Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2017, 10:39   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Op naar Frankrijk maar vergeet u niet ...

Op vakantie naar Frankrijk? Vergeet uw ecovignet niet

Citaat:
Wie deze zomer met de auto naar Frankrijk rijdt en nog geen ecovignet heeft, kan daar maar beter niet te lang meer mee wachten. “Anders dan de autovignetten in Duitsland of Zwitserland, kunt u het Franse ecovignet niet aan de grens of in een winkel kopen. U moet het aanvragen via het internet, en het kan al gauw een tiental dagen of meer duren alvorens het vignet in de bus valt”, waarschuwt Danny Smagghe van Touring.
Prettige reis!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 10:43   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Enkel voor bepaalde grote stadscentra, best wat meer info geven...

Almaar meer Franse steden – waaronder Parijs, Grenoble en Lyon – hebben al zogeheten ‘zones met beperkte circulatie’ ingevoerd. Andere, zoals Rijsel, Straatsburg, Bordeaux en Montpellier, beginnen er in september mee. Bedoeling: (te) vervuilende auto’s uit de stadscentra weren. Het Crit’Air-vignet bestaat in zes kleuren, van groen (voor propere elektrische auto’s) tot grijs (auto’s van vóór 2000).

“Vanaf 1 juli kan al wie bijvoorbeeld in Parijs zonder het juiste vignet rondrijdt, beboet worden”, vervolgt Danny Smagghe. Die boete bedraagt 68 euro, terwijl het vignet slechts 4,80 euro kost (inclusief verzending).

Een minimale én bovendien eenmalige investering, want het vignet blijft geldig zolang de auto ingeschreven is. Bestellen kan via:https://certificat-air.gouv.fr/fr/demande.

Iedereen zal wel de Duitse milieusticker kennen, Frankrijk begint er dus pakweg 10 jaar later mee...


Een ecovignet kost zowat zoveel als één pintje in Parijs, of zelfs minder.

De Duitse sticker heeft me toen 5 Euro gekost, moet zowat 2008 geweest zijn...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2017 om 10:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 11:08   #3
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Enkel voor bepaalde grote stadscentra, best wat meer info geven...

Almaar meer Franse steden – waaronder Parijs, Grenoble en Lyon – hebben al zogeheten ‘zones met beperkte circulatie’ ingevoerd. Andere, zoals Rijsel, Straatsburg, Bordeaux en Montpellier, beginnen er in september mee. Bedoeling: (te) vervuilende auto’s uit de stadscentra weren. Het Crit’Air-vignet bestaat in zes kleuren, van groen (voor propere elektrische auto’s) tot grijs (auto’s van vóór 2000).

“Vanaf 1 juli kan al wie bijvoorbeeld in Parijs zonder het juiste vignet rondrijdt, beboet worden”, vervolgt Danny Smagghe. Die boete bedraagt 68 euro, terwijl het vignet slechts 4,80 euro kost (inclusief verzending).

Een minimale én bovendien eenmalige investering, want het vignet blijft geldig zolang de auto ingeschreven is. Bestellen kan via:https://certificat-air.gouv.fr/fr/demande.

Iedereen zal wel de Duitse milieusticker kennen, Frankrijk begint er dus pakweg 10 jaar later mee...


Een ecovignet kost zowat zoveel als één pintje in Parijs, of zelfs minder.

De Duitse sticker heeft me toen 5 Euro gekost, moet zowat 2008 geweest zijn...
Van die Duitse sticker nog nooit iets gehoord. Op een jaar ga ik toch 3-4 keer naar Duitsland en nooit problemen gehad. Dat zal wel voor Frankrijk ook zo zijn. Trouwens nog geen enkel proces verbaal en boete doorgekregen van flitspaal controles van uit Frankrijk. Ik hoor al jaren dat ze het doorsturen maar het blijft wachten op de eerste.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 13:11   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van die Duitse sticker nog nooit iets gehoord. Op een jaar ga ik toch 3-4 keer naar Duitsland en nooit problemen gehad. Dat zal wel voor Frankrijk ook zo zijn. Trouwens nog geen enkel proces verbaal en boete doorgekregen van flitspaal controles van uit Frankrijk. Ik hoor al jaren dat ze het doorsturen maar het blijft wachten op de eerste.
De gebieden waarvoor beperkingen gelden (Umweltzone), zijn te herkennen aan een verkeersbord met daaronder de soort milieusticker (Umweltplakette) die je nodig hebt om die zone in te mogen rijden. Heeft je voertuig niet de getoonde sticker, dan mag je dat gebied dus niet inrijden. Ook voertuigen met een buitenlandse registratie moeten een milieusticker hebben om dat gebied in te mogen.

