Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2016, 18:09   #161
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Werknemers zouden misschien veel meer gemotiveerd zijn mochten ze beseffen wat het is om zelfstandig te zijn of om een bedrijf te doen draaien. Veel werknemers hebben daar geen flauw benul van en denken enkel in termen van nettoloon en hun te kloppen uren. En 's avond naar huis om van uit de zetel naar VTM te gapen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 18:53   #162
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Werknemers zouden misschien veel meer gemotiveerd zijn mochten ze beseffen wat het is om zelfstandig te zijn of om een bedrijf te doen draaien. Veel werknemers hebben daar geen flauw benul van en denken enkel in termen van nettoloon en hun te kloppen uren. En 's avond naar huis om van uit de zetel naar VTM te gapen.
Ze zouden wel eens hun eigen huis moeten riskeren en maanden hebben met verlies. Ze kappen liever op de "bazen". Als de baas winst maakt dan is het dank zij de werknemers en moet hij delen. Als hij verlies maakt en failliet gaat is het de baas zijn schuld. Dat is het platte raison van de vakbonders
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 19:26   #163
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ben jij gedwongen om te zagen ? Zit je zonder argumenten ?
Is het te lastig om er een antwoord op te geven? Of ondersteunt het antwoord daarop je punt niet?

Citaat:
Het verandert niets aan het feit dat werkgevers de boel belazeren.
Je claimt dat, maar je toont het nergens aan; je geraakt weinig verder dan een simpel "zij moeten de risico's maar nemen en dragen, maar ik wil wel veel meer van de onbrengsten krijgen". Moest je dat echt waard zijn, dan had je het al lang gehad .

Citaat:
Het verandert er ook niets aan dat Rechts dat zogezegd het liberalisme in het vaandel draagt dit alleen doet als het in het voordeel is van de werkgevers, maar ho het is toevallig net een brug te ver als ook die werknemers van datzelfde liberalisme zouden kunnen genieten.
En waar kunnen de werknemers er niet van genieten? Again, worden zij gedwongen hun contract te tekenen? Worden zij tegen gehouden en geblokkeerd als ze elders aan een beter loon willen beginnen?

Citaat:
Dan moet eensklaps datzelfde loon onder druk gezet worden, moet voorkomen worden dat ze op een ander gaan etc.
Oh, vertel; heeft jouw werkgever je tegen gehouden toen je elders een beter aanbod kreeg? Of kreeg je gewoon geen beter aanbod?

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 4 januari 2016 om 19:29.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 21:39   #164
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Is het te lastig om er een antwoord op te geven? Of ondersteunt het antwoord daarop je punt niet?



Je claimt dat, maar je toont het nergens aan; je geraakt weinig verder dan een simpel "zij moeten de risico's maar nemen en dragen, maar ik wil wel veel meer van de onbrengsten krijgen". Moest je dat echt waard zijn, dan had je het al lang gehad .



En waar kunnen de werknemers er niet van genieten? Again, worden zij gedwongen hun contract te tekenen? Worden zij tegen gehouden en geblokkeerd als ze elders aan een beter loon willen beginnen?



Oh, vertel; heeft jouw werkgever je tegen gehouden toen je elders een beter aanbod kreeg? Of kreeg je gewoon geen beter aanbod?
Heb je weer problemen met je ogen en lezen ? Blijkt dat je alleen je eigen gelul wil lezen en niet eens de argumenten grondig bestudeert.

En wat wil je dat ik ga aantonen : dat ze dat tegen mij gezegd hebben ? Denk je dat ik een taperecorder bij had.

Je hebt er gewoonweg een probleem mee dat er gesteld wordt dat een werkgever de boel evenzeer belazert i.p.v. het heilig boontje te spelen.

En ja, ik ben van mening dat met een omzet van 350.000 ik best meer verdien daarvan, zeker in een dienstensector waar de kosten vrijwel nihil zijn en het personeel de basis vormt van hun kernactiviteiten.

