Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2016, 15:39   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Aan het eind van het artikel staat he tegendeel. Mr. Golan kocht het Jacobus Ossuarium op zijn laatst in 1976, vier jaar voordat de Talpiot tombe werd uitgegraven.
Hij zegt dat met een goede reden, de slimmerik. Moest hij zeggen dat hij het in 1980 gevonden had, dan was het automatisch staatsbezit geworden. (de wet wijzigde). Dus beweert hij dat hij het een paar jaar vroeger al had...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 17:06   #42
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij zegt dat met een goede reden, de slimmerik. Moest hij zeggen dat hij het in 1980 gevonden had, dan was het automatisch staatsbezit geworden. (de wet wijzigde). Dus beweert hij dat hij het een paar jaar vroeger al had...
Zou kunnen. Maar, moet hij als antiekhandelaar geen rekeningen bewaren en elk jaar een inventaris maken?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 17:33   #43
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zou kunnen. Maar, moet hij als antiekhandelaar geen rekeningen bewaren en elk jaar een inventaris maken?
Er is nog een andere reden waarom de vondst in Talpiot denkelijk niet is wat sommigen verhopen, te weten de begraafplaats van Jezus.

Moesten de overblijfsels van Jezus zich in zulk graf hebben bevonden, dan zouden de tegenstanders van de christenen dit vlug geweten hebben. En zouden ze de christenen met hun neus op de feiten hebben gedrukt door erop te wijzen dat de overblijfselen van Jezus samen met leden van zijn familie te vinden waren in het graf op de plek die nu Talpiot heet. De tegenstanders zouden hoog en luid verkondigen dat Jezus helemaal niet verrezen was en dat iedereen de overblijfselen van de 'christus' kon vinden . Want men zou perfect weten waar precies de overblijfselen van Jezus lagen. Mensen zoals de latere filosoof -en christenhekelaar bij uitstek- Celsus zouden zich goed vrolijk gemaakt hebben hierover.

Nergens in de geschiedenis echter wordt er ook maar enige melding gemaakt van, of de minste allusie gemaakt op het bestaan van zulk graf waar de ossuaria van de familie van Jezus en deze van Jezus zelf zouden zijn ondergebracht. Het bestaan echter van zulk graf zou men onmogelijk hebben kunnen geheim houden. Alleen al om die reden is het verhaal van Talpiot vemoedelijk of zo goed als zeker fake.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 december 2016 om 18:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 19:11   #44
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

@Het Oosten
Fake lijkt mij niet het juiste woord. Het is een speculatie en daar heb ik geen bezwaar tegen. Erg waarschijnlijk lijkt het mij ook niet, o.a. om wat jij opmerkt, maar ook omdat de kerk een andere plek aanwijst volgens een oude traditie, overigens met een sterk mytisch karakter. Hoe dan ook, Jezus de Zeloot is incompattible met Jezus van de evangelisten. De eerste zal best wel getrouwd zijn geweest en een kind hebben verwekt en als die Jezus al bijna in de vergetelheid was geraakt na de val van Jeruzalem dan was het mogelijk om wat myrhes rond zijn figuur te gaan verkondigen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 19:35   #45
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@Het Oosten
Fake lijkt mij niet het juiste woord. Het is een speculatie en daar heb ik geen bezwaar tegen. Erg waarschijnlijk lijkt het mij ook niet, o.a. om wat jij opmerkt, maar ook omdat de kerk een andere plek aanwijst volgens een oude traditie, overigens met een sterk mytisch karakter. Hoe dan ook, Jezus de Zeloot is incompattible met Jezus van de evangelisten. De eerste zal best wel getrouwd zijn geweest en een kind hebben verwekt en als die Jezus al bijna in de vergetelheid was geraakt na de val van Jeruzalem dan was het mogelijk om wat myrhes rond zijn figuur te gaan verkondigen.



Ik gebruik hier het woord 'fake' in de betekenis van 'onwaar'.

In de zin dat heel het verhaal van Talpiot en de interpretaties in dit verband zo goed als zeker moeten afgewezen worden. Maar vermits ik het zelf niet voor 100 % zeker weet, laat ik de mogelijkheid open dat er een minuscuul waterkansje is, dat het toch waar zou kunnen zijn.

Wat die 'vergetelheid' betreft. Niet helemaal uitgesloten uw stelling. En zeker niet onzinnig. Na de val van Jeruzalem werden vermoedelijk heel wat feiten en herinneringen weggevaagd, verdraaid, of werden er dingen verzonnen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 december 2016 om 19:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 23:17   #46
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is nog een andere reden waarom de vondst in Talpiot denkelijk niet is wat sommigen verhopen, te weten de begraafplaats van Jezus.

