Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2016, 11:11   #41
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De chronologische aframming:

Adam – Man
Seth – appointed
Enosh – mortal
Kenan – Sorrow
Mahalalel – The blessed God
Jared – shall come down
Enoch – teaching
Methuselah – his death shall bring
Lamech – the despairing
Noah – rest, comfort
Ik doe niet aan Tarot kaartleggen en ook niet aan zweefkezerij.

Citaat:
Lees overigens genesis 3:15 dat is al de eerste referentie.
Ben je zeker ? Geen woord over Jezus, wat te verwachten was, net zo met uw Psalm 22:16. Misschien in de JG bijbel, maar dat heb ik niet nagegaan.

Altijd wel leuk wat je hier steeds voor nonsens komt droppen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 11:13   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Kijk zelf in de film, vanaf 2h01m begint hij over Jezus en haalt hij de boeken met referentie erbij.
Face it Aton, Jesus is the one.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 11:39   #43
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
-> Jezus was drie dagen 'zoals Jona' afwezig, maar dan in de aarde in plaats van in de walvisbuik
-> Jona bleef levend in de walvisbuik. Het is niet zo dat hij stierf en na drie dagen tot leven kwam.

Conclusie volgens onze forummoslima: Jezus verbleef drie dagen lang levend in de aarde, en zou dus niet verrezen zijn. Hij moest gewoon drie dagen wat recupereren van zijn kruisiging .
Het is niet mijn conclusie. Jezus vzmh zou zelf dus iets in die aard hebben gezegd volgens het evangelie van Mattheüs.

Er zijn geen verzen te vinden waarin Jezus het heeft over zijn nakende kruisiging en/of martelaarsdood voor de gehele mensheid.

En volgens de koran kon hij niet sterven aan het kruis omdat hij nooit werd gekruisigd. De joodse elite en Romeinen dachten echter van wel omdat God hen verwarde (ze zagen niet dat ze een ander ophangden).

4:157
En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem, - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

5:117
Ik heb hen niet anders gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: 'Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer'. en ik was getuige van hen net zolang ik onder hen was, en toen u mij tot U opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 11:46   #44
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Het verhaal van Yoenes vzmh en de walvis (Jonas en de walvis) is trouwens een aparte vermelding waard.
Naar de betrouwbare Korantafsir van Ibn Kathir:

Citaat:
Profeet Yunus (Jonas) is ook bekend als Dhan-Nun. Over zijn mensen zegt Allah: «Waarom heeft, behalve het volk van Yunus geen stad geloofd, zodat hun geloof hen zou hebben kunnen helpen? Toen zij geloofden, verwijderden Wij de straf der schande in het tegenwoordige leven van hen en Wij lieten hen voor een wijle genieten.» {10:98}

De inwoners van de stad Nineveh waren afgodendienaren die een schaamteloos leven leidden. Profeet Yunus (aleihi salaam) werd gezonden om hen de aanbidding van Allah te leren. De mensen hadden een afkeer van zijn inmenging in hun manier van aanbidding dus zeiden ze: "Wij en onze voorvaders hebben deze goden vele jaren aanbeden en geen kwaad is ons overkomen."

Hij probeerde hen te overtuigen van de dwaasheid van afgoden aanbidden en de goedheid van Allah's wetten maar ze negeerden hem. Hij waarschuwde hen dat als ze door zouden gaan met hun dwaasheden, Allah's straf snel zou volgen. In plaats van Allah te vrezen, vertelden ze Yunus dat ze niet bang waren voor zijn dreigementen. "Laat maar komen," zeiden ze tegen hem. Yunus was ontmoedigd. "In dat geval zal ik jullie aan jullie ongeluk overlaten!" En daarmee verliet hij Nineveh vrezend dat Allah's woede snel zou volgen. « En (herinner) Dhan-Nun (Yunus) toen hij in toorn heenging en dacht dat Wij geen macht over hem hadden en in de duisternis uitriep, zeggende: "Er is geen God dan Gij. Heilig zijt Gij. Ik behoorde inderdaad tot de onrechtvaardigen." » {21:87]

Nauwelijks had hij de stad verlaten wanneer de hemel van kleur begon te veranderen en in vuur leek te staan. De mensen waren gevuld met angst bij dit aanzicht. Ze herinnerde de vernietiging van de mensen van 'Ad, Thamud en Nuh. Zou hen een zelfde lot gevallen? Langzaam drong geloof hun harten binnen. Ze verzamelden op de berg en begonnen Allah aan te roepen voor Zijn genade en vergiffenis. De bergen echoden met hun kreten. Het was een belangrijk moment, gevuld met oprecht berouw.

