Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2015, 10:34   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is toch heel wat 'gebotst' geworden in die tijd als ik de ouderen mag geloven...
Dat verzin je ter plekke, want dat zijn leugens.

Hoe groot is 't percentage Italianen in de gevangenissen?
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 10:42   #102
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Als Vlaanderen een open samenleving was, dan was de migratiesituatie niet zo verziekt geraakt.
Zelf meegemaakt: we vroegen aan ons dienstenchequebureau een vervangende poetsvrouw, want onze vroegere was langdurig ziek gevallen. Dat was mogelijk, maar er was toch een heel gekronkel aan de telefoon: 'Ja, we hebben wel iemand, iemand goed hoor, maar ja, ik wil het u wel zeggen: ze is zwart.' Ons antwoord: 'En dan?' Een heel gekronkel weer om zich er uit te draaien, allemaal niet zo evident en zo. Wel, onze zwarte poetsvrouw komt hier nu een paar maanden, doet haar werk, zij content dat ze werk heeft en af en toe extraatjes krijgt, en wij tevreden.
Waarom zegt een dienstenchequebureau in 'la Flandre profonde' zoiets? Inderdaad, omdat een heel deel van hun klanten neen zou gezegd hebben. Open Vlaanderen?
Laatst kwam mijn partner op zijn werk te weten dat de blanke arbeiders die zaken moeten herstellen steevast één job doorschuiven naar de enige Marokkaan in hun team: het ontstoppen van de toiletten. Dat willen ze niet doen. En dan verwonderd zijn dat de man nooit naar een personeelsfeestje komt.
Of wat te denken van die vrouwelijke leerkracht die in een hele babbelende klas er net die Marokkaanse puber uitpikt, en zegt dat hij niet wil luisteren omdat zij een vrouw is, maar dat hier een andere cultuur geldt.
Of de Marokkaanse kapper van mijn partner die zijn beklag deed over de manier waarop de politie hem aanpakte omdat ze meenden dat hij zich fout zou gaan parkeren (hij was het zelfs niet van plan): een onbeleefdheid en haast tegen de muur gezet, tot hij uiteindelijk kon duidelijk maken dat hij gewoon iets wilde afzetten in zijn zaak.
Of een leerkracht die tegen een vijftienjarige zwarte jongen die kwaad geworden was omdat ze hem zeiden dat hij bij de vuilbak moest gaan staan omdat hij neger was, als antwoord van de leerkracht kreeg: "Ge zult later nog van die zaken moeten horen. Daarom moet ge niet zo kwaad worden. Als ge dat iedere keer zult doen..."
Of... Ik kan mijn lijstje van recente zaken waar ik zelf de laatste tijd in mijn omgeving werd geconfronteerd nog gerust wat langer maken. Als Homans echter beweert dat Vlaanderen open is, dan weet dat mens werkelijk niet wat een open samenleving is. Nu ja, dat verwondert me in feite ook niet.
Zo'n lijstje fanta (zonder controleerbare bewijzen) kan iedereen verzinnen.
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 10:44   #103
hagel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2014
Berichten: 1.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zo'n lijstje fanta (zonder controleerbare bewijzen) kan iedereen verzinnen.
Tuurlijk, ik verzin dat. Ik en mijn partner hebben het gewoon meegemaakt. Hoe wil je dat ik dat nu in godsnaam bewijs? Door altijd met een camera rond te lopen? Het feit dat men in Vlaanderen iemand op zijn woord al niet meer gelooft als het over migranten gaat, zegt veel over hoe open Vlaanderen wel is.
hagel is offline  
Oud 19 januari 2015, 10:45   #104
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat verzin je ter plekke, want dat zijn leugens.

Hoe groot is 't percentage Italianen in de gevangenissen?
Tja, HO verdraait steeds de waarheid om zijn gelijk te halen. Als om bewijzen wordt gevraagd, is het oorverdovend stil.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:00   #105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat verzin je ter plekke, want dat zijn leugens.