Moesten de overblijfsels van Jezus zich in zulk graf hebben bevonden, dan zouden de tegenstanders van de christenen dit vlug geweten hebben. En zouden ze de christenen met hun neus op de feiten hebben gedrukt door erop te wijzen dat de overblijfselen van Jezus samen met leden van zijn familie te vinden waren in het graf op de plek die nu Talpiot heet. De tegenstanders zouden hoog en luid verkondigen dat Jezus helemaal niet verrezen was en dat iedereen de overblijfselen van de 'christus' kon vinden . Want men zou perfect weten waar precies de overblijfselen van Jezus lagen. Mensen zoals de latere filosoof -en christenhekelaar bij uitstek- Celsus zouden zich goed vrolijk gemaakt hebben hierover.

Nergens in de geschiedenis echter wordt er ook maar enige melding gemaakt van, of de minste allusie gemaakt op het bestaan van zulk graf waar de ossuaria van de familie van Jezus en deze van Jezus zelf zouden zijn ondergebracht. Het bestaan echter van zulk graf zou men onmogelijk hebben kunnen geheim houden. Alleen al om die reden is het verhaal van Talpiot vemoedelijk of zo goed als zeker fake.
Maar man, wat kan jij toch lullen zeg !!!! Als je ergens totaal niks vanaf weet, zou je er dan niet beter het zwijgen toedoen ? Wat voor onzin heb je nu weer bedacht. Nie-te-doen !!!
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 23:21   #47
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

In de zin dat heel het verhaal van Talpiot en de interpretaties in dit verband zo goed als zeker moeten afgewezen worden. Maar vermits ik het zelf niet voor 100 % zeker weet, laat ik de mogelijkheid open dat er een minuscuul waterkansje is, dat het toch waar zou kunnen zijn.
Niet zeker weten ? Jij weet hier de nougat bollen van.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 23:35   #48
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maar man, wat kan jij toch lullen zeg !!!! Als je ergens totaal niks vanaf weet, zou je er dan niet beter het zwijgen toedoen ? Wat voor onzin heb je nu weer bedacht. Nie-te-doen !!!
Nee hoor. Ik vind die redenering van Het Oosten zeer interessant.

Het artefact waar gij zo in gelooft bestaat 'op zichzelf'. Het niet het kruis van Jezus. Het is geen zegelring van Pontius Pilatus. Het is geen huis van een 'ondernemer' in Nazareth.
Het is een voorwerp waar de wetenschapper niet van vermoedden dat het zou bestaan. Vooral omdat het in tegenspraak is met het NT. En bovendien is het dus niet gevonden tijdens een opgraving. Maar duikt het 'ineens' op bij een handelaar.
Het lijkt te goed om waar te zijn.
En als iets te goed om waar te zijn, dan is het ook meestal niet waar.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 07:49   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maar man, wat kan jij toch lullen zeg !!!! Als je ergens totaal niks vanaf weet, zou je er dan niet beter het zwijgen toedoen ? Wat voor onzin heb je nu weer bedacht. Nie-te-doen !!!

Ik weet er maar even veel over als u. En minstens even veel gelezen over Talpiot als u. En dit al gedurende een hele tijd. Het heeft me allemaal niet echt kunnen overtuigen. Maar ja, ik ben dan ook geen gelovige zoals u.

A propos, hebt u het boek dat u mij aanraadde over de Samaritanen nu gelezen of niet? Want het zou maar erg zijn dat u mensen boeken aanraadt die u zelf niet hebt gelezen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2016 om 07:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 08:32   #50
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik weet er maar even veel over als u. En minstens even veel gelezen over Talpiot als u. En dit al gedurende een hele tijd. Het heeft me allemaal niet echt kunnen overtuigen. Maar ja, ik ben dan ook geen gelovige zoals u.
Duidelijk dat jij daar de nougat bollen van weet. Wat surfen op het internet en daar stopt het mee. En helemaal belachelijk is jou idee dat ik een gelovige ben.

Citaat:
A propos, hebt u het boek dat u mij aanraadde over de Samaritanen nu gelezen of niet? Want het zou maar erg zijn dat u mensen boeken aanraadt die u zelf niet hebt gelezen.
Natuurlijk heb ik dat boek gelezen oen. Wat is het symbool van de godin Asjima ?
Welke geschriften verwerpen de Samaritanen ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 08:58   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2016 om 08:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 08:58   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Duidelijk dat jij daar de nougat bollen van weet. Wat surfen op het internet en daar stopt het mee. En helemaal belachelijk is jou idee dat ik een gelovige ben.


