nahoudt.

Hij noemt hen trouwens niet gewoon janetten, maar:
Citaat:
aidsverspreidende janetten
en verder heeft hij het ook over:
Citaat:
afgunst () en misprijzen m.b.t. homoseksualiteit
en
Citaat:
een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur
En daar stem jij op? En dan in een andere topic het VB aanvallen omwille van z'n ethisch conservatisme....

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 3 februari 2006 om 15:51.
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:55   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Ik geef Jahjah evenzeer gelijk in z'n betoog voor vrije meningsuiting. Maar dat neemt niet weg dat de man er op ethisch vlak een nogal achterlijke visie op nahoudt.

Hij noemt hen trouwens niet gewoon janetten, maar:

en verder heeft hij het ook over:

en


En daar stem jij op? En dan in een andere topic het VB aanvallen omwille van z'n ethisch conservatisme....
Jahjah en het VB vullen mekaar prima aan (zeker op ethisch vlak).
En ik "krijg puisten" van beiden.8)
Pietje is offline  
Oud 3 februari 2006, 15:59   #50
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

In veel punten ben ik het ook eens met hem.
Verhofstadthater is offline  
Oud 3 februari 2006, 16:03   #51
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Jahjah heeft gelijk. Hij kent als geen ander de zwaktes van de linkerzijde in Europa en straft ze genadeloos af.
Volksstormer is offline  
Oud 3 februari 2006, 16:03   #52
Orangist
Burger
 
Orangist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2006
Locatie: Dietse Republiek
Berichten: 132
Standaard

Ben niet voor de ideëen van de man, maar dat is net het principe van onze vrije meningsuiting. Daarnaast begrijp ik de ophef niet rond wat hij schrijft want hij heeft gelijk. Wanneer bepaalde mensen hierop reageren moeten ze zich afvragen of ze dan zoveel beter zijn dan die fundamentalisten.
Orangist is offline  
Oud 3 februari 2006, 16:26   #53
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voordat de blanken eraan kwamen hadden ze 10 kinderen waarvan er twee overleefden en waarbij de moeder waarschijnlijk ook allang potdood was.

Nu is het hetzelfde. Dus waar zeur je over?
So??
[SIZE="3"]Zij hebben nooit de keuze gehad!!!!!!![/SIZE]
Daar gaat het over.
Of hun situatie nu goed was of niet, dat is enkel onze interpretatie.
Jij staat hier toch constant op je achterste poten omdat de moslims het hier gaan overnemen, hun cultuur opdringen, etc...
Dat je daar tegen ageert begrijp ik, dat heb ik toch al duidelijk gemaakt dacht ik.
Maar dat wij hun cultuur vernietigen en onze way of life gaan opdringen bij hen, daar heb je dus geen probleem mee.
Dat maakt van u dus een hypocriet. (maar goed, dát wist het merendeel van het forum al langer)
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 3 februari 2006, 16:34   #54
Orangist
Burger
 
Orangist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2006
Locatie: Dietse Republiek
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
So??
[SIZE=3]Zij hebben nooit de keuze gehad!!!!!!![/SIZE]
Daar gaat het over.
Of hun situatie nu goed was of niet, dat is enkel onze interpretatie.
Jij staat hier toch constant op je achterste poten omdat de moslims het hier gaan overnemen, hun cultuur opdringen, etc...
Dat je daar tegen ageert begrijp ik, dat heb ik toch al duidelijk gemaakt dacht ik.
Maar dat wij hun cultuur vernietigen en onze way of life gaan opdringen bij hen, daar heb je dus geen probleem mee.
Dat maakt van u dus een hypocriet. (maar goed, dát wist het merendeel van het forum al langer)
Ik ben akkoord. Wij het hunne, zij het hunne. En respect voor elke vorm van soevereiniteit en zelfdeterminatie. Ik dacht dat Europa in het post kolonialisme daar wel vrij goed in slaagde. Niet wij zijn Irak binnengevallen om een dictator te vervangen. De enige ingrepen van Europa tot hiertoe betroffen de eerste golfoorlog (waar het ging om een invasie ongedaan te maken) en de balkan en Afrika (teneinde een humanitaire catastrophe te vermijden). Het religieus fanatisme in de Arabische wereld dient echter ook te beseffen dat zij niet onze religieuze en culturele wereld kunnen beheersen.
Orangist is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:24   #55
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Vanmorgen in de herhaling van Terzake zag ik de cartoon die de moslims hadden gemaakt over de Denen: een portret waarop een man stond met een overgesneden strottehoofd en een doorkliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims.

