Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2012, 20:00   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters

Het aantal gevallen van fysieke agressie tegen wegenwachters is in tien jaar tijd verdubbeld. Vorig jaar grepen agressieve bestuurders al dertig wachters van Touring naar de keel...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...wachters.dhtml

Wegenwachters die mensen te hulp komen worden dus vervolgens het slachtoffer van gefrustreerde automobilisten die zich dan maar afreageren op de wegenwachters.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 11:44   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Zoiets is uiteraard niet goed te keuren. Die mensen doen gewoon hun job en zijn niet verantwoordelijk voor de frustraties van de automobilist.

Het is natuurlijk wel een zoveelste indicatie dat het grondig misloopt met de stress en frustraties in het verkeer. Maar dat houdt de overheid natuurlijk niet tegen om de automobilist steeds harder te gaan pesten...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 18:59   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zoiets is uiteraard niet goed te keuren. Die mensen doen gewoon hun job en zijn niet verantwoordelijk voor de frustraties van de automobilist.

Het is natuurlijk wel een zoveelste indicatie dat het grondig misloopt met de stress en frustraties in het verkeer. Maar dat houdt de overheid natuurlijk niet tegen om de automobilist steeds harder te gaan pesten...
Akkoord met het gevaarlijk hoge frustratieniveau van de automobilist, maar hoezo "pest" de overheid de automobilist?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 augustus 2012 om 19:00.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 00:24   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Op alle mogelijke manieren...

Citaat:
http://aalstandersenbeter.wordpress....utomobilisten/

Brusselbaan: stop het pesten van automobilisten

Posted on 19 oktober 2010 by aalstandersenbeter

Op de gemeenteraad van 28 september jl. kwam Karim Van Overmeire tussen over de geplande werken aan de Brusselbaan:

“Onder de Brusselbaan en Brusselse Steenweg worden nieuwe rioleringen aangelegd. Dat was dringend nodig. Bovendien maakt men van de gelegenheid gebruik om – met Vlaamse subsidies – nieuwe fietspaden aan te leggen. Dat is natuurlijk een goede zaak. Maar in het dossier zit ook een element waar ik minder tevreden mee ben. Men heeft namelijk beslist dat de bussen van De Lijn niet langer in een apart vak naast de weg zullen stoppen – een zogenaamde inzwenkhalte – maar gewoon op de weg. De automobilisten die de pech hebben om achter de bus te rijden, moeten dan maar wachten tot wanneer de passagiers zijn ingestapt en uitgestapt.

De reden voor deze beslissing zijn zogenaamde ‘Richtlijnen van De Lijn’. In de Commissie Ruimtelijke Ordening had men mij meer informatie beloofd, maar die heeft mij nog niet bereikt. De Lijn is in dit dossier een belangrijke partner. Maar de automobilist is niet vertegenwoordigd. Wat mij een beetje stoort, is de attitude waarbij het openbaar vervoer een status van onaantastbaarheid krijgt en absolute voorrang op de automobilist die misschien nog niet geen crimineel is, maar in elk geval een heel slechte mens die naar hartelust mag gejend worden en in elk geval mag ontmoedigd worden om zijn wagen te gebruiken. Bijvoorbeeld door hem op de een belangrijke verkeersader zoals de N9 te laten stilstaan als de bus stilstaat. Ik kan begrijpen dat men de binnenstad van Aalst verkeersluw wil maken. Ik kan niet begrijpen dat men automobilisten gaat pesten op een grote steenweg.

Wie zijn die mensen die stilstaan achter een bus? Zijn dit mensen die voor hun plezier in de auto zitten? Misschien zijn dit mensen die in Brussel werken en de file op de autostrade willen vermijden. Of een vertegenwoordiger op weg naar een klant. Of een verpleegster op weg naar een klant. Of een leerkracht op weg naar school. Of een leverancier op weg naar een klant. Dit zijn in elk geval mensen die door hun economische activiteit de zaak doen draaien, die met hun belastingen voor het geld zorgen waarmee de dotatie aan De Lijn wordt betaald, of de subsidie waarmee de rioleringen en de fietspaden worden aangelegd.
Dat men deze mensen doet stilstaan, terwijl het niet nodig is, is een pure pesterij. Vandaar dat we ons op dit dossier gaan onthouden.”
automobilisten+pesten
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 17:15   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Tja ... ik stel alleen vast dat automobilisten alle regels of controle daarop als pesten beschouwen. Misschien ligt het eerder aan het feit dat ze zich gewoonweg weigeren aan de verkeersregels te houden?

Tevens stel ik een onrealistisch autogebruik vast in Vlaanderen waar de bestuurder louter rekening houdt met de factor “eigen gemakzucht” om zich te verplaatsen. Helaas pindakaas zijn er ook nog andere mensen in de maatschappij die hinder ondervinden van dergelijk autogebruik; vandaar dat de overheid dient in te grijpen teneinde de mensen in de maatschappij te beschermen en ten einde een intelligent autogebruik aan te moedigen ( voor de mensen die zelf het verstand niet hebben ). Dit wordt tevens ook dat natuurlijk ook meteen beschouwd als “pesten”.