Allah verwijderde Zijn torn en overgoot hen weer met zegeningen. Toen de dreigende storm opgeklaard was, baden ze voor de terugkeer van Yunus zodat hij hen kon leiden.

Intussen was Yunus aanboord van een klein schip gegaan in gezelschap van andere passagiers. Het zeilde de hele dag in kalme wateren en er blies een goede wind in de zeilen. Toen de nacht viel, veranderde de zee plotseling. Een vreselijke storm blies alsof het het schip uiteen zou splijten. De golven leken wild. Ze rezen zo hoog op als bergen en doken daarna naar beneden als dalen, het schip opwerpend en over het dek vegend.

Achter het schip splijtte een grote walvis het water en opende zijn mond. Een bevel van Allah de Almachtige was opgedragen aan één van de grootste walvissen van de zee om aan de oppervlakte te komen en de walvis gehoorzaamde. De walvis haastte zich naar de oppervlakte van de zee en volgde het schip zoals hem was opgedragen.

De storm ging door en het hoofd van de bemanning vroeg de bemanning om het schips zware belasting te verlichten. Ze gooiden hun bagage overboord maar dit was niet genoeg. Hun veiligheid lag in het verder verminderen van het gewicht dus besloten ze onder elkaar om hun belasting te verlichten door minstens één persoon te verwijderen.

De kapitein zei: "We maken lootjes met al de namen van de reizigers. Degene wiens naam getrokken wordt, zal overboord worden gegooid." Yunus wist dat dit één van de tradities van de zeemannen was wanneer ze een storm trotseerden. Het was een vreemde polytheïstische traditie, maar het werd gebruikt in die tijd. Yunus beproeving en crisis begon.

Hier was de profeet overgedragen aan polytheïstische regels die dachten dat de zee en de wind goden hadden die ruzieden. De kapitein moest die goden tevreden stellen. Yunus nam tegen zijn zin deel aan de loting en zijn naam werd bij de namen van de andere reizigers gevoegd. Het lot werd getrokken en "Yunus" verscheen.

Omdat ze wisten dat hij de meest eerbiedwaardige onder hen was, wilde ze hem niet in de kwade zee werpen. Daarom besloten ze een tweede lot te trekken. Weer werd Yunus' naam getrokken. Ze gaven hem een laatste kans en trokken een derde lot. Helaas voor Yunus kwam weer zijn naam naar boven.

Yunus realiseerde zich dat Allah's hand in dit alles was, omdat hij zijn missie had verlaten zonder Allah's toestemming. De zaak was over en het was besloten dat Yunus zichzelf in het water zou gooien. Yunus stond aan de rand van het schip en keer naar de woeste zee. Het was nacht en er was geen maan. De sterren waren verscholen achter een zwarte mist. Maar voordat hij zich overboord kon gooien, bleef Yunus Alla's naam noemen en sprong in de wilde zee en verdween onder de enorme golven.

De walvis vond Yunus drijvend op de golven voor hem. Hij slikte Yunus in zijn enorme maag en sloot zijn ivoren tanden alsof ze witte grendels waren die de deur van de gevangenis sloten. De walvis dook naar de bodem van de zee, aan de afgrond van de duisternis.

Drie lagen van duisternis omhulden hem, de één boven de ander; de duisternis van de maag van de walvis, de duisternis van de bodem van de zee, de duisternis van de nacht. Yunus beelde zich in dood ye zijn maar zijn zintuigen werden alert toen hij ontdekte dat hij kon bewegen. Hij wist dat hij in leven was en ingesloten tenmidden van drie lagen van duisternis. Zijn hart bewoog door het gedenken van Allah. Zijn tong was bevrijd na het zeggen van: «"Er is geen God dan Gij. Heilig zijt Gij. Ik behoorde inderdaad tot de onrechtvaardigen."» {21:87}

Yunus bleef bidden tot Allah, deze uitroep herhalend. Vissen, walvissen, zeewier en alle wezens die in de zee leefden, hoorden de stem van Yunus bidden en de prijzing van Allah opgedragen vanuit de walvismaag komen. Al die wezens verzamelden zich rond de walvis en begonnen de prijzingen van Allah terug op te dragen, elk wezenop zijn eigen manier en in zijn eigen taal.