Hoe groot is 't percentage Italianen in de gevangenissen?
Ja, maar nu zijn deze Italianen van de 3de, 4de en xste generatie. En aangepast aan onze manier van leven.Maar dat was niet zo toen ze hier aankwamen. Zo vertellen vaak oudere mensen. Meestal kamen ze ook uit zeer arme streken van Italië. Heel veel manieren hadden ze niet. Bovendien, ze waren heetgebakerd, messentrekkers, zaten achter onze meisjes aan, enz. Neen het was niet altijd koek en ei met de Italianen. Maar er waren er natuurlijk ook heel wat 'goeie' bij. Net zoals bij de moslims nu.
Het Oosten is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:16   #106
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Tuurlijk, ik verzin dat. Ik en mijn partner hebben het gewoon meegemaakt. Hoe wil je dat ik dat nu in godsnaam bewijs? Door altijd met een camera rond te lopen? Het feit dat men in Vlaanderen iemand op zijn woord al niet meer gelooft als het over migranten gaat, zegt veel over hoe open Vlaanderen wel is.
En andere mensen hebben weer andere dingen/verhalen meegemaakt die 't tegendeel bewijzen.

Wat zegt dat dan?

Juist niks.
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:22   #107
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, maar nu zijn deze Italianen van de 3de, 4de en xste generatie. En aangepast aan onze manier van leven.Maar dat was niet zo toen ze hier aankwamen. Zo vertellen vaak oudere mensen. Meestal kamen ze ook uit zeer arme streken van Italië. Heel veel manieren hadden ze niet. Bovendien, ze waren heetgebakerd, messentrekkers, zaten achter onze meisjes aan, enz. Neen het was niet altijd koek en ei met de Italianen. Maar er waren er natuurlijk ook heel wat 'goeie' bij. Net zoals bij de moslims nu.
En vulden ze toen de gevangenissen misschien?

Bovendien hebben die van de beschermde soort net ietsje minder tijd - niet veel echter - gehad - om zich, net als de Italianen, Spanjaarden, Portugezen e.d. - aan te passen.

En laten we eens naar de Chinezen kijken.

'n Totaal andere cultuur, continent, taal, waarden & normen.

Hoe doen die 't in de westerse wereld?

Ook gevangenisvullers?

Echt niet!

Laatst gewijzigd door SDX : 19 januari 2015 om 11:23.
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:22   #108
hagel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2014
Berichten: 1.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En andere mensen hebben weer andere dingen/verhalen meegemaakt die 't tegendeel bewijzen.

Wat zegt dat dan?

Juist niks.
Dat zegt gewoon wat er gebeurd is en dat je wel degelijk vragen kunt stellen bij de zogenaamde open samenleving. Niet meer, niet minder.
Het moet ook niet verbazen als je de meerderheid van de bijdragen hier op dit forum leest: soms een opeenstapeling van - ik wik mijn woorden - het platste en zuiverste racisme. Wat bij de lezing van al die bijdragen helpt: het woord 'moslim' eens door 'katholiek' vervangen, of 'allochtoon' of 'migrant' door Vlaming. Gewoon even doen, en zo stelselmatig een week lang hier alle bijdragen lezen.
hagel is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:28   #109
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Dat zegt gewoon wat er gebeurd is en dat je wel degelijk vragen kunt stellen bij de zogenaamde open samenleving. Niet meer, niet minder.
Het moet ook niet verbazen als je de meerderheid van de bijdragen hier op dit forum leest: soms een opeenstapeling van - ik wik mijn woorden - het platste en zuiverste racisme. Wat bij de lezing van al die bijdragen helpt: het woord 'moslim' eens door 'katholiek' vervangen, of 'allochtoon' of 'migrant' door Vlaming. Gewoon even doen, en zo stelselmatig een week lang hier alle bijdragen lezen.
Je mag je overal vragen bij stellen. Iedereen mag dat.

Doe ik ook, vandaar dat ik me zelfs vragen stel bij jouw verhalen.


Doe dat, ik vrees dat er nauwelijks iemand aanstoot aan zou nemen, tenzij 'n uitzondering met abnormaal lange tenen.

PS; Er zou trouwens geen relevantie zijn.