En dan nog iets : als de werkgevers zo zeker zijn van hun stuk waarom bestaan er dan concurrentiebedingen bijvoorbeeld ? Waarom niet gewoon de vrije markt haar werk echt laten doen ?

En ja, als je geen argumenten hebt is het gemakkelijk wat gezeik te verkopen zoveel is duidelijk als ik je commentaar lees.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 21:40   #165
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze zouden wel eens hun eigen huis moeten riskeren en maanden hebben met verlies. Ze kappen liever op de "bazen". Als de baas winst maakt dan is het dank zij de werknemers en moet hij delen. Als hij verlies maakt en failliet gaat is het de baas zijn schuld. Dat is het platte raison van de vakbonders
Vertel me eens hoe jij dat me je vennootschapje riskeert, dat huis van je ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 21:52   #166
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Vertel me eens hoe jij dat me je vennootschapje riskeert, dat huis van je ?
De bank geeft geen kredieten op een bedrijf alleen ze wenst ook zekerheden op vastgoed bv. Indien de vennootschap over kop gaat dan keert de bank zich naar het vastgoed dat zij in pand hebben genomen.

Ik heb leningen lopen in bedragen waar mijn persoonlijk huis verre van voldoende zou zijn.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 januari 2016 om 21:57.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 21:54   #167
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De bank geeft geen kredieten op een bedrijf alleen ze wenst ook zekerheden op vastgoed bv. Indien de vennootschap over kop gaat dan keert de bank zich naar het vastgoed dat zij in pand hebben genomen.

Ik heb leningen lopen in bedragen waar mijn persoonlijk huis verre van voldoende zou zijn.
Tja, als je daarmee akkoord moet gaan zal je businessplan niet het van je geweest zijn.

Bovendien is dat dan wel degelijk je eigen probleem. Als je een goed voorstel hebt, moet het niet moeilijk zijn medefinanciers te vinden.

Net zoals het niet moeilijk is om opslag te krijgen bij een andere werkgever als je goed genoeg bent, dixit het gezeik hierboven.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 21:57   #168
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Tja, als je daarmee akkoord moet gaan zal je businessplan niet het van je geweest zijn.

Bovendien is dat dan wel degelijk je eigen probleem. Als je een goed voorstel hebt, moet het niet moeilijk zijn medefinanciers te vinden.

Net zoals het niet moeilijk is om opslag te krijgen bij een andere werkgever als je goed genoeg bent, dixit het gezeik hierboven.

We spreken van geen "vennootschapje" zoals u denigrerend schrijft maar twee bedrijven waarvan één nummer 2 is Belgie in in zijn sector.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 januari 2016 om 22:07.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 22:13   #169
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We spreken van geen "vennootschapje" zoals u denigrerend schrijft maar twee bedrijven waarvan één nummer 2 is Belgie in in zijn sector.
Wat was dan het probleem om een financiering te bekomen als het businessplan toch zo doordacht was ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 08:02   #170
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Heb je weer problemen met je ogen en lezen ? Blijkt dat je alleen je eigen gelul wil lezen en niet eens de argumenten grondig bestudeert.
Daarvoor moeten er eerst argumenten staan; quod non .

Citaat:
En wat wil je dat ik ga aantonen : dat ze dat tegen mij gezegd hebben ? Denk je dat ik een taperecorder bij had.
Dat j eniet skan aantonen, dat weet mijn kleine teen ook; dat je uit je nek staat te lullen evenzeer .

Citaat:
Je hebt er gewoonweg een probleem mee dat er gesteld wordt dat een werkgever de boel evenzeer belazert i.p.v. het heilig boontje te spelen.
Neet; ik reageer gewoon op jouw "zij de risico's, en ik meer van de opbrengst"-mentaliteit. Easy as that.