De walvis deed ook mee in het opdragen van prijzingen aan Allah en begreep dat hij een profeet had ingeslikt. Daarom voelde hij zich bevreesd maar zei tegen zichzelf: "Waarom zou ik bang moeten zijn? Allah heeft me bevolen hem in te slikken."

Allah de Almachtige zag het oprechte berouw van Yunus en hoorde zijn smeekbedes in de walvismaag. Allah beval de walvis om naar het oppervlak te komen en Yunus op een eiland uit te werpen. De walvis gehoorzaamde en zwom naar het verste end van de oceaan. Allah beval hem naar de warme, verfrissende zon en prettige aarde te komen.

De walvis wierp Yunus op een afgelegen eiland. Zijn lichaam was ontvlamd door de gifstoffen in de walvismaag. Hij was ziek en toen de zon opkwam, branden zijn stralen zijn ontvlamde lichaam waardoor hij op het punt stond om te schreeuwen van de pijn. Maar hij onderging de pijn en bleef zijn smeekbede aan Allah herhalen.

Allah liet een gaard groeien van geruime lengte om hem te beschermen. Toen liet Allah Yunus genezen en vergaf hem. Allah vertelde Yunus dat als hij niet tot Hem had gebeden, hij in de walvismaag had gebleven tot de Dag des Oordeels.

Allah vertelde: « En Yunus was voorzeker ook een der boodchappers. Toen hij in het geladen schip vluchtte, en hij lootte en werd (overboord) geworpen. Een grote vis slokte hem op terwijl hij zelfverwijt had. Indien hij niet behoorde tot hen die Ons verheerlijken, dan zou hij in diens buik zijn gebleven tot de Dag der Opstanding. Wij wierpen hem op een kaal strand terwijl hij ziek was. En Wij lieten een pompoen voor hem opgroeien. En Wij zonden hem als boodschapper tot honderdduizend of meer mensen. En zij geloofden, daarom gaven Wij hun voor een korte tijd de voorziening (van dit leven).» {37:139-148}

Geleidelijk kreeg hij zijn kracht terug en vond zijn weg naar zijn woonplaats Nineveh. Hij was blij verrast om de veranderingen te zien die daar hadden plaatsgevonden. De gehele bevolking kwam hem verwelkomen. Ze vertelden hem dat ze teruggekeerd waren naar het geloof in Allah. Samen leidden ze een gebed om dankbaarheid te betonen aan hun Genadevolle Heer.

Ibn 'Abbas heeft overgeleverd: "De profeet Mohammed (sallallahu aleihi wa salaam) zei: "Men moet niet zeggen dat ik beter ben dan Yunus Ibn Matta." [Sahih Al-Bukhari]
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 12:35   #45
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijk zelf in de film, vanaf 2h01m begint hij over Jezus en haalt hij de boeken met referentie erbij.
Face it Aton, Jesus is the one.
Face it Peche, je bent een zweefkees die ze alles, maar dan ook alles kunnen wijs maken. Tja, als je van niet beter weet...

En hier iets om je franse taal eens boven te halen ( of een woordenboek ):
http://www.prnewswire.com/news-relea...499884231.html