Laatst gewijzigd door SDX : 19 januari 2015 om 11:29.
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:31   #110
hagel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2014
Berichten: 1.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je mag je overal vragen bij stellen. Iedereen mag dat.

Doe ik ook, vandaar dat ik me zelfs vragen stel bij jouw verhalen.


Doe dat, ik vrees dat er nauwelijks iemand aanstoot aan zou nemen, tenzij 'n uitzondering met abnormaal lange tenen.

PS; Er zou trouwens geen relevantie zijn.
Vragen stellen is iets anders dan beweren dat het niet waar is.
hagel is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:37   #111
hagel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2014
Berichten: 1.799
Standaard

Overigens, je moet hier gewoon eens vragen stellen bij het nut van het inzetten van para's in Antwerpen, of vragen stellen over de uitspraken van De Wever of ze de polarisatie niet juist vergroten, of vragen stellen over de uitspraken van Homans over de open samenleving. Het loopt hier vol van lange tenen. Of van partijslaven, dat kan natuurlijk ook.
hagel is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:45   #112
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Vragen stellen is iets anders dan beweren dat het niet waar is.
Zo lang ik geen tastbare bewijzen heb, neem ik andermans verhalen niet zomaar voetstoots aan.

En al zeker niet van dat kind dat bij de vuilnisbakken moest staan omdat daar de plaats was waar ie later ook hoorde oid.

Dat heb je gewoon gefantaseerd.
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:49   #113
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Overigens, je moet hier gewoon eens vragen stellen bij het nut van het inzetten van para's in Antwerpen, of vragen stellen over de uitspraken van De Wever of ze de polarisatie niet juist vergroten, of vragen stellen over de uitspraken van Homans over de open samenleving. Het loopt hier vol van lange tenen. Of van partijslaven, dat kan natuurlijk ook.
Wij hèbben 'n open samenleving die iedereen die er deel van uitmaakt kansen biedt.

Meer open, véle meer open dan de samenlevingen waar degenen oorspronkelijk vandaan komen die steeds maar klagen over die 'niet-open' samenleving.

Als je 't mij vraagt, zelfs veel tè open.
SDX is offline  
Oud 19 januari 2015, 11:58   #114
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We onderscheiden twee soorten staatloosheid: de iure en de facto. De iure staatlozen worden juridisch – dus volgens de wetten van een land – niet als staatsburgers beschouwd. In sommige gevallen bezit de betrokkene wel een officiële nationaliteit, maar is die nationaliteit niet effectief. Deze toestand wordt de facto staatloosheid genoemd. Een de facto staatloze zal dan in de praktijk niet alle rechten genieten waarover staatsburgers normaal beschikken, zoals het recht om naar het land terug te keren en er te verblijven.

Het kan allemaal. Als men maar wil.
Het kan NIET. Staatsloosheid bestaat uiteraard en het extract dat jij hier uit zijn context tracht te plaatsen komt vanuit die problematiek. Maar je kan als overheid niet iemands nationaliteit afnemen als dat zijn enige nationaliteit is.

Citaat:
Verdrag van de Verenigde Naties tot beperking der staatloosheid

Door Sarah Delafortrie, Christophe Springael
Gepubliceerd op 07/02/2014
Hoort bij Ministerraad van 7 februari 2014

De ministerraad keurt een voorontwerp van wet goed houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties tot beperking der staatloosheid*.

Het verdrag biedt garanties om de risico's op staatloosheid te beperken en te voorkomen. Ze bevat een aantal maatregelen die de verdragsluitende landen moeten treffen om in bepaalde gevallen hun staatsburgerschap toe te kennen of deze in andere gevallen niet te ontnemen. De voornaamste maatregel houdt in dat elke verdragsluitende staat zijn staatsburgerschap dient toe te kennen aan een persoon geboren op zijn grondgebied en die anders staatsloos zou zijn.

De instemming met het verdrag illustreert de wens van België om zich in te zetten voor de Rechten van de Mens zoals het recht op staatsburgerschap.

Het voorontwerp wordt voor advies aan de Raad van State voorgelegd.