Aangezien er geen autosnelwegen zijn in Duitsland die onderdeel zijn van een Umweltzone heb je voor doorreis naar Oostenrijk of Zwitserland of elders geen milieusticker nodig..

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 14:06   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van die Duitse sticker nog nooit iets gehoord. Op een jaar ga ik toch 3-4 keer naar Duitsland en nooit problemen gehad. Dat zal wel voor Frankrijk ook zo zijn. Trouwens nog geen enkel proces verbaal en boete doorgekregen van flitspaal controles van uit Frankrijk. Ik hoor al jaren dat ze het doorsturen maar het blijft wachten op de eerste.
Tja dan heb je veel geluk want die sticker is verplicht in bijna alle steden, en de boete is ondertussen verdubbeld: € 80 denk ik.

Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/umweltplakette/

Umweltzone verkehrswidrig befahren (ohne Umweltplakette) 80 €
Welke euronorm heeft je wagen, en heb je diesel of benzine?
Parkeer je wel eens redelijk lang in de steden - langs de weg - zodat de politie - je auto zien staan?
Want zonder die antwoorden kan ik niets aanvangen met jouw bewering.

Het kan natuurlijk zijn dat ze bij buitenlanders het niet de moeite vinden - bij kleine bedragen - het paperassenwerk te doen, maar dat zou wel eens rap kunnen veranderen als de databanken gekoppeld zijn.

Daar staat al iets in de pijplijn:
https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...rale_akkoorden

Met Frankrijk en Nederland is er een akkoord, ik dacht dat tenminste met Nordrhein-Westfalen er ook gegevens uitgewisseld worden vanaf een zekere minimumboete.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2017 om 14:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 16:30   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja dan heb je veel geluk want die sticker is verplicht in bijna alle steden, en de boete is ondertussen verdubbeld: € 80 denk ik.


Welke euronorm heeft je wagen, en heb je diesel of benzine?
Parkeer je wel eens redelijk lang in de steden - langs de weg - zodat de politie - je auto zien staan?
Want zonder die antwoorden kan ik niets aanvangen met jouw bewering.

Het kan natuurlijk zijn dat ze bij buitenlanders het niet de moeite vinden - bij kleine bedragen - het paperassenwerk te doen, maar dat zou wel eens rap kunnen veranderen als de databanken gekoppeld zijn.

Daar staat al iets in de pijplijn:
https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...rale_akkoorden

Met Frankrijk en Nederland is er een akkoord, ik dacht dat tenminste met Nordrhein-Westfalen er ook gegevens uitgewisseld worden vanaf een zekere minimumboete.
Een Amerikaan met benzine. Twee weken terug was ik tijdens het verlengd weekend nog in Keulen en verschillende steden langs de Rijn tot Wiesbaden. Voor zaken hoofdzakelijk Berlijn, Leipzig en Munchen. De eerste keer echt dat ik over dat vignet hoor.
Wat Frankrijk betreft ben ik al voorzichtiger geworden met de snelheid maar ben een paar maanden terug toch nog geflitst. Ze stellen zich soms verdoken op en mr Coyote kan niet alles weten. Nog nooit een overtreding in de bus gehad van uit Frankrijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 16:56   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een Amerikaan met benzine. Twee weken terug was ik tijdens het verlengd weekend nog in Keulen en verschillende steden langs de Rijn tot Wiesbaden. Voor zaken hoofdzakelijk Berlijn, Leipzig en Munchen. De eerste keer echt dat ik over dat vignet hoor.
Wat Frankrijk betreft ben ik al voorzichtiger geworden met de snelheid maar ben een paar maanden terug toch nog geflitst. Ze stellen zich soms verdoken op en mr Coyote kan niet alles weten. Nog nooit een overtreding in de bus gehad van uit Frankrijk.
Met benzine heb je ook geen problemen, tenzij je met een very oldtimer rijdt zonder geregelde katalysator. Dat is dan al ouder dan bouwjaar 1986 ofzo.
Amerikanen hadden ook als eerste een geregelde 3-w-katalysator.

Politie zal ook wel direct zien dat een (buitenlandse) Amerikaan nooit een diesel kan zijn, dus geven ze geen bekeuring.

Blijkbaar ken je jouw euronorm van je wagen nog niet? Is dat een geheim?