Natuurlijk heb ik dat boek gelezen oen. Wat is het symbool van de godin Asjima ?
Welke geschriften verwerpen de Samaritanen ?
Dat zal wel. Het zou me niet verwonderen moest u niet eens het boek over Talpiot van Slavenburg hebben gelezen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 09:01   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Duidelijk dat jij daar de nougat bollen van weet. Wat surfen op het internet en daar stopt het mee. En helemaal belachelijk is jou idee dat ik een gelovige ben.


Natuurlijk heb ik dat boek gelezen oen. Wat is het symbool van de godin Asjima ?
Welke geschriften verwerpen de Samaritanen
?
Toch maar checken met een gelovige zoals u, zeg ik maar. Welke zijn de twee eerste woorden op blz. 43. Liefst antwoorden binnen de 10 minuten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2016 om 09:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 09:17   #54
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel. Het zou me niet verwonderen moest u niet eens het boek over Talpiot van Slavenburg hebben gelezen.
" De Jezus Dynastie" 2006 James D Tabor
" Het Familiegraf van Jezus " 2007 Jacobovici & Pellegrino
" Het graf van Jezus " 2007 J. Slavenburg
Verwonder je maar lul, die staan bij mij al jaren op de boekenplank.
En hoe zit het met mijn vragen rond de Samaritanen ? Leek !

Het boek / bergings verslag van Jacobovici & Pellegrino al gelezen ? Niet overtuigend zeker ? Zal niet als je geloofd in de hemelvaart.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 09:19   #55
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch maar checken met een gelovige zoals u, zeg ik maar. Welke zijn de twee eerste woorden op blz. 43. Liefst antwoorden binnen de 10 minuten.
Dan zal het vast niet zo moeilijk zijn mijn vragen hierover te beantwoorden, of denk je met een simpele te doen te hebben.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 09:30   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
" De Jezus Dynastie" 2006 James D Tabor
" Het Familiegraf van Jezus " 2007 Jacobovici & Pellegrino
" Het graf van Jezus " 2007 J. Slavenburg
Verwonder je maar lul, die staan bij mij al jaren op de boekenplank.
En hoe zit het met mijn vragen rond de Samaritanen ? Leek !

Het boek / bergings verslag van Jacobovici & Pellegrino al gelezen ? Niet overtuigend zeker ? Zal niet als je geloofd in de hemelvaart.
Ik heb maar precies dezelfde boeken gelezen. Dus wie staat hier nu voor lul? Juist, een zeker Aton. Het boek van Jacobovici is trouwens het minst overtuigend.


Ik stel vast dat u de eerste woorden van blz. 43 niet kunt opsommen. Het zij zo.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2016 om 09:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 11:31   #57
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb maar precies dezelfde boeken gelezen. Dus wie staat hier nu voor lul? Juist, een zeker Aton. Het boek van Jacobovici is trouwens het minst overtuigend.


Ik stel vast dat u de eerste woorden van blz. 43 niet kunt opsommen. Het zij zo.
Ik stel voordat je eerst eens antwoord geeft op mijn vragen oen !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 12:08   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik stel voordat je eerst eens antwoord geeft op mijn vragen oen !
Antwoord maar eerst eens op mijn initiēle vraag. Tot nu toe hoor ik daar niet veel van. Het kan natuurlijk ook zijn dat u nog vlugvlug naar de bibiotheek moet rennen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2016 om 12:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 12:29   #59
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Die oude Jezus was dus conservatief, gelukkig is ie gestorven om de ware Jezus als hemelse mythe te laten ontstaan, geschreven door zijn evangelisten.

Aldus is het met zijn dood toch nog goed gekomen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 12:40   #60
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Antwoord maar eerst eens op mijn initiēle vraag. Tot nu toe hoor ik daar niet veel van. Het kan natuurlijk ook zijn dat u nog vlugvlug naar de bibiotheek moet rennen.
Wat een verwerpelijk persoon ben jij zeg !! Hoe verklaar jij dat ik je deze vragen kan stellen zonder dit boek te hebben gelezen? Jij weet blijkbaar er zelf geen antwoord op te geven. Wat een leugenaar en een bedrieger ben jij zeg !! ( en dit is niet de eerste keer dat ik je daarop betrap )
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be