Ik denk dat mensen de frustratie vooral aan zichzelf te danken hebben. Ze willen namelijk allemaal de verplaatsing met de auto doen en kijken daarbij enkel naar zichzelf en dat leidt dan natuurlijk in overbevolkte en economisch ontwikkelde gebieden als Vlaanderen overal onvermijdelijk tot verkeersproblemen.
De automobilist heeft daarbij zelf vaak de sleutel in handen en dus de keuze (waar wonen, waar werken, rekening houden met files, OV, fiets, ... )

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 31 augustus 2012 om 17:34.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 09:21   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja ... ik stel alleen vast dat automobilisten alle regels of controle daarop als pesten beschouwen. Misschien ligt het eerder aan het feit dat ze zich gewoonweg weigeren aan de verkeersregels te houden?

Tevens stel ik een onrealistisch autogebruik vast in Vlaanderen waar de bestuurder louter rekening houdt met de factor “eigen gemakzucht” om zich te verplaatsen. Helaas pindakaas zijn er ook nog andere mensen in de maatschappij die hinder ondervinden van dergelijk autogebruik; vandaar dat de overheid dient in te grijpen teneinde de mensen in de maatschappij te beschermen en ten einde een intelligent autogebruik aan te moedigen ( voor de mensen die zelf het verstand niet hebben ). Dit wordt tevens ook dat natuurlijk ook meteen beschouwd als “pesten”.

Ik denk dat mensen de frustratie vooral aan zichzelf te danken hebben. Ze willen namelijk allemaal de verplaatsing met de auto doen en kijken daarbij enkel naar zichzelf en dat leidt dan natuurlijk in overbevolkte en economisch ontwikkelde gebieden als Vlaanderen overal onvermijdelijk tot verkeersproblemen.
De automobilist heeft daarbij zelf vaak de sleutel in handen en dus de keuze (waar wonen, waar werken, rekening houden met files, OV, fiets, ... )
Zou het niet eer zijn dat chauffeurs die in panne (standaardtaal? begrijpelijk?) staan met hun auto agressief worden omdat de chocoladesigaret verboden is ?


Terzijde: ik lach niet met deze problematiek van agressie tegenover de wegenwachters die, voor de ervaringen die ik ermee had, super beleefd, super klantvriendelijke en hulpvaardig en superieure techniekers zijn.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 11:46   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Akkoord met het gevaarlijk hoge frustratieniveau van de automobilist, maar hoezo "pest" de overheid de automobilist?
Met onredelijke snelheidbeperkingen, verkeersdrempels en andere hindernissen, een wildgroei aan rode lichten, slecht getimede en gecoordineerde wegenwerken, het afsluiten van straten, ...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 11:56   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja ... ik stel alleen vast dat automobilisten alle regels of controle daarop als pesten beschouwen. Misschien ligt het eerder aan het feit dat ze zich gewoonweg weigeren aan de verkeersregels te houden?
Alleen zijn die verkeersregels op heel wat plaatsen absurd of onaangepast. En dit leidt op termijn tot een verminderd respect voor die regels. Wanneer mensen voortdurend van rood licht naar rood licht rijden (waarvan sommige zelfs bewust slecht op mekaar zijn afgesteld), dan moet je niet verbaasd staan dat steeds meer chauffeurs het oranje of soms zelfs de eerste seconde van een rood licht negeren, of dat ze extra op de gas gaan om nog mee te zijn.

Citaat:
Tevens stel ik een onrealistisch autogebruik vast in Vlaanderen waar de bestuurder louter rekening houdt met de factor “eigen gemakzucht” om zich te verplaatsen. Helaas pindakaas zijn er ook nog andere mensen in de maatschappij die hinder ondervinden van dergelijk autogebruik; vandaar dat de overheid dient in te grijpen teneinde de mensen in de maatschappij te beschermen en ten einde een intelligent autogebruik aan te moedigen ( voor de mensen die zelf het verstand niet hebben ). Dit wordt tevens ook dat natuurlijk ook meteen beschouwd als “pesten”.
Enerzijds wordt de auto in bepaalde gevallen inderdaad te snel van stal gehaald. Anderzijds ontbreekt het in heel wat andere gevallen nu eenmaal aan alternatieven. Het openbaar vervoer, laten we daar eerlijk over zijn, schiet enorm te kort qua betroubaarheid en flexibiliteit. En fietsen is nu eenmaal niet altijd mogelijk (weer, afstand, wasgelegenheid, staat mijn fiets er straks nog, ...)

Citaat:
Ik denk dat mensen de frustratie vooral aan zichzelf te danken hebben. Ze willen namelijk allemaal de verplaatsing met de auto doen en kijken daarbij enkel naar zichzelf en dat leidt dan natuurlijk in overbevolkte en economisch ontwikkelde gebieden als Vlaanderen overal onvermijdelijk tot verkeersproblemen.
De automobilist heeft daarbij zelf vaak de sleutel in handen en dus de keuze (waar wonen, waar werken, rekening houden met files, OV, fiets, ... )
Zie boven: er zijn heel vaak geen werkbare alternatieven.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be