Diene sticker van Duitsland bestaat al sinds 2007-2008* (wet 2006) hoor, raar dat jij dat niet weet, kijk jij nooit naar Duitse auto's? Rode stickers gele stickers groene stickers... vandaag zie je enkel groene, onze twee benzinewagens hebben groen natuurlijk.
*
https://de.wikipedia.org/wiki/Verord...stoffbelastung
Citaat:
* https://nl.wikipedia.org/wiki/Milieusticker
De milieusticker (Duits: Umweltplakette of Feinstaubplakette) is een in Duitsland geldig bewijs dat een voertuig aan bepaalde emissienormen voldoet. De sticker is verplicht in milieuzones die sinds 2008 in een groot aantal Duitse plaatsen zijn ingevoerd. Oudere, vervuilende voertuigen worden op deze manier uit de milieuzones geweerd. Het doel is een vermindering van de uitstoot van fijnstof en een verbetering van de luchtkwaliteit. De regeling is van toepassing op personenauto's en andere voertuigen tot 3.500 kg. Brom- en snorfietsen, scooters, motoren, landbouwverkeer, politiewagens, oldtimers met een blauw kenteken, ziekenwagens en brandweerwagens vallen buiten de regeling.[1]

De verschillende milieuklassen[bewerken]
Verder worden voertuigen door de Duitse overheid in vier milieuklassen ingedeeld. Voertuigen in klasse 1 stoten de meeste fijnstof uit en voertuigen in klasse 4 het minst. In het algemeen geldt dat des te ouder het voertuig, des te meer fijnstof uitgestoten wordt. Door bijvoorbeeld het laten inbouwen van een roetfilter is het echter mogelijk in een hogere klasse ingedeeld te worden.
Klasse 1: Voertuigen in deze klasse komen voor geen enkele milieusticker in aanmerking.
Klasse 2: Voertuigen in deze klasse komen in aanmerking voor een rode milieusticker.
Klasse 3: Voertuigen in deze klasse komen in aanmerking voor een gele milieusticker.
Klasse 4: Voertuigen in deze klasse komen in aanmerking voor een groene milieusticker.
Doordat voertuigen met de rode milieusticker sinds 2011 in geen enkele Duitse milieuzone nog toegelaten worden, zijn in de praktijk enkel de gele en de groene milieustickers nog van kracht. Naar verwachting zal ook de gele milieusticker in de toekomst uitgefaseerd worden.
Groen-4 wilt zeggen dat in de regel nog enkel diesels euronorm 4 of beter in de stad mag (met enkele uitzonderingen euronorm 3), benzines met geregelde katalysator mogen altijd binnen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2017 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 17:22   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Met benzine heb je ook geen problemen, tenzij je met een very oldtimer rijdt zonder geregelde katalysator. Dat is dan al ouder dan bouwjaar 1986 ofzo.
Amerikanen hadden ook als eerste een geregelde 3-w-katalysator.

Politie zal ook wel direct zien dat een (buitenlandse) Amerikaan nooit een diesel kan zijn, dus geven ze geen bekeuring.

Blijkbaar ken je jouw euronorm van je wagen nog niet? Is dat een geheim?

Diene sticker van Duitsland bestaat al sinds 2007-2008* (wet 2006) hoor, raar dat jij dat niet weet, kijk jij nooit naar Duitse auto's? Rode stickers gele stickers groene stickers... vandaag zie je enkel groene, onze twee benzinewagens hebben groen natuurlijk.
*
https://de.wikipedia.org/wiki/Verord...stoffbelastung


Groen-4 wilt zeggen dat in de regel nog enkel diesels euronorm 4 of beter in de stad mag (met enkele uitzonderingen euronorm 3), benzines met geregelde katalysator mogen altijd binnen.
Ik heb vroeger nog verscheidene katalysators kapotgereden op Amerikaanse auto's omdat hier alleen benzine met lood was te verkrijgen.

Ik heb mijn huidige auto in New York gekocht en heb hem zelf laten homologeren. Uit nieuwsgierigheid gekeken op de roze kaart. Proces verbaal van goedkeuring van enig voertuig. Zelfs het Amerikaanse certificate of origin maar nergens vind ik een nummer. Op de roze kaart naast U9 Milieuklasse is er wel een strip gedrukt maar niets leesbaars.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:11   #9
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Geldklopperij
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:31   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Geldklopperij
Hoeveel kost een vignet Chris?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:33   #11
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

https://certificat-air.gouv.fr/fr/demande-ext/cgu

4.80 Euro

Laatst gewijzigd door chris k : 11 juni 2017 om 20:34.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:34   #12
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Is voor elke wagen proper of vuil ( uitstoot speelt geen rol )

En is geldig zolang je de wagen in je bezit hebt

Laatst gewijzigd door chris k : 11 juni 2017 om 20:38.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:35   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van die Duitse sticker nog nooit iets gehoord. Op een jaar ga ik toch 3-4 keer naar Duitsland en nooit problemen gehad. Dat zal wel voor Frankrijk ook zo zijn. Trouwens nog geen enkel proces verbaal en boete doorgekregen van flitspaal controles van uit Frankrijk. Ik hoor al jaren dat ze het doorsturen maar het blijft wachten op de eerste.
Al genoeg Belgen hebben nochtans een Franse PV in de bus gekregen.