Laatst gewijzigd door Aton : 19 februari 2016 om 12:37.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 12:44   #46
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Alles wijsmaken? LOL Toch, ik keer terug naar mijn authenticiteit.
Wie ik ben, was en altijd zal zijn. Wat ik vandaag vermeld, vermeldde ik in de beginperiode van mijn lid zijn ook. Onderweg in het midden was ik iets verloren dat ik vandaag terug aangrijp.
Het is altijd religieus geaard geweest, en het begon bij het Woord.
The Word is God.
Mij maak je niet alles wijs, maar de theory of everything van Trey Smith heeft mij wel aangegrepen. Ik heb mijn eigen Christen zijn ontwikkelt en ik ben verheugd dat vandaag verder te ontwikkelen. In my own unique way.
De Force zijt met U Aton.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 februari 2016 om 12:44.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 13:01   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het verhaal van Yoenes vzmh en de walvis (Jonas en de walvis) is trouwens een aparte vermelding waard.
Naar de betrouwbare Korantafsir van Ibn Kathir:
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 13:01   #48
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alles wijsmaken? LOL Toch, ik keer terug naar mijn authenticiteit.
Wie ik ben, was en altijd zal zijn. Wat ik vandaag vermeld, vermeldde ik in de beginperiode van mijn lid zijn ook. Onderweg in het midden was ik iets verloren dat ik vandaag terug aangrijp.
Het is altijd religieus geaard geweest, en het begon bij het Woord.
The Word is God.
Mij maak je niet alles wijs, maar de theory of everything van Trey Smith heeft mij wel aangegrepen. Ik heb mijn eigen Christen zijn ontwikkelt en ik ben verheugd dat vandaag verder te ontwikkelen. In my own unique way.
De Force zijt met U Aton.
O, nu begin je al te flippen. Wat kan helpen is een banaan in elk oor, een papieren zak over je kop en zeer hard Lalala roepen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 13:14   #49
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Trol
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 15:48   #50
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mattheüs 12:38-40

38 Toen antwoordden sommigen der Schriftgeleerden en Farizeen, zeggende: Meester! wij willen van U wel een teken zien. 39 Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jonas, den profeet. 40 Want gelijk Jonas drie dagen en drie nachten was in den buik van den walvis, alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde.

Zijn er nog bijbelverzen in die aard?

Jonas of Yunes vzmh was een profeet die zijn 'ongehoorzaamheid' (woede tov zijn volk) van God mocht bekoelen in de buik van een walvis. Al die tijd was hij daar wel in leven, bad hij om de vergiffenis van Zijn Heer en werd hij op een dag door de walvis op bevel van God uitgespuwd.
Of Jezus al of niet aan het kruis is gestorven of in een walvis heeft geleefd is totaal onbelangrijk.

Waar het om gaat is dat Hij zich geestelijk heeft bekeerd.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 16:55   #51
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Trol
Argumenten op ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 17:04   #52
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Waartegen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2016, 22:42   #53
msh
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 februari 2016
Berichten: 54
Standaard

Een opmerking: Johannes = Jezus Christus & Jezus is de naam van de Heilige Geest, die tot Johannes neerdaalde om te dopen (Johannes & Jezus) ... Eerst met water: de apocalypse en daarna met de Heilige Geest, de openbaring, met het goede nieuws... (want Jezus kan zichzelf niet verraden = Geest, maar diende tot een lichaamsziel te komen, om te vertellen dat de tijd nabij is, (voor een vredesrijk) dus Johannes = ook Judas en de andere apostelen, die spraken en of schreven, via de Heilige Geest). Op het einde van de tijd giet God/Jezus zijn Geest over de gehele mensheid (samen gepaard gaande met het goede nieuws verkondiging). (we zijn nu in laatste dagen, = val van babylon) PS. (er ontstaat een nieuwe wereld in de wereld die we nu kennen, en de hemel komt zogenaamd ook in ons wonen): vele mensen zullen vervuld geraken met de Heilige Geest dezer tijden en het voelt gelijk als dat men kan lopen over water, omdat u zich zo licht voelt in de zaligheid en liefde van God ... www.unitedone.info




