Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 03:20   #21
CeeSsss
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 36
Standaard

Ik ben er ook van overtuigd dat busvervoer kostenefficiënter is dan treinvervoer. Treinvervoer is goed voor intercity-verkeer waar iedereen dicht bij het station woont. Bijvoorbeeld Antwerpen Centraal - Leuven Station. Daarvoor kan je treinen inzetten waar dik 1000 man opkan, ja.
Maar Herentals ziekenhuis - Turnhout bioscoop is sneller met de bus. Je moet namelijk 850 en 1500 meter wandelen om van ziekenhuis naar station, en van station naar bioscoop te gaan. De bus kan overal stoppen, en stopplaatsen kunnen naar hartelust toegevoegd of verwijderd worden.
Je moet Google Maps maar eens gebruiken in de OV-modus. Je zal zien hoe vlot je op veel plaatsen met de bus geraakt. Helaas is de bus een tweederangsvervoersmiddel in de ogen van veel mensen. Iets voor schoolkinderen, gepensioneerden en werklozen. Jammer.
CeeSsss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:09   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeSsss Bekijk bericht
Ik ben er ook van overtuigd dat busvervoer kostenefficiënter is dan treinvervoer. Treinvervoer is goed voor intercity-verkeer waar iedereen dicht bij het station woont. Bijvoorbeeld Antwerpen Centraal - Leuven Station. Daarvoor kan je treinen inzetten waar dik 1000 man opkan, ja.
Maar Herentals ziekenhuis - Turnhout bioscoop is sneller met de bus. Je moet namelijk 850 en 1500 meter wandelen om van ziekenhuis naar station, en van station naar bioscoop te gaan. De bus kan overal stoppen, en stopplaatsen kunnen naar hartelust toegevoegd of verwijderd worden.
Je moet Google Maps maar eens gebruiken in de OV-modus. Je zal zien hoe vlot je op veel plaatsen met de bus geraakt. Helaas is de bus een tweederangsvervoersmiddel in de ogen van veel mensen. Iets voor schoolkinderen, gepensioneerden en werklozen. Jammer.
²

Nochtans kan een grote bus/standaardbus/kleinbus zeer veel luxe bieden om zich te verplaatsen en te reizen... (desnoods kan men 1e klasse aanbieden op langere verplaatsingen. Ook qua milieu is veel mogelijk (aardgas of aardgas/hybride zoals in het buitenland)
http://www.bavaria-limousines.de/vipbus-muenchen.html )

Worden ook in eigen land gemaakt:
Citaat:
http://www.vanhool.be/NED/openbaar-vervoer/ovNL.html

Van Euro IV tot Fuel cell

Om te beantwoorden aan de groeiende nood van de steden naar bescherming van het milieu biedt Van Hool een volledig gamma moderne milieuvriendelijke bussen aan, gaande van Euro IV diesel aandrijving tot CNG (gecomprimeerd aardgas), trolleybussen en hybride brandstofcelbussen.

•Euro IV en later Euro V kunnen geleverd worden met de recenste technologie: EGR (Exhaust Gas Recirculation) en SCR (Selective Catalytic Reduction) door toevoeging van ureum.
•CNG bussen met EEV certificaat (Enhanced Environmental friendly Vehicle).
•Elektrische trolleybussen zowel in 12m als 18m lengte, met en zonder hulpgroep of in bimode versies.
•Hybride brandstofcelbussen met de beste aandrijftechnologie, met inbegrip van opslag van energie in de batterijen en remenergierecuperatie
De OV-versie met CNG:
http://www.vanhool.be/NED/openbaar-v...G/ovCNGNL.html

maar zolang men ´de Lijnbus´ eigenlijk verwaarloost ten koste van de boemeltrein gaat dat zo blijven.

Maar ik weet wat het probleem is, door de auto= bah-mentaliteit doet men veel te weinig om de wegcapaciteit en veiligheid in functie van de vlotheid te verhogen, daardoor wordt de bus steeds maar langzamer, ze staan immers ook in de file en moeten over de wildgroei van drempels en rond allerhande wegmeubilair om de auto te ontmoedigen en als absurde snelheidsremmer.

Zelfs kruispunten met voorrang aan rechts buiten de bebouwde kom werkt men niet weg, ondanks beloftes.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2012 om 12:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:19   #23
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Wie van centrum tot centrum wil, is het snelst met railgebonden vervoer in eigen bedding, bij voorkeur een trein. Maar, en ik spreek nu tegen mijn eigen business, bussen zijn daar een noodzakelijke, en absoluut niet minderwaardige aanvulling op. Voor wie van centrum tot centrum wil gaan, is de trein veelal onklopbaar.
Het is wel een feit dat, net door de duurzaamheid van een doorsnee trein, de gemiddelde trein een pak ouder, en dus minder zuinig, is dan de doorsnee bus, en zeker de doorsnee auto. Het is niet waar dat daar nog niets aan is gebeurd, ook voor treinen worden de vereisten steeds strenger, treinen van 5 jaar geleden mogen al niet meer nieuw gebouwd worden wegens niet voldaan aan de nieuwe normen, als ze geen deel uitmaken van een bestelling van voor die tijd. Maar het park vervangen kost tijd en (veel) geld...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:45   #24
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
elke zichzelf respecterende stad in europa heeft 24u openbaar vervoer
Vergeet het maar.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 01:14   #25
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
's Nachts werken is niet voor iedereen weg gelegd en ondermijnt de cohesie van de samenleving. Koop of huur je een fiets ... of een tent en neem de vroegste bus terug.
Snachts werken is fun, dan kun je al eens een bochtje pakken met de wagen als je de nacht afkomt
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 01:32   #26
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door auhtist Bekijk bericht
och ja
bus brengt je heen maar toch nooit terug
snacht zie je mij wandelen
heb al vast een stappen teller gekocht

ik heb met 'genk on stage' nog mogen wandelen een uur langer blijven voor 2 uur wandelen
ik vondt het dat waard
dus niet dan ik het erg vindt om te sporten

onderweg kom ik vaak blaas controles tegen
leuk ik vraag dan of zonder auto ook een sleutelhanger kan krijgen

waarom is dit zo onmogelijk

of kunnen jullie de verwarming van de buskotjes terug aanzetten snachts
de landlopers liggen daar toch ook zonder verwarming
Ik begrijp je titel niet goed , het lijkt alsof ze s'nachts lege bussen gaan vervoeren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be