Probeer eens de Umweltzone van Keulen binnen te rijden zonder die zelfklever. De kans is heel groot dat u na een uurtje al aan de kant wordt gezet en u een leuke boete van 80 euro mag ophoesten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:37   #14
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al genoeg Belgen hebben nochtans een Franse PV in de bus gekregen.

Probeer eens de Umweltzone van Keulen binnen te rijden zonder die zelfklever. De kans is heel groot dat u na een uurtje al aan de kant wordt gezet en u een leuke boete van 80 euro mag ophoesten.
Ik rij met een Duitse wagen ( een bmw ) ...dus ze vertrouwen niet wat ze zelf maken
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:42   #15
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Denk dat er weldra nog een extra taks gaat komen banden en nemen slijten -> ook heel gevaarlijk stof welke in de omgevingslucht vrijkomt.....huizen op kruispunten en bij verkeersdrempels zien er vuiler uit dan op rechte stukken door dit stof.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 20:49   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik rij met een Duitse wagen ( een bmw ) ...dus ze vertrouwen niet wat ze zelf maken
U weet niet waarover u praat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 21:09   #17
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet niet waarover u praat.
Jawel ik rij met een aangename wagen ( comfortabel met een 520 GT... zalig )
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 21:22   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Is voor elke wagen proper of vuil ( uitstoot speelt geen rol )
Natuurlijk speelt de uitstoot een rol, lees jij dan niet waarover het gaat?

Geef ik Euronorm 1 diesel in krijg ik zelfs geen ecovignet en mag ik nergens binnen.
Citaat:
Votre véhicule ne répond pas aux critères retenus pour l'attribution d'un certificat qualité de l'air.
https://certificat-air.gouv.fr/simulation
Euronorm 2 diesel krijg je het vuilste vignet 5 , en mag je mss ergens staan...

Euronorm 3 diesel is ook maar vignet 4 en heeft ook nog zijn beperkingen waar je moogt komen.

Euronorm 4 diesel is vignet 3 al wat beter maar toch mag ik niet overal binnen. Enkel die zone vanaf dat vignet...

Euronorm 5 en 6 diesel is vignet 2 en mag ik wslk overal staan tot in het oude centrum.
idem Euronorm 4 benzine

Euronorm 5 en 6 benzine is vignet 1 en nog beter.

En het properste is het groene ecovignet enkel voor E-wagens en brandstofcel, want ooit komt die zone ook wel eens waar enkel emissievrije auto' s mogen rijden en parkeren.


http://nl.france.fr/nl/tips/milieuzo...vignet-critair

Citaat:
En is geldig zolang je de wagen in je bezit hebt
Klopt.

Citaat:
4.80 Euro
Geldklopperij?

Voor iets betere lucht heb ik wel graag dat ze de vervuilers een fortuin laten betalen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2017 om 21:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 21:31   #19
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al genoeg Belgen hebben nochtans een Franse PV in de bus gekregen.

Probeer eens de Umweltzone van Keulen binnen te rijden zonder die zelfklever. De kans is heel groot dat u na een uurtje al aan de kant wordt gezet en u een leuke boete van 80 euro mag ophoesten.
Ik heb nochtans eerst mij auto op de straat naast de Dom gezet. Twintig minuten maximum parkeren of zoiets en dan in de ondergrondse parking naast de Dom. Daarbij nog wat kris kras door het centrum. Centraler kan je in Keulen dus niet rijden. De polizei is niet meer wat ze geweest is. Ze moeten teveel de vingers afruiken van de usual suspects of ze niet in Arische kutjes gezeten hebben.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 11 juni 2017 om 21:34.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 21:47   #20
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb nochtans eerst mij auto op de straat naast de Dom gezet. Twintig minuten maximum parkeren of zoiets en dan in de ondergrondse parking naast de Dom. Daarbij nog wat kris kras door het centrum. Centraler kan je in Keulen dus niet rijden. De polizei is niet meer wat ze geweest is. Ze moeten teveel de vingers afruiken van de usual suspects of ze niet in Arische kutjes gezeten hebben.
Het is als parkeren zonder te betalen, soms heb je geluk en soms heb je pech.

Je had dus geluk.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be