Citaat:
En ja, ik ben van mening dat met een omzet van 350.000 ik best meer verdien daarvan, zeker in een dienstensector waar de kosten vrijwel nihil zijn en het personeel de basis vormt van hun kernactiviteiten.
Wel, be a big boy, en ga opslag vragen. Als je het echt waard bent, zal je die wel krijgen ook.
Of, be a really big boy, neem ontslag en ga elders zoeken of start op jezelf iets. Als je echt zo van je meerwaarde overtuigd bent, dan liggen de aanbiedingen zich nu al op te stapelen in je mailbox en dan barst je nu al van de gegarandeerde, super winstgevende ideetjes om zelf iets te beginnen.

't Probleem met sjarels als jij is dat ze van zichzelf overtuigd zijn dat ze veel meer waard zijn, maar dat het altijd de fout van een ander zal zijn, als ze die zelf toegedichte waarde niet krijgen.

Citaat:
En dan nog iets : als de werkgevers zo zeker zijn van hun stuk waarom bestaan er dan concurrentiebedingen bijvoorbeeld ? Waarom niet gewoon de vrije markt haar werk echt laten doen ?
Om diefstal te vermijden, uiteraard.
Als je dat niet in je contract wil laten staan, dan staat het je vrij dat er uit weg te onderhandelen weet je. Gewoon kwestie van een prijs overeen te komen om de opgedane kennis te waarderen en te betalen.

Citaat:
En ja, als je geen argumenten hebt is het gemakkelijk wat gezeik te verkopen zoveel is duidelijk als ik je commentaar lees.
Awww, hoe cute
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 09:12   #171
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Q.E.D.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 10:19   #172
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Q.E.D.
Je geeft dus toe dat je iemand bent die van zichzelf vindt dat ie meer waard is, maar dat het anderen hun schuld is dat je dat niet krijgt?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 19:41   #173
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Wat was dan het probleem om een financiering te bekomen als het businessplan toch zo doordacht was ?
Ik ben al méér dan 50 jaar bezig en geen enkel van mijn bedrijven is ooit failliet gegaan. Er is wel een rode draad in mijn leven van mensen die pretenderen het beter te kunnen. Ze hebben doorgaans één ding gemeenschappelijk, hun pree ligt erop het einde van de maand en ze zijn te lui of te onbekwaam of hebben doodgewoon schrik van zelf risico te nemen om een bedrijf uit de grond te stampen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 20:21   #174
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Gipsy,

Het wordt hoog tijd dat je als 70 jarige de teugels een beetje loslaat en gaat genieten van de jaren die u nog resten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 20:44   #175
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je geeft dus toe dat je iemand bent die van zichzelf vindt dat ie meer waard is, maar dat het anderen hun schuld is dat je dat niet krijgt?
Begrijpend lezen mijn beste, begrijpend lezen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 20:45   #176
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben al méér dan 50 jaar bezig en geen enkel van mijn bedrijven is ooit failliet gegaan. Er is wel een rode draad in mijn leven van mensen die pretenderen het beter te kunnen. Ze hebben doorgaans één ding gemeenschappelijk, hun pree ligt erop het einde van de maand en ze zijn te lui of te onbekwaam of hebben doodgewoon schrik van zelf risico te nemen om een bedrijf uit de grond te stampen.


Oh maar ik weet wel degelijk waarover je het hebt. Ik ben zelfs nog een aantal jaren zelfstandig geweest in mijn branche.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 20:47   #177
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gipsy,

Het wordt hoog tijd dat je als 70 jarige de teugels een beetje loslaat en gaat genieten van de jaren die u nog resten.
68, and still going strong. Ik heb het geluk een sterke gezondheid te hebben.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 januari 2016 om 20:48.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 20:49   #178
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
68, and still going strong. Ik heb het geluk een sterke gezondheid te hebben.
Dan ben je wel heel jong begonnen met je zelfstandige activiteiten.

Proficiat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 21:05   #179
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan ben je wel heel jong begonnen met je zelfstandige activiteiten.

Proficiat.
Ja mijn ouders hadden een bedrijfje dat op punt stond failliet te gaan. Ik had het gevoel dat ik in school mijn tijd aan het verliezen was. Ik ben er in geslaagd de boel recht te trekken. Het was toen ook een andere periode.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be