Dat is dan hun gevoel voor humor...
Kim is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:44   #56
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

DE cartoons over aidsverspreidende jeanetten en de woekerende joden bestaan en worden niet gecensureerd. De holocaustontkenning is een andere zaak : hier tracht men met redelijk oorlogszuchtige bedoelingen de geschiedenis te vervalsen er zijn ook werkelijk mensen vermoord en niemand
houdt er zich bezig met het ontkennen van de moorden op Palestijnse vluchtelingen, vrouwen en kinderin in Libanon.

Wat als de moslim met bommenhoed nu eens niet als Mohammed geportretteerd is, maar als eenvoudige gelovige ? Is die cartoon dan niet meer heiligschennend ? Mag religieus terroristisch fanatisme veroordeeld worden ? (Of het nu joods-fundamentalistisch, moslim-fundamentalistisch katholiek-fundamentalistisch, protestants fundamentalistisch of atheïstisch fundamentalistisch is zal mij schapen of varkensworst wezen...)

Als moslims bommen in elkaars moskeeën gooien, elkaar tijdens de hadj vertrappelen dan zeg ik U.. jullie moslims hebben een probleem dat wat lijkt op de problemen van christenen tijdens de godsdienstoorlogen. Voer je oorlog gerust zo lang je wil, dood elkaars vrouwen en kinderen.. maar bedenk dat de tijd komt dat je vrede zult moeten sluiten; & vrede sluit je alleen maar met je vijanden
1handclapping is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:50   #57
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

[quote=Kim;1532525]Vanmorgen in de herhaling van Terzake zag ik de cartoon die de moslims hadden gemaakt over de Denen: een portret waarop een man stond met een overgesneden strottehoofd en een doorkliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims.

Dat is dan hun gevoel voor humor...[/quote Is die cartoon ook ergens op een internet site te bezichtigen, als iemand dit weet?
carlgustaaf is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:52   #58
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Niet enkel dubbel... het is dan nog onder een andere account gepost met exact dezelfde woorden.

Levithian = Pajot ?
Ik dacht net hetzelfde. Maar dat zal al wel gecontroleerd zijn zeker.
StevenNr1 is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:53   #59
Menapius
Schepen
 
Menapius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Locatie: Menapia
Berichten: 459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Vanmorgen in de herhaling van Terzake zag ik de cartoon die de moslims hadden gemaakt over de Denen: een portret waarop een man stond met een overgesneden strottehoofd en een doorkliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims.

Dat is dan hun gevoel voor humor...
Het was een tekening op een muur en ik denk dat de man van wie de keel wordt overgesneden de eerste minister van Denemarken is.

De moslims zijn boos omdat:

1) De profeet Mo afgebeeld wordt (en dat mag niet, volgens hen)

2) De profeet Mo als terroristenleider afgebeeld wordt (en dat is niet waar, volgens hen)

Dus, dreigen de moslims met:

1) Terreur...

Tja,...
Menapius is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:57   #60
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom is krek hetzelfde bericht in de sectie binnenland gepost (met dezelfde woorden overigens) maar dan van de hand van Pajot ???
Omdat Pajot blijkbaar liever andermans artikels kopieert dan er zelf te schrijven!
__________________

Leviathan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be