* New York, 30 augustus 1961.

voorontwerp van wet houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties tot beperking der staatloosheid, gedaan te New York, op 30 augustus 1961
Je kan nu nog blijven verder liegen natuurlijk, maar feiten zijn feiten. Je kan iemand met 1 nationaliteit, niet die nationaliteit afnemen.

Citaat:
Wie kan de nationaliteit via vervallenkverklaring verliezen?
De vervallenverklaring is een straf met zware gevolgen. Daarom kan niet elke Belg tot deze straf veroordeeld worden.

Je kan niet tot vervallenverklaring veroordeeld worden als:

je de Belgische nationaliteit hebt gekregen van je ouder die Belg was op de dag van je geboorte.
je Belg bent geworden via de 'derde generatieregel'. Het gaat hier om de kinderen die automatisch Belg werden omdat zij in België werden geboren uit vreemde ouders waarvan minstens 1 ouder zelf ook in België is geboren en die in de laatste 10 jaar voor de geboorte van het kind minstens 5 jaar zijn hoofdverblijf had in België
In bepaalde gevallen (tekortkomen aan je verplichtingen als Belgische burger, fraude) kunnen ook kinderen van de ‘tweede generatie’ niet van de Belgische nationaliteit vervallen worden verklaard.
Citaat:
De vervallenverklaring wordt niet uitgesproken als je staatloos zou worden.
http://www.kruispuntmi.be/thema/vree...llenverklaring
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 januari 2015 om 12:06.
fox is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:17   #115
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het kan NIET. Staatsloosheid bestaat uiteraard en het extract dat jij hier uit zijn context tracht te plaatsen komt vanuit die problematiek. Maar je kan als overheid niet iemands nationaliteit afnemen als dat zijn enige nationaliteit is.



Je kan nu nog blijven verder liegen natuurlijk, maar feiten zijn feiten. Je kan iemand met 1 nationaliteit, niet die nationaliteit afnemen.





http://www.kruispuntmi.be/thema/vree...llenverklaring
Het kan allemaal. Als men (wetgever) het maar wilt. Dan is het zo gepiept. Onmiddellijk na WO II kon het ook.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 januari 2015 om 12:20.
Het Oosten is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:35   #116
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olgaromanh Bekijk bericht
But why?
Make our lives fear and unrest?
Peace bro, peace!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:35   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, HO verdraait steeds de waarheid om zijn gelijk te halen. Als om bewijzen wordt gevraagd, is het oorverdovend stil.
We besteden eigenlijk teveel energie aan die persoon.
Moest het niet zijn dat we hem regelmatig in zijn hemd konden zetten .....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:37   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, maar nu zijn deze Italianen van de 3de, 4de en xste generatie. En aangepast aan onze manier van leven.Maar dat was niet zo toen ze hier aankwamen. Zo vertellen vaak oudere mensen. Meestal kamen ze ook uit zeer arme streken van Italië. Heel veel manieren hadden ze niet. Bovendien, ze waren heetgebakerd, messentrekkers, zaten achter onze meisjes aan, enz. Neen het was niet altijd koek en ei met de Italianen. Maar er waren er natuurlijk ook heel wat 'goeie' bij. Net zoals bij de moslims nu.
Ze hebben zich al lang aangepast.
Mijn vriend en collega is tweede generatie Italiaan, moest je het niet zien aan zijn gezicht, je wist niet dat het een Italiaan is.

Gestudeerd, hoffelijk, vriendelijk, steeds bereid om te helpen, volledig geïntegreerd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:40   #119
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olgaromanh Bekijk bericht
But why?
Make our lives fear and unrest?
Now and then these times require tough measures. Unfortunately.
Het Oosten is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:44   #120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze hebben zich al lang aangepast.
Mijn vriend en collega is tweede generatie Italiaan, moest je het niet zien aan zijn gezicht, je wist niet dat het een Italiaan is.

Gestudeerd, hoffelijk, vriendelijk, steeds bereid om te helpen, volledig geïntegreerd.
Nergens beweer ik het tegenovergestelde.
Het Oosten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be