Laatst gewijzigd door msh : 19 februari 2016 om 22:53.
msh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 05:30   #54
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msh Bekijk bericht
Een opmerking: Johannes = Jezus Christus & Jezus is de naam van de Heilige Geest, die tot Johannes neerdaalde om te dopen (Johannes & Jezus) ... Eerst met water: de apocalypse en daarna met de Heilige Geest, de openbaring, met het goede nieuws... (want Jezus kan zichzelf niet verraden = Geest, maar diende tot een lichaamsziel te komen, om te vertellen dat de tijd nabij is, (voor een vredesrijk) dus Johannes = ook Judas en de andere apostelen, die spraken en of schreven, via de Heilige Geest). Op het einde van de tijd giet God/Jezus zijn Geest over de gehele mensheid (samen gepaard gaande met het goede nieuws verkondiging). (we zijn nu in laatste dagen, = val van babylon) PS. (er ontstaat een nieuwe wereld in de wereld die we nu kennen, en de hemel komt zogenaamd ook in ons wonen): vele mensen zullen vervuld geraken met de Heilige Geest dezer tijden en het voelt gelijk als dat men kan lopen over water, omdat u zich zo licht voelt in de zaligheid en liefde van God ...
Voorschriftje bij je huisdokter halen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 06:26   #55
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Blablabla, het ging oorspronkelijk allemaal over gnosis. Niet over sprookjes.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 06:35   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alles wijsmaken? LOL Toch, ik keer terug naar mijn authenticiteit.
Wie ik ben, was en altijd zal zijn. Wat ik vandaag vermeld, vermeldde ik in de beginperiode van mijn lid zijn ook. Onderweg in het midden was ik iets verloren dat ik vandaag terug aangrijp.
Het is altijd religieus geaard geweest, en het begon bij het Woord.
The Word is God.
Mij maak je niet alles wijs, maar de theory of everything van Trey Smith heeft mij wel aangegrepen. Ik heb mijn eigen Christen zijn ontwikkelt en ik ben verheugd dat vandaag verder te ontwikkelen. In my own unique way.
De Force zijt met U Aton.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 07:36   #57
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Arguing, where? What about?
Laten we inderdaad intolerant tegenover Christenen zijn... Dat zijn de nieuwe moderne tijden. Genocides enzo.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 10:02   #58
msh
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 februari 2016
Berichten: 54
Standaard

Wat nu is is een gevolg op een gevolg van een mislukt systeem, waar men zich mee verbonden heeft en afstand heeft genomen van de natuurlijke oorsprong (1 zijn); door zich slaaf te maken van een object dat geld noemt; waardoor spoedig een interventie zal plaatsvinden om ons uit deze slop te halen en ons weder zal doen zien / ervaren / helen, ...

(de tekenen zijn namelijk al vervuld)

Handelingen hoofdstuk2:
17 'God zal aan het einde van de tijd Zijn Geest over alle mensen uitstorten. Uw zonen en dochters zullen Gods woorden spreken. Jonge mannen zullen visioenen zien en oude mannen bijzondere dromen hebben.
18 In die dagen zal God Zijn Geest ook uitstorten over ondergeschikten en zij zullen Zijn woorden spreken.
19 Hij zal hoog aan de hemel bijzondere dingen laten gebeuren en beneden op de aarde duidelijke tekenen geven: bloed, vuur en rookwolken.
20 Voordat de grote en ontzagwekkende dag van de Here komt, zal de zon donker worden en de maan zo rood als bloed.
21 Maar ieder die de naam van de Here aanroept, zal gered worden.' (A)

Laatst gewijzigd door msh : 20 februari 2016 om 10:09.
msh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 10:17   #59
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msh Bekijk bericht
Wat nu is is een gevolg op een gevolg van een mislukt systeem, waar men zich mee verbonden heeft en afstand heeft genomen van de natuurlijke oorsprong (1 zijn); door zich slaaf te maken van een object dat geld noemt; waardoor spoedig een interventie zal plaatsvinden om ons uit deze slop te halen en ons weder zal doen zien / ervaren / helen, ...

(de tekenen zijn namelijk al vervuld)

Handelingen hoofdstuk2:
17 'God zal aan het einde van de tijd Zijn Geest over alle mensen uitstorten. Uw zonen en dochters zullen Gods woorden spreken. Jonge mannen zullen visioenen zien en oude mannen bijzondere dromen hebben.
18 In die dagen zal God Zijn Geest ook uitstorten over ondergeschikten en zij zullen Zijn woorden spreken.
19 Hij zal hoog aan de hemel bijzondere dingen laten gebeuren en beneden op de aarde duidelijke tekenen geven: bloed, vuur en rookwolken.
20 Voordat de grote en ontzagwekkende dag van de Here komt, zal de zon donker worden en de maan zo rood als bloed.
21 Maar ieder die de naam van de Here aanroept, zal gered worden.' (A)
Gelul uit het begin van de 2e eeuw. Niks met heden te maken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 11:43   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Arguing, where? What about?
Laten we inderdaad intolerant tegenover Christenen zijn... Dat zijn de nieuwe moderne tijden. Genocides enzo.
Genocides ? waar ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be